ik zie op NL5 R&C heel veel (met name bigstacks) met een minraise openen. Ik ben het ook even gaan proberen en het lijkt vanuit EP goed te werken. Maar dat is een sample size van niks natuurlijk. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Gisteren laatste sessie van week 1. Heel erg wisselend, 90% geduldig en kunnen toeslaan met de nuts. Maar die andere 10% onbegrijpelijke calls, waarbij ik mezelf wijsmaakte dat de aggresieve regs niet altijd iets kunnen hebben. Dat klopt ook wel, maar in deze gevallen dus wel. Ik moet gewoon helemaal niet in die situaties (grote potten met marginale handen tegen bigstack regs) komen. Ik leek Sinterklaas wel zoveel gaf ik weg:f_biggrin:Veel beter om in grote potten met fish te komen i.p.v. zelf de fish uit te hangen. Geen pech, gewoon slecht spel. Wel een positief resultaat, maar dat had veel positiever moeten zijn. Werk aan de winkel voor week 2.
Samenvatting week 1:
Discipline laat te wensen over, geen probleem week 2 is al begonnen;) Deze blog helpt daar wel bij, je wordt met je neus op de feiten gedrukt.
Erg veel handen gespeeld, dat ga ik niet elke week halen: 13.943
Bankroll: 119, ik denk dat ik met 103 ben begonnen i.p.v. 100, maar dat maakt ook niet zoveel uit.
Het belangrijkste van week 1: doelen voor week 2.
Ik ga me niet focussen op mijn stats (vpip, pfr, 3-bet), maar puur op de discipline, dat moet eerst beter. Gaan we daarna wel kijken wat er technisch verbeterd kan worden. Dat is waarschijnlijk heel veel, maar heeft ten opzichte van discipline geen prioriteit.
1. geen calls van turn of river bets/ raises als je eigenlijk wel door hebt dat je beat bent, zeker niet tegen de regs
2. geen (grote) bluffs
3. twee tafels en alleen Rush&Cash 5NL
4. begin met PT4, in plaats van strategie doornemen analyse van mijn handen
Door punt 1 en 2 laat ik zeker value liggen, maar weegt niet op tegen de verliezen en "tilt" gedrag.
En omdat het een bankroll challenge is: alles in de plus is prima. Maar de focus gaat op discipline, dus ook het resultaat is ondergeschikt. Het analyseren van handen vind ik ook onder discipline vallen.
Zo 1e helft dag 1: begin geen kaarten, daarna 2 x AA en helaas allebei verloren. Op zich niet heel erg, goeie uitdaging om rustig te blijven. Niet dus, tilten als een gek: random raises, stupide calls en aan paar blufs zonder enig logisch patroon. Resultaat: naast de 2 BI voor de AA, nog een additionele 4 BI down. Nu even pauze en kijken wat we er de 2e helft van gaan bakken. Dit is wel zo'n moment waar ik niet hoef te winnen, maar wel voor mezelf moet bewijzen dat ik de discipline op kan brengen om me aan de punten 1, 2 en 3 te houden.
Lekker blijven doorgaan, je lijkt goed bezig te zijn met je spel en als je vol houdt valt het kwartje vanzelf!!
2e helft al lang afgelopen. Niks echt doms gedaan, had misschien iets tighter kunnen spelen. Ongeveer 1 BI terug, dus vandaag met 6-1 verloren. De competitie is nog lang en als Feyenoord supporter ben ik gewend aan lijden😉.
Deze sessie gaan we snel vergeten, behalve dat ik even op sit-out ga na een grote en/ of reeks stupide call(s). En ik weet dondersgoed welke dat zijn. Of na een grote bluf zonder logisch patroon, en ook die herken ik onderhand wel😉. Enige positieve is dat ik na de pauze dus wel blijk te kunnen pokeren zonder al te domme dingen te doen. En het grote pluspunt: geen extra tafel(s) geopend en op 5NL gebleven.
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Lekker blijven doorgaan, je lijkt goed bezig te zijn met je spel en als je vol houdt valt het kwartje vanzelf!!
Ik ga zeker door, ook met bloggen. Het lijkt misschien zo’n blogje als zovelen: mooie doelen en vervolgens niks meer. Ik zeg niet dat ik 100% zeker mijn doelen haal, maar ben wel vrij zeker dat mijn bankroll-/ discipline challenge 2025 gaat halen😂
Tsja, zo schiet het niet op:
4♣:4♠: in SB, UTG bet 0.10, BTN 3-bet naar 0.36, ik call, UTG fold.
flop 2♠:9♣:2♥: ik check-call een bet van 0.29
turn 4♥: bingo, check-call 1.03
river 5♥: hopen dat button een flush draw had: ik bet 1.16, button raise all-in, ik heb nog 9.90, en call met een grote grijns.
Helaas heeft button 9♥:9♦:, daar gaat de pot van 22.51:f_cry:
. Nou ja we houden de moed er in en proberen te focussen op discipline, voor de zekerheid maar wel afgesloten na deze hand. En fikse deuk voor de bankroll en het zelfvertrouwen, maar dat trekt vast wel weer bij. De $200 voor einde jaar moet ik maar even aan de kant leggen, positief eindigen wordt al een hele uitdaging. Bijstorten kan ook nog altijd natuurlijk, dus zo'n ramp is het niet.
Oorspronkelijk gepost door DeKals
Tsja, zo schiet het niet op:
4♣:4♠: in SB, UTG bet 0.10, BTN 3-bet naar 0.36, ik call, UTG fold.
flop 2♠:9♣:2♥: ik check-call een bet van 0.29
turn 4♥: bingo, check-call 1.03
river 5♥: hopen dat button een flush draw had: ik bet 1.16, button raise all-in, ik heb nog 9.90, en call met een grote grijns.
Helaas heeft button 9♥:9♦:, daar gaat de pot van 22.51:f_cry:
. Nou ja we houden de moed er in en proberen te focussen op discipline, voor de zekerheid maar wel afgesloten na deze hand. En fikse deuk voor de bankroll en het zelfvertrouwen, maar dat trekt vast wel weer bij. De $200 voor einde jaar moet ik maar even aan de kant leggen, positief eindigen wordt al een hele uitdaging. Bijstorten kan ook nog altijd natuurlijk, dus zo'n ramp is het niet.
Ik heb deze hand even langs de preflop speler gehaald en kwam tot de conclusie dat als de UTG opent en de BTN 3bet dat jij met 44 niet verder kan spelen alleen AA,KK,AK combo's worden hier nog verder gespeeld zelfs als je op de BB zit is dit het geval. Ik heb nog even verder gekeken zelfs als de BTN fold is het nog een fold tegen de SB.
Dan heb ik nog even gekeken wat de mogelijk heden zijn voor de range van de BTN waarmee hij 3bet, 88+, A3s+, K9s+, QJs, JTs, AQo, KQo. Maar nu ben ik benieuwd naar je gedachten over deze zin.
river 5♥: hopen dat button een flush draw had
Als hij hier dan toch een flush draw had gehad, dan had hij hem toch op de river gehit ben ik van mening.
Maar ik ben niet van menig dat veel mensen een rabbit hunt doen om een runner runner flush te hitten op de river op zoon bord als deze.
Dit is al met al weer een mooie leerschool voor iedereen die dit leest denk ik. Ik spendeer hier niet voor niks veel tijd aan, het pre flop spel is 1 van de belangrijkste dingen van de game en tevens ook 1 van de moeilijkste, omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Je moet de ranges van alles en iedereen leren en daar zit heel veel tijd in.
Al met al deze moet je nemen en de volgende keer is het weer iemand die alleen een setje 222 heeft.
Pre flop heb je helemaal gelijk. Wat ik op de river bedoelde is dat alleen bv AKs, AQs hier door kan betten. Met een flush op een paired board, gaan ook AA en KK niet meer callen/ betten. Wat ik later nog wel dacht is dat een hoop handen mijn bet callen. Maar all-in waar we beide met 200+ big blinds de hand begonnen. Dat zijn van een regular zeer waarschijnlijk handen die mij beat hebben. 99, 55, A3 harten, 22. 36 harten is onwaarschijnlijk, maar zou ook nog kunnen. Achteraf gezien inderdaad preflop folden, maar ook op de river toch folden.
Ongelukkig, maar geen bad beat.
Na een paar dagen erg slecht spel (inclusief bovenstaande hand met 44), zeg maar gewoon tilt, was ik van 119 naar 51 gezakt. Maar door eens rustig te blijven i.p.v. alles er dan maar in te gooien en meer tafels en/ of een hogere limiet te gaan spelen, ben ik wonder boven wonder weer terug naar 90. Ik ben waarschijnlijk hier en daar wel wat gelukkig geweest, maar heb toch ook wel iets van discipline getoond met opening range, blufs en calls. Ik speelde altijd met sneltoetsen voor fold en call, maar nu alleen nog maar een toets voor fold, want vaak leek het wel alsof mijn vinger zat vastgelijmd op de q (call);-)
Leuke hand nog R&C 5NL, waarbij ik gelukkig de cashout optie heb gedaan: Button heeft $15,98 en is zeer aggressief, SB heeft 4,50, ik heb 8,64.
Ik heb K♠:K♣: en 3-bet preflop, 2 callers. Flop 6♦:J♦:K♥:, na wat gebet en geraise zijn er 3 spelers all-in. Button met K♦:J♥: (0,1%) en SB met A♦:Q♦: (36%), ik kies cashout voor $16,34, dat is 5,50 minder dan de pot, maar dat heb ik er in dit geval wel voor over. Zwaar favoriet, edoch turn 2♦: en SB beat me. River nog leuker 9♦:, ook de button beat me.
Goed uitgepakt dus
Zie je de kaarten van je tegenspelers voordat je cashout kiest?
Speel er namelijk zelf niet.
Ja die zie je, inclusief de percentages kans op winst. Kaarten zijn altijd zichtbaar bij all-in en alleen dan is de cashout optie beschikbaar. Als je tenminste favoriet bent. Ik kan door mijn status hier nog geen plaatjes plaatsen. Maar dat komt vast nog wel eens
Zo gisteren laatste sessie week 2. Een week met de slechtste (1e en 2e) dagen ooit: totale tilt met als resultaat 14 BI down... Ik denk/ hoop dat ik daar van heb geleerd, dure les, maar goed roken is nog duurder;). Daarna weer rustig (met enig geluk) opgebouwd, nog maar 5 BI down. Gisteren wel goed gespeeld, maar minder resultaat, 2 BI down. 2 keer all-in verloren, maar beide handen zou ik precies hetzelfde doen de volgende keer. Set 8s tegenover set 9s, beide op flop, dus daar doe je niet zoveel aan. Daarna nog all-in met AKs, top pair + nut-flush draw, helaas zat ik hier weer tegen set 9s aan en board wilde niet meewerken. Hierna toch maar laptopje dicht gedaan, werd al laat en deze beide handen waren binnen 5 minuten. Dan kan ik beter afsluiten, plusje voor de zelfkennis:f_grin:.
Doelen week 3 (zelfde als week 2): Discipline
1. geen calls van turn of river bets/ raises als je eigenlijk wel door hebt dat je beat bent, zeker niet tegen de regs
2. geen (grote) bluffs
3. twee tafels en alleen Rush&Cash 5NL
4. ook discipline in opening- en calling ranges
Ik begin later met PT4, want ik heb weinig tijd en wil wel maximaal profiteren van 14 dagen gratis.
3-bets worden beter, maar ga ik niet heel actief mee aan de gang. Het leek me redelijk makkelijk om naast de discipline ook mijn spel aan te pakken, maar ik merk dat dat toch voor mij lastiger is. Zoals gezegd, eerst echt aan mijn discipline werken, spel verbetert daardoor automatisch wel een beetje. Maar echt werken aan mijn spel heeft geen zin als ik niet eerst gedisciplineerd spelen onder de knie heb. Potverdorie, wat is zo'n blog bijhouden toch confronterend
Oh ja, het is een bankroll challenge: doel deze week is minimaal break-even, maar geen tilt en punten 1 t/m 4 zijn belangrijker. Huidige bankroll $80.
PS ik weet niet hoe ze het doen, maar een aantal regs lijkt wel echt 18 uur per dag aan het grinden te zijn. Kan natuurlijk, maar hoe houden ze het vol, of kan het zijn dat dit bots zijn? Nou ja, maakt me ook niet zoveel uit, beetje uit de weg gaan en alleen opzoeken met top handen.
Zolang spelen vind ik ook verdacht. Kunnen bots zijn, maar ook groepen spelers die samen op 1 account draaien en elkaar afwisselen. Lastig te bestrijden, dit.
Qua discipline was week 3 goed, geen tilt, geen gekke dingen. Ook niet zoveel gespeeld door werk, gezin, voetbal, feestje. En dan is de week zomaar voorbij.
Als ik de afgelopen 3 weken (en daarvoor) bekijk, kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik (nog) niet goed genoeg ben om rush and cash te spelen. Ik stap dus over naar de “gewone” 6-Max tafels. Al een beetje op Unibet gespeeld (ik had nog €30 staan) en ik merk dat de spelers daar veel softer zijn en dat ik me soms wel erger aan het langzame. Maar ook dat dat beter voor me is, en het plezier in poker ten goede komt. Is ook een soort discipline natuurlijk om te zien dat je waarschijnlijk niet goed genoeg bent.
Dus voor week 4:
Geen rush & cash meer, maar gewoon 6-Max.
Moet nog even kijken of ik op GG ga spelen of op Unibet. Kan ook beide natuurlijk.
Qua resultaten lijkt Unibet beter voor me, maar we zien wel. Ik wil ook beter worden en dan is GG een betere keuze
Ik zal je ook zeker normale tafels aanraden het is wat trager maar je speelt 100% beter. Dit heb ik de afgelopen paar sessie wel weer onder vonden. En die conclussie had ik een aantal weken geleden ook al gemaakt maar het is wel leuker om te spelen als je wint. Maar dat is nou net het probleem want je speelt minsen 50% tegen de top 10% handen.
Ja klopt, op zich is het geld gelukkig niet echt een probleem. Maar meer winnen dan verliezen is wel een stuk leuker. In rush & cash kom ik zelden slechtere spelers tegen dan ik zelf. Op de reguliere tafels zijn er genoeg die slechter spelen dan ik. En dat is toch ook een belangrijk onderdeel: spelen tegen spelers die in ieder geval niet beter zijn. Op Unibet inmiddels van €30 naar €60. Beetje geluk gehad dat wel. Nu moet ik oppassen dat ik mezelf niet ga overschatten en veel te veel handen ga spelen en denken dat ik ze post flop wel even ga verslaan. Ook alweer zo’n valkuil voor mij😂. Eerst schrijven dat ik weet dat ik niet goed ben en vervolgens in een sessie ineens ga denken dat ik wel goed ben en gekke dingen ga uitproberen.
Ook op GG een sessie gespeeld en $10 gewonnen. Het wordt weer leuk zo. Mij zien ze voorlopig niet terug bij rush & cash.
Heel belangrijk is om het plezier in het spel niet te verliezen. Heb ik al bij veel mensen zien gebeuren.
Beter minder games met meer plezier, dan meer games om het geld, maar afhaken omdat je het gewoon niet leuk meer vindt.
Zo week 4 zit er op. Zowel op GG als Unibet gespeeld, beide gelukkig met een positief resultaat. Voornamelijk reguliere 5NL tafels, langzaam, maar voor mij veel beter. Geen tilt, wel een keer gestopt toen het er aan zat te komen;-) Ik verloor in een kwartier 3 keer een all-in (2 x preflop: AA vs K9, KK vs AQ en 1 op de flop QQ vs KT met een flop 693, vreemde call, maar pakte goed uit voor hem/ haar) waar ik toch wel behoorlijk favoriet was. Netjes afgesloten en wat anders gaan doen, dat scheelt bij mij zo weer een paar BI. Uiteraard ben ik ook wel eens degene, die de favoriet verslaat, het is geen jankverhaal over bad beats. Op Unibet is het niveau wat lager, en daar kom je nog wel eens een paar echte "gokkers" tegen. Als het dan een beetje meezit, tikt het wel lekker aan. Nadeel is wel dat je ook met mindere handen wel moet callen, want voor je het weet is ie weer weg en heeft iemand anders zijn stack.
Bankroll van afgelopen week:
GG $80 naar $100, dat is dus weer terug bij af na de tilt in week 2
Unibet €60 naar €85, ik denk dat een winst van €55 in 2 weken niet echt lange termijn houdbaar is, maar die heb ik maar weer binnen.
Uitdaging voor komende week is dat ik gedisciplineerd blijf spelen en dat ik mezelf niet ga overschatten en veel te veel handen ga spelen. Wat veel beter gaat, is dat ik geen grote bets meer call op de turn en river. Soms zuur, omdat daarna nog net mijn draw valt, maar veel vaker natuurlijk niet. Ik denk dat dat misschien nog wel een overblijfsel is van "vroeger". Toen speelde ik eigenlijk alleen 30-60 mans sit and go's, en dan is toch wel echt een ander spelletje.