Ga naar het forum
Prijsvraag: Win een...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Prijsvraag: Win een gratis SSS-coaching van Xpload1989

58 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
3,723 Weergaven

Xpload1989 geeft een gratis private SSS-coaching weg!

deadline: vrijdag 23:59u Nederlandse tijd.

Hey allemaal!

Ja, je leest het goed. Ik ben van plan iemand tijdens een sessie van zo'n 1,5 á 2 uur te coachen. Het gaat hier om SSS spelers, aangezien ik daar de meeste ervaring mee heb. Het gaat hier om SSS t/m NL25, en naar eigen keuze mag je met of zonder statistieken spelen.

Maar uiteraard gaat dit niet zomaar. Ik ben op zoek naar geweldige, originele, en zeker ook uiterest leerzame ideeën voor mijn volgende SSS-video(s). Dit kan gelden voor een enkele losse video, maar mag ook een idee zijn voor een serie van video's. Het liefst geen standaard dingen die al veel gedaan worden. Originaliteit (maar ook haalbaarheid) tellen zwaar mee!

Voorwaarden:
- Ik wil minimaal 3 inzendingen van verschillende personen, anders gaat het niet door. (daar is nu al aan voldaan)
- Het idee moet gaan over een enkele SSS video of een serie van SSS video's.
- Originaliteit krijgt de meeste punten.
- Mocht ik niet kunnen kiezen tussen de beste twee ideeën, dan zal ik beide tot winnaar uitroepen en twee coachings geven!

Dus, waar wacht je nog op? :)

PS: Wil je in aanmerking komen voor de coaching, houd dan ook de volgende punten in gedachten:
- Je hebt een werkende microfoon nodig.
- Je hebt Skype, en wil/kan/durft mij toe te voegen: Xpload1989
- Je beschikt over Mikogo
- Je computer kan 4-6 tafels draaiende houden, evt. met software ernaast.

* Over de voorwaarden en uitslag kan niet worden gediscussieerd.
** Originaliteit is niet alles natuurlijk, enige relevantie tot SSS is zeker een vereiste.

Inzendingen tot dusver:

Pieter80:

Oorspronkelijk gepost door pieter80
Het maken van blind steals.

tegen wie? met welke handen? wanneer en hoe vaak?

almighty1984:

Oorspronkelijk gepost door almighty1984
Ik zou zelf wel wat voelen voor leren spelen met stats.

Dit kan vanaf beginnersniveau (hoe stel je je HUD in als beginnend of iets meer advanced SSS speler, in welke situatie gebruik je welke stats en wat kunnen stats je voor verdere informatie geven) tot aan advanced, waarbij het misschien nodig is om je HUD aan te passen of anders om te gaan met alle getallen die je in beeld ziet. Dit alles uiteraard ondersteund door talloze voorbeelden :D

LaughingMan85:

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
Hoe je maximum value moet halen als je de absolute nuts flopt, bijvoorbeeld een rainbow straight hitten met 75o in een freeplay situatie in een multiway pot of als je quads hit met je PP, alé over het algemeen in die situaties dat je je hand niet echt moet gaan beschermen en je gerust 1 free card ofzo kunt weggeven.

Silverscope:

Oorspronkelijk gepost door Silverscope
Hoe je moet spelen tegen andere SSS'ers? Op partypoker NL10 kan je bijvoorbeeld geen SSS spelen maar misschien tog wat tips voor als je een doorzetter bent :P

afhaalchinee:

Oorspronkelijk gepost door afhaalchinee
Vanaf 27o spelen tot AA, en dan in de vid steeds een iets betere hand spelen. Er zal vast wel een lijst zijn met de slechtste tot beste hand.

Yoshiwa:

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
Hoe te spelen met een board dat je weet dat gevaarlijk is. Niet bedoeld dan op donklevels , want daar speel je bijna tegen een anytwo range .
Maar als je dan al in het stadium zit van huds , en je duidelijke tegenstanders hebt( niet zo van die vage randgevallen)
de situaties eruit zoeken waar je beter even conservatief speelt omdat er niet zoveel meer kan komen dat je helpt en het likely is dat je opponent je op dat moment beat heeft om zo je value te verbeteren.
Hierin ook het verschil met een BSS situatie aanhalen waar je mss wel nog door kan gaan omwille van implied odds , waar je deze bij sss niet hebt.

Knien12:

Oorspronkelijk gepost door Knien12
- Hoe je meer dan 24 tafels tegelijk speelt zonder dat de software van de verschillende rooms elkaar in de weg zitten.

- Hoe om te gaan met de situatie: villain called, Hero raised, villain reraised (wanneer folden, wanneer pushen).

- Wanneer is het profitabel om een c-bet te maken met AK als je niets hit op de flop (volgens mij is dit 1 van de grootste moneymakers/losers van de gemiddelde SSS'er).

- De vraag beantwoorden: is tafelselectie echt belangrijk op de lage limieten? (volgens mij niet, want meestal is het de donk die voor jou een plekje vrij maakt).

- Of misschien anders: speel op tafels met verschillende preflop% en probeer daarbij te bewijzen/beredeneren wat de ideale tafel is.

Jehryn:

Oorspronkelijk gepost door Jehryn
Voorstel 1: Isolatie raises

Er is nu een artikel over Isolatie raises maar het zou zeer leerzaam zijn denk ik om hierover een video te maken met voorbeelden van verschillende villains in verschillende posities en hoe je jezelf moet aanpassen aan de villains achter je. (lijkt me zeer EV+ als je dit goed kunt, maar ik vind het heel moeilijk om dit goed in de praktijk om te zetten).

Voorstel 2: OOP Donkraises/push

Op de lagere limieten (NL10-NL50 & soms ook nog NL100) gebeurd het redelijk vaak dat een villain waarvan je weet dat het een grote fish is, OOP je ineens voor een all-in beslissing zet als je de flop gemist hebt. Nu zegt de basisstrategie dan 100% folden terwijl je gutfeeling schreeuwt om de domme bluff te callen (TT op A72 Board bv). Een video hieromtrent zou leerzaam zijn als die de verschillende factoren bespreekt in de evaluatie van fold-push (stats, reads, outs, positie, draws..etc)

Voorstel 3: Blindsteals tegen kwade rocks/nits

Het is altijd zeer leuk als links van je een paar villains zitten met 7/7 -9/8 stats die 90%+ folden op een steal. In principe moet je dan met anytwo elke keer stealen aangezien het bijna onmogelijk is om hierop verlies te leiden. Ik heb echter gemerkt dat de rocks/nits dit beu worden als je het 4-5x achter elkaar doet en je dan gaan minireraisen met relatief slechte kaarten (sc,JT, 44 etc...). Een video die toont hoe je hierop kunt reageren en wat dan de voorwaarden zijn om te pushen zou zeer leerrijk zijn (ik weet het zelf niet :tongue: )

KeesAZ:

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
- wanneer meelimpen in late en SB.
- verschil tussen stack : raise ratio en nieuwe strategie
- squeeze play

Gigagonnie:

Oorspronkelijk gepost door gigagonnie
- notities: wanneer maak je ze? waarom? wat noteer je dan? hoe gebruik je dan later in het spel (in combi met stats?)?
- stats: wat heb je er aan in SSS? voor degenen met alleen nog een trial versie van Elephant: hoe kun je die stats/kleurtjes gebruiken in je spel?
- hoe kun je software gebruiken om je spel te analyseren, anders dan een paar specifieke handjes opnieuw te bekijken? Je bekijkt dan meestal je handjes die je verloren hebt, terwijl er ook leaks in je handen kunnen zitten die je gewonnen hebt, maar die je toevallig (bv door variance) hebt gewonnen. Hoe beoordeel je je gespeelde handen en hoe kun je daarvan leren en je spel verbeteren?

57 reacties
Arjon
Oldschool Grinder

Ah interessant! Daar gaan we es over nadenken :D

pieter80
PokerStrategist

tegen wie?
met welke handen?
wanneer en hoe vaak?

Ik hoop dat ik win :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

tegen wie?
met welke handen?
wanneer en hoe vaak?

Ik hoop dat ik win :P

We hebben een eerste inzending! Nog minimaal 2 te gaan. Hopelijk komen we wel wat verder dan 3. :)

Arjon
Oldschool Grinder

Dit kan vanaf beginnersniveau (hoe stel je je HUD in als beginnend of iets meer advanced SSS speler, in welke situatie gebruik je welke stats en wat kunnen stats je voor verdere informatie geven) tot aan advanced, waarbij het misschien nodig is om je HUD aan te passen of anders om te gaan met alle getallen die je in beeld ziet. Dit alles uiteraard ondersteund door talloze voorbeelden :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door almighty1984

Hmm, ik zie wat je bedoelt ja. Denk wel dat ik daar wat mee kan. Zeker een goede suggestie. :D

Keep those idea's coming people! :D

LaughingMan85
Elite Grinder

Hoe je maximum value moet halen als je de absolute nuts flopt, bijvoorbeeld een rainbow straight hitten met 75o in een freeplay situatie in een multiway pot of als je quads hit met je PP, alé over het algemeen in die situaties dat je je hand niet echt moet gaan beschermen en je gerust 1 free card ofzo kunt weggeven.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hmm, vrij pittig, heb zelf ook wel eens moeite met valuebets en dergelijke. Probleem is namelijk ook dat als je gaat afwijken van je standaard patroon (zoals potsized betten vanuit freeplay) dat je voorspelbaar wordt voor de oplettende spelers (Dus ja, dat zal bij NL25 en lager nog niet zo het geval zijn).

Maar we zullen kijken wat we kunnen doen.

De ideeën komen toch op lekker tempo binnen. :) Ga vooral zo door.

pieter80
PokerStrategist

moet je wel veel nuts vinden! Wordt een lange vid denk ik!

Hoe je moet spelen tegen andere SSS'ers? Op partypoker NL10 kan je bijvoorbeeld geen SSS spelen maar misschien tog wat tips voor als je een doorzetter bent :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Silverscope

Denk dat het spelen tegen SSSers niet zo'n probleem moet zijn.

Plan A) Ga ze het liefst uit de weg. Op PartyPoker is dat lastig, dus zul je over moeten gaan op....

Plan B) Meer stealen, iets looser openen, uitzoeken of ze wel echt SSSers zijn zoals wij dat aanleren. Zijn ze dat wel, dan ken je hun ranges ongeveer doordat je zelf dezelfde ranges hebt. Zijn ze het niet, dan zullen ze misschien wel fish zijn die het liefst niet teveel geld kwijt willen raken. :P

Maar spelen tegen andere SSSers staat er bij. Elke inzending telt ;)

LaughingMan85
Elite Grinder

idd, een paar sessions opnemen en daar de juist handen uithalen, je kunt de vid natuurlijk uitbreiden met algemene freeplay situaties

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

idd, een paar sessions opnemen en daar de juist handen uithalen, je kunt de vid natuurlijk uitbreiden met algemene freeplay situaties

Er zijn altijd oplossingen te verzinnen. Gaat nu alleen even om de geniale, originele en uiterst leerzame ideeën voor video's. :) Uitvoering komt later :P

NietzscheF
PokerStrategist

AA folden preflop,
De postflop play op de turn en river als je al all in bent,
Welke scheldwoorden passen het beste bij een bad beat.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door NietzscheF
AA folden preflop,
De postflop play op de turn en river als je al all in bent,
Welke scheldwoorden passen het beste bij een bad beat.

Doen we nooit met SSS, heb je zo weinig invloed op, schelden is persoonlijk en lost niets op.

Next! :D

afhaalchinee
Poker Player

vanaf 27o spelen tot AA

en dan in de vid steeds een iets betere hand spelen.

er zal vast wel een lijst zijn met de slechtste tot beste hand.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door afhaalchinee
vanaf 27o spelen tot AA

en dan in de vid steeds een iets betere hand spelen.

er zal vast wel een lijst zijn met de slechtste tot beste hand.

Wel vrij origineel, maar wat is de relevantie tot SSS?
Er gaat hooguit een hele boel uur zitten in het verzamelen van alle handen, van elk één, die achter elkaar plakken en vervolgens zonder enig SSS nut een video te maken. :rolleyes:

yoshiwa
Elite Grinder

hoe te spelen met een board dat je weet dat gevaarlijk is. Niet bedoeld dan op donklevels , want daar speel je bijna tegen een anytwo range .
Maar als je dan al in het stadium zit van huds , en je duidelijke tegenstanders hebt( niet zo van die vage randgevallen)
de situaties eruit zoeken waar je beter even conservatief speelt omdat er niet zoveel meer kan komen dat je helpt en het likely is dat je opponent je op dat moment beat heeft om zo je value te verbeteren.
Hierin ook het verschil met een BSS situatie aanhalen waar je mss wel nog door kan gaan omwille van implied odds , waar je deze bij sss niet hebt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
hoe te spelen met een board dat je weet dat gevaarlijk is. Niet bedoeld dan op donklevels , want daar speel je bijna tegen een anytwo range .

Het probleem hier, is dat SSS geen echte vorm van potcontrol kent. Als je voor ligt geef je flink gas, als je achter ligt kijk je of je de juiste pot odds krijgt om nog voor een redraw te kunnen callen, wat vaak niet het geval zal zijn. Ik zie zo dus niet echt een manier om dit toe te passen bij SSS, want als je denkt beat te zijn zul je vaak moeten opgeven.

Maar misschien kun je het nog wat verduidelijken als je denkt dat het wel kan met SSS. Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie namelijk. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bump before going to sleep :)