Ga naar het forum
Melvin in 1 tegen 1

Meldingen
Alles wissen

Melvin in 1 tegen 1

493 Berichten
56 Gebruikers
1 Reacties
17 K Weergaven
Nivlem

Hey allemaal!

Ik dacht ik begin maar weer eens aan een blog! Nou, om eerlijk te zijn raadde Leo mij dit afgelopen weekend aan omdat ik wat extra motivatie zoek om mijn spel te verbeteren en er wat volume in te stoppen.

Op het moment speel ik HU. Ik heb 100NL al een tijdje gespeeld en was van plan binnenkort naar 200NL te gaan, maar toen zijn er een aantal kleine dingetjes voorgevallen waardoor ik zo'n 2/3 van mijn bankroll (tijdelijk) kwijt ben.

Om deze reden ben ik van het weekend weer begonnen op 50NL en zal in deze blog het een en ander bij houden. Ik zal ook regelmatig handjes posten in mijn blog en in het HU gedeelte van het forum.

Mijn doelen voor deze maand:

[ ] 10K handen
[ ] $1K profit

[ ] 15K handen
[ ] $2K profit

Het doel is eigenlijk om ze allemaal te halen, maar ik ben tevreden met de $1K profit en 10K handen. Zodra ik op de $1K profit zit, zal ik ook weer 100NL tafels openen.

Grafiekje van het afgelopen weekend:

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

Hoi!

Beantwoorden
Citeren
492 reacties

succes, de heads up variant spreekt mij ook wel aan, alleen hoorde dat de rake op de lage limits lastig te beaten is

Beantwoorden
Citeren
moeilijkkk

Ben sinds een aantal dagen ook begonnen mijn roll proberen op te bouwen dmv het spelen van HU games op de micro's. Ik speel wel de sit n go variant, miss nog tips? Ik ga deze blog iig zeker in de gaten houden.

Succes met je doelstellingen! =)

Beantwoorden
Citeren
TimPS

Nice, HU-blog! Ga ik zeker volgen. Veel succes, Melvin!

Beantwoorden
Citeren
Arjon

Go go Melvin! :)

Beantwoorden
Citeren

fix ur redline ;)

Beantwoorden
Citeren
Nivlem

Ja redline zat ik ook al naar te kijken.. Verschilt bij mij heel erg per sessie en ik geloof ook dat het uit maakt hoeveel tafels ik speel. de laatste paar honderd handen 1-2 tafels gespeeld en daar voor ook periode's van 4-5 tafels..

Uiteindelijk maakt redline of blueline winnings mij niet veel uit, als de green line maar omhoog gaat.

Had net wel een grappig handje:

Preflop 3-bet hij naar 2,50 waarmee ik dus 4:1 krijg om te callen. Met een suited aas is dit dus niet zo snel een probleem..

Als hij op de flop 0.50 donkbet in een pot van 5 zit ik eerst te denken aan een call, aangezien hij vrij veel betere azen heeft. Echter wil ik hem ook niet naar lagere diamonds laten drawen dus ik besluit een bet te maken ter protectie(achteraf had die misschien iets groter gemoeten.)

Op de turn komt dan de 4e flushkaart. Eerst denk ik shit, nu ben ik sowieso beat.. Tegen zijn betere azen en ook tegen de flush. Echter kan ik omdat hij de turn checkt, deze flushkaart zelf in mijn voordeel gebruiken om mijn hand in een bluff te veranderen en zijn sterkere azen er uit te drukken.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
($30.55)
Hero ($59.29)

Dealt to Hero 5♠ A♠

Hero raises to $1.50, raises to $2.50, Hero calls $1

FLOP ($5) 9♦ A♦ Q♦

bets $0.50, Hero raises to $3.50, calls $3

TURN ($12) 9♦ A♦ Q♦ 7♦

checks, Hero bets $6, folds

Hero shows 5♠ A♠

Hero wins $11.40

Beantwoorden
Citeren
Wryzeth

[X] Melvin
[X] Heads-up blog
[X] Bolletje!

Veel succes Melvin, dit wordt een super interessant blog! _cool:

Hoe ben je eigenlijk van plan aan je spel te werken?

Beantwoorden
Citeren
Nivlem

@ mrJera, de rake is op de lage limieten inderdaad vrij hoog. Echter heb ik mensen gezien die over stevige sample op 50NL HU een winrate van 30bb/100 halen. Er is dus alsnog ruimte genoeg voor een winstmarge! :)

@ moeilijkkk, SNG's heb ik zelf eigenlijk nooit gespeeld. Ik weet wel dat je op den duur zo short komt dat er een optimale manier van spelen bestaat, genaamd het Nash equilibrium. We hebben hier ook een artikel over:
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/1779/1/
Ook is er een artikel over Push or fold in Heads up:
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/262/1/

Beide zijn wel voor mensen met een Gold status of hoger, dus om ze te zien zul je mogelijk wel een room moeten vinden om tracked te spelen..

@ Wryzeth, Ik zit in een skype groep met een stuk of 10 HU spelers die allemaal hard aan hun spel werken. Onder begeleiding van twee high stakes HU spelers (tot op 5K NL). Daarnaast wil ik in deze blog veel handen gaan bespreken en ook het HU gedeelte van het forum tot leven brengen. Kennis die ik uit die skype groep haal zal ik hier uiteraard ook delen!

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

:D bolletje

goodluck

Beantwoorden
Citeren
noisecore

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
[X] Melvin
[X] Heads-up blog
[X] Bolletje!

+1

Beantwoorden
Citeren
Marple08

In b4 the end of the blog :evil:

Beantwoorden
Citeren
Varune

Begin je net met HU of speelde gij 't al langer voorheen?

Beantwoorden
Citeren

Goed zo Melvin!
Ik weet zeker dat je het vol gaat houden, zo'n blog ;)

Beantwoorden
Citeren
DonBartos

"als je de hand fout gespeeld hebt, heb je de hand fout gespeeld." Zolang je die woorden onthoudt moet je blog wel goed komen!

Beantwoorden
Citeren
chaserr

GL melvin, speel zelf soms HU sng's dus sowieso de postflop spots + gedachtegang vind ik nice om te lezen!

[x] bolletje en gaat wel goed komen aangezien je zaterdag zelfs niks te drinken wilde omdat je moest grinden^^

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
"als je de hand fout gespeeld hebt, heb je de hand fout gespeeld." Zolang je die woorden onthoudt moet je blog wel goed komen!

Als je een foute beslissing hebt gemaakt... ;)

Beantwoorden
Citeren
DonBartos

Oorspronkelijk gepost door Leo

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Als je een foute beslissing hebt gemaakt... ;)

Ah ja zo was ie! :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
luca02

Oorspronkelijk gepost door noisecore

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
[X] Melvin
[X] Heads-up blog
[X] Bolletje!

+1

+1 ;)