Ga naar het forum
Wiskunde A examen

Meldingen
Alles wissen

Wiskunde A examen

22 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
1,549 Weergaven

Wie had er nog meer gisteren Wiskunde A VWO examen met de pokervraag :D Waarin we moesten bewijzen dat poker géén kansspel was... http://www2.cito.nl/vo/ex2012/VW-1024-a-12-1-o.pdf

Overigens had ik het gevoel dat ik een 8 zou hebben oid, ik had nauwelijks geleerd en het was allemaal zo makkelijk. Maar nu ik het antwoordmodel zie betwijfel ik dat, veel vragen een leesfout gemaakt en dan doe je het rekenen met douwe egberts punten ook gelijk fout :rage:

Beantwoorden
Citeren
21 reacties
Akrutger47

blij dat ik geschiedenis studeer, snap er helemaal niets van ;)

Beantwoorden
Citeren
robinripper

Jeetje, dat is lang geleden, denk dat ik nog wel een voldoende kan halen, maar daar blijft het ook bij :D maar tis ook al 9 jaar geleden dat ik op school zat, en had alleen wiskB

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Ik stopte er al na de eerste pagina mee, denk dat als ik me er in zou verdiepen ik een eind zou komen. Maar waarom zou ik het diploma al een tijdje binnen _evil:.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is allemaal simpeler dan je denkt bij wiskunde A, en heeel veel dingen deze toets waren gewoon dingen invullen op de rekenmachine.

Als je jarenlang gewoon je huiswerk had gemaakt, en even je boek doorbladerde kende je het goed genoeg voor deze toets vind ik ;) deze stelt niks voor in vergelijking met de 'gewone' toetsen die je het hele jaar door krijgt.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd

Zoveel tekst voor een wiskunde examen...
Dat zag je in la Belgique niet hoor.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Zoveel tekst voor een wiskunde examen...
Dat zag je in la Belgique niet hoor.

Mijn grootste probleem dit examen, veel tijd eraan kwijt, en als je het verkeerd leest doe je het ook verkeerd :( tijdens de normale toetsen op school waren de vragen veel korter en bondiger gesteld.

Beantwoorden
Citeren
Leondoro

Oorspronkelijk gepost door djpj1111
Het is allemaal simpeler dan je denkt bij wiskunde A, en heeel veel dingen deze toets waren gewoon dingen invullen op de rekenmachine.

Als je jarenlang gewoon je huiswerk had gemaakt, en even je boek doorbladerde kende je het goed genoeg voor deze toets vind ik ;) deze stelt niks voor in vergelijking met de 'gewone' toetsen die je het hele jaar door krijgt.

Dat eerste ontbrak t mij altijd aan, dat 2e had ik wel onder de knie... :coolface:

Beantwoorden
Citeren
TheErwin

B = 0,2636 --> poker is een behendigheidsspel :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Daheyst

Oorspronkelijk gepost door djpj1111

Dat eerste ontbrak t mij altijd aan, dat 2e had ik wel onder de knie... :coolface:

mwa ik maak het altijd weken niet en dan in de laatste week maak ik het in Turbo format eventjes af.. :coolface:

@Erwin jup

Beantwoorden
Citeren

Toch mooi dat op zo'n manier toch een behoorlijke groep Nederlanders nu onbewust weten dat poker geen kansspel is (alles draagt bij aan de kant van poker Vs. de wet hè _biggrin:)
Ikzelf heb WisB eindexamen gedaan, kansberekening wel gehad in WisD. Kansrekening is erg handig voor pokeren dus wat dat betreft heb je meer aan WisA

Beantwoorden
Citeren
Pokerbaas88

Ik heb gister ook dit examen gehad en moest er ook aan denken. Maar het onderzoek wat ze voor deze vraag doen slaat echt nergens op. Vond het wel leuk dat eruit kwam, dat poker een behendigheidsspel is.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Geinig, om weer zon examen te zien. Moet vier jaar na dato toch wel weer even alles doornemen om een voldoende te halend enk ik :facepalm: Vandaar dat ik al mn wiskunde vakken van mn bachelor nog moet...

In nederland maken ze er inderdaad een kunst van om hele stukken tekst neer te droppen om het zo vervelend mogelijk te maken. Op uni nu ook altijd voor aanvang van 5 vragen een stukje tekst van een pagina met allemaal formules en getalletjes die je miscchien nodig hebt, of niet eens hoeft te gebruiken :D

Beantwoorden
Citeren
JinEX

zo...
sinds op de HBO ook geen wiskunde meer gehad...
na pagina 2 al gek van die rare formules :P

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Pokerbaas88
Ik heb gister ook dit examen gehad en moest er ook aan denken. Maar het onderzoek wat ze voor deze vraag doen slaat echt nergens op. Vond het wel leuk dat eruit kwam, dat poker een behendigheidsspel is.

Ja dat klopt, ik vraag me dan ook af of ze daadwerkelijk een avondje pokeren tussen 3 spelers gebruiken als samplesize... en ook vaag begrip 'winst per ronde' er ware 3 rondes en dus 3 handen? naja goed het is ook maar een verhaaltje he :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
TheErwin

Heb die uitzending van nieuwsuur toen gezien en dat was nog wel redelijk serieus aangepakt. Maar volgens mij was het inderdaad geen super sample.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja

zo examen makers gaan mee met de tijd, krijg nou wat ^^

ik skipte meestal de text en keek naar de vraag om vervolgens de benodigde info dan er snel uit te pikken. ging niet altijd even goed uiteraard :D

Beantwoorden
Citeren
wendyX

Blij dat ik asian ben
wiskunde zit in mijn bloed :D

Beantwoorden
Citeren
Rogier

Oorspronkelijk gepost door wendyX
Blij dat ik asian ben
wiskunde zit in mijn bloed :D

wiskundevitamientjes in de rijst zeker

Beantwoorden
Citeren

Sinds wanneer is een HEM graph van Yoghi nodig om VWO examens te halen?

Het wordt steeds gekker.

Beantwoorden
Citeren