Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
Willem103
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Cognitief
Duidelijk dat FC Twente gewoon simpel kampioen gaat worden.
Mihaylov heeft zelfs nog tijd om balletjes hoog te houden. :pokerface:

This

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Willem103

Oorspronkelijk gepost door Cognitief
Duidelijk dat FC Twente gewoon simpel kampioen gaat worden.
Mihaylov heeft zelfs nog tijd om balletjes hoog te houden. :pokerface:

This

nope co gaat tegen alle toppers 1-1-8 spelen en dan met 10-7 verliezen

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Vorig jaar was Ajax ook op 11 punten achterstand met de winterstop als ik het me goed kan herinneren. Het wordt uiteraard wel lastig, maar als het wel eindelijk gaat lopen en ze winnen de wedstrijden tegen de andere kandidaten is alles nog mogelijk. Het gaat er echt om dat ze hun top halen tegen de huidige top 3 zoals in de CL en ik denk dat in potentie Ajax toch het beste niveau kan halen. Als ze verder 80% halen tegen alle mindere broeders moeten ze die wedstrijden ook allemaal winnen.

Er is uiteraard wel een hoop werk aan de winkel en teams als AZ, Twente en PSV moeten ook ergens punten gaan laten liggen maar dat gaat nog wel gebeuren denk ik. Tussen Ajax en Twente/PSV zit 'maar' 5 punten wat redelijk snel gedicht is. Voor AZ gaat het nu gewoon heel lekker. Ze hebben geen enkele last van (ernstige) blessures maar ze krijgen nog wel een lastige periode imo.

Beantwoorden
Citeren
crazyguy
Oldschool Grinder

ik denk dat het nog veel te vroeg is om over kampioenschappen te praten.
net na de winterstop is denk het moment om daar over te beginnen.
ik denk dat er wel clubs gaan leeglopen in de winterstop, waaronder AZ.
hoewel AZ op dit moment verreweg de best spelende ploeg van nederland is wordt het denk ik nog moeilijk om kampioen te worden.
ik denk echter wel dat er bij ajax nog heel erg veel moet gebeuren ook op mentaal gebied. schoppen en koppies laten hangen op het moment dat ze stomme fouten maken kan nog wel eens slecht uitpakken voor ze.
ik denk trouwens wel dat ze zich daar tegen utrecht goed overheen hadden gezet.
PSV heeft ook een vrij stabiele ploeg en zal denk ik ook gaan meedoen voor de hoofdprijzen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Er is uiteraard wel een hoop werk aan de winkel en teams als AZ, Twente en PSV moeten ook ergens punten gaan laten liggen maar dat gaat nog wel gebeuren denk ik. Tussen Ajax en Twente/PSV zit 'maar' 5 punten wat redelijk snel gedicht is. Voor AZ gaat het nu gewoon heel lekker. Ze hebben geen enkele last van (ernstige) blessures maar ze krijgen nog wel een lastige periode imo.

Zo leuk dat veel mensen dat zeggen.
AZ kampt het hele seizoen al met blessures. Ik noen een Poulsen, Holman, Marcellis, Falkenburg, Viergever, Beerens, Elm, Boymans. Maar alles wordt opgevangen. Nadat Martens uitviel dachten we dat het over was. En wie staat er op. De briljante Maher. Klavan is de ideale 5de verdediger. Jeugdspelers als Luckassen en Lewis lieten goede indrukken achter. En Reijnen vult nu ook moeiteloos de rol van rechtsback in.
Maar ik neem het je niet kwalijk dat je dat niet weet. Want tot nu toe heeft AZ heerlijk in de luwte kunnen werken aan een onoverwinnelijk team. Het enige potje dat er verloren is, was de zware wedstrijd in Twente. Waar AZ overigens de eerste helft de beter was, maar Ruiz de tweede helft de wedstrijd volledig liet kantelen.
En het programma was zeker niet makkelijk. Integendeel. Ik noem een Twente, Groningen, Ajax en Heracles uit. Betekent dat je na de winterstop alleen nog PSV en Vitesse uit als echt zware obstakels hebt.
Als je de prestaties van nu allemaal weet te realiseren met een zwaar Europees programma tussendoor, dan ben ik benieuwd wat ons nog kan stoppen.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

AZ is gewoon nadrukkelijk titelkandidaat, vormen echt een team. Voorlopig hoeven wij bij Ajax niet over de titel te dromen, we staan 11 punten achter en krijgen na de winterstop nog genoeg zware wedstrijden (Twente uit, Feyenoord uit, Heerenveen uit, Vitesse uit, AZ uit). Wij moeten gewoon alles winnen tot aan de winterstop en dan kijken we wel hoe de situatie is.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Maar AZ schakelen we natuurlijk wel uit in de beker, ga met acht vrienden dus wordt leuke avond. Vorig jaar die mooie goal van Sulejmani, toen had het wel 4-0 kunnen worden maar werd het helaas maar 1-0. Ach, doelsaldo is natuurlijk ook helemaal niet interessant in de beker;/

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

AZ kampt het hele seizoen al met blessures. Ik noen een Poulsen, Holman, Marcellis, Falkenburg, Viergever, Beerens, Elm, Boymans. Maar alles wordt opgevangen. Nadat Martens uitviel dachten we dat het over was. En wie staat er op. De briljante Maher. Klavan is de ideale 5de verdediger. Jeugdspelers als Luckassen en Lewis lieten goede indrukken achter. En Reijnen vult nu ook moeiteloos de rol van rechtsback in.
Maar ik neem het je niet kwalijk dat je dat niet weet. Want tot nu toe heeft AZ heerlijk in de luwte kunnen werken aan een onoverwinnelijk team. Het enige potje dat er verloren is, was de zware wedstrijd in Twente. Waar AZ overigens de eerste helft de beter was, maar Ruiz de tweede helft de wedstrijd volledig liet kantelen.
En het programma was zeker niet makkelijk. Integendeel. Ik noem een Twente, Groningen, Ajax en Heracles uit. Betekent dat je na de winterstop alleen nog PSV en Vitesse uit als echt zware obstakels hebt.
Als je de prestaties van nu allemaal weet te realiseren met een zwaar Europees programma tussendoor, dan ben ik benieuwd wat ons nog kan stoppen.

Hmm ja Maher heeft Martens wel doen vergeten :P. Wordt wel een interessant vervolg van het seizoen iig. Liever AZ kampioen dan PSV uiteraard.

Ik vraag me wel af overigens of er PSV fans zijn of dat ze er niet voor durven uit te komen (zou ik niet durven iig) want ik zie niemand ooit PSV verdedigen in dit topic lol. Enkel AZ, Twente en Ajax fans lijkt het wel (met de occasional Feyenoord fan).

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

denk niet dat iemand sowieso cared over de beker, zeker nu dat je er niet eens meer europa mee inkan

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Sinds wanneer kun je met beker niet meer Europa in?

Voor zover ik weet krijg je er nog gewoon een EL ticket voor. De laatste jaren waren het vaak de nr. 1 en 2 uit de competitie die de finale speelde en daarom werd er geen ticket vergeven aangezien die toch al CL (al dan niet voorronde hadden).

Beantwoorden
Citeren
chaserr
Poker Player

Ik vraag me wel af overigens of er PSV fans zijn of dat ze er niet voor durven uit te komen (zou ik niet durven iig) want ik zie niemand ooit PSV verdedigen in dit topic lol.

Woon in Eindhoven maar word never ever voor pisvee *zoekt kots icoontje*

Gun het AZ wel als het Ajax niet word.

Manchester City's interesse in Ajacied Christian Eriksen lijkt serieuze vormen aan te nemen. De jonge Deen maakt zoveel indruk op de scouts van de club uit de industriestad, dat de club van trainer Roberto Mancini maar liefst 34 miljoen euro over heeft voor de spelmaker. Eriksen werd gadegeslagen door scouts van The Citizens in het Champions League-duel met Dinamo Zagreb in Amsterdam. In die wedstrijd blonk de negentienjarige middenvelder uit en als kers op de taart bezorgde hij Gregory van der Wiel een doelpunt. Met een fraai hakje zette Eriksen eerstgenoemde vrij voor de doelman van Dinamo en Van der Wiel trof doel. City heeft zijn redenen voor het astronomische bedrag van 34 miljoen euro. Chelsea zou 25 miljoen euro hebben geboden op Chris. City wil echter zeer graag Eriksen contracteren. Afgelopen zomer wimpelde de speler nog een miljoenenbod van de Engelsen af.

Beantwoorden
Citeren
pmw0407
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ

Ik zou niet weten wie ons kan stoppen. Door de wisselvalligheid bij de rest zal alleen bij het instorten van AZ iemand ons bij kunnen halen.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Enkel AZ, Twente en Ajax fans lijkt het wel (met de occasional Feyenoord fan)

Ik zal wel niet de enige zijn maar ja...we wachten nog maar een paar jaartjes langer op het wonder.

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door chaserr

Ik vraag me wel af overigens of er PSV fans zijn of dat ze er niet voor durven uit te komen (zou ik niet durven iig) want ik zie niemand ooit PSV verdedigen in dit topic lol.

Woon in Eindhoven maar word never ever voor pisvee *zoekt kots icoontje*

Gun het AZ wel als het Ajax niet word.

Manchester City's interesse in Ajacied Christian Eriksen lijkt serieuze vormen aan te nemen. De jonge Deen maakt zoveel indruk op de scouts van de club uit de industriestad, dat de club van trainer Roberto Mancini maar liefst 34 miljoen euro over heeft voor de spelmaker. Eriksen werd gadegeslagen door scouts van The Citizens in het Champions League-duel met Dinamo Zagreb in Amsterdam. In die wedstrijd blonk de negentienjarige middenvelder uit en als kers op de taart bezorgde hij Gregory van der Wiel een doelpunt. Met een fraai hakje zette Eriksen eerstgenoemde vrij voor de doelman van Dinamo en Van der Wiel trof doel. City heeft zijn redenen voor het astronomische bedrag van 34 miljoen euro. Chelsea zou 25 miljoen euro hebben geboden op Chris. City wil echter zeer graag Eriksen contracteren. Afgelopen zomer wimpelde de speler nog een miljoenenbod van de Engelsen af.

Ik hoop dat dit waar is, maar ik twijfel er wel ten zeerste aan. Als eerste is 34M voor een middenvelder echt belachelijk veel. Ten tweede heeft hij pas iets meer dan een jaar ervaring in de eredivisie Even ter vergelijking fabregas is voor 29M naar barcelona gegaan.

Beantwoorden
Citeren
dustje
Elite Grinder

PSV OLEEE!

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Jij was vroeg dronken Dustje!

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door dustje
PSV OLEEE!

Houd je bek mijnwerker.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Van Gaal terug naar ajax

in b4 drama met Cruijff

Beantwoorden
Citeren
crazyguy
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
Van Gaal terug naar ajax

in b4 drama met Cruijff

het mooie is ook dat het hele besluit achter de rug van Cruijff gegaan is.
dat wordt nog ruzie daar in amsterdam

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Ja ten Have en 'die mevrouw die achter het aanrecht hoort' (<3 Johan Derksen) zitten wel even in hun handjes te wrijven. Met van Gaal erbij heeft Cruijff er geen zin meer in en op die manier proberen ze hem eruit te werken. Lekker achterbaks en kinderachtig.

Overigens heb ik nu al zin in de VI-aflevering van aankomende vrijdag :D.

Beantwoorden
Citeren