Wel bedroevend dat de belgische supporters zo'n kabaal maakten tijdens het nederlandse volkslied.
dit belgie is sterker dan dat van dewilde/vanderelst/scifo/wilmots/mpenza
Met Mpenza zijn we nooit goed geweest, integendeel, was inluiding van zwarte periode.
dat je dan precies ook het woord zwart gebruikt bij de enige gekleurde speler uit dat rijtje
Oorspronkelijk gepost door Krulle37
Wel bedroevend dat de belgische supporters zo'n kabaal maakten tijdens het nederlandse volkslied.
Hoort er bij jongen... zo een ramp is dat toch niet. harder zingen he
Vind ik ook diep respectloos. Schreeuw wat je wilt tijdens de wedstrijd (mits het vrolijk bedoeld is) maar hou je smoel bij de volksliederen.
Ik vind het net zoiets als gaan schreeuwen bij een minuut stilte.
Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Vind ik ook diep respectloos. Schreeuw wat je wilt tijdens de wedstrijd (mits het vrolijk bedoeld is) maar hou je smoel bij de volksliederen.Ik vind het net zoiets als gaan schreeuwen bij een minuut stilte.
²
Niet veralgemenen he, dat was een minderheid en ik vind het ook absoluut niet kunnen.
Oorspronkelijk gepost door darko163
Wel bedroevend dat de belgische supporters zo'n kabaal maakten tijdens het nederlandse volkslied.Niet veralgemenen he, dat was een minderheid en ik vind het ook absoluut niet kunnen.
Waarschijnlijk maar op zo'n moment is dat wel genoeg om de boel te verzieken.
Oorspronkelijk gepost door darko163
Dat is zeker! Als je ziet hoe al die spelers doorgroeien bij hun clubs...dan kunnen ze nog veel progressie boeken.Hazard zal zeker nog beter worden (slimmer in het spel denk ik vooral)
Chadli gaat waarschijnlijk ook naar een topclub
Witsel naar Real en dat is niet om op de bank te zitten
Dembélé ook in belangstelling van Real (misschien wel om op de bank te zitten)
Lukaku maakt een nieuwe start
De Bruyne is gewoon super en wordt nog beter bij Bremen...en ik kan nog wel even doorgaan!! Wat een generatie!
Dit is waar wat je zegt Darko: nederlandse talenten spelen bij eredivisie en duitse subtop, belgische talenten chelsea, atletico, man city etc.
RVP: Man U
Robben: Bayern
Stekelenburg: Roma (ja toch?)
Zo kun je ook de beste van Nederland eruit halen ;).
Maarja de huidige belgische generatie is dus ook een paar jaar verder dan dit Nederland. Misschien zelfs te vergelijken met het Nederland van WK 2006
Zijn er serieus zoveel mensen (er reageren er redelijk wat hier) die naar dit soort potjes gaan kijken? Ik heb gewoon echt helemaal niks met landenteams;/
Als je ziet hoe Ryan Donk het laatste jaar aan het spelen is en je dan de Nederlandse defensie bekijkt dan zou hij idd wel eens een kans mogen krijgen.
Oorspronkelijk gepost door oscaar10
Als je ziet hoe Ryan Donk het laatste jaar aan het spelen is en je dan de Nederlandse defensie bekijkt dan zou hij idd wel eens een kans mogen krijgen.
Ryan Donk word volgens mij enorm overschat. Hij word een beetje gezien als DE redder voor de noodlijdende oranje defensie heb ik de indruk maar hij is echt niet DE oplossing. Als hij echt zo goed was dan zou hij al lang niet meer voor Brugge spelen... een echte topspeler blijft geen 4 jaar hangen in een flutcompetitie als de Jupiler League.
Oorspronkelijk gepost door JanJB
Zijn er serieus zoveel mensen (er reageren er redelijk wat hier) die naar dit soort potjes gaan kijken? Ik heb gewoon echt helemaal niks met landenteams;/
WTF? België - Nederland is een klassieker. Ik snap niet hoe het straks 10 jaar geleden was dat we nog eens tegenover elkaar stonden. Deze wedstrijd zou gewoon minstens elke 2 jaar eens gespeeld moeten worden IMO.
Ik vind het op zich ook niet zo gek dat mensen naar deze wedstrijden kijken... onze nationale competities trekken op niks, enfin de Eredivisie mag er misschien nog wezen maar de Jupiler League is echt een gedrocht, niet om aan te zien, ik snap zelfs niet dat mensen nog over voetbal durven spreken, den helft van die mannen zou niet mee kunnen in de Engelse 4de klasse. We hadden al lang een Beneliga moeten hebben.
^What this guy said, Belgische competitie was nog awesome totdat Beveren failliet ging (nadat contract met Ivoorkusters was opgezegd, dus kheb t over de periode 2000-2005). Als je keek wat er rondliep bij de grote teams toen Koller/de Bilde/Radzinski/Stoica/Baseggio bijv bij Anderlecht speelden, en alle wereldsterren van Beveren...
na 2005 stelt de Belgische competitie weinig meer voor, al moet ik wel zeggen dat afgelopen jaar voor t eerst weer s redelijk was (natuurlijk niet op CL niveau echter).
En Donk, meh. Feit dat ie in Belgische competitie speelt betekent gelijk dat ie geen #1 kandidaat is. Het zou me niks verbazen als ie beter is dan Heitinga, Bouhlarouz en Mathijsen (denk dat Donk de 100m iig binnen de 15sec loopt), maar het feit dat ie op dit moment als serieuze optie moet worden gerekend samen met spelers als Ron Vlaar als centrale verdediger wil gewoon zeggen dat de Nederlandse verdediging van een niveau is dat niet echt veel hoger ligt dan dat van Noorwegen ofzo, en ik zou daar geen verdediger van kunnen noemen.
NL en BE binken de kwalificatie waarschijnlijk wel, maar BE heeft nog wat te zoeken op een WK itt NL.
Toch wel grappig dat mensen Nederland een paar maanden geleden nog als grote kanshebber voor de EK titel zagen en dat we nu twijfelen of Nederland uberhaupt de kwalificatie voor het WK doorkomt. Heeft dat werkelijk te maken met het ouder worden van onze generatie topspelers of waren we toen gewoon te blind of naïef om toe te geven dat onze verdediging hard zuigt?
Oorspronkelijk gepost door Rogier
^What this guy said, Belgische competitie was nog awesome totdat Beveren failliet ging (nadat contract met Ivoorkusters was opgezegd, dus kheb t over de periode 2000-2005).
Beveren is pas 2 jaar geleden in vereffening gegaan, ze zijn in 2007 gewoon gedegradeerd wegens uber suckage... maar het klopt idd wel dat het snel bergaf gegaan is nadat Jean-Marc Guillou en zijn Ivorianen hier vertrokken zijn, hoewel het de laatste 2 jaar ook al niet veel soep meer was.
Ivoorkust bracht van tijd nog wel spektakel maar de Ivorianen waren ook wel extreem wisselvallig en ook belange niet allemaal van het niveau van Yaya Touré. Ook bv Gervinho was toen ook maar een schim van de speler die hij nu is. Beveren is zelfs in die periode nooit in de eerste helft van het klassement geëindigd afaik.
Het was hier eerder dit jaar wel dik feest toen we terug naar eerste promoveerde maar als je dan zo'n wedstrijd gaat kijken dan is dat echt huilen. Heb ik liever dat ze in 2de spelen... nu is het hier binnenkort weer Derby tegen Lokeren en komen die mannen hier weer half het dorp afbreken >.>
Oorspronkelijk gepost door Mstlc
Oorspronkelijk gepost door Rogier
^What this guy said, Belgische competitie was nog awesome totdat Beveren failliet ging (nadat contract met Ivoorkusters was opgezegd, dus kheb t over de periode 2000-2005).Beveren is pas 2 jaar geleden in vereffening gegaan, ze zijn in 2007 gewoon gedegradeerd wegens uber suckage... maar het klopt idd wel dat het snel bergaf gegaan is nadat Jean-Marc Guillou en zijn Ivorianen hier vertrokken zijn, hoewel het de laatste 2 jaar ook al niet veel soep meer was.
Ivoorkust bracht van tijd nog wel spektakel maar de Ivorianen waren ook wel extreem wisselvallig en ook belange niet allemaal van het niveau van Yaya Touré. Ook bv Gervinho was toen ook maar een schim van de speler die hij nu is. Beveren is zelfs in die periode nooit in de eerste helft van het klassement geëindigd afaik.
Het was hier eerder dit jaar wel dik feest toen we terug naar eerste promoveerde maar als je dan zo'n wedstrijd gaat kijken dan is dat echt huilen. Heb ik liever dat ze in 2de spelen... nu is het hier binnenkort weer Derby tegen Lokeren en komen die mannen hier weer half het dorp afbreken >.>
Ik ben ooit 1wedstrijd gaan kijken van Beveren. Waarschijnlijk 1van de beste in de Belgische competitie van afgelopen 10jaar
Was tegen Lierse(die op dat moment een topper waren met vooral goede defensie). Ff droog 7-1winnen, maar daarna jammergenoeg heel snel bergafwaarts gegaan
En toen waren ze natuurlijk allemaal nog onregelmatig, maar ze waren ook nog super jong he.
Oorspronkelijk gepost door Mstlc
Oorspronkelijk gepost door Gabba1988
Ach, Courtois in de goal ipv Mignolet.
Begrijpe wie begrijpe kan... Mignolet heeft niets gedaan dan punten pakken voor de Duivels, en Courtois zijn eerste basisplaats stelde niet veel voor.Waar heb je het over? Mignolet is een goede doelman maar Courtois is intrinsiek zoveel beter... het is zelfs niet eens close. Als je ziet hoeveel punten Courtois vorig jaar gepakt heeft voor Atletico en zijn aandeel in die EL winst dan is het zelfs niet eens close tussen de twee. En zo slecht was Courtois zijn eerste interland nu ook weer niet. Je mag je imo niet laten leiden door het verleden, het is niet omdat Mignolet het altijd goed heeft gedaan dat je niet naar een betere optie mag zoeken...
Sorry, maar dan begrijp ik weer niet waar jij dit haalt? Waarom zou Courtois intrinsiek zoveel beter zijn??
In Engeland zijn ze gek van Mignolet. Hij heeft twee nationale doelmannen uit de ploeg gespeeld (die van Schotland en die van Wales).
Jij hebt zeker geen enkele match van Sunderland gezien. Anders zou je wel weten dat Mignlet hopen punten gepakt heeft, en dat met een verdediging voor zich die wel ver moet inderdoen voor die van Atletico.
Natuurlijk is Courtois een goede doelman. Een hele goede zelfs. Qua talent staan ze op gelijke voet, maar Mignolet is in mijn ogen een veel rijpere en nuchtere doelman.
Oorspronkelijk gepost door Saltoh
Wel bedroevend dat de belgische supporters zo'n kabaal maakten tijdens het nederlandse volkslied.Hoort er bij jongen... zo een ramp is dat toch niet. harder zingen he
![]()
Ben zelf belg