Yo
Binnenkort heb ik klein toernooitje van stratego. Ik ben niet ervaren, dus heb een tactieken ofzo. Weet iemand iets leuks? Het lijkt een beetje op poker... veel denken, bluffen en dat soort dingen.
Ty
Yo
Binnenkort heb ik klein toernooitje van stratego. Ik ben niet ervaren, dus heb een tactieken ofzo. Weet iemand iets leuks? Het lijkt een beetje op poker... veel denken, bluffen en dat soort dingen.
Ty
Mooi spel, vroeger best veel gespeeld.
Probeer sommige van je units voor te doen als andere units. Als je bijvoorbeeld een bepaalde unit van hem weet, doe dan voor alsof jij een unit hebt dat die juist verslaat.
Ook zou je een unit voor kunnen laten komen als bom (door hem niet te bewegen) en dan een van zijn mineurs daarmee te vernietigen.
Al je bommen voor alle ingangen, zit je sowieso al vast van in't begin.. x)
Edit; Yoghi speelt ook zo, zou lang spelletje worden..
Bommen in de hoeken, vlag in het midden
Mooi spel btw
edit: ff gegoogled en je kan het hier online spelen
Stratego tegen computer, heb vorig jaar gedownload en speel het nog best vaak. Er staan ook wat tips op de site.
http://www.imersatz.com/probe/index.html
Oorspronkelijk gepost door Ben2m2
Villain:
Hero:
Mobiliteit is alles in oorlog
![]()
Loopgraven maken en lok ze erin \o/
Heb hier nu 10 minuten naar lopen kijken, maar kan er echt vrij weinig uithalen.
Oorspronkelijk gepost door Nordin
Villain:
Hero:
Mobiliteit is alles in oorlog
![]()
Loopgraven maken en lok ze erin \o/
Heb hier nu 10 minuten naar lopen kijken, maar kan er echt vrij weinig uithalen.
![]()
En ik maar denken dat ik duidelijk was
De rondjes in het midden zijn meren, is duidelijk te zien aan de vis.
En dan een doorgang maken in je 2e rij mannetjes
Een paar standaardtips zijn nog
minstens 2 mineurs proberen te houden tot het laatste en niet nodeloos bommen gaan uitschakelen in het begin, die lopen niet weg
proberen vijandige stukken te nemen met 1 rang hoger, zodat je niet teveel sterke stukken van jezelf onthult
onthulde stukken veel rondmanoeuvreren zodat hij je stukken weer vergeet
vlag met bommen omringen is ook wel handig, en dan proberen zijn mineurs uit te schakelen, dan ben je al zeker van een draw .. achter je bommen ook een stuk zetten dat een mineur kan verslaan
in je beginopstelling het vakje boven de onderste hoeken een bom plaatsen, dan kan je doen alsof je je vlag in de hoek hebt staan
proberen met een verkenner van je eigen linie te verrassen en op of vlak naast de spion springen
Geen tactiek, gewoon standaardopstelling met sterke mannen over alle flanken vertegenwoordigd en aanpassen op je tegenstander. Tight aggresive, ik win altijd
en ook heel wat verkenners proberen overhouden tot laatst, die komen dan ook goed van pas om de vlag te zoeken
vlag niet met bommen omringen maar dit faken was iets wat ik regelmatig deed vroeger. Door een concentratie van bommen op de ene kant te zetten en de vlag aan de andere kant met de generaal erbij is al geen slechte tactiek als je voor het eerst speelt. en idd paar mineurs bijhouden voor het einde.
Ps tussen die bommen paar hoge pieten is ook niet slecht.
Heel defensief spelen is volgens mij het beste, geen risico nemen en aanpassen op de tegenstander, en een klein foutje afstraffen:D Het is jammer dat de verdediger te vaak wordt beloond met een overwinning.
En ik maar denken dat ik duidelijk was
![]()
De rondjes in het midden zijn meren, is duidelijk te zien aan de vis.
Ah..het moest een vis voorstellen :D..lol..nu snap ik hem
Spelen op een tafel waarachter een grote spiegel staat. En dan zorgen dat je tegenstander tussen de spiegel en jou zit!!
Easy win.
Serieusly: Plaats nooit je vlag in een hoek. daar kijken de meeste
-generaal en spion gaan goed samen aangezien je dan zijn maarschalk kan counteren
-2 mineurs proberen te sparen
-verkenners ook een beetje sparen aangezien deze kunnen rechte stukken aflopen en dus heel handig zijn in het eindspel wanneer er ruimte komt
-rang x en rang x+2 gaan vaak ook goed samen, zodat je telkens kan terugslaan op een nipte capture
-maarschalk niet te actief in het beginspel, deceptie is dan belangrijker
-niet blind avenues die open liggen binnenwandelen, dit is vaak wat je tegenstander wilt
-heel voorzichtig zijn in het oprukken met je spion, onthoud dat verkenners een hele lijn kunnen aflopen en je dan je spion kwijt bent
-gebruik je verkenners als je vermoed dat je de spion ziet. Eenmaal je de spion killed heb je meestal minstens een draw in handen.
-geen tells geven wanneer je je stukken op het bord zet
Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
-niet blind avenues die open liggen binnenwandelen, dit is vaak wat je tegenstander wilt
Omdat de vlag dan meestal aan de andere kant ligt of .. ? kzou denken dat het ook wel goed is om makkelijk de achterlijn van de tegenstander te halen en dan horizontaal te gaan, ni?