Ik ben van mening dat er wel degelijk sprake is van overbevolking.
Sterker nog, mijn inschatting is dat er op aarde plaats is voor ten hoogste 1 miljard menselijke exemplaren.
Een aantal tussen 280 en 730 miljoen is vanuit mijn visie op het leven ideaal om de rest van het leven op aarde, dieren, planten, schimmels, bacteriën en gisten, de kans te geven zich in vrijheid te ontwikkelen.
Religie is nimmer de oorzaak van oorlog want religies verkondigen een vreedzame boodschap. (op een enkele enge sekte na)
Religie is wel heel vaak de aanleiding, een argument voor politieke leiders om een oorlog te beginnen want de ene God is altijd weer beter dan de andere ene God ook al is die ene God in alle gevallen dezelfde God.
In een lange rij van dieren aan de top van de voedselketen op aarde, vind ik de mens met afstand de meest destructieve van allemaal.
Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer er in de volgende, komende oorlog 6,5 miljard mensen in één keer de dood vinden.
Dat lost het probleem met de agressieve, egoïstische machtswellustige mens tenminste voor een lange tijd op en het geeft daarbij de levende aarde de kans zich blijvend te herstellen.
Ik heb echt helemaal niets meer met de wereldwijde mensen maatschappijen.
Ik walg er alleen maar van.