Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.9 K Weergaven
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Ja ten Have en 'die mevrouw die achter het aanrecht hoort' (<3 Johan Derksen) zitten wel even in hun handjes te wrijven. Met van Gaal erbij heeft Cruijff er geen zin meer in en op die manier proberen ze hem eruit te werken. Lekker achterbaks en kinderachtig.

Overigens heb ik nu al zin in de VI-aflevering van aankomende vrijdag :D.

Nog anderhalf uur :) Ben naast dat Ajax-gebeuren ook benieuwd hoe ze over het NL-elftal praten.

Eigenlijk mis ik René van de Gijp niet. Van mij mag hij wegblijven. Vond hem altijd leuk.....tót het WK. Het maakte hem 'niet uit' als Nederland niet zou winnen in de finale. Ben je dan een Nederlander? Maar ja, hij had nu eenmaal voor het WK gezegd dat de Spanjaarden de meeste kans hadden en wilde hier natuurlijk niet van afwijken. Kan mij gewoon niet voorstellen dat hij, als voetbaldier, NIET zou willen dat NL won. Vandaar dat ik hem niet mis. Voor de rest bracht hij altijd wel een leuke inbreng.

Vind de opzet nu veel leuker met 2 gasten ipv 1. Hoop dat als hij terug is ze ook elke ma en vr 2 gasten erbij nemen en met 5 personen aan tafel zitten.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Was het al vergeten dat Maarten van Rossem er ook zit, fantastische vent

edit; En de beerput gaat open daar ;) Jonk die maanden geen geld kreeg als pesterij. Wat een club :f_confused:

Beantwoorden
Citeren
likeit27
PokerStrategist

Ned 1 ----is nu paul en witte man,

met cruijf

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door likeit27
Ned 1 ----is nu paul en witte man,

met cruijf

Haha

Pauw :"U heeft ooit gezegd dat Van Gaal een goede kijk op voetbal heeft"
Cruijff: "Op zijn manier wel"

Beantwoorden
Citeren
likeit27
PokerStrategist

Dat komt never nooit goed,

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Nou als die ledenraad na wat er vanavond bekend gemaakt is niet het besluit neemt om de RvC eruit te gooien (excl. Cruijff) dan komt het inderdaad niet goed en snap ik ook helemaal niets van het besluit.

Tijdens het nieuws na Pauw en Witteman overigens kwamen er een paar highlights naar buiten van Cruijff tijdens P&W en kwamen alleen maar negatieve dingen uit z'n verband gerukt langs (zoals van Gaal was geen topvoetballer, en van Gaal kan Ajax geen topclub maken) terwijl alle nuttige dingen die verteld waren door Cruijff werden overgeslagen.

Hebben ze bij de regie van de NOS een belletje gehad van Römer ofzo?

Beantwoorden
Citeren

Exact 12 minuten VI gekeken. Op het hoogtepunt afgesloten.

Quote van Van Rossem: "Ik heb mij enorm verbaast over het feit dat er in Nederland wordt gedaan alsof het einde der tijden nabij is. Je kunt geen programma aanzetten of het gaat over ajax. Het is een matigsuccesvolle voetbalclub die eigenlijk al jaren in een betrekkelijk chaotische toestand voort existeert. Waarom zouden we ons daar zo enorm over druk maken? Mij maakt het persoonlijk niets uit of het Van Gaal of Cruijff wordt. Ik begrijp ook niets van de enorme verering van Cruijff alsof het een zwager van onze lieve heer is. Dat zie ik er nou niet zo in. Het lijkt mij een begaafde voetballer, maar verder nogal een eerzuchtig warhoofd."

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja het is me de soap wel weer en de planning is werkelijk waar weer briljant.

Dinsdag cruciale wedstrijd in CL en wat doen die slimkezen / kleuters -> hele beerput overgooien en alles op straat gooien :rage:.

Beantwoorden
Citeren

Ajax is rigged. Hebben 3 spitsen, alle 3 geblesseerd. Nu speelt waarschijnlijk hamdoei de uitwedstrijd tegen Lyon. Ik ben niet voor Ajax, of voor welke club dan ook, maar had gister wel plaatsvervangende pijn, beide tegendoelpunten waren enorme blunders. Ik had ze gehad, dat zegt al genoeg lijkt me. Ik vind het nu wel erg sielug, 21 punten uit 12 wedstrijden, terwijl het de eerste helft qua combinatiespel gewoon best goed ging.

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Ajax= AJAKKES

Geef mij maar de kleinere provincieclubs waar ze de boel bestuurlijk en financieel op orde hebben :coolface:

Traditionele top 3 zal het moeilijk houden als ze zo doorgaan :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

^^ Feyenoord sluit dit jaar waarschijnlijk eindelijk weer in de zwarte cijfers af, dus toch nog positief nieuws van de traditionele top 3 :f_grin:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ach nog een tikje doet al geen "pijn" neer op beker en CL / EL heeft Ajax in competitie niks meer om voor te spelen. 2e plek is leuk maar dan de CL halen is ook zeer moeilijk.

Blijkbaar is gifbeker nog niet leeg en ik vrees dat er sportief gezien wel zullen het over bestuurlijk maar niet eens hebben :f_cool: ) dinsdag nog wel meer uitkomt zeker zonder spits (El Hamdoui is voor zover ik weet niet wedstrijdfit) en lees ook al dat Boerrigter waarschijnlijk niet kan spelen dus dat wordt ook niet veel tegen Lyon _frown:.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door mvd1978
^^ Feyenoord sluit dit jaar waarschijnlijk eindelijk weer in de zwarte cijfers af, dus toch nog positief nieuws van de traditionele top 3 :f_grin:

Blij dat ze weer eens 'kunnen' gaan winnen...het is nog niet voorbij en met Feyenoord weet je het helaas nooit :)

edit:

Hier wat hoogtepuntjes van Maarten van Rossem in VI afgelopen vrijdag:

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Ajax 2-2 Vermeer. Ik denk dat ie is omgekocht voor wat KFC en watermeloen..

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

En Kool-Aid? om deze half racistische grap af te maken ;)

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Hoezo half racistisch!!!!????? Ik vind dat soort ongegronde aantijgingen echt niet kunnen!

Ik denk dat iedereen het hier met mij eens is dat dit geen half werk was!

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Hoezo half racistisch!!!!????? Ik vind dat soort ongegronde aantijgingen echt niet kunnen!

Ik denk dat iedereen het hier met mij eens is dat dit geen half werk was!

:f_grin: Sorry

Beantwoorden
Citeren
Wryzeth
PokerStrategist

Soms doet 't echt pijn om "afwijkende meningen'' te lezen, niet normaal. :f_confused:

René van der Gijp een voetbaldier noemen en het vervolgens raar vinden als hij wilt dat het beste team wint? Spanje was voetballend veel beter en zij hebben terecht gewonnen. Ik ben als Nederlander natuurlijk voor Oranje, maar als voetballiefhebber gunde ik 't Spanje net zo zeer.

Maarten van Rossum vond ik een leuke gast om zijn aparte manier van praten en zijn verklaarbare mening voor iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft. Maar Cruijff een eerzuchtig warhoofd noemen is gewoon belachelijk. Deze man heeft bijna in z'n eentje Nederland op de kaart gezet en niet alleen op voetbalgebied. Als je ook maar een klein beetje objectief naar de feiten kijkt en een heel klein beetje mensenkennis hebt, dan zie je toch zo dat Cruijff dit totaal niet uit eigenbelang doet?

Hij wordt kapotgemaakt door een paar omhooggevallen typetjes die zichzelf belangrijker vinden dan Nederlands grootste club. Je bent toch verdomme niet bij je hoofd als je een van de beste voetballers ooit ter wereld zo behandeld? Elke club zou een moord doen voor zo'n voetbalbrein in de organisatie, die daarnaast ook nog voor ~15 getalenteerde oud-voetballers als trainer heeft gezorgd die het spel prolongeren waar Cruijff zelf, Ajax, Barcelona, Nederland én Spanje groot mee zijn geworden.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Ik vond die van Rossum een vrij irritante en onnodige toevoeging in het programma. Snapt niets van voetbal en maakt domme opmerkingen zoals Wryzeth al heeft gemeld. Hij voegde werkelijk niets toe behalve wat random grappen, maar het programma is al grappig genoeg imo.

Beantwoorden
Citeren
crazyguy
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Maarten van Rossum vond ik een leuke gast om zijn aparte manier van praten en zijn verklaarbare mening voor iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft. Maar Cruijff een eerzuchtig warhoofd noemen is gewoon belachelijk. Deze man heeft bijna in z'n eentje Nederland op de kaart gezet en niet alleen op voetbalgebied. Als je ook maar een klein beetje objectief naar de feiten kijkt en een heel klein beetje mensenkennis hebt, dan zie je toch zo dat Cruijff dit totaal niet uit eigenbelang doet?

Hij wordt kapotgemaakt door een paar omhooggevallen typetjes die zichzelf belangrijker vinden dan Nederlands grootste club. Je bent toch verdomme niet bij je hoofd als je een van de beste voetballers ooit ter wereld zo behandeld? Elke club zou een moord doen voor zo'n voetbalbrein in de organisatie, die daarnaast ook nog voor ~15 getalenteerde oud-voetballers als trainer heeft gezorgd die het spel prolongeren waar Cruijff zelf, Ajax, Barcelona, Nederland én Spanje groot mee zijn geworden.

het grote probleem van cruijff is zijn enorme ego. het zou toch geweldig zijn als je van gaal als technisch directeur hebt met een man als cruijff in de rvc. dan heb je een club met zo veel kennis van voetbal zitten dat zou toch haast niet fout kunnen gaan. maar beide heren (en dan vooral cruijff) vinden het te moeilijk om hun egoos opzij te zetten om ajax er weer bovenop te krijgen.
als je het beste met de club voor hebt dan wil je alle goede kennis van voetbal die je kan krijgen graag bij je club hebben en moet je ook de moeite doen om ruzies en confrontaties uit het verleden uit te praten en naast je neer je te leggen. maar daar zijn de egos te groot voor helaas.
en dat is mijn grootste irriatie aan cruijff. hij zegt heel veel maar doet vrij weinig.

Beantwoorden
Citeren