Ga naar het forum
Child Prodegys

Meldingen
Alles wissen

Child Prodegys

513 Berichten
51 Gebruikers
0 Reacties
27.4 K Weergaven
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Moet werken, maar ken je Swaab. arrogantie om te denken dat een mens anders is dan een dier.

Nee dan ken je me niet. Ik denk dat mensen heel primitief zijn en zich gedragen als beesten. Het ergste is dat ze vaak denken dat ze slim en goed bezig zijn.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Moet werken, maar ken je Swaab. arrogantie om te denken dat een mens anders is dan een dier.

Leuk dat zijn bestseller aankomt met overeenkomsten, die veel mensen niet vermoedden.
Maar daarmee zijn we nog niet hetzelfde als de rest van de dieren.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Oorspronkelijk gepost door Darqmuse
Huilen is ook alleen maar een middel van mensen om hulp te krijgen. Zo zijn onze hersenen gewired. Werkt ook vaak veel beter dan iets uitleggen. Als je huilt staan mensen vaak in de rij om je te helpen. Niet omdat jij meer hulp nodig hebt dan iemand die zijn tranen kan bedwingen... Maar omdat er bij die mensen iets getriggered wordt als ze jou zien huilen.

Als ze echt alle ins en outs zouden weten zouden ze je misschien niet eens willen helpen. Maar omdat je huilt werkt dat anders. Als je huilt vraag je om hulp en mensen zijn zo gewired dat ze die hulp dan graag bieden. Zo zijn wij geevalueerd. Huilen niet omdat we zoveel diepe gevoelens hebben... Maar huilen om geholpen te worden en om te overleven en het herkennen van iemand die hulp nodig heeft om als soort te overleven.

Mja, want als er iemand keihard gepest wordt op school, gaat hij niet op zijn kamertje zitten wene. Nope, dan gaat hij liggen janken in het midden van schoolplein, tijdens break, met liefst megafoon voor hem. Zodat iedereen hem kan helpen. :facepalm:

Geloof je nu echt wat je zegt. ?(

Kbedoel, dat mensen egoistische dieren zijn, die alles doen uit eigenbelang. Daar ga ik nog mee akkoord, maar emotie's zijn puur overlevingsgerelateerd. Vind ik toch een brug of 7 te ver.

Kbedoel gewoon, als mijn vrouw sterft, zalk wel maanden liggen janken op mijn bed. Qua emotie's is dit niet echt bevorderlijk voor mijn overlevingsdrang. En kga daar niet liggen kniezen zodat kabouter x, of engel Y neerdaalt uit de hemel om mij wat vrolijker te maken.

En laten we maar zwijgen over emotie's van zelfmoordenaars. Want als je nu ook nog aat zeggen dat zij zelfmoord plegen om te overleven.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Misschien is het dat je door je autisme een verknipt beeld hebt over emoties en gevoelens, neem ik je ook niet kwalijk, maar kijk eens wat meer openminded naar de reacties hier. Misschien kan je je dan voorstellen dat mensen niet alleen huilen om hulp te krijgen. En dat dieren wel degelijk emoties hebben en dat het niet alleen instinct is.

Beantwoorden
Citeren
bobm78

Dat van dat huilen was idd wel erg grappig, denk dat WCGrutto het prima heeft uitgelegd zo...
Al heeft ie mss wel een punt als hij het heeft over kleine kinderen, die bij papa en mama gaan huilen en stampvoeten om hun zin te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Mja, want als er iemand keihard gepest wordt op school, gaat hij niet op zijn kamertje zitten wene. Nope, dan gaat hij liggen janken in het midden van schoolplein, tijdens break, met liefst megafoon voor hem. Zodat iedereen hem kan helpen. :facepalm:

Geloof je nu echt wat je zegt. ?(

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
misschien kan je je dan voorstellen dat mensen niet alleen huilen om hulp te krijgen.

Arrggh..

Het zal wel door mij komen dat ik het niet goed uitleg.

Je begrijpt niet wat ik bedoel te zeggen of je nou niet goed leest of dat ik het niet goed uitleg.

Natuurlijk hebben mensen diepe emoties met betekenis! Hoe kan je uberhaupt ook maar denken dat ik niet geloof dat mensen emoties hebben buiten het om hulp vragen?

Ik heb het over de OORSPRONG. Wat is de oorsprong van onze emoties.. Overleven.. Geholpen worden als je een probleem hebt. Waarom huilen babys? Niet omdat ze diepgewortelde gevoelens hebben. Nee gewoon omdat ze honger hebben of ze het te warm of te koud hebben etc. en een beetje hulp nodig hebben.

Dat wij later extra betekenis aan emoties zijn gaan geven neemt niet weg dat emoties er in eerste instantie waren om jouw ongemak op een gemakkelijke manier te kunnen overbrengen bij je rasgenoten zodat ze jou kunnen helpen om te overleven..

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

En laten we maar zwijgen over emotie's van zelfmoordenaars. Want als je nu ook nog aat zeggen dat zij zelfmoord plegen om te overleven.

Als hij in reincarnatie gelooft..

Maar ja ik wil niet eens in reincarnatie geloven.. Als ik zou weten dat ik hierna nog een heel leven moest doormaken zou ik mezelf nu direct van kant maken...

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Over huilen moet ik darqmuse wel gelijk geven .. het is meer cultureel enzoverder dat je dat probeert te verstoppen uit schaamte .. maar in sommige culturen is het aangetoond dat huilen je overlevingskansen vergroot (raar maar waar)

Vooral in afrika en arme landen zullen huilbaby's meer overleven als de rustigere kinderen .. puur omdat de moeder uit wanhoop hun meer voeding geeft in de schaarste en ze eigenlijk op die manier er voor kiest (onbewust) om dat kind in leven te houden terwijl andere kinderen gaan sterven door de honger.

Over al de rest wat hij zegt daar spreek ik me niet over uit (en dat lees ik ook niet meer overigens) maar dat huilen een soort overlevingsmechanisme is dat klopt wel in bepaalde zin

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Over huilen moet ik darqmuse wel gelijk geven .. het is meer cultureel enzoverder dat je dat probeert te verstoppen uit schaamte .. maar in sommige culturen is het aangetoond dat huilen je overlevingskansen vergroot (raar maar waar)

Vooral in afrika en arme landen zullen huilbaby's meer overleven als de rustigere kinderen .. puur omdat de moeder uit wanhoop hun meer voeding geeft in de schaarste en ze eigenlijk op die manier er voor kiest (onbewust) om dat kind in leven te houden terwijl andere kinderen gaan sterven door de honger.

Over al de rest wat hij zegt daar spreek ik me niet over uit (en dat lees ik ook niet meer overigens) maar dat huilen een soort overlevingsmechanisme is dat klopt wel in bepaalde zin

is trouwens wetenschappelijk aangetoond wat ik hier zegt .. geleerd op de unief

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Kbedoel gewoon, als mijn vrouw sterft, zalk wel maanden liggen janken op mijn bed. Qua emotie's is dit niet echt bevorderlijk voor mijn overlevingsdrang. En kga daar niet liggen kniezen zodat kabouter x, of engel Y neerdaalt uit de hemel om mij wat vrolijker te maken.

En over dit.
De mens zou wel een soort 'sociaal gen' hebben. De mens is een sociaal dier eigenlijk en het is genetisch bepaalt dat een mens eenzaamheid kan voelen en moet voelen. Dusja dat huilen kan je wel vanuit die overlevingsbehoefte verklaren I guess.

Huilen zou ook best primitief kunnen zijn als een soort communicatiemiddel uiteraard .. een manier om een emotie te uiten zoals lachen of een dreigende houding aannemen. Misschien dat het ook medelijde kan wekken ofzo .. maar nu ben ik maar wat aan het doordenken over een mogelijke evolutionaire betekenis. Echt je overleving bevorderen in het kader van die vrouw doet het alvast nu niet meer (integendeel)

Maarja dit is slecht een klein dingetje van de discussie waarschijnlijk .. wou even de slimmerik uithangen :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Dat zou ik ook. Maar een beest draait zich om, is misschien onrustig zolang het lichaam nog in de buurt is maar daarna uit het oog uit het hart.

De mens zou wel een soort 'sociaal gen' hebben. De mens is een sociaal dier eigenlijk en het is genetisch bepaalt dat een mens eenzaamheid kan voelen en moet voelen. Dusja dat huilen kan je wel vanuit die overlevingsbehoefte verklaren I guess.

Dat zorgt ervoor dat de meeste mensen zich bij elkaar willen aan sluiten en zich tegen iets verzetten wat vreemd voor ze is om het groepsgevoel te re-enforcen. Collectief ergens voor of tegen zijn. Een vijand hebben en als je geen vijand dan creeer je een vijand zodat je het gevoel hebt dat je bij een groep hoort.

Daardoor blijven we oorlog voeren, daardoor blijven we hangen in dingen als kapitalisme. Omdat we bij een groep willen horen. Het is te zielig voor woorden ligt er alleen aan vanaf welk perspectief je kijkt.

Homo sapiens is achterhaalt. Kuddedieren. Het is nu tijd voor een nieuwe tak.

Maarja dit is slecht een klein dingetje van de discussie waarschijnlijk .. wou even de slimmerik uithangen :f_biggrin:

That's my fucking job!

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Normaal zou ik zeggen: doe mij ook wat van die drugs! Maar wat jij slikt, moet ik geloof ik ver vandaan blijven! :D :D Tering, dr moet wel heel wat in je leven fout zijn gegaan als je zo'n wereldbeeld hebt. Gaat alles wel goed met je?

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix

Leeuw die Blow bedoelde volgens mij

Als er een spin in een emmer zit, waarom haal je dat beest er dan niet meteen uit, vraag ik me af? En als je hem dan na 2 weken weer vindt, waarom dan omslachtig met een papiertje? Waarom heb je dat arme beestje niet meteen gepakt en buiten gezet?

En ook al ben ik het met je eens dat mensen vaak teveel van hun eigen emoties op dieren projecteren, toch kunnen dieren wel degelijk vriendschap en liefde voelen.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door Marjolein47533

Als er een spin in een emmer zit, waarom haal je dat beest er dan niet meteen uit, vraag ik me af? En als je hem dan na 2 weken weer vindt, waarom dan omslachtig met een papiertje? Waarom heb je dat arme beestje niet meteen gepakt en buiten gezet?

En ook al ben ik het met je eens dat mensen vaak teveel van hun eigen emoties op dieren projecteren, toch kunnen dieren wel degelijk vriendschap en liefde voelen.

Die bedoelde ik ja!!!! Hoe wil je dat dan verklaren, darqmuse, is dat ook instinct? Ik ga liever met dieren om, want die verraden me niet. Kijk maar eens naar wie je beste vriend is. Stop je vrouw en je hond maar eens in de kofferbak en kijk na een uurtje wie er blij is om je te zien..... :D :D

Beantwoorden
Citeren
12disciples

Die bedoelde ik ja!!!! Hoe wil je dat dan verklaren, darqmuse, is dat ook instinct? Ik ga liever met dieren om, want die verraden me niet. Kijk maar eens naar wie je beste vriend is. Stop je vrouw en je hond maar eens in de kofferbak en kijk na een uurtje wie er blij is om je te zien..... :D :D

Mark van der Veerdonk?

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Ja zeker bijzonder.

Maaar.. Ik denk dat het net zo goed anders had kunnen aflopen.

Het is denk ik aan te nemen dat deze tijger anders is omdat hij als pup is opgegroeid met mensen. Dat moet iets veranderd hebben in de hersenchemie... Omdat er een band is geschapen en er zijn neuronen in de hersenen nog steeds in verbinding met die band.

Zegt iets over dat alle zoogdieren in principe vrede kunnen sluiten of een band kunnen scheppen met een ander soort.

Op het moment dat de tijger die 2 mannen weer zag triggerde er iets in de hersenen van die tijger. Dat was een positieve trigger naar aanleiding van de historie tussen die tijger en die 2 mannen wat zijn uitwerking heeft gehad op de hersenchemie.

Als het toevallig een negatieve trigger was geweest.. die kans was waarschijnlijk wel aanwezig.

Dat dieren sociaal kunnen zijn is niet perse een bewijs dat er emotie is. Het bewijst dat dieren het nodig hebben om soms met een ander soort te kunnen samenleven en ze houden van lichamelijk contact omdat ze zenuwen hebben.. Geborgenheid voelen heeft ook te maken met overlevingskansen. Dieren kunnen met elkaar knuffelen.

Maar dieren zullen nooit verliefd worden op elkaar. Dieren zullen nooit aan jou denken als je er niet bent. Je ziet soms homosexualiteit tussen dieren en dat is ook enkel en alleen om te kunnen overleven. Ze zullen weer aan je denken als ze je ruiken. Omdat er iets getriggered wordt in de hersenen. Dus je kunt het emoties noemen. Het is maar heel relatief. Je kunt het gevoelens noemen. Dieren hebben gevoelens. Maar volgens mij hebben dieren geen emoties die verder rijken dan het moment waar ze zich in bevinden. Dus in onze termen heeft dat weinig met emoties te maken IMO.

Emotie is diepgang. Emotie is je hart luchten. Emotie is huilen. Emotie is lachen. Emotie is nostalgie. Emotie is muziek. Emotie is liefde. Emotie is haat.

Ok dus terwijl ik dit schrijf zoek ik het op en wiki zegt eigenlijk hetzel;fde maar dan tegenovergesteld..

Een emotie wordt vaak omgeschreven als een innerlijke beleving of gevoel van bijvoorbeeld vreugde, angst, boosheid, verdriet dat door een bepaalde situatie wordt opgeroepen of spontaan kan optreden. In een meer algemene of biologische zin kan men een emotie echter ook definiëren als een reactie van onze hersenen op een affectieve prikkel. Dit komt zowel bij mensen als dieren vrijwel automatisch tot uiting in een bepaald patroon van gedrag (bijvoorbeeld vluchten of toenadering) en fysiologische reacties. Het gevoel kan dan gezien worden als een speciale uiting of vorm van emoties die typisch is voor mensen, namelijk de bewuste beleving, of mentale reflectie van een emotie

Dus volgens die redenatie zouden dieren idd ook emoties hebben maar primair.. en gevoelens zouden de toevoeging zijn op emoties die de diepgang met zich meebrengt..

Dus ja.. Dat bedoel ik ook maar dan andersom. Ik vind gevoelens veel meer ook overeenkomen met aanraking... en emoties met diepere gevoelens dus ik vind wiki een beetje raar doen. Het zou andersom moeten zijn denk ik. Maar ja. Wie ben ik.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Er zijn honden die hun baasje zolang missen dat ze van overdreven vreugde gewoon iets aan hun hart krijgen als ze hun baasje na lange tijd terug zien ...

En goh hoe kan je het onderscheid nog maken ? Ik heb ook liever iemand die goed voor me is .. net zoals een hond .. lijkt me logisch toch ? :P Straffe uitspraken over emoties doen enzoverder is niet mogelijk omdat er zoveel psychologische stromingen zijn die een mogelijke verklaring doen dat je eigenlijk moet concluderen dat je het neit weet.

DIe primaire valt altijd wel te verklaren met die chemische stoffen in de hersenen die getriggerd worden door connecties te leggen tussen gebeurtenis en beloning.. zo werkt klassieke conditionering en eigenlijk operante conditionering ook nog wel :)

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Straffe uitspraken over emoties doen enzoverder is niet mogelijk omdat er zoveel psychologische stromingen zijn die een mogelijke verklaring doen dat je eigenlijk moet concluderen dat je het neit weet.

DIe primaire valt altijd wel te verklaren met die chemische stoffen in de hersenen die getriggerd worden door connecties te leggen tussen gebeurtenis en beloning.. zo werkt klassieke conditionering en eigenlijk operante conditionering ook nog wel :)

Je moet met me eens zijn dat er een fundamenteel verschil is in de belevingswereld van mens of dier en dus veranderd de waarde van de beleving..

Mensen zeggen niet voor niks dat dieren geen ziel hebben. Ookal is het hebben van een ziel waarschijnlijk onzin opzich.. Het feit dat mensen zich op die maneir willen onderscheiden van dieren heeft te maken met onze belevinswereld en de waardes die wij hechten ten opzichte van dieren.

Een dier realiseerd zich niet dat hij leeft. Het is een organische machine waar als je iets erin stop krijg je er een reactie uit. Klinkt heel erg bot. Ben ik eigenlijk niet maar zoals veel van jullie al weten speel ik graag advocaat van de duivel.

Nogmaals ik hou heel erg veel van dieren en dieren kunnen dat ruiken maar dat ik van dieren hou komt omdat ik eenzaam ben. Dat dieren van mij houden komt omdat ze voelen dat ik geen gevaar ben.. heeft grappige resultaten soms loop ik over straat en komt een hond aanlopen met zijn baasje.. en dan maak ik oogcontact met die hond en glimlach. Dat doe ik dus nooit bij mensen. Wel kinderen maar tegenwoordig mag je dat niet eens meer doen want dan wordt je gelijk verdacht. Je kunt zeggen dat ik van kinderen hou en van dieren en een hele hoop andere dingen.. voordat volwassen mensen aan bod komen. Die staan echt helemaal onderaan mijn lijstje ergens tussen, je kies laten boren zonder verdoving en aambeien.

Dieren houden van je zonder conditie. Dat voelt zo. Misschien is het wel beter om gewoon net te doen alsof ze onze emoties begrijpen want ignorance is bliss en als je alles wilt uitleggen verpest je het gevoel soms.

Honden zijn denk ik degene die het meeste potentie hebben onze diepere emoties te kunnen gaan begrijpen. Ik bedoel huisdieren hebben toch het meeste potentie om ooit intelligenter te worden. Uiteindelijk is het bij ons ook in een sneltreinvaart gegaan toen wij vuur ontdekte en beesten 's nachts op een afstand konden houden, niet meer hoefde te gaan slapen als het donker werd.. Gewoon zitten en in het vuur staren en nadenken...

Als er iemand veel vrije tijd heeft op deze wereld dan zijn het huisdieren. Maar leg is uit iemand. Als wij echt door het vuur zoveel slimmer zijn geworden, want dat is de theorie dat onze hersencapaciteit is verdrievoudigd sinds we vuur hebben ontdekt, zouden dan katten bijvoorbeeld ook niet inmiddels slimmer moeten zijn geworden met alle vrije tijd die ze hebben. Het lijkt me een logisch gevolg van evolutie inderdaad dat als je iets niet meer hoeft te doen waar je voor gemaakt bent, bijvoorbeeld jagen en constant op je hoede zijn voor je leven en te kunnen vechten voor je leven, dat er dan ruimte is om op een andere manier te groeien... Ik denk dat ik het zie bij honden maar ik weet ook niet hoe die overgang is gegaan als er een overgang is geweest van wolf naar hond.

Het verschil met de evolutie van een hond is wel dat een hond zijn eigen ballen al kan likken dus die hoeft ook niet echt verder te evalueren...

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn

"Nogmaals ik hou heel erg veel van dieren en dieren kunnen dat ruiken" ..... ik ben bang dat je de dosis van je medicijnen eens moet laten controleren. :D

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

"Nogmaals ik hou heel erg veel van dieren en dieren kunnen dat ruiken" ..... ik ben bang dat je de dosis van je medicijnen eens moet laten controleren. :D

Gebruik je wel is google om dingen uit te zoeken?

Misschien dat doen en daarna zeggen of ik wel of niet gelijk heb.

Gemene opmerkingen maken als je je gelijk niet kunt halen is makkelijk dat kan iedereen.

Beantwoorden
Citeren