Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] War

130 Berichten
37 Gebruikers
0 Reactions
14.9 K Bekeken
kastanje57

Liefde voor mezelf ontaard al heel snel in egotripperij enof narcisme.
Vanuit een zekere liefde voor mezelf heb ik eindelijk de tabak etc. achter me gelaten, dat is al liefde voor mezelf genoeg.
Vanuit dezelfde liefde tracht ik nu mijn lijf weer min of meer fit te krijgen.
Vanuit diezelfde liefde heb ik een verhaal over het leven op aarde geschreven dat nog niet af is, het volgende hoofdstuk komt eind dit jaar. Op dit moment wordt het gecorrigeerd op taalfouten enz.

Ik ben me helder bewust van de aanwezigheid van mijn ziel alsook van mijn beschermengel. Zij beiden zijn er niet om voor plezier in mijn leven te zorgen.
Zij zijn er om mij mijn werk te laten doen en zij helpen me daarbij.

Vanuit mijn inzicht en kennis zal ik niet terug komen op mijn uitspraken.
Wat ik eerder en hier schrijf, meen ik uit de grond van mijn hart.
Ik heb een taak in dit leven te vervullen, een taak die mijn (stokoude) ziel zichzelf ten doel heeft gesteld.
En nee, veel te lachen valt er niet. Ik ben een zeer serieus mens, altijd geweest. Ik ben zelfs niet met lachen opgevoed, bij ons thuis werd er niet gelachen.
Ik heb het er maar mee te doen. Het leven als een monnik bevalt me goed. Ik heb slechts weinig nodig en verlang naar nog minder.
Ik doe mijn werk. dat is goed genoeg en geeft me een zekere bevrediging.
Ik sta voor anderen klaar wanneer mijn hulp gewenst is en ik geef die hulp vrijelijk zonder er iets voor terug te verlangen.
Ook dat is mij goed genoeg.

Geluk met pokeren heb ik weinig, zeker dit jaar.
Van de vele preflop all-in situaties waarin ik 2/3 of meer voorlig, heb ik dit jaar nog geen 50% gewonnen.
Daar baal ik flink van maar ook dat heb ik maar te accepteren.
Het maakt wel dat ik nog slechts weinig poker en het plezier in pokeren steeds verder verdwijnt. Het zou me niets verbazen dat pokeren vanaf 2014 tot het verleden behoort. Ik heb een hekel aan verliezen, zeker als ik wiskundig kan uitrekenen dat het te wijten is aan behoorlijk veel pech.
Dan gaat de lol er bij mij wel af, bovendien vind ik er geen uitdaging meer in op deze manier.

Positiviteit is er dus in de manier waarop ik tegenwoordig met mijn lichaam om ga en het schrijfwerk dat ik aan mijn manuscript verricht. Positiviteit is er ook omdat ik weinig verlang, dat geeft mij een bevrijdend gevoel.

Veel meer weet ik er niet over te zeggen.
Leven met een bi-polaire stoornis is allerminst leuk of lollig, dat is dé grote handicap in mijn leven en ook dat heb ik inmiddels leren accepteren.

Wat dan weer wel positief is, is mijn huis en tuin en de wijze waarop ik het heb ingericht. Ik heb mezelf omringd met grote, gezonde planten en een goed ingericht aquarium. Er is in die volop gezond leven om mij heen en dat doet mij goed.
Ik voel me veel beter op mijn gemak met planten en vissen om me heen dan dat ik dat met mensen om me heen zou hebben.
Mensen zijn veeleisend en denken alenig aan zichzelf.
Planten en vissen zijn minstens zo veeleisend maar geven er veel goeds en vreugde voor terug.
Al met al ben ik uiteindelijk niet slecht af.

Denk je echt dat er iemand deze wall met random shit van een zot gaat lezen?

edit: oude* zot

KillBZ

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

I sure as hell didn't

kalakaja

Oorspronkelijk gepost door Oereuh

I sure as hell didn't

oooooooooooohhhhhhhhhhhh

je zei hell

oooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh

ssacr

Zegt veel over jou als je zo reageert als iemand een reactie schrijft. Niet reageren was zeker geen optie? Gezien de uitgebreide reactie van Kastanje vond hij het de moeite waard om te reageren, nb aan de hand van het eerdere verloop van de discussie.

Vind mensen die zo reageren juist een beetje zot, helemaal als ze een paar maanden terug grote plannen hadden om het forum nieuw leven in te blazen ( nooit meer wat van gehoord btw :D ).

Laat een ander in zijn waarde, je hoeft hier niet te reageren.

raymond20001

@Kastanje, vervelend voor je, dat je geen beschermengel hebt. :D

blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
De gebeurtenissen op de Filipijnen raken me diep, daar voel ik mij zeer betrokken en daar draag in mijn steentje aan bij op mijn manier, via Giro 555 bv.

De gebeurtenissen in bv. Syrië, hebben een veel minder grote impact op me.
"Men" heeft het tenslotte zelf zover laten komen.
En nu het flink uit de hand is gelopen, valt iedereen over elkaar heen.
Eigenlijk wordt hierdoor alleen maar duidelijk hoe vergiftigd de top van machtsblokken als de USA, Rusland en China zijn.

Natuurlijk kun je zeggen dat we indirect ook verantwoordelijk zijn voor de kracht van tsunami's en tyfoons. Dat is ook zo.
Zelf maak ik daarin een onderscheid.
Ik vind dat op de Filipijnen vele onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
In het geval van Syrië (als voorbeeld) vind ik dat niet.

De meeste mensen in Syrië zijn ook onschuldige slachtoffers van een stelletje randdebielen, die vechten om een paar vaten olie en dus de macht. En nu ga jij zeggen dat ze daar zelf schuld aan hebben??? En hoe bedoel je dat we zelf verantwoordelijk zijn voor de kracht van tsunami's en tyfoons? Dat we dat over onszelf afroepen? Daar ben ik toch wel benieuwd naar je redenering....

michel2311

Willen we weer met zijn alle on-topic gaan praten dus over oorlog.

michel2311

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Ik vind dat op de Filipijnen vele onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
In het geval van Syrië (als voorbeeld) vind ik dat niet.

Deze opmerking vind ik de grootste onzin. Echt als je zoiets verkondigd dat mensen in een oorlog niet onschuldig zijn dan ben je echt helemaal de weg kwijt......

Mensen kiezen niet voor een oorlog, worden niet uit vrije wil met brandbommen bekogeld of rennen het hardst om gifgas in te ademen.Laten we het eens even compleet anders gaan kijken. De 6 miljoen vermoorde Joden in de 2e wereldoorlog vind jij dan ook niet onschuldig?

In een oorlog vallen altijd meer onschuldige slachtoffers dan schuldige. Want die laatste zitten meestal ergens ver weg in een ivoren torentje.

RocknRollAd

nee, liever niet Michel.
oorlog is namelijk kut.

de reactie van farma was dan weer wel te pruimen, en haalt blijkbaar een beetje de scheidsrechter in ssaccrpietjes naar boven, mooi is dat.

daar moest over geschreven worden.

kastanje57

@Blow,
ik ben het met je eens dat de mensen in Syrië slachtoffer zijn.
Of ze onschuldige slachtoffers zijn?
Ze hebben zelf deze toestand met dat dictatoriale bewind decennia lang in stand gehouden, mee profiterend van de olie dollars uit China en Rusland.
Nu een deel van de bevolking in opstand is gekomen, moeten we ineens met sentimenten naar de Syriërs gaan kijken. Waarom deden we dat niet eerder???
Waarom is het nu ineen keer zielig en waarom was dat 10 jaar of langer geleden niet????

Mensen die slachtoffer worden van natuurrampen zijn in mijn ogen eerder onschuldige slachtoffers.
De immer toenemende kracht van aardbevingen, tyfoons, tsunami's is voor het overgrote deel te wijten aan de klimaatverandering die de aarde in de laatste 150 jaar (sinds het begin van de industriële revolutie) heeft ondergaan.
De vernietigende kracht van de wind en het water zal in de komende decennia nog wel meer toenemen.
Zeker zolang er niets wezenlijks verandert.
In die zin bedoel ik dat we daar ook als mensheid verantwoordelijk voor zijn.

Alleen...
In het geval van Syrië gaat het om een klein groepje machthebbers die door de grijpgrage russen in chinezen in het zadel worden gehouden.
In het geval van natuurgeweld gaat het om de pakweg 25-30 miljard mensen die de afgelopen 160 jaar hebben geleefd.
In die zin maak ik daar een onderscheid in.
Ik hoop dat ik hiermee mijn punt verduidelijkt heb?

wcgrutto

Those who start wars, never fight them
And those who fight wars, they never like them
And those who write laws, they can't recite them
And those of us who just fight laws, we live and die them

Michael Franti - Time To Go Home

caroline29632

Ik vind het altijd grappig om te lezen hoe kastanje denkt stuff te weten, zonder de echte feiten op te zoeken. En ik vind het inhoudelijk ook er net over gaan. Leest een mod dit? Mag dat dan weer wel? Voor de rest altijd politieagentje gaan spelen, maar als er echt iets te modden valt zien ze het niet? Maar we moeten natuurlijk wel 'on topic blijven' in small talk. Een topic dat er basicly altijd voor zorgt dat iemand zen extreme ideeën hier gaat neerkwakken.

Ik vraag me elke keer af waarom mensen op dit forum zulke vragen gaan posten? Er zijn toch genoeg fora die zich bezig houden met levensbeschouwing en moraliteit?
Als je nu een vaste poster was, dan zou ik het begrijpen dat je het hier komt doen. Maar gwn 'out of the blue' onze small talk wat komen bezetten, vind ik tbh niet kunnen.

blowkonijn

Standpunt verduidelijkt?? Integendeel! Er gaat blijkbaar iets goed mis wat betreft je hersenkronkels. Natuurrampen kan je geen voortvloeisel uit menselijk handelen maken. Al zolang de aarde bestaat, zijn er klimaatveranderingen (ijstijden enzo). Daar kunnen wij als mensen vrij weinig aan veranderen en we zijn al helemaal niet verantwoordelijk voor orkanen en tsunami's. Net zoals onderdrukte burgers schuld aan oorlog hebben. Ik snap echt niet hoe je de verantwoordelijkheid daarvoor kan leggen bij onschuldige slachtoffers. Kom eens wat meer onder de mensen, zodat je jouw verknipte beeld van de werkelijkheid eens aan de realiteit kan staven.....

Rogier

Oorspronkelijk gepost door michel2311
Willen we weer met zijn alle on-topic gaan praten dus over oorlog.

we hebben hier toch oorlog in deze thread?

caroline29632

@blow: Kastanje zit in een instelling en heeft verschillende geestesziektes. Dus zou je tijd niet verspillen om er inhoudelijk op in te gaan.

Redelijk sad dat pokerstrategy hem nog niet heeft willen bannen. Waarom zou een pokerschool zen imago verder laten verkakken door een persoon als deze een stem te geven?

Neem aub eens wat decent mods aan. Mensen die het verschil zien tussen onnozel getrol en stuff dat er gwn niet thuis hoort.

RocknRollAd

als je er niet wilt op ingaan moet je het niet lezen...
zeg ik maar alvast voordat één of andere mod hier weer nonsense komt typen om de verdwaalden van onze maatschappij te beschermen.

+1 voor Caro

als je er niet wilt op ingaan moet je het niet lezen...

En dit idd lol, echt zo'n bs.

DukeFreedom

Om even on topic terug te komen en natuurlijk weer een lekker controversioneel standpunt aan te nemen, ben ik het overigens wel met kastanje eens dat het "onschuldige slachtoffers" gezeur altijd zwaar overtrokken wordt.

Overigens gaat dit natuurlijk wel op voor natuurrampen - daar is immers geen menselijke oorzaak.

Maar mensen doen altijd net voorkomen alsof oorlog ook maar iets is wat gewoon gebeurd. Alsof alle doden die tijdens oorlogen vallen puur de schuld zijn van de dictatoriale macht. Lekker makkelijk tenslotte - kunnen we één iemand de schuld geven en daarna weer lekker rustig slapen.

Feit is wel dat degenen die het daadwerkelijke moorden doen niet die enkele dictator zijn maar honderduizenden tot miljoenen anderen. "Ja maar die staan onder druk / orders / lopen de kans anders zelf slachtoffer te zijn / blabla random ander excuus".

Excuustruus gaat hier alleen niet op - of je werkt mee aan een regime of je werkt het tegen. Het hele idee dat hier een tussengrond is waarbij je het niet eens bent met wat er gebeurd, maar je er ook niet actief tegen verzet en dan geen blaam hebt is gewoon pure bullshit en wederom een manier van mensen om zichzelf lekker in slaap te kunnen sussen terwijl ze tegelijkertijd lekker kunnen klagen over wat er allemaal anders zou moeten.

Tenslotte voordat ik van alles over me heen krijg: natuurlijk is er wel een onderscheid tussen actief meewerken aan een regime of het passief in stand houden ervan, maar ik blijf erbij dat het veel te makkelijk is om de tweede groep altijd maar onschuldig slachtoffer te noemen.