Ga naar het forum
aankoop 24''+ monit...

Meldingen
Alles wissen

aankoop 24''+ monitor

37 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
2,408 Weergaven
Krulle37
PokerStrategist

Ik ben van plan mij een nieuwe monitor aan te schaffen, ter vervanging van een 22'' medion scherm een 3tal jaar terug aangekocht in de aldi voor 150€ oid. (met andere woorden, geen geniaal goed scherm maar toch decent en indertijd binnen mijn budget passend ;)) Nu wil ik dus wat groters van betere kwaliteit, en kan ik mijn vader plezieren met mijn oud scherm.

Het scherm wordt gebruikt als tweede scherm voor men laptop.
De monitor zal vooral worden gebruikt om series op te kijken, te surfen, en natuurlijk het allerbelangrijkste, te pokeren.
Ik speel atm bijna uitsluitend 18+ tafels 180mans sngs, stacked met hotkeys om via tableninja tafels uit mijn stack te halen. Ik moet dus geen tientallen tafels op 1 scherm passen, maar wil gewoon een groot scherm van degelijke kwaliteit zodat ik ook skype en eventueel pokerstove oid op hetzelfde scherm kan plaatsen. En als ik wil snel iemand sharkscopen of facebook ff checken ect.

Nu is mijn vraag, welke schermen kunnen jullie mij zoals aanraden?
Ik wens maximum 300 euro te spenderen, en wil liefst een zo groot mogelijk (24''-27'') scherm met goede eigenschappen.

Ik weet, er zijn al verschillende van dit soort threads in het verleden aangemaakt. Maar mijn vraag is niet, welk soort scherm heb ik nodig oid, maar wel, weet iemand momenteel een uitstekend scherm in aanbieding die hij echt kan aanraden uit ervaring.

Beantwoorden
Citeren
36 reacties
yoshiwa
Elite Grinder

samsung synchmaster led :)

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist
Rogier
Oldschool Grinder

voor budget (ofwel 2 voor de prijs van 1) kan je voor http://tweakers.net/pricewatch/289924/iiyama-prolite-e2475hds.html#tab:info gaan.

maargoed, ik houd zelf liever van samsung

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Heb zelf wel een goede ervaring met www.Informatique.nl waar ik mijn meest recente desktop gekocht heb. Ze hebben ook een afhaalpunt/showroom/winkel. De levering was erg snel. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Op internet zijn er ook erg veel goede recensies te vinden.

Dit zijn alle 27 inch schermen:
http://www.informatique.nl/?M=USL&g=082&item01=27

en dit de 24 inch

http://www.informatique.nl/?M=USL&g=082&item01=24

Ook hebben ze outletstore aanbiedingen. Zeg maar de koopjeskelder die je bij Correct heb (als je dat kent). Sommige zijn alleen uit de doos geweest maar andere hebben bijvoorbeeld 1 dode pixel. Scheelt een hoop geld maar het is maar wat je wilt:

http://www.informatique.nl/outletstore/?agr=082

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Ik heb een 23" scherm van AOC, vrij onbekend merk, maar bevalt me prima. Had toen ik ging zoeken naar een scherm, ook een van de betere specificaties. Geen idee of ze ook 24"of groter hebben, maar dat weet google vast wel voor je! :)

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Thx voor de reacties.

Ik heb al veel schermen vergeleken, qua prijs, merk, specificaties, kwaliteit ect.
Hieronder een vergelijking tussen 3 schermen die er tot nu toe bovenuitsteken.
De Iiyama heeft tot nu toe mijn voorkeur.
Het enige waarop die Iiyama minder scoort dan andere modellen is het dynamisch contrast.
Ik weet niet in hoeverre dit echt moet meespelen in mijn keuze, en of die 5.000.000:1 eigenlijk best goed is of niet.

vergelijking
Ok het scherm dat mvd1978 aanraadde lijkt me wel goed.
klik

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

dynamisch contrast is toch juist het gene waar je naar kijkt? mooie kleurtjes :D

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
dynamisch contrast is toch juist het gene waar je naar kijkt? mooie kleurtjes :D

Contrast ratio is belangrijk, maar dynamisch contrast veel minder aangezien het veelal een marketing truukje is om te kunnen goochelen met hoge cijfers.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Het zal 99% zeker een van deze worden.
klik
Zijn zowat gelijk in specs, enkel reactiesnelheid 1ms <-> 3.5ms en dyn contrast 5.000.000<->20.000.000

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Changed my mind.
Na wat opzoekingswerk toch beslist minimum 1920*1200 resolutie te willen.
Ben er nog niet uit of ik dan voor 24" (voorbeeld u2412m) ga of 27" (voorbeeld u2711) wat toch direct een heel pak meer kost maar wel supervet is obv.
:tongue:

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Kost ook echt geen drol meer...

Maar ik zweer bij mn Samsung :) Ben ook wel toe aan een 2e/upgrade, dus zal thread ff in de gaten houden:)

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Het enige wat ik een beetje jammer vind aan die 24" is dat het geen hdmi heeft.

Ik denk in ieder geval dat ik al serieus meerwaarde zou hebben mocht ik van mijn 22" 1680*1050 TN medion naar 24" 1920*1200 IPS dell zou overstappen.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Zijn obv allemaal wel leuke schermen voor leuke prijzen, maar is TN en "maar" 1900x1080. :(

Beantwoorden
Citeren

Wat houd dat TN in dan ? tegenwoordig heb je zoveel..soms denk je ik weet het allemaal zo goed maar dan komen er weer een aantal woorden voorbij :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Krulle37 Topicstarter
Krulle37
PokerStrategist

Zoek maar ff op IPS <> TN
Geloof mij, ik ken er ook niet veel van en weet nog maar recent het verschil.
Maar IPS is veruit het beste in weergeven van realistische kleuren.

En als ik enkele honderden euros aan iets uitgeef, wens ik toch kwaliteit en dus zo goed mogelijke specificaties. :)

Beantwoorden
Citeren

Ja gelijk heb je ;)

Beantwoorden
Citeren