Alhoewel ik als ICTer wellicht dergelijk initiatief hoor aan te moedigen, heb ik er toch mijn vragen bij. Ik denk dat je nogal onderschat hoeveel werk hier komt bij kijken.
Effen een random lijstje:
* Reverse engineeren van de HH files.
* Een degelijk database design om alle handen te storen.
* Interfacen met Windows om de positie van de Stars tafels te kennen en daarboven je eigen panels te displayen.
* Een hoop SQL code om alle stats te berekenen.
* Achterhalen waar bij PT4 de overhead zit om al überhaupt enige kans te maken iets te bouwen dat performanter is.
* etc...
Nu, als je hiervoor de skillset hebt, dan heb je IMHO ook de skillset om je huidige setup te troubleshooten om te achterhalen waarom je PT4 zo/te traag is. Ik denk hierbij vooral aan het optimizeren van de PostgreSQL database, al dan niet met behulp van extra performance tools zoals EnterpriseDB.
Je bent immers de eerste van wie ik hoor dat PT4 'ontzettend traag' is. Ter vergelijking, ik draai PT4 op hardware van 7 jaar oud, met de postgreSQL database op een afzonderlijke server van 4 jaar oud. Sommige rapporten mogen dan misschien nog wat traag zijn, maar de real-time HUD is ook echt real-time.
Dus misschien best eerst eens vertellen welke hardware je gebruikt, hoeveel handen je DB heeft, hoeveel tafels je tegelijk wil spelen, etc...