Ga naar het forum
Child Prodegys

Meldingen
Alles wissen

Child Prodegys

513 Berichten
51 Gebruikers
0 Reacties
27.4 K Weergaven
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door onmybike
O wacht jij had dat vage idee dat we ons snel op een andere planeet moeten vestigen omdat er een grote kans was dat we in komen 100 jaar door een astroide geraakt worden en mensheid uitsterft.
idd lijkt me dan idd beter dat het geld dan aan andere dingen besteed word zoals mensen met waanbeeld helpen.

Je leest niet eens wat er stond.

Gaat helemaal niet om asteroids.

Gaat erom dat in een geisoleerd systeem die gebasseerd is op groei, de entropie toeneemd.

entropie zelfst.naamw. [thermodynamica] een getal evenredig met de logaritme van het aantal realiseringmogelijkheden, ook wel gedefinieerd als de reversibele warmte gedeeld door de temperatuur Voorbeeld: `In een geïsoleerd systeem neemt de entropie altijd toe. ` Bron: Wikiwoordenboek...

Zolang we ons focussen op energie halen uit de aarde en zoals wij dus nu doen, minder investeren in ruimtevaart... dan moeten we straks met elkaar vechten om het laatste beetje energie.

En wat jij zegt over in andere sterrenstelsels gaan camperen is zo verschrikkelijk kortzichtig. De dichtsbijzijnde ster is 50 lichtjaar (473036523629040.06 Kilometers) van ons verwijderd.

We moeten ons eigen sterrenstelsel onder controle krijgen en energie direct uit de zon halen. Pas dan kunnen we nadenken over het realiseren van ingenieuze theorieen als de wormhole en pas dan kunnen we dat soort afstanden afleggen. De hoeveelheid energie die nodig is om een wormhole te maken waar mensen doorheen kunnen en bij die ster van jou te komen kan niet van de aarde zijn.

Dus de logische eerste stappen zijn. Colloniseren op dichtsbijzijnde manen en planeten. Bewoonbare planeten creeren in ons eigen zonnenstelsel dmv terraforming. Resource gathering etc etc. En daarvoor moet geinvesteerd worden in de ruimtevaart.

Anders blijven we ons geisoleerde systeem uitputten en dan moeten we straks vechten met elkaar om het laatste beetje energie en dan is er niet meer genoeg tijd en energie om van deze planeet af te komen. Zodat we ons als een soort kankergezwel kunnen verspreiden en overal waar we komen energie omzetten in iets wat onbruikbaar is. Want dat is wat we doen. Wij zijn de kanker van deze planeet. En kanker moet zich verspreiden toch?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Darqmuse

O wacht jij had dat vage idee dat we ons snel op een andere planeet moeten vestigen omdat er een grote kans was dat we in komen 100 jaar door een astroide geraakt worden en mensheid uitsterft.
idd lijkt me dan idd beter dat het geld dan aan andere dingen besteed word zoals mensen met waanbeeld helpen.

Gaat erom dat in een geisoleerd systeem die gebasseerd is op groei, de entropie toeneemd.

entropie zelfst.naamw. [thermodynamica] een getal evenredig met de logaritme van het aantal realiseringmogelijkheden, ook wel gedefinieerd als de reversibele warmte gedeeld door de temperatuur Voorbeeld: `In een geïsoleerd systeem neemt de entropie altijd toe. ` Bron: Wikiwoordenboek...

Zolang we ons focussen op energie halen uit de aarde en zoals wij dus nu doen, minder investeren in ruimtevaart... dan moeten we straks met elkaar vechten om het laatste beetje energie.

En wat jij zegt over in andere sterrenstelsels gaan camperen is zo verschrikkelijk kortzichtig. De dichtsbijzijnde ster is 50 lichtjaar (473036523629040.06 Kilometers) van ons verwijderd.

We moeten ons eigen sterrenstelsel onder controle krijgen en energie direct uit de zon halen. Pas dan kunnen we nadenken over het realiseren van ingenieuze theorieen als de wormhole en pas dan kunnen we dat soort afstanden afleggen. De hoeveelheid energie die nodig is om een wormhole te maken waar mensen doorheen kunnen en bij die ster van jou te komen kan niet van de aarde zijn.

Dus de logische eerste stappen zijn. Colloniseren op dichtsbijzijnde manen en planeten. Bewoonbare planeten creeren in ons eigen zonnenstelsel dmv terraforming. Resource gathering etc etc. En daarvoor moet geinvesteerd worden in de ruimtevaart.

Anders blijven we ons geisoleerde systeem uitputten en norgmaals dan moeten we straks vechten met elkaar om het laatste beetje energie en dan is er niet meer genoeg tijd en energie om van deze planeet af te komen.

Zodat we ons als een soort kankergezwel kunnen verspreiden en overal waar we komen energie omzetten in iets wat onbruikbaar is. Want dat is wat we doen. Wij zijn de kanker van deze planeet. En kanker moet zich verspreiden toch?

Nee, klopt niks van, kijk maar:

link

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
Nee, klopt niks van, kijk maar:

link

Bitch nu zit dat de hele dag in me kop!

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Anders blijven we ons geisoleerde systeem uitputten en dan moeten we straks vechten met elkaar om het laatste beetje energie en dan is er niet meer genoeg tijd en energie om van deze planeet af te komen. Zodat we ons als een soort kankergezwel kunnen verspreiden en overal waar we komen energie omzetten in iets wat onbruikbaar is. Want dat is wat we doen. Wij zijn de kanker van deze planeet. En kanker moet zich verspreiden toch?

En? Dat maken we toch niet meer mee, dus waarom zou jeje er druk om maken?

Beantwoorden
Citeren
bagelhole

Yes!! Nog een Muse fan ;)

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door bagelhole
Yes!! Nog een Muse fan ;)

Ja geniaal. Ik was helemaal totaal verslaafd aan Origin of Symmetry en Hullabaloo soundtrack. De kant die ze later op zijn gegaan ben ik minder blij mee. Maar vaak is het ook een kwestie van wennen.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Dissonant Poetry.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Muziek is iets waar aliens het meest geintereseerd in zouden zijn.

Qua wetenschap hebben we ze weinig te leren.

Emoties is wat mensen anders maakt dan dieren. Dus omdat we zowiezo altijd achter the curve aanlopen tegenover meer geavanceerde types, wat betreft wetenschap.. Komt emotionele interpretatie op nr.1 te staan.

Kunst en muziek is waarsch. het enige waar ze echt gefascineerd over zullen zijn.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Denk jij dat dieren geen emoties hebben?

Beantwoorden
Citeren

"Emoties is wat mensen anders maakt dan dieren."

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door lellebel
"Emoties is wat mensen anders maakt dan dieren."

Whahahahahaha DIT wil ik als avatar hebben! Kan je me die ff via skype sturen? :D :D

Beantwoorden
Citeren

Ik loop even te kutten met skype.

Je kunt hem ook direct opslaan.
Rechter muisklik op het plaatje, daarna kom je er wel uit denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Denk jij dat dieren geen emoties hebben?

Hmm goeie vraag.

Ik hou zelf heel erg veel van dieren eigenlijk meestal meer dan van mensen. Zelfs een keer heel erg overstuur geweest omdat ik me realiseerde dat mijn kat mijn beste vriend was op dat moment. Maar. Ondanks dat ik weet dat katten en honden en andere zoogdieren houden van aanraking en aandacht en lijken lief te hebben. Maar. Ze slaan hetzelfde moment zo een ander dier de hersens in. Het is puur en alleen slijmen bij jou en ook het ontzag hebben voor iets dat sterker dan je is. Omdat je dieren hersenen snappen dat het beter is om aan de kant van de sterke te staan of die te ontwijken.

Nee ik geloof dat honden heel speciaal zijn in het kunnen lezen van mensen. Ik denk dat beesten en vooral ook huisdieren precies weten tegen wie zie aardig moeten zijn. Dat is niet gebasseerd op emotionele waarde.. Het is puur om te overleven dat sommige dieren zich in vrede mengen met mensen of andere dieren.

De emotionele waarde die je ziet is gewoon een weerspiegeling van jezelf. Daarom is moeilijk te onderzoeken denk ik ook. Pijn en gevoel is iets anders dan emoties. Een dier kan heel lief zijn voor jouw en harteloos en bruut tegen iemand of iets anders. Volgens mij is dat bewijs dat het dier alleen op grond van overlevingsinstinct oppereert en zich niet laat beinvloeden door emoties.. hoogstwaarschijnlijk omdat ze ontbreken.

Begrijp me niet verkeerd want ik ben een dierenvriend en dieren vooral katten heb ik altijd gelijk contact mee terwijl ze wegrennen voor anderen soms. Blijkbaar ruiken ze of je gemeen bent voor dieren en dat ben ik zeker niet. Ik kan het ook niet verdragen. Toen ik 16 was hielp ik mijn broer met verbouwen en uit een kapperszaak kwam werd een hond geschopt echt in zijn maag keihard door best wel een grote gast. Dus ik werd echt heel boos soort van automatisme omdat ik het niet kan tolereren zonder bij na te denken dat die gast 3 keer zo sterk was. Gelukkig had ik een paar bouwvakkers aan mijn kant en dat zag hij dus hij deed een paar stappen terug en ging weer naar binnen.

Of een keer was een vriend van me met mijn broertje van 6 ofzo toen zout over slakken heen aan het gooien en echt terwijl ze ernaar keken vet histerisch lachen. Toen ben ik ook heel boos geworden. Zelfs slakken neem ik het voorop.

Dit geloof je niet eens als ik dit vertel. Maar ik maakte de kerk schoon 2 jaar lang ofzo en in het vooraadhok in een emmer zat een spin opgesloten in die emmer... 2 weken later kijk ik weer in die emmer zit die spin er nog steeds. Dus ik beweeg die emmer en hij leeft nog. Dus toen heb ik een papiertje over de rand van de emmer gehangen zodat ie het relief van het papier kon gebruiken om uit die gladde emmer te klimmen.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

" Een dier kan heel lief zijn voor jouw en harteloos en bruut tegen iemand of iets anders. Volgens mij is dat bewijs dat het dier alleen op grond van overlevingsinstinct oppereert en zich niet laat beinvloeden door emoties.. hoogstwaarschijnlijk omdat ze ontbreken."
Das een omschrijving die zo ook op ondergetekende zou slaan. En kheb ergens een filmpje gezien, waar een paar tijgerverzorgers zo'n beest na jaren weer zien. Dan zie je echt wel dat dieren emoties hebben.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Koeien die de wei weer in gaan zijn ook duidelijk vrolijk en wat denk je van apen, hoezo geen emoties. Mooi voorbeeld trouwens met die spin ook: wat tof dat je die red. Goed dat je hem eerst 2 weken heb laten zitten, anders leert ie het nooit. Zal Blow ook wel vinden, die heeft ook geleerd van zijn zitten.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Goed dat je hem eerst 2 weken heb laten zitten, anders leert ie het nooit. Zal Blow ook wel vinden, die heeft ook geleerd van zijn zitten.

Ben je niet goed bij je hoofd ofzo?

Ik zie een spin in en emmer zitten. TOEVALLIG kijk ik twee weken later weer en hij zit er nog steeds. Wat nou laten zitten? Sukkel.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Das een omschrijving die zo ook op ondergetekende zou slaan. En kheb ergens een filmpje gezien, waar een paar tijgerverzorgers zo'n beest na jaren weer zien. Dan zie je echt wel dat dieren emoties hebben.

Als een dier uitgezakt en down eruitzit dennken mensen dat dat dier down is..

Als een dier vrolijk en opgewekt lijkt denken mensen dat dat dier vrolijk en opgewekt is.

Klinkt dom?

Een dier heeft absoluut een karakter en voelt pijn en kan overkomen alsof ze mensachtige emoties hebben doordat jij je eigen emoties projecteerd op het dier.

Dat dieren heel lief eruitzien als ze elkaars vlooien pikken en elkaar verzorgen en lijken alsof ze liefhebben.. Maar dat is een projectie van ons. Ze hebben niet lief. Ze overleven door zich te bekommeren om hun eigen soort en dat wordt dan geinterpreteerd door ons als lief zijn. Terwijl het puur instinct is.

Als je huisdier lief tegen je is is dat niet omdat hij speciale gevoelens voor je heeft. Dat is gewoon puur en alleen overleven. Katten zijn lief om te overleven niet omdat ze lief zijn. Ze zien er lief uit maar ze zijn het niet. Het zijn moordenaars en ze zouden jou ook vermoorden als je kleiner was dan hen. Snap dat dan..

Lief is maar relatief..

Als een acteur mij laat denken dat hij allerlij emoties voelt.. Dan wilt dat niet zeggen dat die acteur ook daadwerkelijk zelf die emoties voelt zoals ik ze interpreteer.

Als ik mijn kat aan het aaien ben bij mijn moeder thuis.. Dan komt altijd de hond ertussen omdat die hond aandacht wilt en duwt die kat opzij. Dan kun je denken nou die komt aandacht te kort of die vind mij heel lief of die is jaloers. Maar dat is het niet dat zijn onze emoties. Die hond wil gewoon zijn overlevingskansen verzegelen. That's it.

Honden kunnen menselijke emoties lezen. Niet omdat ze zich willen verdiepen in onze belevingswereld.. Nee. Om te overleven. Daarom.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Goed dat je hem eerst 2 weken heb laten zitten, anders leert ie het nooit. Zal Blow ook wel vinden, die heeft ook geleerd van zijn zitten.

Ik zie een spin in en emmer zitten. TOEVALLIG kijk ik twee weken later weer en hij zit er nog steeds. Wat nou laten zitten? Sukkel.

Niet schelden a.u.b., mag niet en maakt de sfeer niet prettiger =). Positief reageren kan ook: knap hoe je van het onderwerp Child Prodegy's hier weet te komen.

On topic ( =) ): Snap nu dat je in eerste instantie niet dacht dat die spin er niet uit kon komen en dat pas 2 weken later merkte. Wel goed voor je karma, kerk schoongemaakt en spin gered. Snap alleen niet dat je ontkent dat ook dieren emoties hebben en alleen maar handelen met een doel. Als dat zo is geld dat imo ook voor mensen. Dieren hebben wel degelijk emoties .

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Niet schelden a.u.b., mag niet en maakt de sfeer niet prettiger =). Positief reageren kan ook: knap hoe je van het onderwerp Child Prodegy's hier weet te komen.

On topic ( =) ): Snap nu dat je in eerste instantie niet dacht dat die spin er niet uit kon komen en dat pas 2 weken later merkte. Wel goed voor je karma, kerk schoongemaakt en spin gered. Snap alleen niet dat je ontkent dat ook dieren emoties hebben en alleen maar handelen met een doel. Als dat zo is geld dat imo ook voor mensen. Dieren hebben wel degelijk emoties .

Ik voel ook alsof dieren emoties hebben. Dat komt omdat ikzelf emoties heb die ik projecteer. Zo simpel is het.

Huilen is ook alleen maar een middel van mensen om hulp te krijgen. Zo zijn onze hersenen gewired. Werkt ook vaak veel beter dan iets uitleggen. Als je huilt staan mensen vaak in de rij om je te helpen. Niet omdat jij meer hulp nodig hebt dan iemand die zijn tranen kan bedwingen... Maar omdat er bij die mensen iets getriggered wordt als ze jou zien huilen.

Als ze echt alle ins en outs zouden weten zouden ze je misschien niet eens willen helpen. Maar omdat je huilt werkt dat anders. Als je huilt vraag je om hulp en mensen zijn zo gewired dat ze die hulp dan graag bieden. Zo zijn wij geevalueerd. Huilen niet omdat we zoveel diepe gevoelens hebben... Maar huilen om geholpen te worden en om te overleven en het herkennen van iemand die hulp nodig heeft om als soort te overleven.

Daar zijn emoties voor ook bij dieren.. Om te overleven. Zodat je met een gezichtsuitdrukking iemand iets kunt vertellen ipv met woorden. Informatie of signalen overbrengen via emoties werkt gewoon veel sneller dan via taal... Vooral als je geen taal hebt...

De wereld waarin wij zijn opgegroeid bestaat pas net. Emoties hebben altijd gedient als overlevingstaktiek. Dus. Niet zozeer emoties zoals wij emoties interpreteren.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Moet werken, maar ken je Swaab. arrogantie om te denken dat een mens anders is dan een dier.

Beantwoorden
Citeren