Voorlopige voor-selectie:
Okay, ik heb de inzendingen allemaal nog eens goed nagelopen, en proberen een keuze te maken. Nou was dit niet altijd even gemakkelijk. Maar ik zal proberen hoe ik aan mijn keuze ben gekomen. Daarbij is het belangrijk dat het hier om MIJN keuze gaat, en daar kan niet over worden gediscussieerd.
Ik begin met het volgende: Er waren een aantal vrij gecompliceerde ideeën. Ik wil daarom ook eerlijk toegeven dat mijn kennis van SSS vooral op de basic elementen is gericht, en dat ik daarom genoodzaakt ben een aantal te lastige onderwerpen te schrappen. Hopelijk kunnen jullie dat begrijpen en accepteren.
Maar dan bleven er toch nog wel wat ideeën over, waar ik een keuze uit moest maken.
Uiteindelijk voelde ik het meeste voor de volgende ideeën:
Spelen met stats, van basis tot wat meer gevorderde analyses van je tegenstanders en dit toepassen in je spel (o.a. van Almighty1984, die hier als eerste mee kwam, maar ook gigagonnie kwam later met het spelen met stats. Zoals gezegd geldt dat alleen de eerste persoon die met een idee komt kan winnen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit).
Het idee van KeesAZ (Het verschil tussen stack:raise ratio en de nieuwe strategie) vond ik ook een hele goede. Echter weet ik niet in hoeverre Kees nog coaching van mij nodig heeft, maar daarover zal ik hem nog wel even proberen aan te spreken.
Het idee van Knien, om een video te maken over 'wanneer wel of geen c/bet maken met bijv. AK op een gemiste flop' vond ik ook wel een leuke. Echter gaf hij al aan te passen voor de coaching, maar wel mocht ik zijn suggesties gebruiken voor een video. Dus daarvoor alsnog mijn dank. Maar ook yoshiwa kwam met zo'n soort verhaal, al werd het me pas duidelijk nadat Knien expliciet met het voorbeeld van AK kwam. Dus ik moet nog even bedenken wat ik daar mee doe.
Dit is wat ik er nu van gemaakt heb. Het komt dus neer op een keuze tussen deze video's. Tegen de andere deelnemers wil ik zeggen: Bedankt voor de inzendingen, wie weet blijkt deze coaching wel zo'n succes dat ik nogmaals een coaching zal weggeven, en dan hoop ik dat jullie er weer allemaal als eerste bij zullen zijn met jullie ideeën. Het zou zomaar kunnen dat er in de loop van de tijd nog een aantal van jullie ideeën in video-vorm terug te zien is. Denk bijvoorbeeld aan de blindsteals van pieter80, het maken van notes van gigagonnie, het analyseren van je spel misschien ook wel, en wie weet begin ik mezelf binnenkort ook wat meer te verdiepen in advanced SSS, en dan zal het meelimpen vanuit late positie vast ook wel een keer aan bod komen.
To be continued! (Want er moet nog wel een definitieve keuze worden gemaakt)