Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

nieuw hier

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
597 Weergaven

Hallo,

Na een tijdje gestopt te zijn sinds deze week terug begonnen met online
te pokeren. Ik speelde hiervoor te hoge limieten zonder BRM, dacht dat het allemaal wel simpel was.
Ben dan toch maar boeken gaan lezen Harrington on Holdem 1 & 2 en op deze manier wel wat bijgeleerd en veel tighter gaan spelen. Met deze informatie 2 keer de final table gehaald in lokale freeroll tornooien. Daarna een serieuze terugval gehad en mijn zin om te pokeren was snel over. ( ik dacht dat je altijd kon winnen met poker) Heb nu meer over variance gelezen hier op de site en begint me al duidelijker te worden hoe het zit nu :)

Ik wil nu mijn spel nog verbeteren en ben deze week terug gestart op unibet met de 1€ MTT. Zijn de boeken van Harrigton goed voor online MTT of is dit enkel voor Live tornooien?

Is er hier op de site een goed artikel voor MTT, meestal zijn die tornooien op Unibet maar met 30 spelers, ik speel daar tight / agressive.
Ik heb de indruk dat je daar toch iets agressiever moet spelen om verder te geraken, zie er daar al veel ALL IN gaan vanaf de eerste fase van het spel.

Wegens omstandigheden ga ik nu voorlopig enkel online spelen , maar deze keer met een goede BRM en 20 % spelen en 80 % studeren en lezen.
Ik wil zien hoe ver ik geraak, ben al 40 jaar dus een pro worden zal er niet meer inzitten he, maar als we maar wat plezier in het spel hebben he :)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
yakuza0595
PokerStrategist

hé Freedom,

Welkom, artikelen zijn te vinden onder het tabje strategie.
Verder raad ik jou aan handen te posten op het handenbeoordelingsforum

en een tight agressive houding is niks verkeerds mee, met 30m sng's is het vooral afhankelijk van de verschillende blindslevels en daarbij horende icm factoren.

Ik hoop dat ik je een stukje in de goede richting heb geduwd.

en mochten er vragen zijn stel ze gerust, er bestaan namelijk geen domme vragen.

Groeten,

Yakuza0595

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Welke software moet ik gebruiken dan om handen te posten, heb hier nog geen ervaring mee ?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Freedom

Welkom op het forum.
Alle informatie hoe je een hand kunt posten kun je vinden bij de belangrijke informatie van het handbeoordelingsforum. Ook kun je daar andere handige tips over het handbeoordelingsforum vinden.

Als je dan een van de converters gebruikt dat je daar de links van kunt vinden moet je er wel om denken dat je handgeschiedenis bij de verschillende pokerrooms altijd in het Engels wordt opgeslagen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je ze altijd stellen.

Groeten,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Hallo Freedom40 en welkom op PokerStrategy.com!

Crappy BRM is iets wat vaker gebeurt bij beginners! Goed dat je tot het besef gekomen bent dat dit niet de manier is ;) Poker is geen sprint maar een marathon. Zijn maar heel weinig voorbeelden gekend van mensen die heel regelmatig te hoog spelen en het ook effectief gemaakt hebben in poker :)

De 30 mans SNG's op Unibet zijn allicht een goede start. Unibet heeft degelijke software en de SNG's daar zijn heel erg soft, dus naast een goede leerschool zal je er ook iets sneller winnend kunnen spelen dan bijvoorbeeld op Pokerstars.

Speel je tracked op Unibet? Anders is het misschien geen slecht idee om nog eens een andere room uit te proberen. Silver ben je namelijk heel erg makkelijk en dan krijg je redelijk wat meer content om bij te leren.

MTT-content kan je alvast hier vinden!

Verder sluit ik me aan bij wat hierboven gepost is en rest me alleen nog jou veel succes te wensen bij de (nieuwe) start van je pokercarrière.

Samni

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Op Unibet speel ik niet tracked, maar ik heb me via deze site aangemeld op Coral Poker en dat is wel tracked denk ik.
Is Coral Poker een goed room om te starten als beginner? is de tegenstand daar soft? bv op de 0.25 € Sit & Go's ?

Ik speel op Unibet ook sportweddenschappen en sind enkele maanden
hebben ze het speelgeld samengevoegd.
Waarschijnlijk is het beter dat ik mijn Bankroll voor poker en Sportwedden
gescheiden houd zeker?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ha, nog een 40er :). Welkom!

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Freedom40
Op Unibet speel ik niet tracked, maar ik heb me via deze site aangemeld op Coral Poker en dat is wel tracked denk ik.
Is Coral Poker een goed room om te starten als beginner? is de tegenstand daar soft? bv op de 0.25 € Sit & Go's ?

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je roll is maar ik weet wel dat ze op Coral poker (dat is een room van het ipoker-network) SNG's hebben vanaf 10 cent. Deze zijn met 10 mensen waarvan de eerste drie betaald worden. Je hebt er ook van 0.24$, 0.50$ en dan 1.2$. Single table tournaments zijn (en ik spreek uit ervaring) naar mijn mening ook een betere manier om je bankroll op te bouwen. Minder variance, er is (zeker op deze site) meer informatie op te vinden en de spelers op het Ipoker netwerk zijn, op zen zachtst gezegd, verschrikkelijk.

Natuurlijk is het maar een tip en je moet doen waar je je het beste bij voelt en wat je het leukste vind. Maar misschien is het toch geen slecht idee om de verschillende opties eens te overwegen ;)

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Freedom40
Waarschijnlijk is het beter dat ik mijn Bankroll voor poker en Sportwedden
gescheiden houd zeker?

Heb weinig ervaring met sportweddenschappen en weet ook niet in hoeverre daar strategie voor bestaat of dat het gewoon wat beredeneerd gokken is.

Echter is het zeker nooit een slecht idee om die zaken beetje gescheiden te houden.

Beetje vergelijkbaar met het volgende: iemand speelt cashgames winnend tot NL200 en besluit om over te schakelen op MTT's. Met zijn roll is ie dan in principe makkelijk rolled om 55$ MTT's te spelen. Echter, door zijn gebrek aan ervaring op het MTT-veld, is het niet slim om meteen die games te gaan spelen. Als jij nu een hotrun hebt bij het sportwedden, heb je misschien ook redelijk snel de roll bijeen om hoger te pokeren, maar waarschijnlijk heb je dan nog niet de skill vervaardigd die nodig is om up te moven.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo.
Als er vragen zijn, shoot!

Beantwoorden
Citeren