Waarom een blog? Tsja, hopelijk helpt het me om wat meer discipline er in te krijgen en wie weet kan ik wat tips krijgen hier op het forum. De challenge is met name om van een ongedisciplineerde 5NL een solide 10NL speler te worden, maar dan moeten er wel wat leaks uit bij mij;-) Ik heb de theoretische basiskennis denk ik om 5NL winnend te spelen, maar het ontbreekt aan discipline om die kennis ook toe te passen. Puur in dollars ben ik sinds mei een winnende speler, maar dat is vertekend, want ik heb in juli het geluk gehad om in 1 weekend 3 keer de badbeat bonus te ontvangen. Ik heb ook een aantal maanden winnend NL10 gespeeld, maar ik betwijfel of dat niet gewoon een "heater" was, want nu heb ik moeite met 5NL. En 5NL is toch wel een stuk softer.
Okay, genoeg geluld, nu doelen stellen. Ik zal dat, in navolging van Rraider, per week doen. Ik start met een bankroll van $100 en wil in 2023 minimaal eindigen op $200. Boven de $200 gaan we weer 10NL spelen. Maar zoals gezegd, belangrijker is om elke week een/ meer leak(s) goed aan te pakken.
Overall: speel gvd eens met discipline en pas je (beperkte) kennis toe.
Week 1
3-bet veel meer i.p.v. call in de blinds, maar ook vanaf de button.
vpip/pfr ongeveer 20-15
geen calls van turn of river bets/ raises als je eigenlijk wel door hebt dat je beat bent
geen (grote) bluffs
niet meer dan 3 tafels en alleen Rush&Cash 5NL