Ga naar het forum
Geen woorden voor..

Meldingen
Alles wissen

Geen woorden voor..

52 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
1,900 Weergaven

Ik denk dat ie bedoelt dat uit de reacties op te maken valt dat de inhoud van het verwijderde filmpje aanstootgevend was :).

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Ow, zo ja.
Dan versta ik het wel!

Excusi! xD

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door BaggerSmurf
Ik denk dat ie bedoelt dat uit de reacties op te maken valt dat de inhoud van het verwijderde filmpje aanstootgevend was :).

Dat ja^^

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis Topicstarter
MonyetManis
Oldschool Grinder

Even een andere versie gezocht. Ik vind dat iedereen dit moet zien en door moet hebben dat dit iedereen en overal kan overkomen om wat voor reden dan ook.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Kan daar echt niet naar kijken, hoe zielig is dat..

Beantwoorden
Citeren
Toxicgod
Oldschool Grinder

Ik kan hier niet tegen.... ls ik dit zie krijg ik de neiging om ze 1 voor 1 op te zoeken... Echt te triest voor woorden!

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
ookal zijn t er teveel zou ik in berserk modus terug gaan rousen kutkindere

Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
kan vanaf hier de woede al op voele komen en de zin om die kinderen terug af te beuken.

Oorspronkelijk gepost door MonyetManis
ti's dat ik er zelf niet bij was. Anders had ik ze een voor een neergestompt totdat ik er zelf bij neer viel.

Oorspronkelijk gepost door toxicgod
ls ik dit zie krijg ik de neiging om ze 1 voor 1 op te zoeken... Echt te triest voor woorden!

Ik vind jullie reacties ook niet veel beter. Best triest.
Ik denk niet dat zulke reacties 'de boodschap' moet zijn van dit filmpje.

Geweld met geweld. Stoer hoor jongens :facepalm:.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

You may have a point here.

Vind geweld ook wel redelijk lame. Ik zou enkel "vechten" (wil ik mezelf wel eens zien doen :facepalm: ) als ik eerst wordt geslaan en dan zo me wel moet verdedigen (weglopen > vechten..

Vind het ook lame bv. als je beetje wild staat te dansen (drunk) en je stoot tegen iemand dat ze al bijna flippen en spel zoeken.

Gewoon lame..

Maar sommigen vinden zo'n dingen leuk I guess?

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis Topicstarter
MonyetManis
Oldschool Grinder

Ik ben ook zeker tegen (zinloos) geweld hoor, daar niet van.

Maar dit is gewoon onzin. Ze zeggen dat hier een verhaal achter zit, maar vaak komen dit soort situaties voor zonder enige aanleiding. Hulpeloze man/vrouw die wordt lastig gevallen door een groep.

Je wilt als goede burger iets doen voor die persoon, dus je besluit die hulpeloze man/vrouw te helpen. Denk niet dat dit gaat lukken door ze op hun rug aan te tikken en te zeggen: 'Hey jullie, gelieve hiermee te stoppen. Ik bel de politie hoor..'

Tuurlijk is het niet goed om geweld te gebruiken, maar dit soort gasten stoppen niet zomaar. Tegen de tijd dat de politie arriveert, als die al gebeld is, zijn ze allang vertrokken. Dan heb ik zo iets van: dan maar eigen rechter spelen en zorgen dat die gasten het ter plekke afleren door van anderen af te blijven voor hun eigen 'plezier'.

Misschien een rare vergelijking:
Vroeger was ik altijd heel eigenwijs en onderzoekend. Verwarming? Lekker met mijn handen erop, kan toch niet zo warm zijn. Mijn moeder bleef maar zeggen: 'Niet doen, straks verbrand je je vingers?' Ik bleef natuurlijk doorgaan. Wat deed m'n moeder: Ze pakte me hand en legde mijn hand op de verwarming, terwijl die aan stond. Ik huilen natuurlijk, maar daarna ook nooit meer gedaan.

Stel dit soort gasten worden direct opgepakt, verdwijnen voor een aantal jaren achter de tralies. In de tussentijd zitten ze opgesloten met vaak dezelfde soort mensen, die jutten elkaar op, zelfde gedachtes, agressief. Het is niet zo dat ze op een of andere manier worden gestraft voor hun daden, op de opsluiting na. Misschien dat sommige te maken krijgen met een therapeut, I don't know. In mijn ogen vind ik het soms beter om ze met hun eigen daden te straffen, zodat ze zelf ondervinden hoe het is om het 'slachtoffer' te zijn (dit hoeft niet altijd zo te zijn).

Wil hiermee trouwens niet aanzetten tot geweld. Los het liever zelf ook anders op hoor, maar als ik dit soort filmpjes zie betwijfel ik of dit op een 'volwassen' manier opgelost kan worden door middel van praten of andere alternatieven.

Beantwoorden
Citeren
Toxicgod
Oldschool Grinder

Caroline heeft een punt.

Ik zeg ook niet dat je geweld moet oplossen met geweld. Alleen het is inderdaad wel het eerste waar ik aan denk als ik zo een onschuldige jongen helemaal in elkaar geslagen zie worden door een gehele groep!

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

@MonyetManis:

Denk je echt dat een vechtersbaasje (weet niet hoe het te verwoorden) eerder gaat stoppen door hem in elkaar te slaan en hiermee dus uit te dagen dan een celstraf/boete/..

Het rechtssysteem is natuurlijk niet feilloos en vele criminelen zullen gewoon terugvallen in hun oude gewoontes, maar imo zal je de maatschappij en hen veel meer helpen door een celstraf. Daarmee bescherm je de maatschappij een beetje. Stel je een voorbeeld en duid je de lijnen duidelijk aan!

En jail lijkt me ook wel niet echt gangsters paradise hoor. De zeep laten vallen verhalen zullen wel voorkomen en denk dat sommigen wel om hun real life geven zodat ze misschien toch wel inzien wat ze op het spel zetten..

Nuja. Versta de woede wel, maar is vooral onmacht denk ik..

Beantwoorden
Citeren

Filmpje doet me hier aan denken.

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis Topicstarter
MonyetManis
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
@MonyetManis:

Denk je echt dat een vechtersbaasje (weet niet hoe het te verwoorden) eerder gaat stoppen door hem in elkaar te slaan en hiermee dus uit te dagen dan een celstraf/boete/..

Ik begrijp wat je bedoelt, ik denk dat ik mijn verhaal ook wat verkeerd verwoord heb.

Stel ik zou zo'n situatie meemaken. Dus ik loop ergens vrolijk rond en zie dit van het filmpje gebeuren. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou doen. Mijn gedachte zegt die mensen uit elkaar halen, niet omdat ik de held wil uithangen, maar omdat ik dit gewoon niet vind kunnen wat de oorzaak ook is.
Wat als er meerderen om mij heen dit alles zouden aankijken zonder in te grijpen. Die gasten zullen dan ook het gevoel krijgen van: niemand grijpt in, ze durven ons niet aan te pakken, dit kunnen we dus makkelijk vaker doen. Grijpt wel iemand in, of dit nou goed/slecht uitpakt voor degene die ingrijpt, dan krijgen zij wel het idee van: dit wordt niet gewaardeerd.

Het liefst zie ik dit soort gasten ook gewoon achter de tralies verdwijnen. Dit soort praktijken zijn gewoon niet goed voor de samenleving, terwijl de rest zich wel netjes inspant voor de rest van het land/wereld.
Ik heb gemengde gevoelens over hoe men dit soort problemen aan te pakken. Je kan wachten op de politie, wat men ook aanraadt in de reclames van SIRE, of je zorgt zelf, met misschien meerdere omstanders, dat de daders geen schijn van kans maken om te ontsnappen, wat wordt afgeraden..

Vind het maar lastig. Ik heb altijd geleerd dat je je medemens moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Ik doe anderen geen kwaad, dus ik verwacht van anderen dat zij dit ook niet bij mij doen. Door dit soort praktijken vraag ik me af hoe zij dan in het leven staan. Wat maakt hun zo 'anders' in hun gedrag. Vanwaar die haat?

En nu ik toch bezig ben:
Stel ik grijp in om mensen uit elkaar te halen, wil best geloven dat ik zelf dan ook wat klappen uit deel, totdat ze maar even afstand nemen van alles en iedereen. Ik laat niet over me heen lopen, terwijl ik alleen dit soort onzin wil stoppen.

Beantwoorden
Citeren
zazizo
Oldschool Grinder

Caroline opeens een moraalridder? :facepalm:

Je wilt zo'n situatie toch zo snel mogelijk stoppen?
Ga je toch niet keurig de politie bellen?
Daarnaast, je bloed kookt als je zoiets ziet.

Ik wist wel wat ik zou doen, als ik dacht dat ik ze kon hebben.

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Caroline wil dit graag oplossen met dialoog.

Ye right mensen die dit doen kunnen waarschijnlijk nieteens praten.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Ik vind jullie reacties ook niet veel beter. Best triest.
Ik denk niet dat zulke reacties 'de boodschap' moet zijn van dit filmpje.

Geweld met geweld. Stoer hoor jongens :facepalm:.

Lijkt me alsof je gewoon erg graag tegen veel mensen ingaat om discussie uit te lokken. :tongue:

Denk dat het toch vrij obv is dat mensen niet echt zo denken, maar gewoon willen uitdrukken wat voor gevoelens dit soort filmpjes bij hen opwekken. Maar je kunt natuurlijk altijd posts expres letterlijk opvatten om zo een repliek te geven waaruit jijzelf als "de betere" uitkomt.

n/o tho maar is me gewoon al erg vaak opgevallen bij jouw posts

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Ik denk dat het vrij obvious is dat mensen dit wel letterlijk bedoelen.
Kijk naar alle comments.

Moraalridder heeft hier niets mee te maken. Ik dacht gwn dat als je tegen geweld bent, het wel duidelijk is dat je niet terug moet gaan vechten. Wie weet had deze jongen ook wel iets misdaan. Waar gaan we de grens trekken? Gaan we zelf rechtertje spelen op straat en straffen uitdelen met de vuist?
Ik dacht dat we verder stonden in de huidige maatschappij.

Blijkbaar heeft dit filmpje mij op een andere manier geraakt dan jullie. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hoe vredelievend ik ook ben: wanneer ze me insluiten en aanvallen kun je erop rekenen dat ik me niet inhoud, maar rake pedagogische tikken geef en waarschijnlijk flink op tilt sla...

Verder sta ik ook niet voor mezelf in wanneer ik zie dat iemand wordt verkracht of zo, want dat vrees ik dat mijn voet sneller zal zijn dan mijn gedachten...

Ik heb niets met geweld, maar er zijn situaties waarin het niet anders gaat.

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Had je edit nog niet gelezen.

Ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik ga inderdaad vaak tegen mensen in. Maar volgens mij is dat de basis van een goede discussie. :) (als je het beleefd en vriendelijk kan natuurlijk, waar ik wel eens in faal :P )

Beantwoorden
Citeren

Tja, ik ben zelf totaal geen vechterstype, maar als ik zo'n filmpje zie dan roept het bij mij ook eerder gevoelens op van ''pijn laten lijden'' dan dat ik denk, die mensen moeten eens 2 jaar in de gevangenis zitten, dat zal ze leren!

Maar natuurlijk heb je gelijk dat je niet voor eigen rechtertje moet spelen, echter als je zoiets ziet gebeuren moet je natuurlijk wel tussen beide komen, liefst met meerdere mensen en of dat geweldloos kan weet ik niet.

Beantwoorden
Citeren