Oorspronkelijk gepost door Rogier
^ zei ik ook al, dat ik in principe 1:1 bets wil aannemen dat belgie verder gaat komen dan NL op t WK.
zie t nog wel top8 halen op een WK (Brazilie is supersterk, Argentinie komt er ook weer aan, Spanje haalt nog wel een tourney met deze selectie +inbreng van talenten en Duitsland is nogsteeds aan t groeien. Italie wordt oud, dus verwacht dat Belgie ongeveer op niveau Italie/Frankrijk zit
Als België met zen sterkste selectie speelt is dat allemaal geen probleem.
In dat opzicht heb ik wel meer vertrouwen in Wilmots dan in Leekens maar toch... landen met sterke wingers gaan ons echt pijn doen en dan zit je daar met een Rakitic bij Kroatië en Krasic bij Servië. Gelukkig kan Vertonghen naar links geschoven worden want anders hadden we ook daar een dik probleem.
Hopelijk blijven we ook een beetje gespaard van blessures. Ik denk dat we de laatste 4 jaar al 1 keer met ons allerbeste middenveld hebben kunnen spelen: Standard boys Fellaini, Defour & Witsel... voor de rest was er altijd wel minstens 1 van de 3 geblesseerd.
Swoit, eens België op het WK geraakt kan er vanalles, ze zijn op dat moment toch al nationale helden na zoveel gemiste eindrondes, dat zal vermoedelijk wel een bevrijdend effect hebben ook.
Oorspronkelijk gepost door Nagger82
Oorspronkelijk gepost door Rogier
dit belgie is sterker dan dat van dewilde/vanderelst/scifo/wilmots/mpenza
dus wss beste belgie van 30 jaar ?
Met Mpenza zijn we nooit goed geweest, integendeel, was inluiding van zwarte periode. Gisteren wel genoten.
Grts Nagger
Klopt niet helemaal... zeker Emile Mpenza was aanvankelijk best wel goed. Op het moment dat het bergaf begon te gaan waren de Mpenza's er al niet meer bij eigenlijk. Het allemaal veel minder geworden toen Wilmots en Verheyen gestopt zijn. Niet de allerbeste voetballers, zeker die 2de niet, maar wel mannen die 90' vochten voor elken bal waar ze bij dachten te kunnen. Een mentaliteit die een aantal spelers missen atm.
De laatste wedstrijd die we op een WK eindronde speelden was tegen Brazilië:
. Daar deden we het niet eens zo slecht (zwaar bestolen ook met die goal van Wilmots). Maar als je naar dat team kijkt lig ik bijna dubbel... den helft van die mannen is nooit België uitgeraakt