Ga naar het forum
Darqmuse NL5 >>> NL...

Meldingen
Alles wissen

Darqmuse NL5 >>> NL200

319 Berichten
42 Gebruikers
0 Reacties
9,600 Weergaven
Darqmuse

Ola

Toch maar besloten om een blog te maken.

Heb er heel lang over nagedacht vooral door de rotte appels hier en daar op het forum maar uiteindelijk bedacht dat ik me niet door hen moet laten tegenhouden. Stelletje pestbakken.

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben Frank 32 jaar uit Amsterdam en op internet heb ik veel geld verloren met poker onder de namen Darqsharq, Darqmuse en nog wat. In amerika zeggen ze als je op je bek gaat dat je daarna meer ervaren bent. Dan ben ik volgens hun termen wel heeeel ervaren inmiddels dus ik dacht laten we het nou maar goed doen dan volgens de regels kijken hoe dat uitpakt.

Een aantal weken geleden ben ik gigantisch de fout in gegaan door veel geld te storten en gelijk een hoge limiet te spelen. Daardoor ben ik zo'n 1100 dollar in een week tijd verloren. Ongeveer de helft aan tournaments/sitngo en die andere helft aan cash games.

Nu ga ik mezelf weer klein maken en opbouwen vanaf het begin. Mijn verleden verteld dat ik goed ben in opbouwen en het gevoel van waarde verlies zodra ik hoger ga spelen en een maandsalaris in een week verdien maar ik speelde nooit volgens BRM en vaak alles of niets LAG mentaliteit die het mentaal een stuk zwaarder maken dan nodig is. Nu ga ik dat veranderen.

Mijn grootste problemen zijn:

:club:Zelfbeheersing

:club: Discipline

:club:BRM

:club:Tilt Factor

:club:Bijgelovig

:club:Wiet roken altijd.

:club:Wil graag LAG spelen

:club:Te lang achter elkaar spelen

Mijn sterke punten zijn:

:club:Aangeboren technisch inzicht

:club:Niet snel verveeld raken

:club:Strijdlustig

:club:Gemotiveerd

:club:Veel vrije tijd

Mijn doel:

:club:Leren van meer ervaren spelers hier.

:club:Van 6man (zoom) NL2 naar NL200 met een BRM van 40 voor cash games en een BRM van 100 voor tournaments.

NL5 --> $32,50 > $400
NL10 --> $400 > $640
NL16 --> $640 > $1000
NL25 --> $1000 > $2000
NL50 --> $2000 > $4000
NL100 --> $4000 > $8000
NL200 --> $8000

:club:Artikelen lezen, huiswerk maken, videos kijken leren hoe ik moet leren etc.

:club:Een solide speler worden en op de lange termijn geld verdienen met poker

:club:Graphs posten uit poker tracker 4 die ik heb gekocht omaha + holdem voor high stakes ook.

:club:Pas weer beginnen met guaranteed tournaments spelen als de buyin ongeveer 1% van mijn bankroll is.

:club:Mentaal en fysiek fit blijven door naar sportschool te gaan en uit te gaan.

Bankroll:

Storting gedaan van 25 euro. Zie de graph hieronder van 13/12/2012 tot vandaag 18/12/2012

PS: ff snel opgezet zal het later uitwerken het is alweer ochtend.. Oh ja en ik ben een nachtmens trouwens :P Als je tips hebt voor dingen die ontbreken hoor ik het graag..

Beantwoorden
Citeren
318 reacties
CheckRaise1990

Nice graphje al :P
Ik ga je zéker en vast volgen!!
Succes!

Beantwoorden
Citeren

Mooie, nette/duidelijke openingspost...

Gl met grinden!!!

Beantwoorden
Citeren
Horemanske

GL :P

Speel geen zoom maar ga ik toch volgen.

Groeten Steven

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88

he darqmuse.

25 euro - 32,50 $ lijkt me vrij ambiteus om nl5 mee te starten, zeker als je meerdere tafels speelt (of speel je slechts op 1 tafel tegelijk?) niet beter even tot 100$ doorgrinden voor je upmoved? je wilt niet weer binnen een week broke zijn, en vanaf nl2 weer volledig opbouwen is denk ik ook wel goed voor je confidence gezien het slechte spel daar. heb zelf ook het pad helemaal vanaf nl2 doorlopen en speel inmiddels nl20/nl30/nl50 gemixt (afhankelijk van de beschikbare tafels), dus dit heeft mij zeker geen windeieren gelegd.

anyway, good luck! :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
he darqmuse.

25 euro - 32,50 $ lijkt me vrij ambiteus om nl5 mee te starten, zeker als je meerdere tafels speelt (of speel je slechts op 1 tafel tegelijk?) niet beter even tot 100$ doorgrinden voor je upmoved? je wilt niet weer binnen een week broke zijn, en vanaf nl2 weer volledig opbouwen is denk ik ook wel goed voor je confidence gezien het slechte spel daar.

Nou ik sta nu op bankroll $81,24

Ik ben begonnen met NL2 maar het ding is dat ik niet het gevoel heb dat ik daar goed poker kan spelen. Kan niet goed druk zetten en anderen doen rare dingen waar ik niet op kan anticiperen. Er zijn teveel short stacks en er wordt teveel gechased en gegokt.

Is een weloverwogen keuze geweest. Ikzelf moet ook het gevoel hebben dat er iets op het spel staat anders ga ik automatisch te los spelen en ik pas me ook aan de spelers aan. En bad beats door beginnersgeluk is ook niet echt goed voor het moraal.

Maar goed ik ben hier om te leren dus als je een tegenargument hebt.

En ja ik speel nu 1 tafel tegelijk. Ik baseer 1 tafel in principe op BRM25.

Maar ja zoom poker dus.

Beantwoorden
Citeren

Probeer naar 4 tafels min. te werken, en uit je startpost te lezen aan je tilt.

GL

Beantwoorden
Citeren
K2AA72

in!

Beantwoorden
Citeren
solartje

bolletje.

je eerste post hier is in elk geval al 100000 x beter kwa structuur, mentaliteit, duidelijkheid.

sorry voor de pestbakken, maar soms moet je iemand even deftig pak slaag geven om hem uit zijn trip te halen en weer met je voeten op de grond iets gestructureerds opbouwen.

tip: als je een tiltmonkey bent zoals mij, neem dan een ruimere BRM, eentje waarvan je zelf merkt, dat als je 1BI verliest met een 2 outer, dat het je niets doet. word anders lastig Agame spelen en één foutje in cashgames kost je obv meer dan één foutje in tornooien.

succes.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Dat is nu een mooie post en een realistische. Het getuigt nu ook van zelfkennis en dat is al een goed begin.

Deze ga ik dus ook volgen. Ik blijf erbij, je gaat tevreden zijn van die log ! Ik heb er ook al veel door geleerd !

Succes

Beantwoorden
Citeren

Aloha
een mooi en eerlijke blog zal zeker vaker komen gluren GL

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Ok dan BRM40 voor de zekerheid en ik ben nu weer NL2 aan het spelen.

Bankroll $88.02

Wel een stellar award van 10 dollar en 1000 punten omgewisseld voor 10 dollar.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske

Oorspronkelijk gepost door Darqmuse
Ok dan BRM40 voor de zekerheid en ik ben nu weer NL2 aan het spelen.

Bankroll $88.02

Wel een stellar award van 10 dollar en 1000 punten omgewisseld voor 10 dollar.

Wa krijgen we nu =)

Beantwoorden
Citeren
K2AA72

Je zegt dat een LAG speelstijl je in de problemen brengt, maar in combinatie met goed BRM zou dat niet moeten gebeuren, LAG betekent gewoon loose agressive, en voor mij betekent dat dat je elke hand apart bekijkt en kijkt of het spelen ervan +EV is, en als je aan een tafel met slechte spelers zit, zijn dat meer handen dan volgens een "tighte" starthanden kaart, en je speelt ze agressief omdat dat vaak de meest +EV manier van spelen is, ik vraag me af wat jij met LAG bedoelt als je het bij je problemen zet.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

t/m nl10 moet je echt gewoon ABC TAG spelen, veruit de beste strategie.

Beantwoorden
Citeren
doors2

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
t/m nl10 moet je echt gewoon ABC TAG spelen, veruit de beste strategie.

+ 1!

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door K2AA72ik vraag me af wat jij met LAG bedoelt als je het bij je problemen zet.

Toen ik begon met spelen 7 jaar geleden met play money op poker.com was ik LAG en best wel succesvol. Mensen keken tegen me op ik had zelfs een stalker. Vele haatte me omdat ze zelf meer van poker wisten dan ik en TAG speelde.. maar toch steeds weer verloren van mij.. Vele zeiden dat ik niet op mijn skill vertrouw maar op geluk.

Toen kreeg ik een tip van een vriend van poker.com van een nieuwe pokersite. Daar ging ik me inschrijven en een tijdje freerolls gedaan.. en op een gegeven moment had ik $3,47 gewonnen. Omdat het een beginnende site was het gemiddelde skill level erg laag. Ik heb toen in een paar weken tijd van $3,47 opgebouwd naar ongeveer $2500. Ik was de enige die in hogere stakes zat.. Te wachten tot er iemand joinde en vaak ging er iemand zitten met zijn volledige bankroll en die slokte ik dan weer op.

Mensen zeiden dat ik cheate. Dat ik een hacker was etc. Het was ook belachelijk. Het was alsof de pokergoden altijd aan mijn kant stonden.

Ik was superaggressief en gepassioneerd over aggresief zijn. Ik was ervan overtuigd dat door constant enorme druk te zetten mensen van hun game kon afbrengen en fouten kon laten maken. Het maakte niet uit wat ik in mijn handen had en iedereen was inmiddels zo geïntimideerd door me dat ze echt alleen maar durfte te reraisen als ze daadwerkelijk iets heel goeds hadden.

In al deze tijd wist ik niet eens wie er als eerste of als laatste aan de beurt is na de flop. Ik speelde elke 2 kaarten vanuit elke positie.

Sterker nog.. Ik kon AJ folden in positie en 72 raisen uit positie. JUIST 72. Want door te bluffen met 72 en dan te laten zien was in mijn ogen 1 van de beste manieren om je tegenstander op tilt te krijgen.

Constant druk zetten constant laten zien dat je tegenstander weer een slechte laydown heeft gemaakt.. En de keer dat ie dan wel beslist om mee te gaan.. Dan had ik de nuts en zo ging het. Achter elkaar week in week uit.. Ik baal echt dat ik die hand history niet heb. En die site bestaat ook niet meer.

Ik ben ook bijgelovig wat dat betreft en geloof wel dat als je alleen maar zit te wachten op een goeie hand.. Dat je het verdient om dan een bad beat te krijgen. Alleen de genen die hun hart laten zien.. Alleen degene die gepassioneerd zijn en niet bang. En agressief zijn.. Die verdienen het geluk.

Dus ik was echt een player player. Ik hield van het onder druk zetten en elke edge krijgen die ik kon krijgen. Mijn sterkste punt was aggressie en intimidatie en het werkte goed.

Toen ging ik voor het eerst op full tilt spelen.. Geld gestort.. Met 100 dollar zitten een paar handen en ik kreeg AQ. 1 caller. Flop is een Q en 2 lage kaarten. Ik krijg mijn tegenstander all in en hij heeft aces.. Toen verloor ik 100. Het grootste bedrag wat ik tot dan toe had verloren.

Toen heb ik besloten om meer te gaan leren over pokeren maar hoe meer ik leerde hoe meer ik erachter kwam hoe weinig ik wist. Met andere woorden.. een beslissing maken werd niet makkelijker.. Maar juist moeilijker.

Voorheen reageerde ik op intuïtie.. Nu moest ik opeens heel lang nadenken over dingen en werd het juist moeilijker voor me om een beslissing te maken.

Eerst speelde ik van nature LAG en dat ging lang goed maar die stijl had geen zin tegen spelers die veel zelfbeheersing hebben.

Ik probeer me nu gewoon aan te passen aan de tegenstander. Als ze heel LAG spelen dan ga ik meer TAG spelen en andersom.

Maar voor zoom is TAG prima. op een normale tafel heb je meer te intimideren zeg maar.

Beantwoorden
Citeren

Aloha
maar je hoef niet na te denken over wat je gaat schijven zien ik :D
ik hou meer van korte en krachtige stukken
(Quote Maar voor zoom is TAG prima. op een normale tafel heb je meer te intimideren zeg maar.)
ik dacht jij goed was in het intimideren van spelers waarom speel je dan zoom ?
en heb je vandaag nog gespeeld zo ja hoe is dat gegaan ?
mzzl

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Ik heb gespeeld ja ik sta gelijk. +/- $87

Hier leuk handje.

Spoiler

PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $10.19
SB: $7.50
Hero (BB): $5.00
UTG: $4.42
MP: $5.66
CO: $12.90

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has 2♦ 2♥

fold, MP raises to $0.15, fold, fold, fold, Hero calls $0.10

Flop: ($0.32, 2 players) 2♠ 2♣ 3♥
Hero checks, MP bets $0.20, Hero calls $0.20

Turn: ($0.72, 2 players) A♠
Hero checks, MP bets $0.20, Hero raises to $0.60, MP calls $0.40

River: ($1.92, 2 players) Q♠
Hero bets $2.10, MP calls $2.10

Hero shows 2♦ 2♥ (Four of a Kind, Twos) (Pre 53%, Flop 100%, Turn 100%)
MP mucks A♥ 6♦ (Two Pair, Aces and Twos) (Pre 47%, Flop 0%, Turn 0%)
Hero wins $5.87

En deze

Spoiler

PokerStars - $0.05 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players

BTN: $5.14
SB: $6.01
Hero (BB): $5.55
UTG: $5.12
MP: $7.01
CO: $19.73

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has A♣ 2♣

fold, fold, fold, BTN raises to $0.15, fold, Hero calls $0.10

Flop: ($0.32, 2 players) 2♥ 7♥ 7♦
Hero checks, BTN bets $0.16, Hero raises to $0.55, BTN calls $0.39

Turn: ($1.42, 2 players) 8♣
Hero checks, BTN bets $0.75, Hero calls $0.75

River: ($2.92, 2 players) 2♠
Hero bets $1.25, BTN raises to $3.69 and is all-in, Hero calls $2.44

BTN shows T♥ J♣ (Two Pair, Sevens and Twos) (Pre 43%, Flop 28%, Turn 23%)
Hero shows A♣ 2♣ (Full House, Twos full of Sevens) (Pre 57%, Flop 72%, Turn 77%)
Hero wins $9.87

Maar ook heelaas deze

Spoiler

PokerStars - $0.02 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players

BTN: $6.34
Hero (SB): $2.30
BB: $1.91
UTG: $1.84
MP: $4.32
CO: $1.89

Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has J♥ Q♥

fold, MP calls $0.02, fold, BTN raises to $0.08, Hero calls $0.07, fold, MP calls $0.06

Flop: ($0.26, 3 players) J♦ A♠ J♣
Hero bets $0.08, fold, BTN calls $0.08

Turn: ($0.42, 2 players) 6♣
Hero bets $0.18, BTN raises to $0.42, Hero raises to $1.26, BTN calls $0.84

River: ($2.94, 2 players) 5♦
Hero bets $0.88 and is all-in, BTN calls $0.88

Hero shows J♥ Q♥ (Three of a Kind, Jacks) (Pre 32%, Flop 0%, Turn 0%)
BTN shows A♦ J♠ (Full House, Jacks full of Aces) (Pre 68%, Flop 100%, Turn 100%)
BTN wins $4.54

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Nieuwe Graph beetje snel maar 3000 handjes erbij..

Beantwoorden
Citeren