Robbie, wanneer je de tarot kaarten gaat gebruiken om je poker uitslagen te beïnvloeden, gaat het mis. En niet zo'n klein beetje ook.
Daar zijn de kaarten niet voor bedoeld.
De tarot kaarten helpen je bij vraagstukken, keuzes en problemen in je dagelijks leven.
Speelkaarten zijn om mee te gokken, tarot karten om je te helpen bij je dagelijkse beslommeringen.
Natuurlijk mag je van mijn beschermengel vinden wat je wilt.
Het volgende voorbeeld geeft wellicht meer duidelijkheid.
Afgelopen voorjaar, toen ik klaar was met het schrijven van de eerste 26 hoofdstukken van mijn manuscript, bleek dat gedurende dat hele proces mijn ex-partner en ik volledig uit elkaar gegroeid waren.
Het jaar daarvoor stond bij mij volledig in het teken van studie, schrijven en pokeren. Mijn focus was uitsluitend daarop gericht en nu, terugkijkend, kan ik zeggen dat ik mijn ex te kort heb gedaan.
Dat heeft ertoe geleid dat we besloten hebben om uit elkaar te gaan, niet meer samen onder een dak te wonen.
Ok, ik was er in de maanden mei tot augustus slecht aan toe, ik had veel te veel van mezelf gevergd en de hypomane staat waarin ik verkeerde was me volledig boven het hoofd gegroeid. Dat leidde tot 3 achtereenvolgende opnamen in een psychiatrische kliniek omdat ik in het dagelijks leven niet meer functioneerde.
Ik had dringend hulp nodig en besloot me een tijd lang te leiden door de goede zorgen van mijn beschermengel. Je mag op dit punt aangekomen best wel denken dat ik knettergek ben, da's prima wat mij betreft.
Opnamen in psychiatrische inrichtingen zijn heel gewoon voor me, sinds 1997 heb ik zeker 30 van dergelijke opnamen gehad om mijn op hol geslagen hersenen weer onder controle te krijgen.
Ok, er moesten oplossingen komen, mijn ex en ik hadden het echt moeilijk met elkaar, er was wel wederzijds respekt maar we leefden allebei volledig in onze eigen wereld.
Eind augustus kreeg ik een seintje van mijn beschermengel dat ik de krant moest pakken waar wekelijks het woningaanbod in afgedrukt staat.
Om uit te vinden hoe hoog ik op de wachtlijst stond, reageerde ik op een seniorenwoning in een voor mij totaal onbekende straat hier in Tiel. Ik ging er aldus van uit dat het een straat in de nieuwbouw wijk Passewaay moest zijn.
Ik wist niet het om een nieuwbouw woning ging, had ik dat wel geweten, had ik waarschijnlijk niet op deze woning gereageerd want ik heb niets met nieuwbouw. Ik ben een ramp waar het gaat om woning inrichten, spullen uitzoeken enz. Daar heb ik geen gevoel voor.
Ok, ik bleek tweede op de lijst te staan en nummer één wees het af. Zodoende had ik in de tweede week van september een woning.
Toen ben ik maar eens gaan kijken en schrok me aanvankelijk rot toen ik zag dat het een gloednieuwe woning was.
Opnieuw was hulp nodig en dat vroeg ik aan mijn beschermengel.
Het eerste wat mijn pad kruiste was een woninginrichting winkel in een dorp hier vlakbij. Ik daarheen, situatie uitgelegd en afspraken gemaakt. De keuzes die ik toen gemaakt heb, heb ik ter plekke aan mijn beschermengel voorgelegd en ik kreeg antwoord in de zin dat het goed was, dat ik me maar gewoon op de stroom moest laten meedrijven.
Het volgende was de keuze voor de meubels. Op advies van mijn beschermengel kwam ik in Veenendaal terecht, heb meubels uitgezocht en besteld in overleg met mijn beschermengel. Ik twijfelde enorm. Ik had niet heel veel geld en ik was bang dat ik verkeerde keuzes zou maken.
Mijn beschermengel liet me keer op keer weten dat het goed was, dat ik vertrouwen moest hebben en dat er goed voor me gezorgd werd.
Dat kontakt, dat innige kontakt tussen mij en mijn beschermengel heeft ertoe geleid dat ik nu in een gezellige, sfeervolle woning leef. Ik kan oprecht zeggen dat ik me nog nooit in mijn leven zo goed, zo thuis en op m'n gemak heb gevoeld als in deze woning.
Het volgende was al het zware werk. Ik heb behoorlijk reuma en m'n gewrichten ontsteken onmiddelijk wanneer ze overbelast worden.
Opnieuw vroeg ik hulp en kreeg die.
De afgelopen 2 maanden heb ik kasten in elkaar gezet, veel en grondig schoongemaakt, 10 kubieke boomschors in mijn tuin gereden met kruiwagens en ga zo maar door. Bij al dat zare werk werd ik doorlopend ondersteund door mijn beschermengel. De kruiwagens boomschors leken steeds minder te wegen en het ging steeds gemakkelijker. Het in elkaar zetten van alle kasten ed. ging vlot, soepel zonder één enkele tegenslag.
De keuzes die ik verder gemaakt heb tav de inrichting heb ik allen voorgelegd aan mijn beschermengel middels de tarot kaarten. Ik volgde de antwoorden die ik kreeg en telkens bleek dat ik exact de juiste keuzes gemaakt had.
Nu woon ik hier, met prachtige planten om me heen, met een nieuw goed opgestart aquarium, met mooie spullen die goed bij elkaar passen. Kortom, ik heb het hier geweldig goed naar m'n zin.
Dat is echt heel bijzonder want ik ben echt m'n hele leven een ramp geweest als het ging om woning inrichten.
Ik woon in een hoekwoning met een grote tuin. Ik kijk kilometers ver weg over de weilanden en dat blijft de komende tijd wel zo. Ik kan me straks in het voorjaar gaan uitleven in de tuin.
Ik ben een natuurmens, heb groene vingers en krijg alles wat levend groen is, aan het groeien en bloeien.
TerugKijkend is het een zwaar, bewogen jaar geweest en alleen dankzij de liefdevolle hulp van mijn beschermengel is alles op z'n pootjes terecht gekomen.
Wat m'n ex betreft, ook zij krijgt heel veel hulp al gelooft zij ook niet in het bestaan van de engelen wereld. Langzaam maar zeker echter, begint ze meer en meer bij te draaien omdat ook voor haar het leven een positieve wending heeft genomen. Het gaat haar goed, ze heeft haar zaakjes prima op orde en we gaan als goede vrienden met elkaar om. Ook voor haar wordt, mede op mijn verzoek, goed gezorgd.
Ook dat is het werk van mijn en haar beschermengel.
Je kunt het geloven of niet, zonder deze hulp hadden we er beiden nu een heel stuk slechter voor gestaan.
Dat is wat ik bedoel met de hulp en steun van een beschermengel in het dagelijks leven.