Ga naar het forum
Belangrijk: lees di...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Belangrijk: lees dit a.u.b.

41 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
2,028 Weergaven
noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Winterdream
Vroeger had ik niet zo'n probleem met spelling. Maar sinds ik op school alles in het Engels moet doen en sinds ik heel veel dingen online lees gaat het mis. Het denken in meedere talen is funest. Uiteindelijk neem je ook veel over van wat je ziet. Las ik vroeger een correct geschreven boek, lees ik nu incorrect gespelde internetartikelen en forumposts, als je dan fout na fout voorbij ziet komen weten je hersenen op den duur niet meer wat juist is.

dit is wel zowizo allezins

:coolface:

MonyetManis
Oldschool Grinder

@Wryzeth: haha, mix van twee talen, waarom ook niet! De nederlandse taal zit toch al vol met 'buitenlandse' woorden.

Wat ik ermee wilde zeggen is dat men de meeste gekke spelfouten maakt, terwijl het juist die woorden ontzettend veel gebruikt worden.

Onbekende woorden of weinig gebruikte woorden fout spellen doet iedereen, daar gaat het mij ook niet om. Woorden als sowieso, dacht, echt en misschien zijn woorden die je dagelijks gebruikt. Het is een kleine moeite om jezelf op dat punt te verbeteren. Scheelt een hoop ergernissen voor andere mensen en je hebt er zelf ook alleen maar profijt van.

Wryzeth
PokerStrategist

Hmm raar, het leren van meerdere talen (vooral Latijn en Grieks) heeft mij juist geholpen om een beter taalbegrip te kweken. :P

Het enige vervelende is dat Engels zo veel mooier is dan Nederlands dat ik veel dingen beter kan omschrijven in het Engels omdat het Engelse woord gewoon veel meer "klopt" in vergelijking met het Nederlandse woord.

Zieke soulread MonyetManis? :f_eek:

MonyetManis
Oldschool Grinder

Heb zelf ook Grieks en Latijn gehad, uiteindelijk examen gedaan in Latijn.
Moet zeggen: heeft mij wel geholpen met de grammatica. Ook veel woorden uit verschillende talen zijn af te leiden uit het Latijn. Erg handig natuurlijk!

@Wryzeth: reads aan de tafel gaan nog niet zo lekker, dan paar op mensen toepassen. Dat gaat me een stuk beter af in ieder geval haha :coolface:

Winterdream
PokerStrategist

Ja maar in het geval van Grieks en Latijns heeft het geen negatieve invloed op je denken, want je denkt niet de halve dag in het Latijns.(zou het wel ubercool vinden als je dat wel deed). Ik denk wel de halve dag in het Engels, Frans en Duits.

MonyetManis
Oldschool Grinder

Nee oke, dat is zo. Voortaan maar in het Nederlands denken. Scheelt weer wat haha

Kon ik die talen maar zoals jij dat kan. Scheelt een hoop hoor.
Nederlands en Engels is leuk, maar Frans en Duits wil ik ook wel goed kunnen beheersen.

Gangstahhh
PokerStrategist

Als ik eerlijk ben denk ik wel dat ik chagrijnig heel vaak als chagerijnig schrijf

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Denken? Eh.....

johninho123
PokerStrategist

Lekker belangrijk :rage:

bobm78
Poker Player

Ja maar in het geval van Grieks en Latijns heeft het geen negatieve invloed op je denken, want je denkt niet de halve dag in het Latijns.(zou het wel ubercool vinden als je dat wel deed). Ik denk wel de halve dag in het Engels, Frans en Duits.

Ik wil nu niet heel bijdehand doen hoor, maar het is Latijn, en niet Latijns. Latijns kun je alleen gebruiken als bv in: de Latijnse taal, of een Latijns boek.....

Winterdream
PokerStrategist

dat is precies een goed voorbeeld dan....

ik zie s achter Grieks, Frans, Duits, Engels, Nederlands en dan schrijf ik Latijns..

maar ik heb nog nooit iemand Latijn horen zeggen, ik heb het zelf ook nooit gehad, tnx voor de correctie dan :)

TheErwin
Oldschool Grinder

Bij het woord 'sowieso' valt het mij ook altijd op hoeveel mensen dat fout schrijven. De rede daarvan is dat volgens mij bijna niemand weet waar dat woord vandaan komt.

Winterdream
PokerStrategist

Vroeger zeiden ze altijd dat je zowel sowieso als zoiezo mocht schrijven, ik kan dat echter nergens terugvinden, maar ik geef de basisschool de schuld.

Lamapalooza Topicstarter
Lamapalooza
PokerStrategist

Ja en ik denk dan ook nog eens naast die drie van jou in het Pools, Russisch, Oudslavisch en Zweeds... Wat een hel!
(Solid brag)

DonBartos
Oldschool Grinder

Kan wel wat ergere taalfouten bedenken. Verder vind ik de titel van het topic vrij misleidend.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Bij het woord 'sowieso' valt het mij ook altijd op hoeveel mensen dat fout schrijven. De rede daarvan is dat volgens mij bijna niemand weet waar dat woord vandaan komt.

Mwah, kvind et egt een duitz word

DonBartos
Oldschool Grinder

Het is toch reden?

chaserr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Het is toch reden?

Volgens de Van Dale: 1re·de de; v(m) 1 het begrips- en onderscheidingsvermogen vd mens; het gezond verstand 2 het spreken: iem in de ~ vallen iems woorden onderbreken; (taalk) de directe ~ woordelijke weergave van iems woorden; indirecte ~ weergave van iems woorden in een andere vorm 3 mv -s, -voeringen redevoering, toespraak 2re·de de; v(m) -n, ree reeën beschutte ankerplaats buiten de haven  re·den de; v(m) -en 1 hetgeen iem als verklaring ve toestand, een door hem verrichte daad enz. geeft 2 argument

DonBartos
Oldschool Grinder

Bedankt dat je mijn post bevestigt.

chaserr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Bedankt dat je mijn post bevestigt.

Graag gedaan, je deed er een vraagteken bij vandaar :)