Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
JanJB
Oldschool Grinder

Zelf zie ik dan eerder optie twee gebeuren. Ook wel zo sportief in dat geval en we pakken die kazen sowieso wel:p

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Ik zou het ook niet erg vinden als de wedstrijd overgespeeld wordt (Ajax-AZ is immers een leuke wedstrijd), maar vraag me wel af hoe ze dat willen verantwoorden met bovengenoemd argument dat waarschijnlijk wel vanuit Ajax gaat komen.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Het zou Ajax sieren sportief te zijn en de voorkeur te geven aan spelen tegen 11 man. Uitgaan van eigen kracht noem ik dat, wij zijn immers Ajax en gaan deze pot sowieso winnen.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

laat dat sowieso maar weg :) Ben geen az fan maar Ajax dat 'sowieso' wint?

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Ik beweer nergens mijn clubhart niet te laten spreken :D

Beantwoorden
Citeren
pmw0407
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Neuh, rode kaart staat.

De drie opties zijn (niet volgens mij maar zoiets las ik):

- doorspelen met huidige stand en rode kaart
- de wedstrijd opnieuw starten
- de wedstrijd wordt beëindigd met de huidige stand (1-0).

Ik verwacht dat de KNVB voor optie 1 gaat want optie 2 kunnen ze sowieso niet maken want dan kan elk team van het veld stappen als het even niet lukt en lekker opnieuw starten met 0-0. AZ accepteert dat wel of niet en als ze niet willen spelen dan zal optie 3 wel staan.

Aangezien er een persconferntie door de KNVB is belegd, zal het wel optie 3 worden. AZ heeft al aangegeven niet met 10 man verder te spelen en de KNVB zal wel geen ruimte zien in het programma voor 31 januari (volgende ronde) om de wedstrijd in zijn geheel over te spelen. En als de wedstrijd wordt beeindigd ivm een overvol programma, kan de KNVB er niets aan doen. En wordt de schuld indirect bij mijn club gelegd, omdat ze (terecht) van het veld zijn afgestapt en ook niet met 10 man willen verder gaan. Het gevolg hiervan zal zijn dat er 22 januari hoe dan ook een beladen AZ-AJAX zal zijn. En "onze" burgermeester die helemaal niets met AZ en voetbal heeft zal dan waarschijnlijk geen uitpubliek toe laten of de wedstrijd verbieden.

En dit alles door één dwaas

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

A butterfly flaps his wings...

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Ja want GVVV heeft ook het recht tijdig te weten wie de tegenstander wordt zodat ze die kapot kunnen analyseren :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou het is toch optie 2 geworden maar dan zonder publiek op 19 januari. Wordt geheel nieuwe wedstrijd en iedere coach mag doen en laten wat ie wil qua opstelling en kaarten uit wedstrijd vallen ook weg.

Verder krijgt Ajax ook nog als straf 10.000 euro boete en één voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek. Had wat mij betreft slechter af kunnen lopen laten we het zo maar zeggen.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Nou het publiek heeft dus weer zwaar verloren. Belachelijke uitspraak. Doe dan opnieuw met het publiek erbij. 40999 man kwamen gewoon voor de gezelligheid een leuke wedstrijd kijken hoor.

Er zal iets gedaan moeten worden vanuit Ajax om het publiek te compenseren, dus dat zal een gratis kaartje zijn bij de volgende bekerwedstrijd ofzo. Mocht Ajax doorbekeren zal dat tegen GVVV zijn.. nou daar hebben mensen dus geen kaartje voor gekocht. AZ is natuurlijk een veel leukere wedstrijd om heen te gaan.

Als ze geld gaan teruggeven kost het ze gewoon doodleuk ruim € 600.000 aan recettes (I guess like 4,5 ton na belasting? Iig een groot bedrag). En dan een boete geven voor € 10.000 nou jeuuujj.... Weet niet of AZ ook een deel van de recettes krijgt omdat het maar 1 wedstrijd is? If so worden beide clubs genaaid met een wedstrijd zonder publiek.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Goeie uitspraak imo.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Dus ajax stond 1-0 voor ofzo? Dus ajax is eigenlijk volledig geript door 1 'fan'?
Best wel epic dan.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

True, is ook wel epic, maar Ajax mag best een beetje bloeden voor 't feit dat ze 't deze mafkees zo makkelijk hebben gemaakt dit te kunnen doen.

Dat 't zonder publiek moet, tja, jammer, maar wel begrijpelijk.

Los van alles: 't maakt ook niet uit verder, Ajax wint toch wel, dus of je nou doorspeelt of overspeelt maakt niet uit. Nu hebben wij kaasjes tenminste nog 't gevoel dat we een kansje hebben, houdt de spanning er nog een beetje in ;)

EDIT: Uit het nieuwsbericht op nu.nl:

"Op de vraag of Ajax nu niet benadeeld is met deze beslissing, is Van Oostveen duidelijk. “Er is iemand in het stadion met een stadionverbod. Hij roept meerdere keren iets over de keeper."

"Hij kan naar beneden, één stap te ver. Hij kan zich begeven op het invalideterrein, twee stappen te ver. Hij kan zich begeven op het veld, dat is drie stappen te ver. En hij valt vervolgens de doelman aan. Vier stappen te ver.”

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Schijnt in de regels te staan dat wanneer een wedstrijd in de eerste helft gestaakt word, deze in zijn geheel overgespeel moet worden. Of dat waar is weet ik zo snel niet.

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Ik vind het schandalig wat er nu gebeurd. Tuurlijk Ajax moet gestraft worden en 10.000 euro boete is te laag. Maar de wedstrijd overnieuw? En AZ mag ZELF de wedstrijd staken?

Ongelofelijk.

Dit betekent dat Ajax als ze naar de kuip moeten van het veld af mag lopen als mensen harde voorwerpen van de tribune gooien. DAT is pas niet veilig.
En Feyenoord is een voorbeeld in de arena gooien ze ook naar Feyenoordspelers uiteraard.

Ik zat net op Ajax fora en er wordt al gesproken van undercover "AZ-supporters" die in een AZ vak gaan zitten en als AZ voorkomt het veld op gaan rennen. Dit zou betekenen dat De Boer zomaar van het veld af mag lopen en dat het weer 0-0 is.

Hele rare uitspraak. Imo moet je regels en het wedstrijdverloop van elkaar scheiden. Dit incident had he-le-maal niets met de 37 minuten daarvoor te maken.
Ik snap dat 11 tegen 10 heel hard was geweest en ook moreel onterecht maar dit kan echt.

EDIT: “Doordat die jongen het veld op is gelopen, hebben de mensen die een kaartje hadden gekocht maar een half uur voetbal gezien. Bovendien zijn ze hun geld kwijt. De KNVB heeft typisch Nederlands voor een soort poldermodel gekozen waarmee beide partijen redelijk tevreden kunnen zijn”

Dit lees ik dan. AZ is meer dan redelijk tevreden neem ik aan. Ze hebben gewonnen van de geschreven regels, mogen met 11 man verder en beginnen weer lekker op 0-0. Daarnaast is er geen thuisvoordeel meer voor Ajax. Allicht dat ze tevreden zijn...

Beantwoorden
Citeren

@ samwise90

Dit is nou precies weer een reactie van een ajax fan die er niet genoeg bij nadenkt. Deze beslissing is gegaan over de hele wedstrijd. Dat ze weer met 0-0 beginnen is meer dan terecht aangezien AZ een penalty had verdient en enoh een rode kaart dus is het meer dan redelijk dat de wedstrijd weer opnieuw wordt gespeeld.

en dan het stukje over undercover supporters... alsjeblieft! wat een onzin.. gaat het hier over voetbal spelen? of een zwak hondje uithangen.. tussen ajax-feyenoord is het algemeen bekent dat de supporters wat hardhandig zijn dus kun je zulke dingen verwachten en worden meestal voor de wedstrijd al maatregelen genomen.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

snap nogsteeds niet waarom de regels de regels zijn, en t zo bekrompen is dat er maar 3 mogelijkheden zijn.

wat was er precies mis met 11 tegen 11 doorrgaan met 1-0 voor ajax in 37e min? naast dikke boete voor ajax lijkt me dat gewoon normaal

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door snizzel99
@ samwise90

Dit is nou precies weer een reactie van een ajax fan die er niet genoeg bij nadenkt. Deze beslissing is gegaan over de hele wedstrijd. Dat ze weer met 0-0 beginnen is meer dan terecht aangezien AZ een penalty had verdient en enoh een rode kaart dus is het meer dan redelijk dat de wedstrijd weer opnieuw wordt gespeeld.

en dan het stukje over undercover supporters... alsjeblieft! wat een onzin.. gaat het hier over voetbal spelen? of een zwak hondje uithangen.. tussen ajax-feyenoord is het algemeen bekent dat de supporters wat hardhandig zijn dus kun je zulke dingen verwachten en worden meestal voor de wedstrijd al maatregelen genomen.

Je reageert totaal niet op mijn stuk terwijl je denkt dat je dat wel doet :P Wat heeft in godsnaam de gele kaart van Enoh en de onterechte niet gegeven penalty te maken met het punt dat ik maak?
En ik vind het ook triest hoor dat ze het daar over hebben op fora ik vermeld het alleen.

En je zegt een zwak hondje of voetbal. Volgens mij is AZ degene die (buiten het van het veld aflopen) terecht het zwakke hondje uithangt.

Je spreekt jezelf erg tegen..

Beantwoorden
Citeren

Het meest belachelijke vind ik dat die rode kaart is geseponeerd terwijl nijhuis na de wedstrijd achter zijn beslissing bleef staan. Dus je hoort die rode kaart te laten staan. :rage:

Maar wat boeit het met vermeer op de bank en cillessen in het doel ben ik geen microseconde bang geweest voor een tegengoal :P

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Ajax en de Ajax supporters zijn keihard genaaid door deze uitspraak. AZ heeft de wedstrijd gestaakt omdat Nijhuis een onterechte rode kaart gaf. Als je elke keer als de scheidsrechter een fout maakt van het veld stapt, de fout word goedgemaakt, en je 0-1 achterstand word weggepoetst zou er geen wedstrijd meer worden uitgespeeld. Daarbij worden de Ajax supporters die geld hebben neergelegd voor een kaartje ook nog eens keihard genaaid aangezien ze geen nieuw kaartje kunnen krijgen. Nu is Ajax degene die een 1-0 voorsprong ziet verdampen door de acties van Nijhuis en Gert-Jan Verbeek. Het is 1 ding om een club financieel te straffen voor een slechte vijligheid, maar om die club vervolgens ook sportief te benadelen en de supporters die een kaaryje hadden te naaien vind ik veel te ver gaan. Ajax hoort te worden gestraft voor de slechte vijligheid, niet voor de acties van Nijhuis en Verbeek.

Beantwoorden
Citeren