Ga naar het forum
Calling stations

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Calling stations

65 Berichten
26 Gebruikers
0 Reacties
7,825 Weergaven
elderwon

72 easy all-in preflop :D

Moet wel zeggen, heb ooit in de qualifiers voor pkvv een avondje gehad dat er aan onze tafel constant zevens en tweeën vielen. 72o werd toen wel gespeeld na een half uur, haha.

72 FTW!! _biggrin:

klaagmuur imo.. niet huilen maar geld pakken van die fishes..

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door markuselitus
klaagmuur imo.. niet huilen maar geld pakken van die fishes..

Ik heb nog eens wat beeldmateriaal bekeken de laatste tijd en heel tight gespeeld :f_biggrin:, kwam er achter dat ik op bepaalde momenten toch te makkelijk dacht :rolleyes:

Naar een paar avonden dit te hebben gedaan schoot mijn bankroll de lucht in :], zit nu op de 10/25 blinds (vast wel een nl-tafel voor te noemen) en dit speelt toch beter. Misschien heb ik de bankroll er wel niet voor maar als ik op de lagere tafels speel loop ik altijd tegen de die idioten aan.

Hopelijk blijft het een stijgende lijn en kan ik mijn grafiek toch weer in de plus zetten _biggrin:...

Peterzzz

NLDPeter

tegen idioten aanlopen is beter dan tegen mensen aanlopen die beter zijn dan jij....

DodoBrabbel

onderschat BRM niet, die downswing komt vanzelf..

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
onderschat BRM niet, die downswing komt vanzelf..

Daar heb je helemaal gelijk in alleen is het wel zo dat hoe tight je ook speelt op de lage tafels er altijd wel een ... :(is die je calt ook al hebben ze geen speelhand. En dan hitten ze vaak de meest onmogelijke combi....

Het is al eerder door iemand gezegd; move up where.... daar ben ik het wel mee eens, en zo te zien is mijn speelstijl daar wel profitabel _evil:

Misschien krijg ik die downswing nog wel :f_eek: maar voorlopig gaat het de betere kant op

Groet,

Oorspronkelijk gepost door Peterzzz

Het is al eerder door iemand gezegd; move up where.... daar ben ik het wel mee eens, en zo te zien is mijn speelstijl daar wel profitabel _evil:

Dat was een grap gast, hij zit je te feuten. En je kan beter iedere hand AI zitten tegen 72o dan dat ze hun hand steeds door jouw bets wegleggen natuurlijk.

NLDPeter

Move up to where they respect your raises is een grap voor mensen die denken dat ze beter op hogere limieten kunnen spelen omdat ze daar minder suckouts krijgen. Poker is een lange-termijn-spel. Als je niet met suckouts kan omgaan moet je stoppen en roulette spelen. Daar krijg je je geld er iig nooit in als favoriet, kan je ook geen suckout krijgen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Move up to where they respect your raises is een grap voor mensen die denken dat ze beter op hogere limieten kunnen spelen omdat ze daar minder suckouts krijgen. Poker is een lange-termijn-spel. Als je niet met suckouts kan omgaan moet je stoppen en roulette spelen. Daar krijg je je geld er iig nooit in als favoriet, kan je ook geen suckout krijgen.

Tja, misschien was het een grap maar klein voorbeeldje.... bij een 6 man tafel (5/10 cent) is de kans dat 3 of 4 man je ''altijd'' calt veel groter dus de kans dat je dan met je setje A-A of A-K overeind blijft wordt aanzienlijk kleiner :evil:.....

Je hoort mij ook niet zeggen dat het de manier is, want dat zal het vast wel niet zijn. Alleen ik liep vaak tegen deze shit op en ging dan tilten... Dit heb ik gelukkig redelijk onder controle _evil:

Maar ik open hier een post in de hoop dat ik misschien tips krijg, die zitten er NOG niet echt tussen dus :rolleyes:....

NLDPeter

leesmijn eerste post in deze thread. keyword:

Valuebet

Rogier

als je 13% van je stack erin krijgt preflop met AA kan je niks fout doen op lange termijn

Oorspronkelijk gepost door Rogier
als je 13% van je stack erin krijgt preflop met AA kan je niks fout doen op lange termijn

lol wut

Pairdrawer65

bij een 6 man tafel (5/10 cent) is de kans dat 3 of 4 man je ''altijd'' calt veel groter

(open)Raise groter. Zo kan je prima 7-15bb of meer maken als ze toch "altijd" blijven callen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Pairdrawer65

bij een 6 man tafel (5/10 cent) is de kans dat 3 of 4 man je ''altijd'' calt veel groter

(open)Raise groter. Zo kan je prima 7-15bb of meer maken als ze toch "altijd" blijven callen.

Okay, maar dan kreeg ik gister weer een hand... A-A in middle pos. ik raise naar 2.75 (0.25/.50) en krijg 1 caller... op de flop 3 3 7 dus ik push en wordt gecald.. Wat laat hij zien Q-3 suited... Weg cash

Vice1

Gwn variance/bad beats en er is niets aan te doen. Als een goede poker speler moet je er gwn mee leren omgaan.

Tegen callingstations gwn TPGK+ valuebetten. Niet cbetten met air en/of semibluffen. Alleen made hands blijven value betten. En probeer vooral links van ze te zitten! Dat maakt het allemaal stukken makkelijker :)

blowkonijn

En samplesize!! Kijk in je handhistory en zie hoe vaak je wel wint met ak tegen 72. :D :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door RicoW
Gwn variance/bad beats en er is niets aan te doen. Als een goede poker speler moet je er gwn mee leren omgaan.

Tegen callingstations gwn TPGK+ valuebetten. Niet cbetten met air en/of semibluffen. Alleen made hands blijven value betten. En probeer vooral links van ze te zitten! Dat maakt het allemaal stukken makkelijker :)

Okay, maar hoezo links? ik zit nu helemaal recht op de tafel ?(maakt dat uit?

Maar hiermee omgaan lukt steeds beter alleen op de momenten dat ik A-K speel (preflop flinke raise $5.25 1 caller) en er flopt A-K-Q ... maak een flinke bet... hij calt etc etc _biggrin: kortom langverhaal kort te maken :tongue: hij laat zien 10-J off X( ....

Dit gebeurt mij redelijk vaak dus op deze momenten is het waarschijnlijk beter om links van hem te zitten :f_cool: alleen kun je dit niet van te voren weten natuurlijk...

Ik speel ook nog steeds zonder HUD :rolleyes:, maakt dit het verschil nou echt of?

Bedankt voor de reactie's, oja voelt iemand zich geroepen om mij vanavond te coachen...

Rogier

mja idd, links van vissen zitten geeft je veel minder hoofdpijn, the power of position ;)

overigens best netjes dat je platinum bent :) site+stakes die je speelt?

beukie1

Oorspronkelijk gepost door Peterzzz
Goedemiddag allemaal,

Hoe om te gaan met mensen die 7-2 off spelen , ikzelf A-k suited en vervolgens trekken dat soort DONKS mijn bankroll naar beneden. Naar een enorme downswing gaat het eindelijk de betere kant op:D Hoe kun je dit soort spelers er tussen uit halen..?

Greet AA-PETER-KK

Hoi Peterzzz,

Ik begrijp je probleem omdat ik daar zelf ook mee te maken heb.
Volgens mij is er ook geen oplossing voor die onmiddelijk helpt, en boven je BR spelen is al helemaal fout.
Pre-Flop thighter spelen is een manier maar AK kun je haast niet folden.
Volgens mij moet je dan je spel aanpassen op de flop. (ik werk hier zelf nu ook hard aan).
Als spelers met een vpip 50+ blijven callen is het oppassen geblazen.(ze kunnen elke mogelijke hand gehit heb als jij TPTK speelt)
Helaas om dit goed onder de knie te krijgen zal een aantal BI kosten en in mijn geval kost het niet alleen $$$ maar ook heel veel tijd. (waarschijnlijk zwaar van begrip op poker gebied)
Meestal lig je pre-flop ver voor maar verbeterd je hand niet op de flop.

Stel jij speelt AK op de CO, je hebt een limper voor je en je raist op 10NL FR naar 5bb. tot zover vrij standaard.
De utg limper (vpip 40+ pfr 2) calt je.
Flop 36Q, niets aan de hand want je plaatst op dit board een c-bet denk ik.
Als villain nu je c-bet ook calt wordt het gevaarlijk. Welke range speelt hij?? Elke Qx zal hij blijven callen....maar ook elke 6 en 3 blijft hij callen.

Hit jij nu op de turn je A of K dan zit je goed maar blijft het oppassen.
Alleen ik begrijp je probleem dat het vreselijk frusterend is als je TPTK waardeloos is door elke 2 pair van dit soort spelers.

Groet en sterkte Beukie1

nickvdb1990

dit soort spelers geeft gewoon veel variance. als ze veel cbets callen en een AF hebben van 1.3, waarom zou je dan met AK op een QJ3r flop gaan cbetten?

Als je een mooie hand hit kan je keihard voor value gaan, en je moet nix balancen ofzo want daar kijkt dat soort tuig toch niet naar.

Maar ja die ene keer op de tien hitten ze dan hun 2 pair op de river als ze downcallen met bottom pair, maar je moet gewoon denken aan die 9 andere handen dat ze een flop, en/of turn/river bet callen waar een goeie speler dat niet zou doen. Da's méér kassa kassa dan je zou denken.