Skip to forum
De Kals GG Rush & C...

Meldingen
Alles wissen

De Kals GG Rush & Cash challenge

158 Berichten
9 Gebruikers
5 Reactions
7,869 Bekeken
DeKals

Waarom een blog? Tsja, hopelijk helpt het me om wat meer discipline er in te krijgen en wie weet kan ik wat tips krijgen hier op het forum. De challenge is met name om van een ongedisciplineerde 5NL een solide 10NL speler te worden, maar dan moeten er wel wat leaks uit bij mij;-) Ik heb de theoretische basiskennis denk ik om 5NL winnend te spelen, maar het ontbreekt aan discipline om die kennis ook toe te passen. Puur in dollars ben ik sinds mei een winnende speler, maar dat is vertekend, want ik heb in juli het geluk gehad om in 1 weekend 3 keer de badbeat bonus te ontvangen. Ik heb ook een aantal maanden winnend NL10 gespeeld, maar ik betwijfel of dat niet gewoon een "heater" was, want nu heb ik moeite met 5NL. En 5NL is toch wel een stuk softer.
Okay, genoeg geluld, nu doelen stellen. Ik zal dat, in navolging van Rraider, per week doen. Ik start met een bankroll van $100 en wil in 2023 minimaal eindigen op $200. Boven de $200 gaan we weer 10NL spelen. Maar zoals gezegd, belangrijker is om elke week een/ meer leak(s) goed aan te pakken.
Overall: speel gvd eens met discipline en pas je (beperkte) kennis toe.
Week 1

3-bet veel meer i.p.v. call in de blinds, maar ook vanaf de button.
vpip/pfr ongeveer 20-15
geen calls van turn of river bets/ raises als je eigenlijk wel door hebt dat je beat bent
geen (grote) bluffs
niet meer dan 3 tafels en alleen Rush&Cash 5NL

Beantwoorden
Citeren
157 replies
Rra1der

Leuk te zien dat je ook een paar doelen hebt op gesteld ik kijk er naar uit om je te volgen.

Denk je er ook aan in te schrijven voor de BankrollChallenge dan kun je extra prijzen winnen en zijn we met 2 Nederlanders vertegenwoordigd in dit poker geweld.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Succes!

Pas op dat je je doelen niet te kort en te extreem zet. Kan negatief uitwerken op je mindset. Be realistic en werk aan je spel en discipline, dat is de sleutel :)

Ga je zeker volgen :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Daar heb je helemaal gelijk in. Mocht die $100 niet lukken in 2023, dan is er niks aan de hand. Zoals gezegd is voor nu het belangrijkste dat ik aan mijn discipline werk. Het is op 5NL niet nodig om 100BB weg te bluffen. Ook het callen van grote turn- en/ of river bets is niet +EV. Dat zijn op zich dingen die je "gemakkelijk" kunt laten.

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Waar ik nog een beetje over twijfel is de cash-out optie bij een all-in. Deze gebruik ik nu eigenlijk altijd. Niet omdat dat +EV is op de lange termijn, maar wel om tilt onder controle te houden. Als ik namelijk als favoriet all-in ga, en ik verlies de hand, dan lukt het me niet om de handen daarna "gewoon" te spelen. Plus dat mijn beeld is (klopt dit wel?), dat spelers voorzichtiger/ angstiger zijn tegen een big stack. Dus als ik een 200 BB+ stack heb, wil ik die graag behouden, omdat ik (denk te) merk(en), dat het gemakkelijker spelen is. Wat is jullie mening hier? En nog een praktische vraag: hoe kan ik hier screenshots plaatsen?

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Ik vind cashout een vreselijke optie, met als enige uitzondering wanneer ik toch al van plan ben de tafel te verlaten. Maar het is -EV.

Aan de andere kant kan het idd je tilt wat verminderen, maar ik denk dat je beter aan dat tiltprobleem kunt werken, dan via een vluchtweg je probleem te negeren. Door het te negeren via cashout los je niets op, maar verschuif je het mogelijke verlies naar de lange termijn (want het is een -EV move).

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Gelukkig duurt een week 7 dagen en niet 2. Zeer teleurstellend gespeeld gisteren 2 BI down. Ietwat ongelukkig, maar meer door slecht spel. Call i.p.v. fold/ 3-bet. Maar zoals gezegd nog 5 dagen voor week 1. En waar Zeezout al voor waarschuwde: ik ben iets te veel bezig om om een positief resultaat te kunnen posten. Daardoor ben ik te veel (zwakke) draws aan het najagen en speel ik loose passive. Juist iets wat ik ging aanpakken, en dat gaan we dus nu ook (weer) doen.

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Over korte termijn gesproken: even een uurtje gespeeld en de 2 BI zijn weer terug gewonnen. Uiteraard erg gelukkig geweest met de kaarten, maar toch ook i.t.t. fold/ raise i.p.v. call, call, call. 4 keer cash-out gekozen, wat me dan wel bijna $4 kost. Geen enkele keer was het achteraf nodig, maar het geeft me wel een rustig gevoel. Het is -EV, maar zolang ik de tilt na verloren all-ins niet onder controle heb, is dit voor mij nog de meest +EV optie.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Mijn ervaring: zolang je poker ziet als kortetermijn game zul je uiteindelijk verliezen. Alleen gedegen studie, gedegen BRM en serieuze benadering van het spel leveren een positief resultaat op. Dat zegt niet dat gamblen nooit wat oplevert, maar in the long run is gokken altijd verliesgevend.

Het spel spelen omdat je het leuk vindt en zo goed mogelijk wil spelen geeft uiteindelijk de meeste voldoening.

Als alternatief kun je ook gewoon gokken en genieten van lucky days, maar accepteer dan ook de pechdagen. Het is een keuze.
In dat geval moet je gewoon je verliessessies accepteren en denken aan of je er plezier aan had om te spelen. Laten we wel wezen: een avondje uit kost ook geld (en ws. meer) ;)

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Een open deur, maar daarom ook waar😉.
Maar een korte update op een blog is bijna per definitie korte termijn. Doel is wel om op lange termijn een goede speler te worden.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Snap ik. Succes daarmee! :)

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Dank je, gisteren nog even gespeeld. En goed op al mijn leaks gelet. Dit ging heel goed totdat ik moe werd. Nog wel in plus geëindigd, maar een extra ding om op te letten: stoppen als ik moe wordt. Op een gegeven moment kan ik de concentratie niet vast houden en begint het “auto-clicken”. Als ik eerlijk ben tegenover mezelf, is dit eigenlijk hetzelfde als ik 3 of meer tafels speel. Het wordt voorlopig dus 2 tafels max en stoppen als ik moe ben.

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Ps: nog geen afscheid kunnen nemen van de cash out optie. Ik had al 2 all-ins verloren , beide als favoriet, beide verloren. Gelukkig in beide gevallen ook tegen shortstacks. Ook 1 gewonnen voor 1,5 BI zonder cash out. Toen met AA tegen KK kon ik het niet laten, turn K😂. Ik weet het allemaal korte termijn, maar zolang ik tilt nog niet kan voorkomen, blijf ik toch nog heel even de optie gebruiken.
Ik gebruik trouwens ook de autofold optie, wat is daarover jullie mening/ advies?

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Nog 1 hand waar ik zelf wel achter sta, maar niet zeker van ben. Ik raise utg met AKs 2.5bb, CO reraises 7 bb en button 4-bet tot 18 bb. Ik fold hier , te voorzichtig of duidelijk dat minimaal 1 van beide QQ+ heeft?

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Even een spelletje op mobiel, had ik niet moeten doen. Beetje afgeleid en tilt: 2 BI weg na 10 minuten. Jammer, want ik was lekker bezig met mijn doelen. Nu maar even niet spelen en wat nuttigs doen. Vanavond of morgen verder met frisse moed. Hopelijk was dit een dure maar goeie les.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Je moet even de disipline erin stampen, zet desnoods in je agenda een reminder om 19:00 tot 20:30 heb ik een afspraak om op de pc 2 tafels NL5 R&C te spelen. Blijft dit oefenen als het goed loopt speel je makelijker meerde tafels heb ik ervaring mee, en dan kun je ook experimenteren met een pauze van 5 min en dan nog een sessie. Ik zou als ik de tijd had ook het liefst 12 tafels 6 uur lang willen grinden, maarja de BR en het spel is daar momenteel nog niet klaar voor.

Met een multi way hier kun je ook AKs callen hopen dat de CO dat ook doet en dan kun je altijd de flop gaan spelen. Ik zal er nooit voor kiezen om hier de AKs zomaar weg te gooien.

De autofold optie voor 2 tafels zal ik haast denken dat je dan weer snel verveeld raakt. Mijn keus zal altijd blijven klikken zijn ook met de reden dat je met wat mindere handen en een tight tegenstander soms op.de BTN of SB nog de blinds kan stealen.

Beantwoorden
Citeren
DeKals

autofold op button en blinds is uitgeschakeld

Beantwoorden
Citeren
DeKals

Voor de verandering een keer doelen voor de aankomende sessie, puur om meer discipline in mijn pokerspel te laten komen. Laat ik daarna weten of ik me er aan heb kunnen houden:

van 20:00 tot 20:55 en van 21:05 tot 22:00, daarna stoppen. Half uurtje door als het echt als een trein loopt;-)
3-bet/ fold i.p.v. call vanuit blinds.
vpip/pfr ongeveer 20-15
geen calls van grote turn of river bets/ raises zonder de nuts
geen (grote) bluffs
2 tafels Rush&Cash 5NL
resultaat is niet relevant voor 1 sessie

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Goed plan. Is het nog gelukt?

Beantwoorden
Citeren
DeKals

van 20:00 tot 20:55 en van 21:05 tot 22:00, daarna stoppen. Ja, half uurtje later begonnen, maar wel aan duur gehouden
3-bet/ fold i.p.v. call vanuit blinds. SB Ja, BB Nee, veel calls in BB van minraises wat qua pot odds prima is, maar misschien niet optimaal
vpip/pfr ongeveer 20-15 Nee 17-11, weinig kaarten en veel calls vanuit BB
geen calls van grote turn of river bets/ raises zonder de nuts Ja, nou nee niet helemaal. Een grote raise gecalled met 2 pair, ik was er van overtuigd dat 2 paar genoeg was. Gelukkig was dat het ook
geen (grote) bluffs. Nee, 1 mislukte bluf: minus $3. 3-bet met A6, check-raise op flop J72, pot bet op turn 9. River check, check, bleek dat meneertje flop en turn gecalled had met AK. Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik een hier een set had, maar daar dacht hij terecht anders over. En ik dacht na de turn logischerwijs dat hij ook een river bet van van $2 natuurlijk zou callen in een pot van $6.
2 tafels Rush&Cash 5NL Ja!

Waar ik het meest tevreden over was dat ik relatief rustig ben gebleven, terwijl ik zeker het eerste uur erg weinig speelbaars kreeg. Meestal loopt dat uit op spelen van veel marginale handen. Waar ik ook erg veel moeite mee heb is het folden van big pairs. Dit keer KK gefold nadat mijn flop bet werd gecalled en door de 3e speler in de pot werd geraised. Wat nog wel het vermelden waard is: 8 x QQ gekregen. De 1e 5 keer op rij een A of K op de flop en daarna op de turn nog een K of A er bij. Alle 5 flop turn: xxAK of xxKA. Helaas ook alle 5 keer aggressieve tegenstander(s). Dus alle 5 keer gefold op turn. Daarna met QQ nog wel 3 keer potje gewonnen. Resultaat niet alleen onbelangrijk, maar ook ongeveer $0;-)

Beantwoorden
Citeren