Ga naar het forum
De Kals GG Rush & C...

Meldingen
Alles wissen

De Kals GG Rush & Cash challenge

157 Berichten
9 Gebruikers
5 Reacties
7,995 Weergaven
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Week 5 zit er op, nieuw jaar, zelfde doelen. Voor de gein wel mijn nickname op GG verandert naar LooseLoserLost, misschien helpt het me om me er aan te herinneren dat te loose spelen voor mij niet werkt;-)
GG $100 naar $106, toch ook weer een beetje Rush & Cash gespeeld en dat gaat ok. Kan ook wel, als ik de discipline vast kan houden. Stond op een gegeven moment op 120, maar dat continue kijken naar het saldo leidt wel een beetje af. Dus voor aankomende week blijven focussen op discipline, en niet te veel spelen. Het wordt nu ook weer tijd om te analyseren, dus ik ga vandaag de trial van Pokertracker downloaden en eens kijken wat ik hier uit kan halen. Tips zeer welkom. De resultaten per week zijn leuk als ze positief zijn en voor deze blog, maar zegt niet heel veel over hoe ik heb gespeeld. Leukste handen waren 2 keer een 3-way all-in: eentje waar ik met AA tegen KK en QQ zat en eentje met KK tegen QQ en JJ. Beide handen hielden stand op de flop en beide cash out gedaan. Achteraf bij beide niet nodig, maar goed dat neem ik op de koop toe. Wat wel betekent dat ik zonder deze twee handen behoorlijk in de min had gestaan, maar zo is het natuurlijk altijd.
Unibet €85 naar €95, wel weer winst, maar heb gemerkt dat ik soms iets te veel mee ga in het limp en call gedrag. Wel een goeie oefening ook om 4 tafels te spelen. Ik zag hier trouwens ook een Rra1der aan tafel, toeval of niet?

Beantwoorden
Citeren
Rra1der
PokerStrategist

Haha zeker geen toeval. Was toch een beetje nieuwsgierig naar het niveau op de site. Hier kun je wel wat pakken maar speel dit op de bank op de telefoon 1 tafel hier kun je wel wat minder gefocust spelen heb ik het gevoel.

Alleen dit is niet voor mijn BRChallenge.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Dat van die qq en dan k of a flops ken ik

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Heel belangrijk is om het plezier in het spel niet te verliezen. Heb ik al bij veel mensen zien gebeuren.
Beter minder games met meer plezier, dan meer games om het geld, maar afhaken omdat je het gewoon niet leuk meer vindt.

Ja dat klopt helemaal, is dat bij jou het geval? Ik las dat jezelf eigenlijk helemaal niet speelt. Is dat niet lastig in combinatie met elke dag pokerblogs/ pokerhanden te lezen?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nee, heeft bij mij niet met pokermoeheid te maken. Still love the game.

Moet alleen nog steeds een account regelen en de bank werkt niet echt mee.

Ik ben die hard PokerStrategy member en laat dat me niet weerhouden van posten. Alleen volg ik dus niet al die nieuwe varianten en ben wat old skool qua spelopvattingen.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

speel je zulke hoge limieten dan, dat je de bank nodig hebt?

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Vanavond toch Rush & Cash gespeeld, moet ik eigenlijk niet meer doen. Met een beetje pech (2 BI) en een klein beetje tilt (1 BI) 3 BI down. Beetje pech lag eerlijk gezegd ook aan mezelf door iets te loose te openen, dan loop je natuurlijk een groter risico dat je een hand maakt, die op de river net nog even wordt gekraakt. Maar even een bakje koffie en daarna naar de gewone tafels en het verlies weer helemaal goed gemaakt, 3 BI up. Jammer, beetje hardleers kennelijk:f_smile: Reminder to self: GEEN Rush & Cash meer deze maand!:f_grin:
Leuke hand op 5NL, ik raise met AA naar 0.13, maniac 3-bet naar 1.96 (?? ja 15x 3-bet staat niet in de boekjes, maar voor hem werkte het redelijk goed;). Beide een stack van ongeveer 250 bb, ik raise all in naar 12,50 en hij callt. Met K7o! Op de flop 6Tx doe ik cash out, raar maar heel blij mee: turn 9 river 8. Runner runner straight in een 500bb pot. Nou ja beide blij zullen we maar zeggen. Het bleef overigens maar werken voor die maniac, hitte de raarste kaarten om toch nog potten te winnen.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der
PokerStrategist

Kun je de C$ ook op regular tafels opmaken? Want heb een gevoel dat die alleen op de R&C tafels te spelen zijn.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door Rra1der
Kun je de C$ ook op regular tafels opmaken? Want heb een gevoel dat die alleen op de R&C tafels te spelen zijn.

Nee kan ook op reguliere, staat wel iets over in de help van gg. Als je de info over c$ leest, lijkt het zelfs automatisch te gaan dat je eerst die opmaakt

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DeKals
speel je zulke hoge limieten dan, dat je de bank nodig hebt?

Nee hoor. Kan alleen geen account openen omdat we een gezamenlijke rekening hebben en dan de naam niet overeen komt met het ID

Beantwoorden
Citeren
Rra1der
PokerStrategist

Wat sneu weer

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Zo de kop is er af in 2024, dat was alweer week 6. Resultaten zeer positief, en op een aantal punten wat nieuwe inzichten gekregen. Echt nieuw zijn ze natuurlijk niet, maar voor mij wel heel verduidelijkend. Dan gaat het met name om mijn (veel) te ruime opening- en calling range.
Ik heb een klein beetje geanalyseerd met PT4, en wat er vooral uit kwam dat
1. de agressie op de flop veel te laag was. Dit had bij mij 2 oorzaken: preflop te ruim openen en callen, zodat je op de flop vaak niks hebt en bij monsters te veel checken om de tegenstander in de hand te houden.
2. te veel naar showdown met marginale handen, oorzaken wederom te ruim openen en daarmee veel te veel callen.
Beetje geoefend en dat leverde best goede resultaten op. Zo goed dat ik dacht: “als ik nu nog tighter ga spelen, dan kan ik misschien wel Rush & Cash spelen”. Zo gezegd zo gedaan, maar wel met een limiet en echt super tight (voor mijn doen) gespeeld, behalve op de button. Het leek te werken, maar sample was niet erg groot. Ik merk wel duidelijk dat ik hiervoor heel veel moeilijk beslissingen moest nemen en nu eigenlijk niet. Allemaal logisch, maar tot nu toe wilde het kwartje niet echt vallen bij mij. Misschien run ik trouwens gewoon heel goed en is het kwartje nog steeds niet gevallen, dat kan ook. Maar ik ga mezelf toch op GG ook weer toeleggen op Rush & Cash, erg wispelturig, ik weet het. De nieuwe nickname op GG “LooseLoserLost”, moet me er aan te herinneren dat ik echt voorlopig bijna als een nit ga spelen.
Op Unibet blijf ik ook spelen, beetje afwisseling kan geen kwaad. Hier kan ik ook spelen als ik niet echt gedisciplineerd ben of gewoon even lekker wat minder als nit wil spelen. En het blijft een goede oefening om 4 tafels te spelen.
Het wordt ook wel weer eens tijd voor wat C$ op GG, maar dat is helaas al een hele tijd niks geweest.
GG $106 naar $140
UB $95 naar $120

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Bijna was er de bad beat bonus (als je verliest met AAATT+), maar die geldt helaas alleen als je heads-up bent. Gelukkig was de pot redelijk klein, maar een bijzondere hand was het wel. Wel vervelend voor UTG dat ik niet fold, anders was de bad beat jackpot wel voor hem geweest. Andersom geldt dat trouwens ook, is toch een paar $100.
UTG raise, Button calls, SB(ik) call ook met Q♣:Q♦:, geen idee waarom ik hier niet 3-bet, zat niet helemaal op te letten denk ik.
Flop 4♥:4♦:A♠:, check, check, check. Turn A♦: bet $0.14, call, call. River A♣:. Ik bet $0.62, UTG calls en BTN raist naar $2.10. SB en UTG call.
UTG K♣:K♦:, BTN A♥:J♠:.
Achteraf was het mooi geweest als ik en UTG het preflop er in hadden gegooid, dan had BTN vast gefold en had ik de jackpot gehad.

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Zoals gezegd ging ik in week 7 aan de slag met:

1. mijn (veel) te ruime opening- en calling range.
2. de veel te lage agressie op de flop

De eerste sessies ging dit niet goed, helemaal niet zelfs. Kwam voor een groot gedeelte omdat ik wat te veel agressie op de flop vertoonde in combinatie met niks, maar dan helemaal niks te hitten op de flop en turn. Ik snap wel dat je meestal niks hit, maar dit was wel een beetje overdreven. Ook nog 2 grote potten verloren, waarbij ik mijn AA niet los kon laten:f_p: De 1e keer was overduidelijk en een beetje dommig. Tweede keer waren we al bijna all-in op de turn, hij JJ, ik AA: board 6789 en ja hoor river T. Unibet gewoon heel slecht gespeeld in binnen een 2 uur was ik €20 down, wel mooi verdeeld over de 4 tafels. Vervolgens alleen nog maar op GG Poker gespeeld, ik wilde werken aan de punten 1 en 2. En daar is GG Rush & Cash wel goed voor, door de vele handen die je speelt.
Dus na een teleurstellend begin, de draad opgepakt na even aan aantal handen bekeken te hebben. En het leek het er een beetje op dat ik het onder de knie kreeg: iets meer C-betten op de flop, ook meer C-bets re-raisen. En netjes rustig aan op de turn en river als ik niet veel had. De keren dat ik wel wat had, waren nu natuurlijk vaker grotere potten, en daar sleepte ik behoorlijk veel van binnen.
Ook wel geleerd dat ik geduldiger moet blijven als het in het begin nog niet zo loopt, gewoon blijven folden en niet lopen forceren. Zelfde geldt voor verlies sessie(s): niet de volgende sessies lopen forceren.
Van $120 naar $140 en daarna door naar $160, en zelfs nog even de $170 aangetikt. Laatste sessies weer iets minder en terug naar $152.
Jammer, maar waar ik wel erg tevreden mee ben, is dat ik (veel) progressie heb geboekt op de punten 1 en 2.
GG $140 naar $152, toch een plus ondanks "leergeld".
UB €120 naar €100, tsja niet best, maar nog steeds €70 in de plus

Doelen voor week 8
1. tight blijven spelen.
2. agressie op de flop verder ontwikkelen
3. pre-flop nog iets meer 3-betten.
4. geduld is een schone zaak, niet forceren
En wat ik ook wat meer ben gaan doen is de "notoire" preflop 3-betters (meestal BTN, SB, BB en een erg hoog 3-bet percentage) wat lichter te 4-betten. Tot nu toe succesvol, maar wel een hele kleine sample.
5. "notoire" preflop 3-betters lichter 4-betten

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Goede evolutie

Gestaag leren en je methode is goed

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

1e sessie gelijk 2e hand KK all-in preflop verloren tegen AT, op de flop TTx. Niks aan de hand, maar in mijn ijver om dit snel terug te winnen, vergat ik me te houden aan de punten 1 (= tight) en 4 (niet forceren). Dat kostte me nogmaals 2 BI. Maar 2e sessie herpakt en weer 2 BI goedgemaakt. Een bevestiging dat ik me moet houden aan mijn voornemens en dat dat inderdaad de goede methode is. Zoals met alles zijn voornemens niet zo moeilijk, maar je er aan houden wel;-)

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Resultaten week 8
Niet op Unibet gespeeld, alleen maar Rush & Cash 5NL op GG. Dat komt ook mooi uit, want de titel van dit blog is niet voor niks: "GG Rush & Cash challenge".
Het was een week van swings, wat dat betreft ben ik blij dat ik 5NL speel. Eerste sessie gelijk 3 BI down, daarna ging het beter en na het verlies "goedgemaakt" te hebben ging ik mooi door naar 3 BI in de plus. In de een na laatste sessie was het een beetje gekkenhuis. 2 x KK tegen AA, maar ook 1 andersom, en een mooie geriverde full-house werd verslagen tegen een geriverde straight flush. Die zag ik niet aankomen, maar de pot was inmiddels al ongeveer $15 en we hadden allebei nog maar $2-3, dus dit was niet meer te redden:f_cry: Achteraf had ik natuurlijk op de turn all-in moeten gaan, maar ik wilde proberen 2 tegenstanders in de hand te houden, ik had top set. Daarna nog doorgespeeld, maar het wilde niet meer lukken. Resultaat weer 4-5 BI down, netto zat ik op minus 2 BI. Niet het eind van de wereld, maar je wordt wel een beetje onzeker door die ups & vooral downs.
Laatste sessie dan maar proberen. En die was kort maar krachtig: 3.5 BI up en een bad beat bonus van $74 (KK vs QQ en board AAAxx).
GG $152 naar $233.
Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Doelen voor week 9 zelfde als week 8, met de nadruk op 4.
1. tight blijven spelen.
2. agressie op de flop verder ontwikkelen
3. pre-flop nog iets meer 3-betten.
4. geduld is een schone zaak, niet forceren
5. "notoire" preflop 3-betters lichter 4-betten

Ik denk dat ik 3 BI gebruik om NL10 te proberen. Niet omdat ik denk dat ik 5NL makkelijk versla, maar om te kijken of het verschil groot is. En door een "misclick" (eigen schuld) in het menu ben ik geswitched van vaste rake-back 20% naar variabele. Waarbij ik 6000 punten moet halen in 15 dagen, wat mij niet lukt met NL5.
En in dit blog heb ik aangekondigd dat ik boven de $200 zou overstappen naar NL10, maar goed ik beloof wel vaker wat:f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Die rakeback is iets voor nl allee denk ik.

Bad beat bonus is wel nice

Swings horen erbij maar op gg voor mij swingt die alleen omlaag lol

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Geen idee, het gaat om het zogenaamde Fish Buffet

Beantwoorden
Citeren
DeKals Topicstarter
DeKals
Legacy Member

Kleine update 10NL, boven de $200 zou ik overstappen naar NL10, en dat heb ik gedaan. Maar waar ik geluk had met de badbeat bonus, was het abominabel met de kaarten op 10NL. Ik speelde met dezelfde ranges als 5NL, maar doordat ik zulke slechte kaarten (meerdere sessies) kreeg had ik slechts een VPIP van 10-12, waar ik normaal 18-20 heb. Dat is nog niet zo'n probleem, maar zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld met AA geen actie krijgt. 4 keer AA, winst ongeveer $2... Maar dat was tenminste winst, KK en QQ heb ik een aantal grote potten mee verloren, gelukkig geen van allen all-in. Ik ben geen enkele keer all-in gegaan of een all-in gecallt, dat zegt ook wel wat over mijn cold run. 3 keer KK, 2 keer grote pot verloren, 1 keer kleintje gewonnen. 5 keer QQ, 4 grote potten verloren, 1 kleintje gewonnen. Resultaat 3 BI down en dus terug naar 5NL. Eerlijkheid gebied te zeggen dat, hoewel ik vond dat ik niet slecht gespeeld heb, ik nog niet opgewassen was tegen het bijna continue agressieve spel op 10NL. Je wordt i.t.t. 5NL veel meer onder druk gezet, daar kon ik bijna niks tegenin brengen. Wel een paar keer check-raise met niks, maar als je steeds niks hebt is er weinig te doen dan veel folden.

Beantwoorden
Citeren