Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
TJtheTJ
PokerStrategist

+1 :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Viel me toch best tegen dat Ajax en Feyenoord moeizaam wonnen gisteren.
Nu kunnen ze bijkomen en kunnen ze halverwege januari er weer tegenaan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja wat dacht je van Twente met 10 man nog ff achterstand ombuigen in blessuretijd :appl:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat was inderdaad knap. Al had Willem II het nooit zover moeten laten komen natuurlijk:f_rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Naja topniveau was overdreven, werden nodige fouten gemaakt waardoor het leuk werd qua scoreverloop.

Maar vermakelijk was het zeker :P

Tja er moeten altijd fouten gemaakt worden, anders vallen er geen goals. Van de week van Southampton - Chelsea de 1ste helft gekeken. Bij alle passes werd gezegd dat het een goede pass was en als een pass onderschept werd dat was het gelijk "goed gezien" of "geweldig verdedigd" terwijl het commentaar bij een eredivisiewedstrijd is dat de pass niet goed is. Ik vind het allemaal overdreven negatief over de Eredivisie. Het is gewoon een heel behoorlijk niveau, subtop van Europa.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik kan me er inderdaad wel bij voorstellen dat er over het algemeen negatief commentaar wordt gegeven bij eredivisiewedstrijden. Dat zie je bij programma's, zoals Studio Voetbal ook. Er wordt volgens mij meer kritiek dan complimenten over de meeste spelers en teams gegeven.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

De Belgische voetbalclubs gaven de Nederlandse voetbalclubs voetballes gisteren tijdens 7 oefenwedstrijden. Vooral de 5-0 nederlaag van Vitesse tegen Anderlecht was wel behoorlijk verrassend. Alleen Helmond Sport kon met 2-1 winnen van Patro Eisden Maasmechelen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja de mindere NL clubs (middenmoot) tegen de betere clubs uit BE.

En denk dat alles onder de middenmoot in NL en BE niet veel verschillen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zou kunnen. Al lijkt me Vitesse wel een van de betere teams en had verwacht dat ze Anderlecht meer tegenstand konden bieden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Vitesse heel erg wisselvallig en dat blijkt he :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

SDK, enige wedstrijd wat vrij duidelijk matchfixing was is die van Heerenveen, dus die telt eigenlijk niet ;)
Dat het geen penalty was is duidelijk maar ja, dat kan nog gebeuren. Vervolgens stopt de keeper de bal (stond gewoon op de lijn, niets vreemd aan. Verdediger komt ook niet te vroeg in). Bal wordt uitgetrapt maar de Spaanse scheids wilde die bal er graag in.
Ook op vriendschappelijke wedstrijden gegokt, blij dat Heerenveen van het veld stapte.

Hier die andere 3

Spoiler

Edit: Hoorde ook dat wellicht onderzoek komt naar de wedstrijd van ADO die ook v/d week in Spanje speelde.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Staat nu ook op nu.nl
Link Text...

Spoiler

Gepubliceerd: 12 januari 2015 06:14
Laatste update: 12 januari 2015 06:39

Twee oefenwedstrijden van eredivisieclubs zijn afgelopen week mogelijk gemanipuleerd. Dat blijkt uit een analyse van het International Centre for Sport Security (ICSS) en een voormalig gokexpert van de UEFA.
Het gaat om de duels tussen ADO Den Haag en het Albanese Skenderbeu Korce en sc Heerenveen en het Belgische Standard Luik, zo bericht de Volkskrant.

Beide wedstrijden werden afgewerkt in Zuid-Spanje.

"We verdenken in elk geval één bedrijf ervan in Spanje oefentoernooien te organiseren met als het doel het fixen van wedstrijden en geld te verdienen op de gokmarkt", zegt Javier Mena van de ICSS, een particuliere sportbeveilingingsorganisatie. "Het gaat vooral om duels van buitenlandse clubs die in Spanje op trainingskamp gaan."

Vermoedelijk heeft het verdachte bedrijf de wedstrijd van ADO Den Haag georganiseerd, al wil het ICSS dat niet bevestigen.

Hoogstwaarschijnlijk waren ADO en Heerenveen niet op de hoogte van de manipulaties. Dankzij twee goals in de slotfase won de club uit Den Haag met 2-0 van Skenderbeu.

"De weddenschappen verliepen tot de rust volgens normale patronen, daarna zie je dat er plotseling veel wordt ingezet op doelpunten van de Nederlanders. Dit is absoluut een verdachte wedstrijd", meldt een voormalig gokexpert van de UEFA.

Strafschoppen

De wedstrijd tussen Heerenveen en Standard Luik werd vrijdag voortijdig beëindigd nadat de Friezen van het veld stapten. Vlak daarvoor had de Spaanse scheidsrechter Raul Nicolas Espejo om onduidelijke redenen de vierde strafschop van het duel laten overnemen.

Zowel de KNVB als de Belgische voetbalbond KBVB heeft hierover contact opgenomen met de UEFA.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Vooral de wedstrijd van Heerenveen was merkwaardig. De wedstrijd van ADO heb ik niet gevolgd, maar die scheidsrechterlijke dwalingen vallen wel heel erg op en dat in een oefenwedstrijd. Zou wel erg doorzichtig zijn als het echt om matchfixing gaat, maar ben benieuwd hoe het onderzoek zal aflopen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Vandaag de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord. Het is voor beide teams een belangrijke wedstrijd, want bij een verlies of gelijkspel haak je voorlopig af voor het kampioenschap. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Beantwoorden
Citeren

Nu de Klassieker op de rol staat moet ik er natuurlijk weer bij zijn hier.

Ik opende de thread, en las dat Ajax een nieuwe trainer zoekt. Ik dacht: "Huh? Frank de Boer heeft de handdoek gegooid? Moet te maken hebben met die brand, en dat hij massaal door wildvreemden werd gebeld." Blijkt dat ik de beginpost aan het lezen was... :coolface:

Over de wedstrijd van zo meteen kan ik kort en bondig zijn: Ajax wint. Ofwel omdat de ploeg de beste is, of door een zgn. fout van de scheids. We kennen intussen wel de gang van zaken.

De hoogte van de uitslag kan heel erg variëren. Het wordt ofwel een kolossale afstraffing, ofwel een zeer listige en bekeken, zeer professionele winst voor de Amsterdammers. Ajax is altijd klaar voor deze wedstrijd, en Feyenoord is altijd bezig met allerlei randzaken, bezig met bang zijn, en noem maar op. Kansloos opnieuw.

Feyenoord heeft in de top van de ranglijst niks te zoeken. Niet omdat het slecht voetbalt, maar puur vanwege de mindset. De club is gewoonweg niet zakelijk genoeg. Kampioen zal men dan ook NOOIT meer worden.

Ik hoop uiteraard dat de Rotterdammers winnen, niet in de laatste plaats omdat ik dat Ajax-geblèr echt spuugzat ben. Dat arrogante, dat huilerige, de gehoon. Nee, Ajax en alles eromheen kan me honderd keer gestolen worden. Vind het een walgelijke club. Heb net zo zeer een hekel aan Barcelona, maar als de Spanjolen tegen de "Joden" moeten hoop ik toch dat Barcelona wint. Zelfs het nationale team van Brazil en Argentina mogen van mij nog van Ajax winnen.

Hoewel PSV ook niet tot de verbeelding spreekt zal het een verademing zijn als die ploeg in mei met de schaal staat te pronken.

Omdat het wel vaststaat wie er vandaag gaat winnen hoop ik dat het de kleinst mogelijke winst wordt door een vreselijke (opzettelijke natuurlijk) blunder van de scheids.

Nu een lekker leutje, en luisteren (aanzien kan ik het niet meer) naar het verslag van de wedstrijd, totdat ãäyàckxs scoort. De wedstrijd is dan nl. beslist en het niet meer waard om ook nog maar één seconde aan te besteden.

Prognose: 5-1.

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Ik heb honestly lang niet zo een berg onzin bij elkaar in 1 post gezien. Vind het best knap.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Robbie. Lees je tekst nog eens over ;)

Tot afgelopen zomer hadden we schulden van 35 miljoen miljoen een paar jaar terug tot in de +5 miljoen ofzo deze zomer. Netjes weggewerkt. Laatste 3 jaar 2e, 3e en 2e geworden met een veel lager budget dan clubs als AZ, Twente, Heerenveen en uiteraard Ajax en PSV. Nu alsnog 3 en vandaag had echt winst kunnen en moeten zijn. Van Geel durfte gewoon geen risico te nemen door wederom veel geld uit te geven (wat ons in eerste plaatst die schulden opgeleverd had). Nu kan hij er niet omheen. Een spits is nodig, met een goede spits hadden we wedstrijden als de thuiswedstrijd tegen AJax en vandaag gewonnen. En nog een paar wedstrijden. Afijn...blij met de inzet vandaag. Jammer dat het maar 1 punt opgeleverd heeft. Op naar volgende week.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Niet op reageren joh Robbie heeft gewoon iets tegen voetbal in het algemeen, ik knijp iig in de handjes met een 0 - 0 :f_rolleyes:

Beantwoorden
Citeren

:coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het is wel jammer dat Feyenoord niet won. Dan deden ze weer leuk mooi voor in ieder geval de 2de plaats. Al denk ik dat Ajax op deze manier met 6 punten achterstand op PSV niet kampioen gaat worden. Er zijn natuurlijk nog genoeg wedstrijden voor zowel Feyenoord en Ajax om nog dichterbij PSV te komen, maar dan moeten ze vanaf nu alles winnen en dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren.

Beantwoorden
Citeren