Oorspronkelijk gepost door zvl
Oorspronkelijk gepost door Mstlc
Oorspronkelijk gepost door Gabba1988
Ach, Courtois in de goal ipv Mignolet.
Begrijpe wie begrijpe kan... Mignolet heeft niets gedaan dan punten pakken voor de Duivels, en Courtois zijn eerste basisplaats stelde niet veel voor.Waar heb je het over? Mignolet is een goede doelman maar Courtois is intrinsiek zoveel beter... het is zelfs niet eens close. Als je ziet hoeveel punten Courtois vorig jaar gepakt heeft voor Atletico en zijn aandeel in die EL winst dan is het zelfs niet eens close tussen de twee. En zo slecht was Courtois zijn eerste interland nu ook weer niet. Je mag je imo niet laten leiden door het verleden, het is niet omdat Mignolet het altijd goed heeft gedaan dat je niet naar een betere optie mag zoeken...
Sorry, maar dan begrijp ik weer niet waar jij dit haalt? Waarom zou Courtois intrinsiek zoveel beter zijn??
In Engeland zijn ze gek van Mignolet. Hij heeft twee nationale doelmannen uit de ploeg gespeeld (die van Schotland en die van Wales).
Jij hebt zeker geen enkele match van Sunderland gezien. Anders zou je wel weten dat Mignlet hopen punten gepakt heeft, en dat met een verdediging voor zich die wel ver moet inderdoen voor die van Atletico.
Natuurlijk is Courtois een goede doelman. Een hele goede zelfs. Qua talent staan ze op gelijke voet, maar Mignolet is in mijn ogen een veel rijpere en nuchtere doelman.
En ze kunnen in England dan wel gek zijn van Mignolet, Courtois werd vorig seizoen meermaals in 1 adem genoemd met Casillas & Valdez als het om de beste keepers in Spanje ging. Dat alleen zegt denk ik genoeg.
Courtois was op zijn 18de 80% van de reden dat Genk kampioen speelde. Hij hield bijna op zijn eentje een verzuipend Genk recht in de play-offs.
Als ze dan van Chelsea komen aankloppen van "Hey, we willen dat jij over x aantal jaar Cech vervangt", hoeveel zouden er dan met hun voetjes op de grond blijven (dus het statement al zou Courtois niet nuchter zijn?)? Als hij dan ook nog in zijn uitleenbeurt naar Atletico meteen 1ste doelman word en daar wat, 16-17? keer de 0 houd dan kan je daar nog moeilijk om heen.
Ik zeg ook niet dat Mignolet geen goede doelman, integendeel, ik zou super happy zijn met Mignolet in de goal en ik zou het hem ook gunnen. Maar ik denk gewoon niet dat Mignolet beter is en dan blijft Courtois gewoon 4 jaar jonger en speelt hij wel bij een club die in principe om de CL tickets strijd en meedoet in Europa. Als je de halve finales & de finale van de EL gezien hebt dan weet je zelf ook dat naast Falcao ook Courtois daar een groot aandeel had. Hij gaat op Europees niveau gewoon een stuk sneller ervaring op doen dan Mignolet en dan vind ik de keuze voor Courtois echt wel voor de hand liggend.