Ik heb dit verwijderd voor mijn eigen bescherming maar kan het kwaad?
Hoi,
Hou er rekening mee, dat virus scanners die je koopt, ook software die ze niet goed herkennen in de foutlijst gooien. Je moet dus je lijst eerst goed dorlopen, vordat je zaken verwijderd die bij je eigen software horen. In dit geval heb je goede software delen verwijderd van je poker tooltjes. Je kunt kijken of ze nog terug te halen zijn. Lukt dit niet, zul je de software moeten verwijderen en er weer terug op zetten.
als files op .dll eindigen wordt dit meestal door virusscanners als Trojan horses gezien, omdat dit eigenlijk kleine programmatjes zijn die indien niet bewust geinstalleerd niet thuishoren op je pc. In dit geval hoort het wss bij de software, maar je kan je altijd bevragen bij de support.
mmm, heb er nooit last van gehad
Maar ik denk dat alles vanaf PokerStrategy toch relatief veilig is
Omg, I smell a conspiracy!
Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
als files op .dll eindigen wordt dit meestal door virusscanners als Trojan horses gezien, omdat dit eigenlijk kleine programmatjes zijn die indien niet bewust geinstalleerd niet thuishoren op je pc. In dit geval hoort het wss bij de software, maar je kan je altijd bevragen bij de support.
DLLs zijn gewoon (Windows) bibliotheken die gebruikt kunnen worden door programma's. Die hebben niet onmiddellijk iets te maken met trojan horses. Wel kun je m.b.v. een simpele techniek genaamd DLL injection de code van een DLL "injecteren" in een ander proces op je PC. Zo kun je dus de werking van een ander programma beïnvloeden (informatie lezen/schrijven) en idd een trojan horse maken.
Het is vreemd dat de scanner het in een sqlite library ontdekt. Normaal is dat een veilige, vrij beschikbare library. Het zou logischer zijn als hij het in een DLL vindt die instaat voor het "lezen" van een poker client (voor hand histories real time in Elephant te importeren of voor de hud oid).
Eventueel zou je jouw System.Data.SQLite.dll bestand kunnen vervangen door de officiële versie: http://sqlite.phxsoftware.com/ Maar ik ben er vrij zeker van dat het veilig is.