Ga naar het forum
Fiscus jaagt op pok...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fiscus jaagt op pokerprofs

195 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
17.5 K Weergaven
Jayrikh
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MCRaia

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Een BV opstarten kan wel dacht ik, maar het was niet heel gunstig belastingtechnisch.

Eenvoudig gezien kan dat kloppen: kansspelbelasting = 29%, vennootsschapsbelasting = 35%.

De vpb heeft verschillende schijven :

1e schijf = 20% (0-40k0
2de schijf = 23% (40-200k)
3de schijf = 25,5% (200k+)

;)

Qubie
Oldschool Grinder

Waarom niet gewoon de belasting heffen op het geld dat je afhaalt van je pokerroom.

Dit lijkt mij volgens mij het rechtvaardigst, dit is namelijk je echte winst.

Ik bekijk mijn bankroll als liquide middelen van mijn 'bedrijf'. Af en toe betaald dat 'bedrijf' mijn loon. Daar wil ik dan gerust belastingen op betalen.

Zo kan je gerust je bankroll laten groeien zonder je zorgen te maken.

Belastingtechnisch zal dit miss niet kloppen, maar in de geest lijkt me dit juist.

Yoghi
BlackMember

Je kunt niet verwachten dat de belastingdienst ook zo denkt. Die willen gewoon zo veel mogelijk geld en kijken pas later of het ook een goed systeem is.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

De belastingdienst wordt door pokerspelers niet serieus genomen omdat ze pokerspelers ook niet serieus neemt.

Wanneer er werkelijk in goed overleg een realistische regeling getroffen zou worden, zouden de meeste pokerspelers er waarschijnlijk geen echte problemen mee hebben.

Het wordt tijd dat de belastingdienst (lees tevens regering), die vast ook deze thread wel leest, de zaak eens serieus aanpakt, een goede adviescommissie opzet, met daarin een evenwichtig deel pokerspelers, overheid en belastingdienst, en een einde maakt aan dit moeras van kasteelheren, ridders en draken.

Misschien kunnen ze ook nog wel een mooie jonkvrouwe laten opdraven....

Qubie
Oldschool Grinder

Het leven zou toch zoveel beter zijn moesten wij het voor het zeggen hebben

Twisted1984
Elite Grinder

Ach ze moeten gewoon de dialoog aangaan met pokerspelers die hiervoor aangewezen worden vanuit de pokercommunity. Ik denk dat er gewoon een hoop misverstanden snel opgelost kunnen worden en dat er voor beide partijen heel eenvoudig een goed en eerlijk systeem opgezet zou kunnen worden. De hele bureaucratie zal dit waarschijnlijk echter vermijden =[.

Yoghi
BlackMember

Ze willen geen dialoog aangaan aangezien de wet heel duidelijk is vanuit hun oogpunt.

MCRaia
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Ach ze moeten gewoon de dialoog aangaan met pokerspelers die hiervoor aangewezen worden vanuit de pokercommunity.

Tja, wie is "de pokerspeler" en wie vertegenwoordigt hen?

Je hebt "de donk", de "vis", de rakeback grinder, de eendagMTTvlieg, de 1xperweekspeler, de pro, de poker-BV, de vulzelfmaarin...

Yoghi
BlackMember

Lijkt me logisch dat het hier zou gaan om pro's aangezien de verliezende spelers hier geen last van hebben

Jayrikh
Oldschool Grinder

Ze willen geen dialoog aangaan aangezien de wet heel duidelijk is vanuit hun oogpunt.

Vind ik ook logisch, anders zou je met teveel mensen een dialoog moeten aangaan. Zijn genoeg mensen die het niet eens zijn met het systeem van heffing hier.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

De regering is altijd nog volksvertegenwoordiging. Wanneer dus een flink deel van de bevolking een item heeft, lijkt het me niet meer dan normaal dat er eens goed naar gekeken wordt en serieus op gereageerd, i.p.v. 'tanks en kanonnen' in stelling te brengen...

Jayrikh
Oldschool Grinder

Pokerspelers zijn geen groot gedeelte van de bevolking, verder ben ik t met je eens :)

ik betaal ook gewoon belasting en (vooral) sociale premies over mijn salaris

is niks mis mee

Yoghi
BlackMember

Top onderbouwing, pokerpro en een normale baan zijn exact hetzelfde

ik heb het niet onderbouwd;)

ik geef enkel aan dat er niks mis is met belasting betalen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Misschien had ik dit linkje beter niet kunnen plaatsen.
Echter denk ik dat iemand anders het wel had gedaan.

Peace people.
Belastingdienst zuigt toch wel.trekken doen ze ook en aan het kortste eind ook nog eens.Maak je niet druk shit happens.

Yoghi
BlackMember

Belasting betalen an sich is niet fout ;)

Alleen de manier waarop het nu wordt gedaan is niet eerlijk

Yoghi
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door feinherb
Misschien had ik dit linkje beter niet kunnen plaatsen.
Echter denk ik dat iemand anders het wel had gedaan.

Peace people.
Belastingdienst zuigt toch wel.trekken doen ze ook en aan het kortste eind ook nog eens.Maak je niet druk shit happens.

Ik zie geen link.

Maak je niet druk tot je >50% van je winst mag afstaan

Jayrikh
Oldschool Grinder

Maak je niet druk tot je >50% van je winst mag afstaan

Is normaal, mensen met een normale baan moeten ook 52% belasting betalen in schijf 3. Zolang er maar niet gediscrimineerd wordt.

Alleen het eventuele verlies (zie vorige pagina) daar ben ik het niet mee eens..

Oorspronkelijk gepost door Jayrikh
Is normaal, mensen met een normale baan moeten ook 52% belasting betalen in schijf 3. Zolang er maar niet gediscrimineerd wordt.

Daar moet ik ook maar eens over gaan klagen als ik later arts/chirurg ben :P