Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] War

130 Berichten
37 Gebruikers
0 Reactions
14.9 K Bekeken
HannesNL

Hallo iedereen :D

Ik vind het leuk om discussies te volgen. Dus ik denk ik begin er een, ook met als doel om te pijlen hoe jullie ertegenaan kijken en hopelijk om degene met oogkleppen op wat meer waarheid te laten zien. Ik zal mij enkel voegen in de discussie als ik denk dat er wat te halen valt :P

Dus hoe denken jullie over oorlog.

Kort samengevat in een filmpje, zo denk ik erover:

129 replies
DukeFreedom

Oorspronkelijk gepost door HannesNL

Oorlog is een goede uitvinding. Het voorkomt overpopulatie, leidt tot grote technologische groei, houdt mensen bezig en verenigt mensen en landen.

HannesNL

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom

Oorlog is een goede uitvinding. Het voorkomt overpopulatie, leidt tot grote technologische groei, houdt mensen bezig en verenigt mensen en landen.

:rage:

:heart:

oscaar10

yoghi wint de discussie nu al

MintberryC

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
robbie wint de discussie nu al

FYP

Oorspronkelijk gepost door MintberryC

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
robbie wint de discussie nu al

FYP

want hij vertelt de waarheid

oscaar10

mooi argument trouwens duke :D

onmybike

zolang er geloof is in de wereld zullen oorlogen blijven voorkomen.

als iedereen gewoon zijn gezond verstand zou gebruiken en dit ook lijdend zou zijn ipv religie zouden er denk ik geen oorlogen voorkomen.

Daarnaast moeten mensen ook niet zo nationalistisch en racistisch zijn en de wereld zien als een land waar hoe je er ook uit ziet iedereen gelijk is.

RobbieV

:facepalm:

Ja hoor onmybike. Alle oorlogen komen door religie. Kan je niet gewoon ff wikipedia openen? Duurt maar 5 minuten.

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/11/daily-chart-4?fsrc=scn/fb/wl/dc/wwi

En at Hannes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opiniepeiling

kastanje57

Oorlog is zowel nuttig als triest.

Nuttig om redenen die DukeFreedom al heeft benoemd.
Ik ben het daar 100% mee eens.
(Oeps, da's volgens mij de eerste keer, nooit gedacht dat dit wonder zou plaatsvinden :) )

Triest omdat de mensheid er niets van leert, gegeven het feit dat de meeste oorlogen keer op keer herhaald worden om dezelfde redenen en met dezelfde argumenten.
Triest omdat wraak, haatgevoelens, egoïsme en machtswellust telkens weer de overhand krijgen na een (veelal korte) tijd van vrede.

Kijk maar naar de Joodse leiders in Israël, die zijn daar een mooi voorbeeld van.
Hun toon is voortdurend agressief en oorlogszuchtig en hun lobby is voor mij de meest gevaarlijke terroristische groepering op aarde.
Veel gevaarlijker dan de Taliban en Al Qaida bij elkaar.

HannesNL

Alle oorlogen worden gestart door overheden niet religies, omnybike, dat is logisch nadenken en uit jouw comments blijkt dat jij erg discriminerend of zelfs racistisch bent. (tegenover religies)

Hoewel ik het zeker eens bent met je laatste comment.

Vanwaar de link Robbie?

Oorlog is net zo nuttig als het navolgen van een soepdieet van 20 euro per dag. In andere woorden, er zijn veel betere en efficientere manieren om dergelijke problemen op te lossen.

Behalve overpopulatie dan, waarvan ik niet vind dat het een probleem is; Genoeg plek op de aarde, genoeg technologie om iedereen te voorzien van alle behoeften. Hoewel weinig initiatief en wil om dergelijke technologieen werkelijk in praktijk te brengen.

Behalve overpopulatie dan, waarvan ik niet vind dat het een probleem is; Genoeg plek op de aarde, genoeg technologie om iedereen te voorzien van alle behoeften. Hoewel weinig initiatief en wil om dergelijke technologieen werkelijk in praktijk te brengen.

Inderdaad genoeg grondstoffen om iedereen in zijn behoefte te voorzien. Waren het niet dat de rijkdom op deze wereld een beetje scheef verdeeld is.
Ik vindt deze http://rt.com/news/billionaires-wealth-census-crisis-588/ wel schokkend. En met de huidige ''onthullingen'' over waar regeringen tot instaat zijn. Lijkt het steeds meer op de ''elite'' vs de burgers.

beertie1

Iedereen die Lord of War gezien heeft weet dat voor de economie best oke is

onmybike

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
:facepalm:

Ja hoor onmybike. Alle oorlogen komen door religie. Kan je niet gewoon ff wikipedia openen? Duurt maar 5 minuten.

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/11/daily-chart-4?fsrc=scn/fb/wl/dc/wwi

En at Hannes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opiniepeiling

random link zegt niet echt iets.
Raad je aan om ipv Wikipedia te bezoeken eens een geschiedenis boek open te slaan dan snap je miss waar ik op doel.
Daarnaast had ik er idd bij vermeld dat een deel van de oorlogen puur door nationalisme en racisme komt (vaak ook wel in combinatie met religie).
Maar goed als je het niet wil zien dan ga je het ook niet zien vrees ik...

maar iedereen die denkt dat het gewoon toeval is dat een democratisch land als Amerika in de laatste jaren puur en alleen oorlog heeft gehad met landen met een andere religië lijkt me toch op zen minst heel naïef.

onmybike

Daarnaast ben ik niet zeker of Duke serieus argument aandroeg van overpopulatie (waar lustig op ingehaakt word :P ).
Maar laten we effe eerlijk zijn dit komt ook puur door religie, die mensen fokken als konijnen niet normaal.

Oorspronkelijk gepost door onmybike
Daarnaast ben ik niet zeker of Duke serieus argument aandroeg van overpopulatie (waar lustig op ingehaakt word :P ).
Maar laten we effe eerlijk zijn dit komt ook puur door religie, die mensen fokken als konijnen niet normaal.

en wat dan met armoede

kastanje57

Ik ben van mening dat er wel degelijk sprake is van overbevolking.
Sterker nog, mijn inschatting is dat er op aarde plaats is voor ten hoogste 1 miljard menselijke exemplaren.
Een aantal tussen 280 en 730 miljoen is vanuit mijn visie op het leven ideaal om de rest van het leven op aarde, dieren, planten, schimmels, bacteriën en gisten, de kans te geven zich in vrijheid te ontwikkelen.

Religie is nimmer de oorzaak van oorlog want religies verkondigen een vreedzame boodschap. (op een enkele enge sekte na)
Religie is wel heel vaak de aanleiding, een argument voor politieke leiders om een oorlog te beginnen want de ene God is altijd weer beter dan de andere ene God ook al is die ene God in alle gevallen dezelfde God.

In een lange rij van dieren aan de top van de voedselketen op aarde, vind ik de mens met afstand de meest destructieve van allemaal.
Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer er in de volgende, komende oorlog 6,5 miljard mensen in één keer de dood vinden.
Dat lost het probleem met de agressieve, egoïstische machtswellustige mens tenminste voor een lange tijd op en het geeft daarbij de levende aarde de kans zich blijvend te herstellen.
Ik heb echt helemaal niets meer met de wereldwijde mensen maatschappijen.
Ik walg er alleen maar van.

oscaar10

Die kastanje zie je ook nergens anders op t forum maar als er weer zo'n onzintopic gepost wordt is hij er binnen de 5 minuten.

RocknRollAd

dat zeg je weer juist hersendode kastanje, walg jij maar lekker, dan maak ik ondertussen een smoske kip-curry.

oscaar10

Oorspronkelijk gepost door kastanje57

Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer er in de volgende, komende oorlog 6,5 miljard mensen in één keer de dood vinden.
Dat lost het probleem met de agressieve, egoïstische machtswellustige mens tenminste voor een lange tijd op en het geeft daarbij de levende aarde de kans zich blijvend te herstellen.
Ik heb echt helemaal niets meer met de wereldwijde mensen maatschappijen.
Ik walg er alleen maar van.

Gelukkig kan je hier nog je gal spuwen op een pokerforum, dat vermindert de pijn vast wel wat.