Ga naar het forum
Prijsvraag: Win een...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Prijsvraag: Win een gratis SSS-coaching van Xpload1989

58 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
3,722 Weergaven
Knien12
Elite Grinder

- Hoe je meer dan 24 tafels tegelijk speelt zonder dat de software van de verschillende rooms elkaar in de weg zitten.

- Hoe om te gaan met de situatie: villain called, Hero raised, villain reraised (wanneer folden, wanneer pushen).

- Wanneer is het profitabel om een c-bet te maken met AK als je niets hit op de flop (volgens mij is dit 1 van de grootste moneymakers/losers van de gemiddelde SSS'er).

- De vraag beantwoorden: is tafelselectie echt belangrijk op de lage limieten? (volgens mij niet, want meestal is het de donk die voor jou een plekje vrij maakt).

- Of misschien anders: speel op tafels met verschillende preflop% en probeer daarbij te bewijzen/beredeneren wat de ideale tafel is.

Euh, dit was het wel zo'n beetje.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo, je bent lekker op dreef hoor Knien ;) Zitten wel wat bruikbare dingen tussen. Speel zelf altijd maar op 1 room tegelijk, maar dan wel soms 20+ tafels op Stars. Dus ik ken het probleem van meerdere rooms niet, helaas.

Dat met c/bets op een gemiste flop kan erg interessant zijn. :)

Bedankt voor je suggesties. En oh ja, weer even een tuesday-morning bumpje ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

BUMP this thread up! :D

Ik denk trouwens dat ik de deadline zet op vrijdag 23:59u Nederlandse tijd. Dan zal ik in het weekend (afh. van mijn weekendplanning wordt het zaterdag of zondag) een winnaar kiezen van alle inzendingen die vóór zaterdagmorgen gedaan zijn. Alles daarna wordt helaas niet meer voor de wedstrijd meegenomen, wel mag je altijd suggesties blijven geven voor inspiratie voor nieuwe video's. Wil toch wat meer video's gaan maken in de komende tijd, mits de tijd het toelaat (lees: druk met studie voornamelijk).

yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
hoe te spelen met een board dat je weet dat gevaarlijk is. Niet bedoeld dan op donklevels , want daar speel je bijna tegen een anytwo range .
Maar als je dan al in het stadium zit van huds , en je duidelijke tegenstanders hebt( niet zo van die vage randgevallen)
de situaties eruit zoeken waar je beter even conservatief speelt omdat er niet zoveel meer kan komen dat je helpt en het likely is dat je opponent je op dat moment beat heeft om zo je value te verbeteren.
Hierin ook het verschil met een BSS situatie aanhalen waar je mss wel nog door kan gaan omwille van implied odds , waar je deze bij sss niet hebt.

Het probleem hier, is dat SSS geen echte vorm van potcontrol kent. Als je voor ligt geef je flink gas, als je achter ligt kijk je of je de juiste pot odds krijgt om nog voor een redraw te kunnen callen, wat vaak niet het geval zal zijn. Ik zie zo dus niet echt een manier om dit toe te passen bij SSS, want als je denkt beat te zijn zul je vaak moeten opgeven.

Maar misschien kun je het nog wat verduidelijken als je denkt dat het wel kan met SSS. Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie namelijk. :)

Het gaat hem inderdaad om het feit dat je die potcontrol niet kan toepassen. Het is vaak kiezen tussen cbetten(meestal AI gaan dus) of je hand virtueel opgeven.
Het voorbeeld van de AK van knien is een van de situaties die ik bedoel.
Maw , een video over het opnieuw evalueren van jouw hand op de flop en vooral , de handrange van villian bepalen en hiermee bepalen welke play op dit board de voorkeur krijgt.
Want het hoeft niet perse omdat je checkt dat je automatisch de pot verliest , je hebt genoeg donks die hier behind checken omdat ze met complete random crap zitten , of regulars die je verdenken van slowplay omdat je zo een tighte vpip hebt.
Wat dus eigenlijk de samenvatting is van mijn voorstel is een video over hoe het verderspelen van een hand , rekening houdend met alle info die je hebt , en niet enkel met het board bv :)

Arjon
Oldschool Grinder

Kzal em nog es bumpen voor je.

Komaan mensen, meer inzendingen moet kunnen toch! :)

Jehryn
Oldschool Grinder

Voorstel 1: Isolatie raises

Er is nu een artikel over Isolatie raises maar het zou zeer leerzaam zijn denk ik om hierover een video te maken met voorbeelden van verschillende villains in verschillende posities en hoe je jezelf moet aanpassen aan de villains achter je. (lijkt me zeer EV+ als je dit goed kunt, maar ik vind het heel moeilijk om dit goed in de praktijk om te zetten).

Voorstel 2: OOP Donkraises/push

Op de lagere limieten (NL10-NL50 & soms ook nog NL100) gebeurd het redelijk vaak dat een villain waarvan je weet dat het een grote fish is, OOP je ineens voor een all-in beslissing zet als je de flop gemist hebt. Nu zegt de basisstrategie dan 100% folden terwijl je gutfeeling schreeuwt om de domme bluff te callen (TT op A72 Board bv). Een video hieromtrent zou leerzaam zijn als die de verschillende factoren bespreekt in de evaluatie van fold-push (stats, reads, outs, positie, draws..etc)

Voorstel 3: Blindsteals tegen kwade rocks/nits

Het is altijd zeer leuk als links van je een paar villains zitten met 7/7 -9/8 stats die 90%+ folden op een steal. In principe moet je dan met anytwo elke keer stealen aangezien het bijna onmogelijk is om hierop verlies te leiden. Ik heb echter gemerkt dat de rocks/nits dit beu worden als je het 4-5x achter elkaar doet en je dan gaan minireraisen met relatief slechte kaarten (sc,JT, 44 etc...). Een video die toont hoe je hierop kunt reageren en wat dan de voorwaarden zijn om te pushen zou zeer leerrijk zijn (ik weet het zelf niet :tongue: )

- wanneer meelimpen in late en SB.
- verschil tussen stack : raise ratio en nieuwe strategie
- squeeze play

Heb ik nu een coaching gewonnen? :D

Gerv
Elite Grinder

Nee want dat laatste is niet van toepassing op de micro stakes mbt videos.

Voeluhh :rolleyes:

Oorspronkelijk gepost door Gerv
Nee want dat laatste is niet van toepassing op de micro stakes mbt videos.

Voeluhh :rolleyes:

Pff die andere twee zijn anders behoorlijk goed!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks guys, zie weer een aantal goede inzendingen :D

Zal de beginpost zsm aanpassen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tijd om weer te bumpen. Jullie hebben nog 2 dagen de tijd, want op de nacht van vrijdag op zaterdag sluit deze wedstrijd. Alles na 0:00 vrijdag nacht en dus zaterdag ochtend wordt niet meer meegeteld.

afhaalchinee
Poker Player

Ga SSSen in een sng, eerste veel van je stack wegdonken en dan volgens de SHC spelen, om daarna volledig in paniek te raken omdat de blinds stijgen! :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Toch weer nodig om nog even te bumpen. Ziet er naar uit dat de meeste inzendingen wel gedaan zijn, en dat de rest deze topic of niet meer op tijd zal opmerken, of totaal inspiratieloos is (of jammerlijk op z'n stoel zit te kijken hoe iemand zijn of haar geniale idee al heeft ingezonden).

Denk er aan: Inzendingen kunnen tot vrijdagnacht 0:00 worden gedaan, alles wat op zaterdag en daarna binnenkomt maakt helaas geen kans meer op de coaching.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Had ik trouwens al gezegd dat de PS Got Talent finale is begonnen, en dat ik ben verkozen tot één van de 5 finalisten? Had ik al gezegd dat de spelers die op mij stemmen misschien wel eens een voorsprongetje kunnen pakken in deze heel toevallig ook aan mij gekoppelde prijsvraag?

Zie hier: PokerStrategy got talent!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goed, de laatste 24 uur van deze wedstrijd zijn zojuist ingegaan! Het kan nog alle kanten op, niemand is nog zeker van zijn of haar plaats, en dus kan iedereen nog kans maken op de gratis coaching. Lekker blijven inzenden die ideeën, of slaap er nog even een nachtje over, en post ze morgen.

Voor nu fijne nachtrust, ik ga ook maar eens slapen. :)

Ook nog een poging van mij, want ik wil natuurlijk wel zo'n coaching winnen!
Ideeen:
- notities: wanneer maak je ze? waarom? wat noteer je dan? hoe gebruik je dan later in het spel (in combi met stats?)?
- stats: wat heb je er aan in SSS? voor degenen met alleen nog een trial versie van Elephant: hoe kun je die stats/kleurtjes gebruiken in je spel?
- hoe kun je software gebruiken om je spel te analyseren, anders dan een paar specifieke handjes opnieuw te bekijken? Je bekijkt dan meestal je handjes die je verloren hebt, terwijl er ook leaks in je handen kunnen zitten die je gewonnen hebt, maar die je toevallig (bv door variance) hebt gewonnen. Hoe beoordeel je je gespeelde handen en hoe kun je daarvan leren en je spel verbeteren?

Ben benieuwd! Groetjes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ah, leuk! Weer wat ideeën. Heel goed gigagonnie. :)

Nog 13 uur en 3 minuten de tijd mensen! :D

Knien12
Elite Grinder

@xpload,

Voor een keuze van de coaching mag je mij erbuiten laten.

De onderwerpen kan je wel gebruiken als je wilt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Knien12
@xpload,

Voor een keuze van de coaching mag je mij erbuiten laten.

De onderwerpen kan je wel gebruiken als je wilt.

Okay Knien, heel aardig van je om anderen de kans te geven ;)
Maar je ideeën zal ik zeker onthouden :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mogelijk de laatste bump voor deze thread. Jullie hebben t/m vanacht de tijd, alles daarna reken ik niet meer mee.

Dus, wil je nog kans maken op een gratis SSS coaching, of wil je een nog betere suggestie geven dan je al gedaan had om de kans om te winnen te vergroten, wacht dan niet te lang meer ;).