Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] eigen HUD

16 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
932 Weergaven
kdegreve
PokerStrategist

Omdat de PT4 database zo ontzettend traag is (en HM wsl ook?), wilde ik een eigen HUD bouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoe weet ik welke tafels er open staan en welke spelers op welke posities zitten? Is deze info te verkrijgen bij de pokerrooms?

Ik heb al iets wat deels werkt voor pokerstars (dmv memory dump), maar hij doet er nog minimaal 9 handen over voor hij de spelers kan detecteren. Bovendien bevat de memory dump ook tafels die al afgesloten zijn...

Alle info welkom.

15 reacties
CheckRaise1990
PokerStrategist

Denk dat PT sneller loopt dan HM ja, je computer is pbb niet zo grweldig.

Eigen HUD maken klinkt wel vet! Ik hoop dat 't goed lukt!

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt me een behoorlijke uitdaging om een eigen Hud te maken, want je moet behoorlijk veel verstand hebben van ICT voor je er aan moet gaan beginnen.
Heb zelf weinig verstand van ICT, maar er zullen vast andere PokerStrategy leden die je misschien kunnen helpen. Succes met het bouwen van je nieuwe Hud.

beertie1
PokerStrategist

Ik denk dat het een kwestie van HH uitlezen dat in een DB zetten en dat dan uit lezen en over je tafel heen tonen.

ViperPP
Oldschool Grinder

Alhoewel ik als ICTer wellicht dergelijk initiatief hoor aan te moedigen, heb ik er toch mijn vragen bij. Ik denk dat je nogal onderschat hoeveel werk hier komt bij kijken.

Effen een random lijstje:
* Reverse engineeren van de HH files.
* Een degelijk database design om alle handen te storen.
* Interfacen met Windows om de positie van de Stars tafels te kennen en daarboven je eigen panels te displayen.
* Een hoop SQL code om alle stats te berekenen.
* Achterhalen waar bij PT4 de overhead zit om al überhaupt enige kans te maken iets te bouwen dat performanter is.
* etc...

Nu, als je hiervoor de skillset hebt, dan heb je IMHO ook de skillset om je huidige setup te troubleshooten om te achterhalen waarom je PT4 zo/te traag is. Ik denk hierbij vooral aan het optimizeren van de PostgreSQL database, al dan niet met behulp van extra performance tools zoals EnterpriseDB.

Je bent immers de eerste van wie ik hoor dat PT4 'ontzettend traag' is. Ter vergelijking, ik draai PT4 op hardware van 7 jaar oud, met de postgreSQL database op een afzonderlijke server van 4 jaar oud. Sommige rapporten mogen dan misschien nog wat traag zijn, maar de real-time HUD is ook echt real-time.

Dus misschien best eerst eens vertellen welke hardware je gebruikt, hoeveel handen je DB heeft, hoeveel tafels je tegelijk wil spelen, etc...

kdegreve Topicstarter
kdegreve
PokerStrategist

@viper:

Ik importeer dagelijks een paar 100k handjes in PT en dat kan toch een paar uurtjes in beslag nemen (60hands/s). Andere handelingen als purgen of clusteren kunnen ook een eeuwigheid duren. Wanneer ik die handen zelf inlees (c#), inclusief parsen, gaat het om seconden. Nog een ander probleem met PT4 is dat door het 'purgen' een hoop gegevens verloren gaan van vnl spelers die niet frequent spelen, en dat anderzijds er teveel verouderde gegevens zijn van de 'regs'. Optimaliseren van de postgres zie ik daarom (én ook omdat die database sowieso traag is, veel sneller gaat het echt niet worden) niet echt zitten.

Workload valt op zich wel mee denk ik, het hoeft uiteindelijk niet alle toeters en bellen van PT of HM te hebben, enkel de stats/pokerclients die ik gebruik. Doordat er geen db aan te pas komt is er ook geen SQL gesukkel.

Het grootste probleem is wsl het correct en snel (zonder screen scraping!) detecteren van openstaande tafels en spelers... Als er ICTers zijn die hieraan willen meewerken (= uitpuzzelen van memory dumps :( ): ik ben bereid de code die ik al heb te delen.

ssacr
Poker Player

Gewoon een vraag, je importeert dagelijks een paar 100k handjes? Kan dit zomaar of koop je bestanden?

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Een programma als Pokertracker of HM is ook niet gemaakt om meer dan 100k handen per dag te importeren, want zelfs de meest fanatieke speler speelt niet zoveel handen op een dag. Ook is me het nut om zoveel handen te gaan importen ook wat twijfelachtig. Lijkt me niet heel relevant om handen van bijvoorbeeld 2 jaar geleden nog in een database te stoppen.

kdegreve Topicstarter
kdegreve
PokerStrategist

>> Ook is me het nut om zoveel handen te gaan importen ook wat twijfelachtig

Als er een 'fast fold' knop op je scherm staat en je niet helemaal blind wilt spelen kan je moeilijk zonder...

Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door kdegreve
>> Ook is me het nut om zoveel handen te gaan importen ook wat twijfelachtig

Als er een 'fast fold' knop op je scherm staat en je niet helemaal blind wilt spelen kan je moeilijk zonder...

Ik heb het wel over een redelijke hoeveelheid handen. Jij begint meteen met 100k+ handen per dag importeren en dat lijkt me wat overdreven.

Als ICT'er hier denk ik echt van wtf, waste je tijd er niet aan want jouw eigen progje schrijven gaat x maal slechter/trager zijn dan HM en PT :)

kdegreve Topicstarter
kdegreve
PokerStrategist

met x < 0.001 :O

Oorspronkelijk gepost door kdegreve
met x < 0.001 :O

In your dreams :D

samni
PokerStrategist

Volgens mij is dit gewoon verboden. Pokerstars (en andere pokersites wellicht ook) maken een lijst met programma's die je mag runnen en welke vooral niet (bvb vroeger mocht je SNG wizzard niet runnen tijdens spelen, nu is dat geblokkeerd dus mag het in principe wel, maar gaat het gwn niet meer). Jouw programma zal daar nooit tussen komen te staan dus betwijfel of je initiatief, hoe mooi het ook moge zijn, legaal is.

samni
PokerStrategist

Bij deze een lijst van de programma's die toegestaan zijn:

Spoiler

•Hieronder staan voorbeelden van tools en diensten die toegestaan zijn:

1.Auto HandPoster
2.BlazingStars^
3.Calculatem Pro
4.Coach Rounder
5.ColoringTool
6.DoN Indicator
7.DonkeyTracker
8.Draw Poker Source
9.EasySeatPro
10.FlopZilla
11.FlopZoom^
12.FPP Pro Plus
13.FreePokerDB (aka FPDB)
14.Gam Poker Analyzer
15.GameTime+
16.HighStakesDB
17.Hold’em Cockpit
18.Holdem Genius
19.Holdem Helpem
20.Holdem Indicator
21.Holdem Manager (including Table Scanner)
22.Hold’em Manager 2 (including Hold’em Manager Sync)
23.Holdem Partner
24.Hold’em Profiler (including Super HUD)
25.Holdem Ranger (including RealTime HUD)
26.HoldemLuck
27.Holy Grail of Poker
28.iToldem
29.KayTeEmPro’s Odds Calculator
30.LobbyHunter
31.LongHUD
32.MacroPoker
33.MagicHoldem
34.NoteCaddy
35.NotesNL
36.Official Poker Rankings
37.Omaha Brain
38.Omaha Indicator
39.Omaha Poker Coach
40.OpenTool
41.Perfect Reads
42.PH_Stars
43.PlaceMint
44.PlayerGPS
45.PlayerPeek
46.Poker Academy Prospector
47.Poker Buddy
48.Poker Butler
49.Poker Calculator Pro by PokerProLabs
50.Poker Copilot^
51.Poker EV
52.Poker Evolver
53.Poker Indicator
54.Poker Office
55.Poker Potjie
56.Poker Pro Labs (including Super HUD)
57.Poker Sharpener
58.Poker Shortcuts
59.Poker Sleuth
60.Poker Sniffer
61.Poker Stove
62.Poker Vitals
63.Poker Weapon
64.Poker Wingman
65.PokerAce HUD
66.PokerDebugger
67.PokerEval (Registered Version Only)
68.Pokerface
69.PokerGrapher
70.PokerHands
71.PokerObserver HUD
72.Poker-Spy
73.PokerStat
74.PokerStrategy Elephant
75.PokerStrategy Equilator
76.PokerStrategy SideKick
77.PokerStrategy Equilab
78.PokerTableStats
79.PokerTracker (including TableTracker)
80.Pot Odd Rechner
81.PPA Poker Calculator
82.ProPokerTool's Odds Oracle
83.PS Hand Value
84.PS Hand Watcher
85.PS Last Hand
86.PS Mate
87.RankExplorer
88.SharkScope (including SharkScope HUD)r
89.Sharktoolz Bankroll Manager
90.Sharktoolz Poker-Reader
91.Sharkystrator
92.SitnGo Wizard (version 1.0.1.163 and newer)
93.Slice
94.SmartBuddy
95.SNG Solver (versie 1.0.9 en hoger)
96.StackAndTile
97.Star Tracker
98.StoxPoker Combo
99.Stud Indicator
100.Table of Interest
101.Table Shark
102.TableDroid
103.TableNinja
104.TableScan Turbo
105.Telescope by SpadeIt
106.Texas Calculatem
107.Texas Hold’em Hands v2.0
108.ThePokerDB
109.TiltBreaker
110.Tournament Indicator
111.Tournament Shark
112.Tournament Updater
113.Tourney Manager
114.Universal Poker Table Organizer
115.Usunpokertools
116.Winning Poker HUD

Zolang jouw programma hier niet tussenstaat, is het niet toegelaten om jouw eigen gemaakte hud te gebruiken.

ViperPP
Oldschool Grinder

Wat Samni dus zegt, en 100k+ handen is no way zelf gespeelde handen, en dus ook al niet toegelaten op nagenoeg alle sites. Als PT4 er toch nog in slaagt 60 handen per seconde te importeren, dan lijkt me dat meer dan snel genoeg om realtime zelf gespeelde handen te importeren, zelfs als je een grote historiek hebt die je zelf wil importeren, dan is het hooguit de import enkele uren laten lopen (aan die snelheid importeer je 1M handen op 5u tijd).

Deze thread gaat dus op slot.