Zijn er onder de hot stemmers ook mensen die niet van het koningshuis houden?
Dit lied als meezing lied slaat echt helemaal nergens op!!!!
Hoe kan je ooit verwachten dat een normaal mens zonder muzikale scholing ooit dit lied gaat onthouden. 3 verschillende ritmes achter elkaar en dan tussendoor ook nog eens 6 keer van toonsoort wisselen die eigenlijk helemaal niet logisch op elkaar aansluiten. En dan niet eens een leuk refrein wat meegezongen kan worden.
Echt de grootste flop ooit op muziek gebied dit.
Oorspronkelijk gepost door lellebel
Ik heb hot gestemd omdat ik het hilarisch vind.
Laatste gerucht is dat hij zijn lied gaat terugtrekken, maar dat is nog alles behalve zeker. Zie nos.nl en telegraaf.nl
Het lijkt er idd op, het was niet best maar om hem nou te bedreigen met stenigen etc. dat gaat ook wel ver :facepalm:.
Inmiddels is het zeker dat John Ewbank zijn lied heeft teruggetrokken. Lijkt me een wijs besluit van hem, want je kunt je reputatie behoorlijk beschadigen met het lied en inderdaad is het niet netjes om iemand te bedreigen in welke vorm dan ook.
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Inmiddels is het zeker dat John Ewbank zijn lied heeft teruggetrokken. Lijkt me een wijs besluit van hem, want je kunt je reputatie behoorlijk beschadigen met het lied en inderdaad is het niet netjes om iemand te bedreigen in welke vorm dan ook.
Kan nog een topper worden voor carnaval ofzo
Deze 'analyse' is wel hilarisch : http://www.telegraaf.nl/troonsafstand-beatrix/21497909/__Neerlandicus_kraakt_Koningslied__.html
Oorspronkelijk gepost door lellebel
het had een stuk erger gekund mijns inziens
Ik houd in het algemeen niet van nederlandstalige muziek, maar soms kan ik het uit camp-overwegingen wel waarderen. Dit is het summum, het ultieme, het sublieme van waarom nederlandstalige doorsnee muziek campy te waarderen is.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Deze 'analyse' is wel hilarisch : http://www.telegraaf.nl/troonsafstand-beatrix/21497909/__Neerlandicus_kraakt_Koningslied__.html![]()
Aloha
ik heb het gezien was idd hilarisch maar soms ging hij ook en beetje te ver.ook al had hij wel gelijk
Oorspronkelijk gepost door K2AA72
Ik houd in het algemeen niet van nederlandstalige muziek, maar soms kan ik het uit camp-overwegingen wel waarderen. Dit is het summum, het ultieme, het sublieme van waarom nederlandstalige doorsnee muziek campy te waarderen is.
Meevaller voor je. Hoor net Joop van den Ende op de radio. Een enquette wijst uit dat 60% het lied wel mooi vindt, scholen studeren het al in en we gaan het dus gewoon met zijn allen zingen. Joop vond wel dat de opdracht aan John Ewbank te comlplex was, te veel keurslijf met al die bijdragen van het Nederlandse volk.
Een nummer zo slecht maken dat iedereen er over heen valt zodat het wel teruggetrokken moet worden.
...
...
...
En dan uiteindelijk toch gebruiken.
Nice level.