Ga naar het forum
belgië nederland

Meldingen
Alles wissen

belgië nederland

91 Berichten
37 Gebruikers
0 Reacties
7,687 Weergaven
Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door zvl

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Oorspronkelijk gepost door Gabba1988
Ach, Courtois in de goal ipv Mignolet.
Begrijpe wie begrijpe kan... Mignolet heeft niets gedaan dan punten pakken voor de Duivels, en Courtois zijn eerste basisplaats stelde niet veel voor.

Waar heb je het over? Mignolet is een goede doelman maar Courtois is intrinsiek zoveel beter... het is zelfs niet eens close. Als je ziet hoeveel punten Courtois vorig jaar gepakt heeft voor Atletico en zijn aandeel in die EL winst dan is het zelfs niet eens close tussen de twee. En zo slecht was Courtois zijn eerste interland nu ook weer niet. Je mag je imo niet laten leiden door het verleden, het is niet omdat Mignolet het altijd goed heeft gedaan dat je niet naar een betere optie mag zoeken...

Sorry, maar dan begrijp ik weer niet waar jij dit haalt? Waarom zou Courtois intrinsiek zoveel beter zijn??
In Engeland zijn ze gek van Mignolet. Hij heeft twee nationale doelmannen uit de ploeg gespeeld (die van Schotland en die van Wales).
Jij hebt zeker geen enkele match van Sunderland gezien. Anders zou je wel weten dat Mignlet hopen punten gepakt heeft, en dat met een verdediging voor zich die wel ver moet inderdoen voor die van Atletico.
Natuurlijk is Courtois een goede doelman. Een hele goede zelfs. Qua talent staan ze op gelijke voet, maar Mignolet is in mijn ogen een veel rijpere en nuchtere doelman.

En ze kunnen in England dan wel gek zijn van Mignolet, Courtois werd vorig seizoen meermaals in 1 adem genoemd met Casillas & Valdez als het om de beste keepers in Spanje ging. Dat alleen zegt denk ik genoeg.

Courtois was op zijn 18de 80% van de reden dat Genk kampioen speelde. Hij hield bijna op zijn eentje een verzuipend Genk recht in de play-offs.
Als ze dan van Chelsea komen aankloppen van "Hey, we willen dat jij over x aantal jaar Cech vervangt", hoeveel zouden er dan met hun voetjes op de grond blijven (dus het statement al zou Courtois niet nuchter zijn?)? Als hij dan ook nog in zijn uitleenbeurt naar Atletico meteen 1ste doelman word en daar wat, 16-17? keer de 0 houd dan kan je daar nog moeilijk om heen.

Ik zeg ook niet dat Mignolet geen goede doelman, integendeel, ik zou super happy zijn met Mignolet in de goal en ik zou het hem ook gunnen. Maar ik denk gewoon niet dat Mignolet beter is en dan blijft Courtois gewoon 4 jaar jonger en speelt hij wel bij een club die in principe om de CL tickets strijd en meedoet in Europa. Als je de halve finales & de finale van de EL gezien hebt dan weet je zelf ook dat naast Falcao ook Courtois daar een groot aandeel had. Hij gaat op Europees niveau gewoon een stuk sneller ervaring op doen dan Mignolet en dan vind ik de keuze voor Courtois echt wel voor de hand liggend.

Beantwoorden
Citeren
zvl
zvl
Oldschool Grinder

Nu wil toch wel enkele zaken hier wat relativeren.
Door wie wordt Courtois in een adem genoemd met Casillias? Door dezelfde Spaanse kranten die hem nu uitroepen tot de "nieuwe held van Belgie" zeker? Overdrijven lijkt een kunstvorm in Spanje.
Dat Chelsea je komt halen is niet echt een waardemeter. Lukaku... En als een club als Chelsea een pak geld voor je betaalt, en je dan vervolgens uitleent, dan zal je wel spelen hoor! Nu hoor je me zeker niet zeggen dat Courtois zijn plaats als 1e doelman in Atletico niet verdiend heeft, he!
De nul houden lijkt me met een topverdediging zoals die van Atletico wel iets makkelijker als met die van Sunderland. De nul houden is geen argument.
Inderdaad, Courtois keepte Genk zeker naat de landstitel. Mignolet keepte een degradatiekandidaat naar de 4e plaats...

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Door wie wordt Courtois in een adem genoemd met Casillias? Door dezelfde Spaanse kranten die hem nu uitroepen tot de "nieuwe held van Belgie" zeker? Overdrijven lijkt een kunstvorm in Spanje.
Dat Chelsea je komt halen is niet echt een waardemeter. Lukaku... En als een club als Chelsea een pak geld voor je betaalt, en je dan vervolgens uitleent, dan zal je wel spelen hoor! Nu hoor je me zeker niet zeggen dat Courtois zijn plaats als 1e doelman in Atletico niet verdiend heeft, he!
De nul houden lijkt me met een topverdediging zoals die van Atletico wel iets makkelijker als met die van Sunderland. De nul houden is geen argument.
Inderdaad, Courtois keepte Genk zeker naat de landstitel. Mignolet keepte een degradatiekandidaat naar de 4e plaats...

Dat laatste klopt echt helemaal niet. Sint-Truiden was ook zonder Mignolet verre van degradatieklant. Heel hun centrale as stond er gewoon. Het was niet alleen het verdwijnen van Mignolet, maar die hele as dat ze het jaar nadien een vogel voor de kat waren

Beantwoorden
Citeren
shevas7
Oldschool Grinder

In Engeland zijn ze gek van Mignolet. Hij heeft twee nationale doelmannen uit de ploeg gespeeld (die van Schotland en die van Wales).

Die schotse doelman die hij uit de ploeg speelde was bij de start van seizoen 10-11 out door een gebroken arm. Toen hij weer 100% fit was stond hij weer in de basis (15 tal matchen). Dan was hij weer door een blessure out en heeft hij zich uiteindelijk laten opereren waardoor hij 8 maanden niet beschikbaar was. Dus ook hier zou je 'uit de ploeg spelen van de nationale doelman van Schotland' kunnen relativeren.
En wie was die doelman van Wales?

Ikzelf heb een voorkeur voor Courtois, al ben ik zeker dat ze beide een betrouwbaar sluitstuk zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van Mignolet maar een match of 3 (volledig) gezien heb vorig seizoen en van Courtois en pak meer. Maar ik ga er van uit dat Wilmots ze alletwee wel wat meer aan het werk heeft gezien en de juiste keuze wel weet te maken.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Wilmots zegt niet voor niks "ik heb drie nummers één"

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163
Wilmots zegt niet voor niks "ik heb drie nummers één"

Dat zei Leekens van elke positie... en dan ging hij Ciman opstellen _thumbsup:. Nuja Gillet opstellen is niet beter, integendeel...

Beantwoorden
Citeren
Gabba1988
Oldschool Grinder

Maar ik denk gewoon niet dat Mignolet beter is en dan blijft Courtois gewoon 4 jaar jonger en speelt hij wel bij een club die in principe om de CL tickets strijd en meedoet in Europa. Als je de halve finales & de finale van de EL gezien hebt dan weet je zelf ook dat naast Falcao ook Courtois daar een groot aandeel had. Hij gaat op Europees niveau gewoon een stuk sneller ervaring op doen dan Mignolet en dan vind ik de keuze voor Courtois echt wel voor de hand liggend.

Maar Courtois heeft momenteel nog niet de ervaring die Mignolet heeft, verre van zelfs.
Courtois zal vast wel een pak beter worden dan Mignolet, maar is hij dat nu al?

De beste moet gewoon spelen, niet de meest talentvolle of die met de grootste progressiemarge. Ik vind Mignolet voorlopig nog altijd beter dan Courtois, dus vind ik dat hij gewoon in het doel moest blijven staan.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gabba1988

Maar ik denk gewoon niet dat Mignolet beter is en dan blijft Courtois gewoon 4 jaar jonger en speelt hij wel bij een club die in principe om de CL tickets strijd en meedoet in Europa. Als je de halve finales & de finale van de EL gezien hebt dan weet je zelf ook dat naast Falcao ook Courtois daar een groot aandeel had. Hij gaat op Europees niveau gewoon een stuk sneller ervaring op doen dan Mignolet en dan vind ik de keuze voor Courtois echt wel voor de hand liggend.

Maar Courtois heeft momenteel nog niet de ervaring die Mignolet heeft, verre van zelfs.
Courtois zal vast wel een pak beter worden dan Mignolet, maar is hij dat nu al?

De beste moet gewoon spelen, niet de meest talentvolle of die met de grootste progressiemarge. Ik vind Mignolet voorlopig nog altijd beter dan Courtois, dus vind ik dat hij gewoon in het doel moest blijven staan.

Niet de ervaring? Ik vraag wel af hoe zwaar een seizoen Spanje + Europese finale moet onderdoen voor 2 seizoenen premier league, if at all. Moest Courtois bij Genk gebleven zijn had je helemaal gelijk, nu vind ik dat dat geen punt is. Mignolet heeft wel meer ervaring bij de Duivels maar dat word toch voor een groot deel goed gemaakt door de Europese ervaring van Courtois van vorig jaar.

En het feit of Mignolet al dan niet beter is dan Courtois atm is zeker te betwisten. Wat mij in ieder geval is opgevallen telkens als ze aan kenners vragen wie van de twee moet spelen dat ze telkens ze Mignolet zeggen er als reden bij geven "omdat hij al in doel stond". Imo was het bv een jaar terug ook niet aangewezen van te wisselen midden in een kwalificatiecampagne, maar nu aan de start van een nieuwe campagne moet dat wel kunnen imo... het is wel belangrijk dat er nu een keuze word gemaakt en dat de doelman die speelt tegen Wales het vertrouwens krijgt voor de rest van de campagne, tenzij hij een paar Bailykes gaat doen natuurlijk.

Swoit, ik ga mij er van tussen houden nu wat het komt toch neer op "ik vind doelman x een betere keuze" en iemand anders vind "doelman x een betere keuze".

Beantwoorden
Citeren
zvl
zvl
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door shevas7
Die schotse doelman die hij uit de ploeg speelde was bij de start van seizoen 10-11 out door een gebroken arm. Toen hij weer 100% fit was stond hij weer in de basis (15 tal matchen). Dan was hij weer door een blessure out en heeft hij zich uiteindelijk laten opereren waardoor hij 8 maanden niet beschikbaar was. Dus ook hier zou je 'uit de ploeg spelen van de nationale doelman van Schotland' kunnen relativeren.
En wie was die doelman van Wales?

Keiren Westwood. Een Ier, geen Welshman. My bad.

Mignolet had in zijn eerste seizoen inderdaad wat geluk met de blessure van "certitude" Craig Gordon. Maar in de matchen die Mignolet wel speelde kreeg hij wel de ene na de andere "Star Man" award. Na twee seizoenen hoefde Sunderland Gordon gewoon niet meer.

Courtois werd bij Atletico meteen titularis. Maar tegen wie moest hij opboksen? Niet echt een speler van het kaliber Gordon...

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

True, maar wilmots is geen leekens he ;)

Beantwoorden
Citeren
Gabba1988
Oldschool Grinder

Hett is wel belangrijk dat er nu een keuze word gemaakt en dat de doelman die speelt tegen Wales het vertrouwens krijgt voor de rest van de campagne, tenzij hij een paar Bailykes gaat doen natuurlijk.

Swoit, ik ga mij er van tussen houden nu wat het komt toch neer op "ik vind doelman x een betere keuze" en iemand anders vind "doelman x een betere keuze".

Heb je groot gelijk in! En uiteindelijk zijn het beide gewoon schitterende doelverdedigers.

Op naar dat WK!

Beantwoorden
Citeren