Ga naar het forum
Cambuur supporters

Meldingen
Alles wissen

Cambuur supporters

32 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
8,613 Weergaven
Moderator
SDK1987

Zou inderdaad leuk zijn als Cambuur een stabiele eredivisie club blijft. Al is het natuurlijk geen garantie dat je als provinciehoofdstad altijd een goede profclub kunt huisvesten, want Haarlem, Middelburg, Assen en Lelystad hebben geen profclubs. Ook verwacht ik niet zo gauw dat MVV Maastricht en FC Den Bosch snel de eredivisie zullen bereiken en daarna stabiel in zullen blijven. Heb voor de grap eens op wikipedia gekeken en de laatste landskampioen uit een provinciehoofdstad was DOS uit Utrecht in het seizoen 1957/1958.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa

En kijk nu is bij de grootste stad van een provincie;). Haarlem is trouwens ook echt een shame dat dat er niet meer is :(

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Hoofdstad is idd vaak niet grootste stad in provincie en in grootste steden gedijen zulke clubs toch vaak het beste :coolface:.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat klopt inderdaad. Als je kijkt naar de grootste stad van elke provincie dan doen Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven ook bijvoorbeeld mee en dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Ik vind het juist knap dat RKC zo vaak in de eredivisie voetbalt. Geen gigantische plaats en veel concurrerende clubs in de buurt

Beantwoorden
Citeren

Goed gezien Shove. En er is een boerenklompjesclub die net niet in Duitsland ligt die grote moeite met het kleine RKC heeft.

Provinciehoofdstad is idd geen garantie voor een club op hoog level. Daar zat ik een beetje ernaast.

Ben erg benieuwd wie kampioen wordt dit seizoen. Hopelijk niet alweer Ajax. Nu mag een andere club het eens worden. Ik geef PSV een goede kans.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Als Fortuna Sittard maar promoveert Robbie! En geen Ajax kampioen zou mooi zijn.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

PSV wordt laatste jaren altijd goede kans gegeven maar het komt er niet bepaald vaak uit en maar met geld gooien en niks winnen :f_cool:.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Nu duurt het ook allemaal vrij lang dat ze weer een aanwinst presenteren. Ik ben benieuwd of Luuk de Jong voorzetten gaat krijgen want daar moet hij het toch van hebben.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Zou inderdaad leuk zijn als Cambuur een stabiele eredivisie club blijft. Al is het natuurlijk geen garantie dat je als provinciehoofdstad altijd een goede profclub kunt huisvesten, want Haarlem, Middelburg, Assen en Lelystad hebben geen profclubs. Ook verwacht ik niet zo gauw dat MVV Maastricht en FC Den Bosch snel de eredivisie zullen bereiken en daarna stabiel in zullen blijven. Heb voor de grap eens op wikipedia gekeken en de laatste landskampioen uit een provinciehoofdstad was DOS uit Utrecht in het seizoen 1957/1958.

Klopt, maar in principe zijn de mogelijkheden er wel. Stadion is prima (iets van 10k zitplaatsen geloof ik) en er is industrie genoeg voor sponsoren in de omgeving Leeuwarden. :)

Oorspronkelijk gepost door bayleysa
En kijk nu is bij de grootste stad van een provincie;). Haarlem is trouwens ook echt een shame dat dat er niet meer is :(

Juh echt zonde :( Kon daar met de voetbal vroeger nog wel eens gratis naartoe. Heb ook nog wel eens in het stadion daar getraind toen ik klein was, dat was echt facking vet :D

Beantwoorden
Citeren

Hoewel ik in Leeuwarden woon ben ik toch voor Heerenveen ;)
Maar gun het Cambuur zeker hóór!
Laatst nog bij een wedstrijd geweest van Cambuur,
de sfeer zit er iig goed in ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Die verhalen heb ik van voetbalbuddy's van mij ook gehoord.
Ben zelf nog nooit in het Cambuur-stadion geweest.
Verder doet Cambuur het tot nu toe zelfs beter dan SC Heerenveen.
Al is het verschil maar 1 punt en is het seizoen nog lang met 30 wedstrijden te spelen.

Beantwoorden
Citeren