Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
tweelingen
BlackMember

loting voor feijenoord is superzwaar omdat ze geen europese punten hebben behaald. Daarom zou AZ, PSV of Twente veel beter 2e kunnen worden

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tweelingen
loting voor feijenoord is superzwaar omdat ze geen europese punten hebben behaald. Daarom zou AZ, PSV of Twente veel beter 2e kunnen worden

met loting moet je altijd geluk hebben, maar in de kwalificatieronde spelen dan de Europese nrs 2 tegen elkaar voor kwalificatie en dat wordt verder random geloot. Pas bij de groepsindeling wordt gekeken naar coefficient.

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Genoten vanmiddag, had een steam met spaans commentaar :facepalm:

Feyenoord moet het nu gewoon afmaken en die tweede plaats zien vast te houden. Hoop wel dat fernandez weer kan spelen, maar ben bang van niet. Zag er namelijk uit als een hamstringblessure.

Overigens vind ik de champions league niet echt reëel voor feyenoord. Dan maar gewoon 1 of 2 mooie wedstrijden tegen topploegen en dan lekker de europa league in, dat mag onderhand ook wel weer eens een keer!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Oorspronkelijk gepost door tweelingen

met loting moet je altijd geluk hebben, maar in de kwalificatieronde spelen dan de Europese nrs 2 tegen elkaar voor kwalificatie en dat wordt verder random geloot. Pas bij de groepsindeling wordt gekeken naar coefficient.

1e voorronde is volgens mij nog wel redelijk random maar de 2e al niet meer en dan kom je al gegarandeerd tegen een nr. 4 uit Spanje, Italië, Engeland of teams uit die orde en dat is volgens mij al geen "vrije" loting meer.

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

@pc. Lijkt me niet hoor aangezien er toch 4 voorronden zijn? Ik snap dat je voor ajax bent maar kijk nou naar bijvoorbeeld apoel. Az heeft ook van valencia gewonnen. Wat ik probeer te zeggen is dat de kans klein is dat feyenoord de champions league haalt. Maar de bal is rond en iedere wedstrijd is een wedstrijd op zich ;)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

loting is random @ voorrondes, behalve dat clubs die zich rechtstreeks voor de laatste ronde plaatsen, nooit tegen elkaar spelen. Als feyennord CL haalt is t pot 4, AZ wss pot3 en PSV 2/3 (denk 2 ivm falen van bijv inter en dat newcastle en nr4 van Spanje relatieve randoms zijn Europees.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Plompoker
@pc. Lijkt me niet hoor aangezien er toch 4 voorronden zijn? Ik snap dat je voor ajax bent maar kijk nou naar bijvoorbeeld apoel. Az heeft ook van valencia gewonnen. Wat ik probeer te zeggen is dat de kans klein is dat feyenoord de champions league haalt. Maar de bal is rond en iedere wedstrijd is een wedstrijd op zich ;)

Kan kloppen die 4 voorrondes maar de nummer 2 uit NL stroomt iig pas in de een na laatste voorronde en daarna wordt de clubs uit het rijtje dat ik al eerder noemde. En waar zeg ik dat het onmogelijk is dat Feyenoord het haalt? Ik zeg alleen dat het gruwelijk zwaar gaat worden. Er wordt mij iets te makkelijk gezegd in media 2e plek is CL maar daar moet je nog veel voor doen hoor.

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Vind inderdaad ook dat de media de Voorrondes wel lichtelijk overrate :)

Maar op dit moment zie ik toch liever feyenoord de champions league in gaan dan PSV Of twente. AZ zou ik nog mee kunnen leven, want die ploeg heeft met een kleine begroting toch gewoon heel goed gevoetbald dit jaar. PSV heeft 30 miljoen subsidie in de spelersgroep kunnen investeren, en als je dan ziet wat er in de verdediging staat daar word je nou ook niet echt blij van.

Ik ben natuurlijk feyenoord supporter, maar ik denk dat wij net zoveel kans maken om de voorrondes door te komen dan iedere andere Nederlandse club. Dit jaar heeft iedere topploeg die in de kuip op bezoek kwam verloren, AZ en ajax uit hadden we ook meer verdiend.

Als ik het goed heb stroomt feyenoord in de tweede voorronde in, maar ploegen als bijvoorbeeld Tottenham (waarschijnlijke nummer 4 van Engeland) en Valencia stromen juist pas laatste voorronde in. Dan heb je in ieder geval nog een mooie wedstrijd als je die andere 2 voorrondes ziet door te komen, en kunnen ze daarna mooi de EL in :)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

ik word echt wel blij van die verdediging van PSV, vooral die backs zorgen echt voor meer dan voldoende vermaak :)

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Moet Heerenveen verliezen van Feyenoord om nog Europees te halen? Hoe zit dat? Iemand?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Krom verhaal maar het klopt wel. Als Heereveen verliest zou PSV geen 2e worden waardoor PSV automatisch zijn ticket krijgt via beker en daardoor dus de nummers 3-5 tickets krijgen. Het klinkt krom maar het klopt wel.

Mocht PSV nog wel 2e worden dan krijgt Heracles een ticket als verliezend finalist van beker.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Leuk scenario in de Eredivisie: Feyenoord, Az en Psv winnen van resp. Heracles, Nec en Ado. Heerenveen wint in Enschede bij Twente. In dat geval MOET Heerenveen Feyenoord wel laten winnen om zichzelf veilig te spelen voor Europa League voetbal, want dan houden ze Psv buiten de top2 en geeft de 5e plek recht op rechtstreeks Europees voetbal.

van FB geplukt. PSV supporters schreeuwen massaal competitie vervalsing inmiddels.

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

De gehele play offs zijn een competitievervalsing. Gewoon eindstanden na 34 wedstrijden aanhouden. En Europees voetbal via de beker mogen ze ook nog wel een keer nakijken of dat net iets anders kan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Leuk verhaal maar ja als Heereveen in dat geval gewoon van Feyenoord wint zijn ze er normaal gesproken ook maar dan op doelsaldo. Kijk als het even niet gaat zullen ze misschien gaan denken dat verlies net zo goed is, maar als ze de kans hebben waarom zouden ze dan bij voorbaat op een verlies spelen?

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Leuk verhaal maar ja als Heereveen in dat geval gewoon van Feyenoord wint zijn ze er normaal gesproken ook maar dan op doelsaldo. Kijk als het even niet gaat zullen ze misschien gaan denken dat verlies net zo goed is, maar als ze de kans hebben waarom zouden ze dan bij voorbaat op een verlies spelen?

Het zit zo:

Als Heereveen van Twente wint en de overige ploegen winnen allemaal woensdag dan word Twente gegarandeerd 6de. Als Feyenoord tweede word gaan de nummer 3 t/m 5 europa in, aangezien PSV dan het ticket van de beker al heeft. Als heereveen van feyenoord wint kan het zijn dat PSV op de tweede plaats komt en dat Heereveen directe plaatsing misloopt.

Ik vind het wel een mooi verhaal, herinner me Groningen - PSV nog wel een paar jaar terug en nu is het ineens competitievervalsing :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ja maar als Heereveen in die situatie van Feyenoord wint gaan ze hen ook vaak voorbij op doelsaldo wat nu bijna gelijk is ;).

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ja maar als Heereveen in die situatie van Feyenoord wint gaan ze hen ook vaak voorbij op doelsaldo wat nu bijna gelijk is ;).

boeit vrij weinig. natuurlijk kan je er een wedstrijd van maken, maar sws hveen twente gaat geen enorme overwinning worden sws, en feyenoord heeft wss een makkelijkere wedstrijd waardoor ze gaan uitlopen qua doelsaldo.
wat dat betreft is t wel makkelijk dat je vandebussche op doel hebt, je kan als coach t altijd afschuiven op die grabbelaar

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

@ Rogier

Feyenoord moet woensdag tegen Heracles. Gelukkig is het in de kuip, want heracles strijd obviously voor hun laatste kans om europa in te gaan, met andere woorden om ons van de tweede plaats af te houden. Kan nog een heet avondje worden denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

word sowieso een leuke wedstrijd ja :)

ga je hee - twe on the side kijken via sopcast ofzo?

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Ik volg feyenoord via sopcast :rage:

Heerenveen zal ik wel via mn telefoon gaan volgen denk ik, voetbalzone of livescore oid :)

Beantwoorden
Citeren