Ga naar het forum
Verhuizing is aanst...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Verhuizing is aanstaande.

54 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
3,752 Weergaven
kastanje57
PokerStrategist

Begin september heb ik een seniorenwoning toegewezen gekregen, een nieuwbouw. Op dit moment wordt het gestoffeerd en medio volgende week is de verhuizing. Dan woon ik na 6,5 jaar weer alleen. Dat zal wel wennen zijn in het begin. Aan de andere kant kijk ik er ook naar uit, ik heb er een goed gevoel over.
Het is de hoogste tijd dat wij apart van elkaar gaan wonen. We hebben allebei zo onze psychiatrische problemen en die zijn ons allebei uiteindelijk te machtig geworden. Het wordt hoog tijd dat we allebei rust krijgen, het is voor ons beiden een zwaar jaar geweest.
De toekomst ziet er echter zonnig uit.

53 reacties
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Wow, daar val je toch eventjes met de deur in huis!
Een beetje achtergrond informatie is hier wel gewenst.
Ik veronderstel dat je ook steun hebt in de échte wereld?
Ik wens je in ieder geval succes in alles wat je wil bereiken.

:heart: Ad.

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Jawel hoor, in de echte wereld is vrijwel alles in ruil voor geld te krijgen.
Vanuit de engelen wereld krijg ik veel hulp en steun bij het maken van de juiste keuzes en in de virtuele wereld vind ik m´n werk en hobbies.

Verder sta ik er helemaal alleen voor maar dát vind ik allerminst erg.

Wat ik wil bereiken is een gezonde, levende tuin met een pruimenboompje, een druivenrank, wat kruisbessen en aardbeien. Ook dat is een hobby.
Verder heb ik een lichte woning ergo komen er veel planten in te staan die mijn leefomgeving helpen gezond te houden.

RocknRollAd
Oldschool Grinder

vergeet niet dat de mens een kudde dier is!
de sociale aspecten dus niet verwaarlozen is mijn tip.
fijne avond nog.

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Dank je wel al is het nacht nu na een paar uurtjes pokeren.
De avond was wel ok.
Ik zal de sociale aspekten niet verwaarlozen en sta daarbij open voor nieuwe ontwikkelingen.
Ik zie dat als volgt:
Op een van mijn webpagina´s zie je een kluizenaar die de lange weg naar de bergtop is geklommen. Nu, eenzaam en alleen op de top is het aan de oude man om het licht uit de lantaarn te bevrijden zonder het glas te breken.
Zo valt te lezen in de handleiding van de Rider/Waite Tarot. De afbeeldingen op mijn website zijn kopieën van 2 van die kaarten.

Lamapalooza
PokerStrategist

Achtergrondinformatie
Engelenwereld
Hobby's
Kuddedier
Een aspect

Ik dacht het is nacht, ik verbeter even wat fouten.

RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
Achtergrondinformatie
Engelenwereld
Hobby's
Kuddedier
Een aspect

Een p(f)luim voor je mugge(n?)zifterij!

[scheldwoord, die mag je zelf invullen]

Ad.

rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Dank je wel al is het nacht nu na een paar uurtjes pokeren.
De avond was wel ok.
Ik zal de sociale aspekten niet verwaarlozen en sta daarbij open voor nieuwe ontwikkelingen.
Ik zie dat als volgt:
Op een van mijn webpagina´s zie je een kluizenaar die de lange weg naar de bergtop is geklommen. Nu, eenzaam en alleen op de top is het aan de oude man om het licht uit de lantaarn te bevrijden zonder het glas te breken.
Zo valt te lezen in de handleiding van de Rider/Waite Tarot. De afbeeldingen op mijn website zijn kopieën van 2 van die kaarten.

Hoe verenig je tarot met het geloof?

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Ik gebruik de tarot niet als toekomstvoorspellend middel of enig ander occult gedoetje.

Ik gebruik de tarot als communicatie middel tussen mij en mijn beschermengel.
Ik zal dat hieronder trachten uit te leggen, het zal wel een lang verhaal worden.
De Rider/Waite tarot heeft levendige afbeeldingen die een bepaalde situatie weergeven. De kaarten Matigheid en de Kluizenaar op mijn website laten aan duidelijkheid weinig te wensen over.
Wenu, door de kaarten in een bepaalde volgorde te leggen waarbij elke kaart een voorafgesproken betekenis heeft, geeft de volgorde van de afbeeldingen een bepaalde situatie weer.
Ik geef hierbij het volgende voorbeeld:
Ik zat al een tijdje te dubben over inductie koken en deze week verscheen er een reklame blaadje van de Aldi in de bus waarin een goedkoop 2-pits inductie toestel staat.
Hierop besloot ik mijn beschermengel om raad te vragen.
Daartoe leg ik 3 kaarten. Dat doe ik meestal wanneer ik een concrete vraag heb.
De vraag was: Ga ik plezier krijgen van dit inductie toestel?
Hierop leg ik 3 kaarten van links naar rechts.
De meest linkse staat voor het verleden, de middelste voor het heden en de rechtse voor de toekomstige ontwikkelingen. (het zegt dus niets over de toekomst zelf).
De eerste kaart die verscheen was de ridder van staven, Een vurige kaart waarbij de neiging bestaat té snel te willen. De middelste kaart was de aas van pentakels. Dit is een van de krachtigste, positief gerichte kaarten uit het hele spel. Het toont een opengesperde hand die een gouden pentakel draagt.
De laatste kaart was de duivel. Bij deze set is dit een vriendelijk ogende kaart. De boeien zijn losjes om de nek geslagen, de geketenden kunnen zich heel makkelijk van de duivel ontdoen.
Na deze 3 kaarten heb ik besloten om het bij mijn eerste keuze van kookplaat te houden.

Dat is de wijze waarop ik met de tarot omga, het is een wezenlijk onderdeel van mijn geweten en geloof.
Beschermengelen, of beter engelen in het algemeen zijn natuurlijk in staat om - om het even welk soort - materie te bewegen. Zij kennen immers ook onze vier dimensies. Engelen mogen echter niet uit zichzelf materie beroeren, met uitzondering van datgeen ze door de Goddelijke wil is vrijgegeven.

Welnu, de tarot kaarten zijn heel lang geleden in opdracht van God door de engelen aan de bevolking gegeven als middel om de mensen te helpen zich bewust te worden van de engelen wereld. Met heel lang geleden, bedoel ik ook echt heel lang geleden, dat heeft gedurende het vorige interglaciaal plaatsgevonden, zo is mij verteld.
Zo mogen beschermengelen invloed uitoefen op de tarot kaarten wanneer je deze gebruikt op de wijze waarop ik dat doe.
Nu rest nog de vraag: heb je baat bij die uitkomsten van de tarot?
Daarop kan ik alleen maar ja antwoorden. Natuurlijk, ik heb een vrije wil en ik kan dus tegen het advies van de tarot ingaan. De keren dat ik dat gedaan heb, zijn me slecht bekomen. Details hiervan laat ik verder achterwege.

Heden ten dage zijn er veel tarot beoefenaars die geld verdienen aan het voorspellen van de toekomst. Hoe oprecht ze ook mogen zijn, ik geloof niet in die doelstelling.
Ik hoop dat ik duidelijk gemaakt heb hoe ik de tarot met mijn geloof verenig.

rrrood
PokerStrategist

Welnu, de tarot kaarten zijn heel lang geleden in opdracht van God door de engelen aan de bevolking gegeven als middel om de mensen te helpen zich bewust te worden van de engelen wereld.

Ok, heb je hier meer info over?

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Ik heb verder geen informatie over de oorsprong van de tarot kaarten behalve dat een beschaving die in de huidige Gobi woestijn leefde in die tijd, de eersten zijn geweest die de kaarten ontvangen hebben. Later zijn de kaarten ook aan andere volkeren uit die tijd gegeven. Uiteindelijk hebben ze alle verschrikkingen weten te overleven en zijn ze in onze huidige maatschappij weer opgedoken.

Voor dit alles bestaat voor zover ik weet geen enkel tastbaar bewijs.
Althans ik ben nooit iets hierover tegengekomen. Ik beweer dit omdat ik het stellige vertrouwen heb dat mijn beschermengel niet liegt en daar ook geen enkel belang bij heeft.
Zelf geloof ik in de woorden die ik schrijf op zo´n manier dat ik niet ergens in mijn achterhoofd een belletje heb rinkelen, héé, je liegt!

Dit is wat mij gezegd wordt vanuit de engelenwereld en zij vinden het niet nodig om daar op dit moment meer informatie over te geven.
Zij - en ik ook overingens - vinden het belangrijker dat nieuwsgierigen eens een gokje wagen met de tarot kaarten ipv de pokerkaarten.
Vragen staat vrij en wanneer je hulp wilt van je beschermengel, hoef je er alleen maar om te vragen. Zo simpel is het. Er is niets bovennatuurlijks aan.
Wij leven in de vierde dimensie en zij in de vijfde en beide dimensies zijn met elkaar verbonden daar de een zonder de ander niet kán bestaan.

Voor mij zijn de tarot kaarten de meest effectieve manier om die hulp te vragen. De afbeeldingen spreken immers voor zichzelf.

RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Zelf geloof ik in de woorden die ik schrijf op zo´n manier dat ik niet ergens in mijn achterhoofd een belletje heb rinkelen, héé, je liegt!

Dit is wat mij gezegd wordt vanuit de engelenwereld en zij vinden het niet nodig om daar op dit moment meer informatie over te geven.

Een botte vraag wellicht, maar is er een mogelijkheid dat je als "schizofreen" gezien kan worden? Dit is niet om te plagen, maar wat je zegt klinkt vrij tot zeer surrealistisch. Ik bedoel, als je enkel naar je beschermengel luistert, leef je in een fantasiewereld die jezelf hebt gecreeerd.

Toch afsluiten met een grapje, waar je vast al kletsend op je knietjes bij gaat lachen: "De groetjes aan je beschermengel".

P.S. Speciaal wat spelvouten getypt voor het geval dat lamapalooza weer nachtelijke correcties dient uit te voeren.

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Natuurlijk kan dit als schizofreen gezien worden.
Ik ben echter niet de enige die dit fenomeen kent.

Lees in dit verband "Engelen in mijn haar" van Lorna Byrne maar eens.

Overigens is het verschijnsel engel en beschermengel een heel normaal iets binnen de katholieke kerk waarin ik ben opgegroeid. Daar werd zoiets niet als schizofreen beschouwd. Voor zover ik weet geldt dit hetzelfde voor de protestantse en gereformeerde kerken.
De Islam ken ik onvoldoende om daar een mening over te geven.

Aldus zie ik mezelf niet als schizofreen. Verder leef ik in de grote mensenwereld en ben op de hoogte van de gang van zaken.
Weet je Ad, wanneer je zelf niet dergelijke ervaringen hebt gehad, is het je nauwelijks voorstelbaar dat een ander dat wel heeft en daar ook nog eens bloedserieus over is.
Wanneer daarbij de overgrote meerderheid van de bevolking die ervaringen ook niet heeft, worden de degenen die wel in harmonie met de engelenwereld leven al gauw voor gek versleten.

Van alles wat ik beweer bestaat geen tastbaar bewijs tot nu toe.
Van alles wat ik beweer bestaat echter ook geen enkel tegenbewijs tot nu toe. Daarbij komt dat er meer (veel meer) zijn dan ik alleen die in God én de engelen geloven.

RocknRollAd
Oldschool Grinder

Als "geloven" je geluk, liefde, voldoening, rust of een ander mooi gevoel schenkt, dan denk ik dat je er baat bij kan hebben. Over bewijs en tegenbewijs wil ik het niet hebben, ik dien u niet te overtuigen en jij mij niet. Als er engelen zijn die jou beschermen, zullen er ook zijn die mij beschermen, of ik daar nu in geloof of niet. Ik ga er maar meteen van uit dat ze daar niet moeilijk over doen. (knipoog)

Wat ik vind dat je níet mag doen, is om andere -basale en minder basale- dingen des levens te baseren op iets waar je in "gelooft". Want dan betrek je allerlei verschillende onzekerheden -die voor jou zeker zijn geworden, omdat de onzekerheid niet bewezen is onzeker te zijn, en je daardoor aanneemt dat het een zekerheid is- met elkaar, en is de klap des te harder als één van de kaarten waar je in "gelooft" uit het kaartenhuis weggetrokken wordt. En het kaartenhuis dus ineenstort. En dan refereer ik naar dat belletje in jouw achterhoofd dat dus naar gelang je gevoel rinkelt of stil is. Gevaarlijk zou je dit ook kunnen noemen, dat je je eigen systeem ondermijnd. Ach, net zoals geloof je kan helpen, kan een kritische blik op jezelf, je omgeving en anderen je ook best vooruithelpen hoor. Het is maar wat je zoekt, troost en kritiek/rationaliteit gaat niet goed samen heb ik het idee. Toch zijn beiden nuttig.

:heart: Ad.

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Wat mij betreft zou de verhouding troost en kritiek/rationaliteit wat beter kunnen. Er is naar mijn idee teveel kritiek en te weinig troost in het dagelijks leven gekomen.

ssacr
Poker Player

Hallo Kastanje,

Ik hoop niet dat je problemen hebt in de nieuwe situatie en ik hoop dat het je allemaal goed afgaat. In ieder geval sterkte!

kastanje57 Topicstarter
kastanje57
PokerStrategist

Dank je wel, de zaken rondom mijn nieuwe woning lopen voorspoedig.
Ik ben erg blij met m´n nieuwe woning.
Zo krijg ik binnenkort 10 zakken dennenschors aangeleverd in zakken van 1m3 elk. Ik heb begrepen dat het twee parkeerplaatsen kost om ze kwijt te kunnen, wel één is er altijd beschikbaar want ik rijd zelf geen auto.
Vervolgens kan ik ze met een kruiwagen de tuin inwerken en zo blijft een mens bezig. Ik hoop wel dat m´n gewrichten het houden, 140 kruiwagens schors de tuin inrijden maar ach, ik zie ´t wel.

Met m´n pokercarriere gaat het minder. Ik speel feitelijk te hoog voor m´n bankroll, aan de andere kant, ik ben zeker niet de mindere. Dus heb ik in september hier en daar wat gewonnen.
Nu ben ik m´n geluk aan ´t beproeven in een $33,- 6-max toernooi.
En opnieuw ben ik niet de mindere, alleen in het geluk. Er waren vanavond een set K tegen mijn TPTK op de flop, een gegokte en gemaakte flush A-hoog op de river en vervolgens nog een na mijn geflopte flush met QJs, voor nodig om me uit te schakelen.
Tot twee keer toe werd m´n stack gedecimeerd en telkens kon ik me weer terug vechten. Na de derde keer was het over en uit.
Daar baal ik dan zo van, het is mentaal best zwaar op deze manier en dan het geluk tegen hebben. Ik kan nog steeds maar slecht tegen m´n verlies.
Gisteren heb ik er ook een gespeeld en die heb ik verkloot doordat ik het af wilde dwingen. Het valt me overigens wel op dat het postflopspel op dit nivo op z´n zachts gezegd beroerd te noemen is. Op de 10p tafels wordt aanzienlijk beter gespeeld. Het gros maakt zich vanaf de flop vnl. afhankelijk van geluk.
Dat ga ik binnenkort gegarandeerd een keer uitbuiten want de honger is inmiddels niet meer te stillen.
Eerder op de avond speelde ik de $6,- 6-max, ik sta er redelijk voor en flop een straight met AJ in de hand. Ik bet de halve pot om er een paar mee te krijgen.
Op de turn valt een aas. De eerste pipo gaat all-in, ik dus ook en nummer drie achter mij ook nog.
De een heeft KJ, de ander AT. Op de river valt een tweede T en exit toernooi.
Maar ja, that´s poker and that´s life.
Sorry voor ´t klagen, ik moest ´t effe kwijt.

Lamapalooza
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza

Een p(f)luim voor je mugge(n?)zifterij!

[scheldwoord, die mag je zelf invullen]

Ad.

Bedankt voor je pfluim. Die apprecieer ik ten zeerste. Het feit dat ik zelf mocht kiezen waarmee ik zou uitgescholden worden doet mij evenzeer deugd.
Maar soit, nu o.t., als je iets wilt schrijven moet je het goed doen. Ik noem dat geen muggenzifterij, maar het verdedigen van de correctheid van onze taal.
En als jij dat niet belangrijk vindt, dan is dat jouw mening, maar je hoeft mij daarvoor niet uit te schelden.

P.S. Het is dat scheldwoord en niet die.

L.

RocknRollAd
Oldschool Grinder

Eerst doet het je deugd, daarna vind je het niet leuk.

Je bent nogal een swingende schijver en daarbovenop een oninteressante uitdager.

Verder is correctheid is een dom woord om te gebruiken als je de Nederlandse taal wilt verdedigen, het is een leenwoord! En "o.t." is de Nederlandse afkorting van oude testament, tenminste een poging tot, want dan zou het nog een schrijfvout bevatten.

Kortom, je betoog is onzin! Je faalt in alle opzichten. En je daalt steeds dieper in mijn achting, die uiteraard van primordiaal belang is. Maar dat had je al een tijdje door, denk ik.

_evil:

Ad.

RobbieV
Oldschool Grinder

Ik ben nu wel erg geinteresseerd geraakt in Tarot kaarten. Waar kan ik deze kopen? En zit er nog verschil in welk merk kaarten je koopt? Of blijven de resultaten gewoon hetzelfde?