Oorspronkelijk gepost door onmybike
Oorspronkelijk gepost door RobbieV
http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/11/daily-chart-4?fsrc=scn/fb/wl/dc/wwi
random link zegt niet echt iets.
the economist is niet echt een random link
Oorspronkelijk gepost door RobbieV
http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/11/daily-chart-4?fsrc=scn/fb/wl/dc/wwi
random link zegt niet echt iets.
the economist is niet echt een random link
zolang er geloof is in de wereld zullen oorlogen blijven voorkomen.
Ben het hier wel mee eens.. wordt tijd dat mensen es wat slimmer worden en religie verdwijnt.
in tegenstelling tot vrijwel iedereen hier, ken ik enkel liefde voor de aarde.
Liefde voor de levende aarde.
De mens is voor mij daarin een doodenge dissonant. Dat maakt dus dat ik geen enkele vorm van liefde voor de mens als soort ken.
Dat heeft verder niets met gal spuwen te maken. Dat is simpelweg mijn opvatting. En ja, pijn doen die constateringen wel, ik weet dat het ook anders kan en ik weet dat het niet anders zal gaan.
De gebeurtenissen op de Filipijnen raken me diep, daar voel ik mij zeer betrokken en daar draag in mijn steentje aan bij op mijn manier, via Giro 555 bv.
De gebeurtenissen in bv. Syrië, hebben een veel minder grote impact op me.
"Men" heeft het tenslotte zelf zover laten komen.
En nu het flink uit de hand is gelopen, valt iedereen over elkaar heen.
Eigenlijk wordt hierdoor alleen maar duidelijk hoe vergiftigd de top van machtsblokken als de USA, Rusland en China zijn.
Natuurlijk kun je zeggen dat we indirect ook verantwoordelijk zijn voor de kracht van tsunami's en tyfoons. Dat is ook zo.
Zelf maak ik daarin een onderscheid.
Ik vind dat op de Filipijnen vele onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
In het geval van Syrië (als voorbeeld) vind ik dat niet.
Wat betreft mezelf,
buiten het onderdeel "Small Talk" heb ik verder geen enkel belang bij de rest van dit forum.
Ik heb een zeker "pokernivo" bereikt en ik word niet meer beter dan dat ik nu ben. Pokeren is voor mij uitsluitend hobby, tijdverdrijf.
Ik hoef er geen inkomen mee te genereren, ik heb niet de ambitie om er rijk van te worden.
Ik weet heel goed dat er een flink deel van de gebruikers op dit forum mij liever ziet gaan dan komen. Ik ben nu eenmaal controversieel.
Het zij zo.
Aan de andere kant, ik heb ook belang bij dit onderdeel van het forum.
Ik leer er namelijk heel veel van. Het stimuleert me in mijn eigen ontwikkeling.
Mede dankzij dit forum ben ik enige tijd geleden gestopt met roken en het drinken van sloten koffie. Mijn lichaam begint zich thans zichtbaar te herstellen van de 43 jaar dat ik tabak (en bij vlagen cannabis) heb gerookt.
Ook de schier oneindige reeks negatieve opmerkingen tav mijn persoontje neem ik inmiddels redelijk voor lief. Dat is ook een leerzaam iets voor me.
Tenslotte, dit is de enige plek waar ik mijn opvattingen en ideeën kwijt kan.
In het dagelijks leven leid ik een noodgedwongen allenig monikken leven waar ik inmiddels wel vrede mee heb.
wat is de liefde voor jou?
irritante dingen typen, waardoor je reacties uitlokt, om daar dan weer een verhaaltje over je eigen egootje te vertellen.
ik ben blij voor jou dat het je telkens weer lukt.
amen.
Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Ik ben van mening dat er wel degelijk sprake is van overbevolking.
Sterker nog, mijn inschatting is dat er op aarde plaats is voor ten hoogste 1 miljard menselijke exemplaren.
Een aantal tussen 280 en 730 miljoen is vanuit mijn visie op het leven ideaal om de rest van het leven op aarde, dieren, planten, schimmels, bacteriën en gisten, de kans te geven zich in vrijheid te ontwikkelen.Religie is nimmer de oorzaak van oorlog want religies verkondigen een vreedzame boodschap. (op een enkele enge sekte na)
Religie is wel heel vaak de aanleiding, een argument voor politieke leiders om een oorlog te beginnen want de ene God is altijd weer beter dan de andere ene God ook al is die ene God in alle gevallen dezelfde God.In een lange rij van dieren aan de top van de voedselketen op aarde, vind ik de mens met afstand de meest destructieve van allemaal.
Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer er in de volgende, komende oorlog 6,5 miljard mensen in één keer de dood vinden.
Dat lost het probleem met de agressieve, egoïstische machtswellustige mens tenminste voor een lange tijd op en het geeft daarbij de levende aarde de kans zich blijvend te herstellen.
Ik heb echt helemaal niets meer met de wereldwijde mensen maatschappijen.
Ik walg er alleen maar van.
Dat is jouw probleem ook Kastanje. Jij hebt helemaal niks met mensen, waar een aanleiding voor was, maar je toont geen wil om het te veranderen. Het staat je vrij om dingen te posten als 6,5 miljard mensen mogen gerust doodgaan van mij, maar dat is enkel vanwege jouw hevige emotionele beschadigingen in dat gebied. En jouw visie over wat ideale levensomstandigheden zijn is daardoor onmisbaar vertekend.
@Omny: Zie je zelf hoe racistisch en discriminerend jijzelf bent? Hypocriet ben je in de feitelijke zin van het woord, ook al houd ik niet van de energie die het woord met zich meedraagt.
@Oscaar: Zie je zelf niet hoe onzinnig jij bezig bent? Kastanje probeert tenminste nog wat diepgang te brengen, jij enkel cynisme.
@RocknRollAd: Maakt toch niet uit wat ik hier neerzet, je geeft toch altijd een sneer
Ergens zoek je diepgang, maar volgens mij leef jij in je eigen haatwereldje en zoek je elke mogelijkheid om even je eigen vieze prullenbak ergens anders te lozen. Doe er zelf wat mee man.
![]()
@petertimofeef: Zoals is het al een hele lange tijd en het is niet dat het erop begint te lijken. Het is er allang. 300 rijkste Amerikanen zijn net zo rijk als de 50% armste Amerikanen. Zo is het bijna overal.
@Beertje: Ja? Heb jij profijt van oorlog dan? Heb jij profijt van een dergelijke goede economie? Economie spiegelt niet hoe nuttig alle transacties verlopen. Bijv: Chinese economie verloopt goed. Ze bouwen hele steden, waar niemand woont. En oorlog is nog het beste voorbeeld van hoe onzinnig de investeringen zijn.
Frietje: Het is niet mijn muziekstijl
Maar de boodschap die hij overbrengt is wel mijn stijl....
When the government violates the people's rights, insurrection is, for the people and for each portion of the people, the most sacred of the rights and the most indispensible of duties.
Marquis de Lafayette
En zo denk ik over oorlog.
Oorspronkelijk gepost door HannesNL
@Omny: Zie je zelf hoe racistisch en discriminerend jijzelf bent? Hypocriet ben je in de feitelijke zin van het woord, ook al houd ik niet van de energie die het woord met zich meedraagt.
verklaar u nader.
+ weet je überhaupt wel wat racisme betekend joh?
Je slaat de plank ook echt volledig mis. Ik heb verschillende vrienden met verschillende huiskleuren en/of ras (als zoiets als ras al bestaat heb ik ook wel mijn mening over) Voor mij is ieder mens gelijk hoe zij/hij er ook uit zien en ik denk al zeker niet dat een bepaald ras superieur is aan een ander ras.
Daarnaast heb ik in dit topic met geen woord gerept over rassen dus echt idk waar je vandaan haalt om zo iets te zeggen? (wil je me uit de tent lokken ofzo)
@HannesNL
Luister zelf ook liever positievere muziek. Zit vaak wel veel waarheid in reggea en hiphop. Ben wel van mening dat positiviteit en liefde de beste drijfveren zijn voor de mensheid. Muziek is daar goed voor geschikt. Soms gebruiken mensen muziek ook om bewustwording te verspreiden. Helaas gaat hedendaagse popmuziek helemaal nergens meer over. Veel kuddeschaapjes in de westerse wereld zijn hardstikke 'made'. Mocht het collectieve bewustzijn ooit veranderen, dan hoop ik dat mensen zich in spiritualiteit leren ontwikkelen. Met de technologie en middelen die we bezitten, zouden we een waar utopia kunnen creëren. Het enige dat ontbreekt is een goed geolied systeem. Jaque Fresco bijv. is een ouwe knar die dat haarfijn door heeft. De documentaire Future by design is een aanrader om te kijken. Of op Ted.com vind je erg veel positieve sprekers met briljante ideeën. Tot zoverre heeft de mensheid veel problemen opgelost. Oorlog wordt ooit ook nog wel opgelost. Zo lang we positief kunnen blijven in een evenwichtig leven zonder anti depressiva.
Hier de lyrics van Promoe:
the year is one nine eight to the four
cus world leaders are waging a war
called shock and awe for rapid world dominance
they're lockin' jaws a rabbit dogs' common sense
dad's walkin' home, his baby girl by the hand
askin' all kind of question can't understand
evil men going for the jugular vein
he feels troubled and shamed cus he couldn't explain that...
[Chorus]
war ain't nothin' but a campaign
freedom ain't nothin' but a brand name
why people gotta die, why we can't change
that it's all a part of the dirty mans game
but daddy ain't that strange
some people drinkin' nothin' but champagne
others drinkin' dirty water from a bad drain
is that also part of the kkkampain
[Promoe]
nahh, she didn't stu-stu-studder mawfucker
subconsciously she knows that the scud missiles and rockets
are launched by the same white devils who used to fight rebels
in africa north and south america
it's just a new era with new terminology
thoroughly they've studied the human psychology
from colonies to far east, now follow me
shock and awe ain't nothin' but hiroshima nagasaki
hitlers blitzkrieg is desert storm
same people dying, same red blood a flow'n
but when some people fight this war it's a righteous war
listen didn't you hear me right before
[Chorus]
I said it's not a war it's a campaign
and freedom can be bought it's a brand name
some people gotta die that's a damn shame
still it's not a war it's a kkkampain
[Promoe]
Take a good look in your good book or your anarchist cookbook
read the writings on the wall that the hoods from your hood put
up for you to check like some travelin' truth-sayers
you can even check the babylon newspapers
as long as you know who wrote it and with what motive
I know KRS said it already I quoted
not to prove a point but to get my point of view across
cus I don't know the truth of course
I'm only here to find out what's true for me
and you too better find out what's true for you
and overstand that they twist the words to fit the worst
badminded people called mr bush
dick cheney, donald rumsfeld, it's enough
todo mi gente en el mundo, listen up
since they own the media they keep on deceivin' us
with a new language don't believe me man, we live in this world...
[Chorus]
where war is campaign
and freedom ain't nothin' but a brand name
some people gotta die that's a damn shame
still we celebratin' drunk off the champagne
though it's obvious we just missed the last train
big business politicians' on a rampage
and it's too late now we can't change
and it's not a war it's a kkkampain
Ik zal het een klein beetje nuanceren Hannes.
Ik voel liefde voor m'n familie, voel dezelfde liefde voor m'n ex partner omdat we er ondanks alles een hechte vriendschap op na houden.
Ook voel ik liefde voor iemand als Alan Miller die zichzelf als een reïncarnatie van Jezus van Nazareth beschouwd en vandaaruit liefdevol predikt.
Ik voel veel liefde voor monniken en zusters, vooral vanuit het Boeddhisme bekeken.
Ik voel zeer veel liefde voor de Dalai Lama en ook voor Gary Fowles om maar een zijstraat te noemen.
Dat is zuivere liefde vanuit m'n hart.
Echter, het betreft hier enkel individuen.
Ergens aan het eind van een hoofdstuk van mijn manuscript staat een plaatje met de volgende tekst:
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Dat is wat ik bedoel met vorige posts.
De mensheid als geheel, jij, ik en vrijwel iedereen op aarde is bezig om de aardse reserves uit te putten.
De atmosfeer, het water en de grond te vervuilen.
Grote hoeveelheden kostbare mineralen van de aarde weg te jagen.
We produceren met z'n allen inmiddels gevaarlijk hoge concentraties hoogfrequente straling waardoor we een kunstmatig elektromagnetisch veld op het aardoppervlak hebben gemaakt. Eentje die binnen afzienbare tijd voor een krachtige ontlading gaat zorgen tussen het natuurlijk aards magnetisch veld en onze eigen creatie.
Wanneer deze ontlading optreedt, gaan er op zeker 6,5 miljard in één keer.
En ach, ik kan nog een lange tijd doorgaan met Armageddon verhalen en ik kan daar vele argumenten voor aanvoeren.
Voor mij is de enige juiste weg Matigen. Wereldwijd matigen.
Niet meer inzetten op economische groei, niet meer inzetten op 9 of 10 miljard mensen rond 2050.
Wanneer de ontwikkelingen in dit tempo doorgaan, halen we 2050 niet.
Gegarandeerd niet!
Enkele maanden geleden wees jij mij op een emotionele blokkade. Dat was toendertijd zeker zo. Ik bevond mezelf in een diepe depressie met een intens verlangen naar het einde van mijn leven. Ik was zeer negatief ingesteld.
De afgelopen maanden zijn maanden van bezinning geweest. Maanden waarin ik afscheid heb genomen van een scala aan verslavende middelen bijvoorbeeld.
De emotionele blokkade is er wellicht nog steeds doch ik heb besloten dat ik inderdaad nog 14 jaar of langer op aarde door wil brengen.
Al die tijd zal ik het begrip Matiging als hoogste goed blijven verkondigen en om dat vorm te geven en kracht bij te zetten, heb ik de laatste stappen gezet die van mij een oprecht en overtuigd boeddhistisch monnik maken met een duidelijke boodschap voor de mensheid in het algemeen.
Ik predik geen liefde, anders dan de liefde voor de aarde als levend organisme.
Mijn persoonlijke liefde deel ik met degenen die ik daadwerkelijk lief heb, al zijn dat er slechts weinigen.
Ik hoop dat je nu ook begrijpt waarom ik termen als walging voor de hebberige maatschappij bezig. Er zijn er genoeg die liefde voor elkaar prediken.
Mijn boodschap komt vanuit de liefde voor de aarde. En ja, hoe hard het ook klinkt.
6,5 miljard menselijke doden in één keer ruimt lekker op en zal de aarde zeer veel goed doen. Dat voorkomt in ieder geval de massa extinctie die een jaar of 40, 50 geleden in gang is gezet. Als we zo doorgaan gaat niet alleen de mensheid ten onder. Zeker 98% van al het leven op aarde zal door ons toedoen vernietigd worden vóór 2050.
Positiviteit gozer. Positiviteit. Ik merk nog niet dat je ook liefde voor jezelf hebt. Ik ken het. Het moet een moeilijke fase voor je zijn. We gaan een nieuw era in, vrind. Een era vol prachtige technologie die de mensheid zal dienen in het oplossen van problemen. Leg je krant weg, vergeet het Wilhelmus, stop met social media en pak eens een fiets. Neem je kampeerspullen mee en trek de wijde wereld in. Even één zijn met moeder aarde. Voel het geluk, kastanje57. Voel de aanwezigheid van je eigen ziel. En kom dan nog maar eens terug op je uitspraken. Het zal je goed doen, wereldburger.
Je slaat de plank ook echt volledig mis. Ik heb verschillende vrienden met verschillende huiskleuren
Witte huizen, rode huizen ![]()
Sorry deze kon ik niet laten liggen
Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Je slaat de plank ook echt volledig mis. Ik heb verschillende vrienden met verschillende huiskleurenWitte huizen, rode huizen
Sorry deze kon ik niet laten liggen![]()
♠_biggrin: ♠_biggrin: foei lol
En kastanje hoe rijm je die walging voor de hebberige maatschappij met je pokercarrière? Of speel jij poker om te verliezen?
Ik schreef al eerder:
Pokeren is voor mij hobby, tijdverdrijf en dit jaar behoor ik tot de grote groep losers. Ik ben inmiddels zo'n 400-500 euro aan pokeren kwijtgeraakt dit jaar.
Dat is voor het eerst want ik poker nu 3,5 jaar en de eerste paar jaar speelde ik net iets boven quite. Dat was ook mijn doel.
Pokeren heeft in mijn geval niets maar dan ook werkelijk helemaal niets met hebberigheid te maken.
Ik speel niet om er rijk van te worden, niet om er een inkomen mee te genereren en niet om een carrière op te bouwen.
Mocht ik ooit een grote prijs winnen dan geef ik het grootste gedeelte weg aan een goed doel. Mocht dat echt ooit nog een keer gebeuren, dan zal ik dat openlijk hier mededelen. ![]()
Ik speel enkele MTT's tot $20,- per maand, zo houd ik de silver status.
@Frietje, hier moet ik over nadenken, er zit veel waars in wat je zegt.
In een aparte post zal ik mezelf verduidelijken maar nu ga ik eerst darten kijken.