Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
261 Berichten
58 Gebruikers
0 Reacties
21 K Weergaven
Umag0n

Dat begrijp je verkeerd, je noemt dit spelletje gokken.

Wat het niet is, en doordat je blijft doorhameren op "gokken dit gokken dat".
Zal je niet geaccepteerd worden door vele mensen hier.

En om ons dan grot bewoners te noemen waar jij tunnel visie hanteert, is dan ook weer niet echt handig als je "ge-accepteerd" wilt worden. En advies wil hebben over je spel etc.

Tragisch om dit te lezen inderdaad. Maar er zit ook wel humor in. :D

Beantwoorden
Citeren
Lamapalooza

Oorspronkelijk gepost door Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag

Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
Toen je zei dat het een gokspel was besliste ik dit: je hoort hier niet thuis. Waarom zou je je anders ooit registreren op een site die gokkenstrategy heet?

:]

Ja ok ik begrijp het jullie zijn een groep en je wilt graag afstoten.

Alles wat niet volgens jullie regels is is fout nou goed.

Wees er trots op. Grotbewoners.

Ik heb dit getyped toen je dit topic nog maar net geopend had. Toen had nog bijna niemand geantwoord en had je nog minder reacties terug gegeven. Ik vind dat je sindsdien al veel blijk hebt gegeven dat je wilt leren en wilt aanpassen om winstgevend te worden. Jammer dat mijn reactie nu pas uitkomt, want nu is ie achterhaald.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Ik vond ook dat er een verbetering merkbaar was in zijn mindset, wel nog niet wat het moest zijn helaas maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Ik ben overgegaan op sit 'n go 3.50 buyin (doublethrough).. tot nu toe 3/4 winst. Ik kan geen cash games meer zien en ook geen tournaments die me geil maken met 14K+ 1st price.

Anyway. Wat me wel opvalt over het geheel genomen qua reacties is dat ieder van jullie, zonder je over 1 kam te scheren, het probleem op een technische manier benadert..

Ik kan absoluut heel veel leren qua techniek maar mijn probleem zit hem voornamelijk in psychologie en discipline.

Het is een soort self fulfilling prophecy. Met het gevaar me weer zwak op te stellen.. maar als ik niet geloof dat ik "geniaal" ben dan zal ik het ook nooit worden of zijn.. Ieder persoon die geniaal is gelooft in zichzelf en zijn/haar eigen gedachte kronkels.. Mensen die zichzelf NIET geniaal vinden die cijferen hun eigen ideeën weg terwijl sommige van die ideeën wel heel goed hadden kunnen uitpakken.

Mijn punt. Iedereen kan geniaal zijn. Echt. We hebben praktisch allemaal even veel neuronen in onze hersenen en neuronen worden altijd benut. Kwaliteiten zijn verdeeld maar wel vaak in evenwicht tussen verschillende personen.

Mijn probleem is dat ik te weinig te doen heb gehad die "tragische" week en alleen maar heb zitten pokeren. Wat ik moet doen is 's ochtends vroeg op werken, eten, bewegen, mijn bloed laten stromen, opgewekt raken, met meisjes flirten. En vooral geloven dat ik geniaal ben! En dan ff een paar uurtjes pokeren en dan klaar. Op mijn toppunt spelen max 3 uur ofzo en dan dingen doen die mij weer opgewekt maken voor de sessie de dag daarna.

Dat is de basis die ik als eerste onder controle moet krijgen. Technisch echt geloof me. Dat is niet mijn zwakke plek ookal lijkt het misschien zo door mijn stats. zelfcontrole en geloven in mezelf. Zorgen dat ik mijn eigen doom scenario NIET schrijf. Ik verwacht soms gewoon dat ik ga verliezen en dat is killing.

Ja en BRM

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

hoe groot zijn die sit en go's ? 9 mans ?
weer 400$ gestort ?

In ieder geval veel succes. Misschien moet je een blog aanmaken, dan kunnen mensen eventueel een beetje op je letten (zodat we je kunnen waarschuwen als je psychologie de verkeerde kant op gaat)

Ik denk dat je daar nog veel van kan leren ook .. er zitten hier veel mensen die er veel van kennen op psychologisch vlak maar ook op vlak van technische kennis .. dus in je blog kan je daar nog wat extra respons op krijgen .. dan kan je hier eventueel de link komen posten

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
weer 400$ gestort ?

In ieder geval veel succes. Misschien moet je een blog aanmaken, dan kunnen mensen eventueel een beetje op je letten (zodat we je kunnen waarschuwen als je psychologie de verkeerde kant op gaat)

Ik denk dat je daar nog veel van kan leren ook .. er zitten hier veel mensen die er veel van kennen op psychologisch vlak maar ook op vlak van technische kennis .. dus in je blog kan je daar nog wat extra respons op krijgen .. dan kan je hier eventueel de link komen posten

Kunnen we lachen. :]

Beantwoorden
Citeren
Timmaywin

Het is een soort self fulfilling prophecy. Met het gevaar me weer zwak op te stellen.. maar als ik niet geloof dat ik "geniaal" ben dan zal ik het ook nooit worden of zijn.. Ieder persoon die geniaal is gelooft in zichzelf en zijn/haar eigen gedachte kronkels.. Mensen die zichzelf NIET geniaal vinden die cijferen hun eigen ideeën weg terwijl sommige van die ideeën wel heel goed hadden kunnen uitpakken.

Hier ben ik het niet mee eens, ik denk eerder dat geniale mensen, of in ieder geval mensen die slimmer zijn dan gemiddeld (en die meer nadenken) juist daardoor ook onzekerder zijn. Doordat ze meer scenario's bedenken die ze ook meer twijfels geven ten opzichte van iemand die niet nadenkt. Zoals een loose agressive speler in poker agressief en groot raised en daarmee als het ware een grote bek geeft zonder inhoud tegenover een minbet die juist heel gevaarlijk kan zijn van een tighte speler.

Hoe een beslissing uitpakt, daar heb je bij poker geen invloed op, omdat daar een geluksfactor om de hoek komt kijken. Maar het belangrijkste is dat je de juiste beslissing maakt door de juiste redenering en niet alleen het hopen op een goede uitkomst.

Anyway, good luck

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

weer 400$ gestort ?

Ja 9 turbo en zeg ik niet maar is in ieder geval volgens BRM.

Oorspronkelijk gepost door TimmaywinHier ben ik het niet mee eens, ik denk eerder dat geniale mensen, of in ieder geval mensen die slimmer zijn dan gemiddeld (en die meer nadenken) juist daardoor ook onzekerder zijn. Doordat ze meer scenario's bedenken die ze ook meer twijfels geven ten opzichte van iemand die niet nadenkt.

Daar ben ik het ook volledig mee eens. Degene die in gezelschap bijvoorbeeld het meeste praat wordt van gedacht (onbewust) dat die persoon de beste ideeen heeft.. Maar de beste ideeën zitten juist in die jongen of dat meisje die stilletjes in een hoekje zit na te denken en aan te horen en te analyseren.. Maar die popie jopie krijgt positieve feedback en gelooft inzichzelf ookal is het misschien onterecht wordt die persoon toch eerder als geniaal neergezet in tegenstelling tot iemand die zichzelf nooit zal profileren zoals dat stille meisje. En public opinion is moeilijk om te negeren. Vooral als je al eenzaam bent. En voor je het weet geloof je wat ze zeggen, ondanks dat het niet echt waar is.

Oorspronkelijk gepost door GoedemiddagKunnen we lachen. :]

Pestbak.

PS: Ik zal nadenken over die Blog..

Beantwoorden
Citeren
TheErwin

Je moet echt een blog aanmaken, al die filosofische gedachten doen ons pokeraars goed na een dag hard zwoegen aan de tafels!

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Je moet echt een blog aanmaken, al die filosofische gedachten doen ons pokeraars goed na een dag hard zwoegen aan de tafels!

Vraag me echt af of het sarcastisch bedoelt is. Excuses als dat niet zo is maar moeilijk te zeggen.

Beantwoorden
Citeren
Knien12

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Dargmuse, kun je eens je stats posten van die sessies? Dan kunnen er misschien al een paar leaks geplugd worden. _thumbsup:

Ik schaam me diep maar goed..

Het probleem was duidelijk omaha.

Je geeft hier al aan dat het probleem Omaha is. Ergens anders in deze thread zeg je dat je de skills wel hebt, maar dat het aan de mindset ligt.

Nu is het bij PLO wel zo dat er meerdere manieren zijn om winstgevend te spelen, maar met stats als 16/9/2 (call/raise/3bet) durf ik toch wel te beweren dat je niet optimaal speelt. Ik zie villain in ieder geval graag met zulke stats aan tafel zitten.

Hierbij zal je preflop dan zo verliefd op je kaarten zijn geworden, dat je er postflop maar moeilijk afstand van kan doen als je niets gehit hebt.
Dat geef je al wel aan bij dat voorbeeld waar je met je AAxx verliest van iemand met trip 7's.
Villain heeft daar preflop gemiddeld nog steeds zo'n 35%. Tegen een zekere AA is any 2 pair+ genoeg om een 80% zekere BI binnen te halen.

suc6

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse

Ik heb nagedacht over dat blog maar het volgende zit me dwars.

Als ik winst ga maken structureel dan zal er gedacht worden.. Hij heeft ons advies goed opgevolgd. ma.w. Hij heeft het aan ons te danken.

Als ik verlies maak dan wordt ik uitgelachen.

Dus ik kan niet winnen in deze situatie.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

nee je doet toch gewoon wat je wil en je legt ons uit wat je wil .. trouwens wil je winnen of niet ?

Ik ben blij dat iedereen me helpt .. je moet het nog steeds zelf doen of leren .. of aantonen dat je niet moet leren

Beantwoorden
Citeren
beertie1

Ik ben toch voor dat je een blog aan maakt een filosoof als jij wil iedereen volgen dus. Lijkt me erg leuk. Mijn bolletje heb je nu al vast.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72

Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag

weer 400$ gestort ?

Kunnen we lachen. :]

wat is dat nou voor flutopmerking?

Overigens darqmuse ik ben het met je eens dat veel mensen het gelukselement onderschatten, ze maken weinig volume en runnen een tijdje goed en denken dat hun skill overheerst.. De geluksfactor zit overal verstopt, niet alleen in de kaarten die vallen als je all-in bent.. Hoe vaak krijg je premium handen gedeeld.. Krijg je preflop coolers gedeeld, hoe flopt het bord etc etc, preflop all in met AK is meestal goed maar als je net telkens tegen de top van je tegenstanders range aanloopt is dat ook geluk terwijl het in je all-in EV nauwelijks te zien is...

als je kijkt naar de variance simulator: http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

100 break-even spelers met een gemiddelde standaard-deviatie over een miljoen handen: (als je loose-agressive speelt of omaha of deepstacked/antes is je standaard-deviatie nog veel hoger, maar voor een tag op 100bb NLHE is 125bb/100handen standaard deviatie redelijk normaal)

sommige mensen spelen een paar duizend handen en winnen veel en denken dat ze het helemaal door hebben, maar het is allemaal variantie...

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Er is een gelukselement, maar broke gaan op 3 dagen komt niet alleen door pech. BRM is ook niet 100% dicht, maar voor de meeste spelers is het dat wel .. en je kan bijna niet broke gaan op 3 dagen tenzij je niet downmovet .. :)

Dus als hij een blog opendeed konden we kijken of er denkfouten waren .. hem uitlachen vind ik overigens ook niet netjes

Beantwoorden
Citeren
DeKuip

Als ik winst ga maken structureel dan zal er gedacht worden.. Hij heeft ons advies goed opgevolgd. ma.w. Hij heeft het aan ons te danken.

Maak je geen zorgen, als je een blog maakt zullen de mensen die je uitlachen (als die er al zijn) niet opgewassen zijn tegen de mensen die je willen helpen en benieuwd zijn hoe het je vergaat.

Uiteindelijk zijn we hier om elkaar te helpen, niks is leuker om een mede-forumgenoot in een winnende speler te zien veranderen.

Maak nou maar gewoon een blogje :)

Beantwoorden
Citeren
Horemanske

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Maak je geen zorgen, als je een blog maakt zullen de mensen die je uitlachen (als die er al zijn) niet opgewassen zijn tegen de mensen die je willen helpen en benieuwd zijn hoe het je vergaat.

Uiteindelijk zijn we hier om elkaar te helpen, niks is leuker om een mede-forumgenoot in een winnende speler te zien veranderen.

Maak nou maar gewoon een blogje :)

_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990

Wat ben ik blij dat ik op deze thread heb geklikt, weer wat leesplezier om tussen mijn favorieten te zetten!

@darqmuse, Ik ken dat gevoel wel, winnen en dan weer 2x zoveel verliezen... puur ongeluk IMO.
Je hebt zoveel geld gemaakt met zo weinig geld waarmee je begon, dat wilt toch wel zeggen dat je winnend speelt...
Meeste pros hebben hun eigen denkwijze ontwikkelt waar jij obviously ook mee bezig bent!
In my opion, ben je gewoon pro in wording.

Succes met je pokercarrière en maak er het beste van!

Beantwoorden
Citeren