Ga naar het forum
All your heroes are...

Meldingen
Alles wissen

All your heroes are dildos

129 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
4,446 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is precies de regel dat de meest juicy tafel me het meeste geld kosten :(. Zal geen handjes posten, gwn standaard zieke setups en suckouts tegen één van de meest retard fishes die ik ooit gezien heb.

Al paar dagen op rij gestaag aan het verliezen, heb 200nl even op hold gezet omdat ik daar gewoon geen pot kan winnen. Het gaat precies niet eens beter op 100nl.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ga binnenkort eens een discussietje plaatsen hier over een rare speler die ik vaak tegenkom, hoe hem te beaten met de reads en stats die ik heb. Heb het druk druk druk met vanalles dus zal morgen/overmorgen zijn. Stay tuned!

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Zou ik wel interessant vinden om te bekijken dus zeker doen. Ik herken het in ieder geval, ik heb eerst verschillende buy-ins verloren op bet365 op nl 50 waardoor ik terugzakte naar nl20 en daar weer enkele buyins verloor. Maar nu begin ik zowat door te krijgen hoe ze spelen en de laatste 2.5 k handen haal ik 38 bb /100 on nl20 :f_biggrin: Om maar aan te geven hoe belachelijk ze daar over het algemeen spelen :D In het begin zat ik mezelf constant te levelen om toch maar te callen " dat kan toch echt niet dat hij die hand zo zou spelen", en elke keer was het toch wel het geval :D Herken je dat?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zou ik wel interessant vinden om te bekijken dus zeker doen. Ik herken het in ieder geval, ik heb eerst verschillende buy-ins verloren op bet365 op nl 50 waardoor ik terugzakte naar nl20 en daar weer enkele buyins verloor. Maar nu begin ik zowat door te krijgen hoe ze spelen en de laatste 2.5 k handen haal ik 38 bb /100 on nl20 Om maar aan te geven hoe belachelijk ze daar over het algemeen spelen In het begin zat ik mezelf constant te levelen om toch maar te callen " dat kan toch echt niet dat hij die hand zo zou spelen", en elke keer was het toch wel het geval Herken je dat?

Ja tuurlijk, heb het nu zelf ook nog soms. Ik merk dat ik tegen regs ook te weinig naar stats begin te kijken, omdat het altijd dezelfde spelers zijn. Dan doe ik soms nog een beetje te fancy terwijl dit meestal niet hoeft.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ga nu een screenshot posten van die rare speler zijn stats (van 100nl, heb hem op meerdere limieten), met wat commentaar en reads. Ik heb zelf al adjustments gemaakt die werken, hoewel ik schijteslecht run tegen hem. Hij is echt een gigantische luckbox tegen iedereen en dit is ook deels waarom hij wint. Hij heeft wel een edge op fish echter, ik zie hem ook sick vaak aan tafels zitten met 5BI of zelfs 10BI.

Jullie moeten maar posten welke adjustments je zou maken en ik hoop dat het een interessante discussie wordt. Ik zal zelf mijn adjustments in stukken posten over de komende week zodat het leerzaam is voor zowel mezelf als de rest.

Spoiler

Een eerste belangrijke opmerking is dat dit ook oudere stats zijn en dat zijn speelstijl merkbaar veranderd is. Ik kreeg het wel ongeveer gefilterd, maar in dat gele kader toont hij nog steeds te veel handen :(. Ik zal de veranderingen hieronder zetten.

Tweede: dit zijn gemiddelde waarden. Als ik tegen hem speel gebruik ik stats van de tafel zelf. Daarom dat de stats van totale sample een beetje vertekend zijn, het is pas in de laatste 800 handen ofzo dat het echt te gek wordt. Ik weet niet waarop hij zich baseert, maar de ene dag speelt hij 40/37 en de volgende dag 70/68 (**EDIT: mogelijke verklaring below**). Ook zijn 3b % verandert sterk. Deze flexibele stats heb ik in het vet gezet. De rest verandert niet zo heel erg, maar het gebeurt wel vaak dat hij ineens absurd veel cbets gaat raisen, zelf cbet, steals callt, restealt, tripple barrelt oid. Dit merk ik dan wel snel op, omdat hij het echt brainless IEDERE keer doet in dezelfde spot. Dit is altijd erg exploitable.

Veranderingen aan stats:

Spoiler

VPIP 57%
PFR 47%
Call open 25%

Raise unopened pot:

• EP: 74%
  • MP: 77.7
  • CO: 80%
  • BTN: 85.1%
  • SB: 82.9%

3bet 9.5%
fold to 3bet 30.7%
4bet range 2.7%
Squeeze 1.2%
Fold SB 2 steal 60.9%
Fold BB 2 steal 59.5%
Steal 82.1% (duh als hij overal 80% opent :P)

Zijn stats tegen mij zijn vaak ook veel extremer door history met smacktalk enzo :D. Zo was er een tafel waar hij gewoon 100% 3bette tegen mijn steals, dan elke flop die hij miste c/f speelde. Logische adjustment was dus callen met mijn ganse range (wat zowieso al 90%+ was) en bet flop 1/2 als hij checkt. Tegen mijn 3bets of openraises fold hij ook precies gewoon 0% IP of OOP, tegen hem zou die HM2 feature echt handig zijn. Hij is vooral gigantische fan van suited handen. SOOOOOTEEEED.

Mogelijke verklaring voor VPIP schommelingen: als er een limper is dan verandert zijn openingsrange niet, zijn sizing is ook telkens hetzelfde (ZEER belangrijk, verder meer daarover). Echter zijn call open is véél tighter. Dus als er goeie spelers rechts van hem zitten zal zijn VPIP veel lager liggen doordat hij al de crap die hij normaal opent gaat folden. Ik zal er volgende keer wel eens op letten want zijn stats schommelen niet echt per tafel maar daadwerkelijk per dag.

Nu nog erg belangrijke reads. Als hij raised is het altijd en in elke positie een minraise, zelfs als er 3 limpers voor hem zijn. Hoe zijn range dan veranderd heb ik niet genoeg sample voor, maar het is nog steeds ongeveer 50%. Enkel zijn 3bets zijn 2.5x of klikt hij snel POT bij een squeeze. Maar bij regel is elke raise een minraise, ook postflop.

Als hij bet postflop is het nooit hoger dan 1/2 pot (meestal minder) en hij bet vaak. Er is slechts één uitzondering op en dat is de river. Als hij obvious zwakte bespeurt, het board is redelijk ugly en de pot is 25-30bb oid dan stampt hij gewoon zijn ganse 80bb stack erin. Hij wordt obviously zelden gecalld en ik schat dat het zon 70% bluffs zijn.

Tegen mij speelt hij meestal eerlijk. Als hij iets heeft (van draw, underpair tot monster) dan bet hij (1/2 pot natuurlijk). Als hij checkt heeft hij 90% niets. Tenzij hij in zon rare bui zit dat hij een bepaalde spot constant gaat aanvallen.

Notes die ik heb op hem:

Spoiler

slowplay KK pf (call 3bet, call F, shove T)
mindonk TPGK 3way
OVERSHOVE when noticing weakness
AA 1bb cbet on dry Q hi 3way
calldown TP like a champ w/history v me
dont barrel - he folds his air
TPTK (A6) broke in 3bet pot (c/rai T 2268)

De grootste moeilijkheid is oop spelen tegen hem, omdat zijn range gewoon ATC kan zijn (behalve als hij 100% restealt oid), maar hij is ook geen klassieke fish omdat hij niet spewy afbetaald. Ook is het moeilijk hem te cooleren doordat alles een minbet of minraise is.

Ben wel even bezig geweest met dit allemaal op te schrijven en als er me nog iets te binnen schiet of als je een fout ontdekt zal ik het aanpassen. Zal vandaag of morgen ook nog wat voorbeeldhanden posten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net wat geprutst met equilab samen met een kerel uit engelse community over skype, dus ben wat lui geweest ivm wat ik hier zelf gestart heb, maar ik zie dat er precies niet echt veel haast bij is :P. Maar toch: to be continued!

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

over die villain;
hij speelt best eerlijk (gezien zijn turn + river cbet, river AFq) dus je zult niet teveel tegen hem moeten bluffen op de turn en river, als hij doorbarrelt, want hij heeft dan altijd iets. Zijn leak zit imo preflop door teveel handen te spelen en niet te folden op 3bets. Je value range voor 3betten zou dus groter moeten worden. Je kunt 88+, KJo+, KTs+ ATs+ voor value 3betten imo (10%).
Vervolgens foldt hij op 70% vd handen, dus is vanaf de flop weer eerlijk, als hij niets heeft, gaat hij niet door.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Denk dat je gewoon 't beste IP veel handen tegen hem kan callen of 3betten(voor value). En dan op de flop veel floaten of juist weer raisen. Veel van z'n range moet hij wel opgeven als je raist.

Ook kun je wel cheap tegen hem drawen als die steeds minder dan 1/2 bet.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb niet veel tijd atm om iets lang uit te schrijven, maar ik ga wel grotendeels akkoord. IP 3bet ik ongeveer de range die je aangeeft, maar eigenlijk ook nog elke suited ace, omdat zijn range echt weighted is naar suited handen. Heb hem al oop mijn 3bet zien callen met K2s en dergelijk. Dan kan ik hem hard ownen met een nutflush.
Ik float hem ook wel wat op de flop omdat hij inderdaad zo eerlijk is op de turn en hij echt nooit meer dan 1/2pot bet.

Nu geld gaan afpakken van men maten live :D

Beantwoorden
Citeren
sjengfred
Oldschool Grinder

Respect voor die uitgebreide speleranalyse. Ik neem mij dat ook vaak voor om te doen voor spelers die ik vaak tegenkom maar ik blijk daar steeds te lui voor te zijn. Ik denk dat het erg +EV is zowel voor het exploiten van die tegenstander als voor het algemeen inzicht in het spel. Dus nog tips hoe ik daar niet meer te lui voor kan zijn? :coolface:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ben veel te lui voor een blog :D. Maar dit wil ik wel delen, even superhot gerund op NL100 vannacht.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

WTF 800 handen waarom ga ik homegame spelen terwijl ik achter mijn pc had moeten zitten :-D

Beantwoorden
Citeren
faithless1
PokerStrategist

mooi blog hoor

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik moet er eindelijk weer eens invliegen om mijn sessies te reviewen en wat handen te bespreken / sweaten. Meningen op al mijn handen worden geapprecieerd :)

Ben beetje de touch verloren met poker en begin dan ook te twijfelen over standaard spots als deze. Ik ben toch committed op de R maar ik vind dit een klotespot (result oriented fail). Is tegen fish 49/25; 33% fold2 3bet; 1.8 AF; 33% WTSD.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BB$107.30:///////;MP2$107.15:///////;MP3$157.36:///////;CO$89.35:///////;BU$145.72:///////;SB (Hero)$100.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:s, A:s.
MP2 folds, MP3 raises to $3.00, 2 folds, Hero raises to $11.00, BB folds, MP3 calls $8.00.

Flop: ($23) Q:c, A:d, 7:d (2 players)
Hero bets $13.00, MP3 calls $13.00.

Turn: ($49) 2:s (2 players)
Hero bets $29.00, MP3 calls $29.00.

River: ($107) J:c (2 players)

Spoiler

Hero bets $47.00, MP3 calls $47.00.

Final Pot: $201.
Results follow:

Hero shows a pair of aces(K:s A:s).
MP3 shows two pairs, aces and jacks(J:h A:h).

MP3 wins with two pairs, aces and jacks(J:h A:h).

Tegen dezelfde kerel een paar handen ervoor. Had achteraf gezien iets groter moeten betten op de turn want ben toch committed tegen zijn range. Ik heb 29% nodig.

Hand afspelen

Known players:
[tg]CO$101.90:///////;BU$100.00:///////;SB$78.83:///////;BB$60.25:///////;MP2$164.47:///////;MP3 (Hero)$114.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with T:s, 8:s.
MP2 folds, Hero raises to $3.00, CO calls $3.00, BU calls $3.00, SB calls $2.50, BB folds.

Flop: ($13) 9:c, J:s, 2:s (4 players)
SB checks, Hero bets $9.50, CO folds, BU folds, SB calls $9.50.

Turn: ($32) T:c (2 players)
SB checks, Hero bets $18.00, SB raises to $66.33(All-In), Hero calls $48.33.

Spoiler

River: ($164.66) 3:c (2 players)

Final Pot: $164.66.
Results follow:

Hero shows a pair of tens(T:s 8:s).
SB shows a straight, king high(K:h Q:s).

SB wins with a straight, king high(K:h Q:s).

Board: 9c Js 2s Tc

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 37.315% 36.47% 00.85% 690 16.00 { Ts8s }
Hand 1: 62.685% 61.84% 00.85% 1170 16.00 { JJ, 99, 22, AJs, KQs, J9s+, T9s, 98s, 87s, AJo, J9o }

Dit is tegen een agressieve reg die mij heel erg graag 3bet IP en squeezed enzo. Hij is echter niet supersolid en doet soms rare dingen. Hij speelt echter erg tight terug op 4bets. Ik denk echter dat ik in het vervolg wel 4bet/broke kan spelen omdat ik hem ook wel 4bet bluff. De spelers achter hem zijn allemaal redelijk tighte (bad)regs dus zijn range is hier waarschijnlijk nog wijd. Stats: 27/24; 9.5% 3bet; 5.0 AF.

Hij cbet deze flop niet, terwijl hij dat eigenlijk altijd zou doen met zen air, AA, AK, flushdraws, A3s en misschien nog KQ. Al de rest wat hij checkt zijn denk ik 99-QQ, soms eens KK en zwakke Kx.

Zijn minraise op de turn vind ik dan ook nergens op slaan en aangezien deze kerel niet altijd een logisch denkpatroon volgt vond ik het op dat moment moeilijk om uit te vissen. Hij kan het doen met zijn Adx handen als hij me op een bluff zet, kan met zijn zwakke SD value om mij te doen callen met een nog zwakkere hand. Hij heeft me hier bijna nooit beat door zijn flopcheck en zijn sterke handen zou hij wel wat groter raisen voor SPR op de R lijkt me. Niet veel slechtere handen gaan me echter afbetalen op een 3bet, tenzij ik het er misschien in een knal inship om het er bluffy te doen uitzien. Dat is wat ik had gedaan nu ik results gezien heb.

R zou ik eigenlijk as played moeten donk/callen op elke non diamond omdat hij me gewoon nooit beat heeft en mijn line dan ook gewoon nergens op slaat, dus hij kan nog callen of bluffen met zwakkere handen.

Hand afspelen

Known players:
[tg]CO$230.03:///////;BU$136.38:///////;SB$101.15:///////;BB$141.62:///////;MP2$65.10:///////;MP3 (Hero)$149.51:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with A:h, K:c.
MP2 folds, Hero raises to $3.00, CO raises to $9.00, 3 folds, Hero calls $6.00.

Flop: ($19.5) K:d, 3:d, 3:c (2 players)
Hero checks, CO checks.

Turn: ($19.5) 9:d (2 players)
Hero bets $10.00, CO raises to $20.00, Hero calls $10.00.

River: ($59.5) 3:h (2 players)
Hero checks,

Spoiler

CO checks.

Final Pot: $59.5.
Results follow:

Hero shows a full-house, threes full of kings(A:h K:c).
CO shows a full-house, threes full of kings(T:h K:h).

Hero wins with a full-house, threes full of kings(A:h K:c).
CO wins with a full-house, threes full of kings(T:h K:h).

Beantwoorden
Citeren

net een beetje gelezen, en ziet er leuk uit allemaal.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik run als god deze week en we zitten nog maar in den helft :D.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

NL50 tot NL200 toch?

Beantwoorden
Citeren
VipKen
PokerStrategist

Tis maar te hopen dat er niemand van de kansspelcommissie deze blog van nabij volgt _biggrin:

nice graph & keep it going up _cool:

Beantwoorden
Citeren

Still running like god?

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

pretty nice :D updates plz

Beantwoorden
Citeren