Ga naar het forum
Darqmuse NL5 >>> NL...

Meldingen
Alles wissen

Darqmuse NL5 >>> NL200

319 Berichten
42 Gebruikers
0 Reacties
9,676 Weergaven
12disciples
PokerStrategist

Ook voor sander, darqmuse (en ik trouwens ook) denken, communiceren, voelen en reageren anders dan anderen.
Het maakt voor hem en mij wel degelijk uit of het grof of netjes wordt gezegd.
Grof betekent voor mij, dat ik iemand niet meer serieus KAN nemen. Die persoon kan mij dan dus niet meer helpen.

Stop met ervan uit te gaan dat iedereen uit dezelfde eenheidsworst is gesneden!!!!!

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door onmybike

Oorspronkelijk gepost door 12disciples
Hey Onmybike,

Vindt je het leuk om iemand met een handicap zo de grond in te trappen of zo?
Ga je morgen ook mensen uit een rolstoel trappen, die om hulp vragen om ergens binnen te komen met een te hoge drempel?

ben je nu echt serieus?
ga je hem nu zielig maken ook?
hij zegt dat ie me een bloedneus wil slaan. maakt mij niet uit hoe ziek die dan in zen hoofd is maar laat hem lekker in een psychiatriese inrichting zitten dan ipv hier op forum.
raar hoe jij hier naar kijkt. Maar als je een briefje van de dokter krijg dat je een kronkel in je hoofd hebt mag je zomaar iedereen bedrijgen en zo belachelijk doen? doe ik niet aan mee dus.
En nee ik help mensen graag daarom ben ik bijvoorbeeld ook handjugde hier p dit forum. Mijn eerste post was opbouwend en ik zei eerlijk wat ik dacht over op welk niveau hij nu zat en als hij zich daar zo beledigd door voelt moet hij maar therapie krijgen of een flinke dosis kalmeringsmiddel imo.

Heb je al eens de moeite genomen om te kijken wat Asperger en ADD/AdDH inhoudt? Een van de dingen bij Asperger is, dat ze bij een verkeerde benadering met een heel kort lontje reageren, zonder dat echt zelf te willen. Helaas hebben ze dat vaak niet in de hand. Is het dan zo moeilijk voor de NT-ers om daar een beetje rekening mee te houden?

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Ook voor sander, darqmuse (en ik trouwens ook) denken, communiceren, voelen en reageren anders dan anderen.
Grof betekent voor mij, dat ik iemand niet meer serieus KAN nemen. Die persoon kan mij dan dus niet meer helpen.

Stop met ervan uit te gaan dat iedereen uit dezelfde eenheidsworst is gesneden!!!!!

ik heb op mijn netste manier gezegt dat ik dacht dat het beter was om niet bij te storten omdat ik dacht dat hij nl5 nog niet beate. Ik kan het zelf niet netter zeggen hoor en nu doe je net of ik hem in eerste instantie voor rotte vis uitmaak totaal niet. Het is overduidelijk dat hij hier het probleem is ik niet. En als je niet tegen een opmerking kan ga je het heel moeilijk krijgen in deze wereld en zeker in poker waar je wel een stootje moet kunnen hebben.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Hey Onmybike,

Ga je morgen ook mensen uit een rolstoel trappen, die om hulp vragen om ergens binnen te komen met een te hoge drempel?

ben je nu echt serieus?
hij zegt dat ie me een bloedneus wil slaan. maakt mij niet uit hoe ziek die dan in zen hoofd is maar laat hem lekker in een psychiatriese inrichting zitten dan ipv hier op forum.
raar hoe jij hier naar kijkt. Maar als je een briefje van de dokter krijg dat je een kronkel in je hoofd hebt mag je zomaar iedereen bedrijgen en zo belachelijk doen? doe ik niet aan mee dus.
En nee ik help mensen graag daarom ben ik bijvoorbeeld ook handjugde hier p dit forum. Mijn eerste post was opbouwend en ik zei eerlijk wat ik dacht over op welk niveau hij nu zat en als hij zich daar zo beledigd door voelt moet hij maar therapie krijgen of een flinke dosis kalmeringsmiddel imo.

Heb je al eens de moeite genomen om te kijken wat Asperger en ADD/AdDH inhoudt? Een van de dingen bij Asperger is, dat ze bij een verkeerde benadering met een heel kort lontje reageren, zonder dat echt zelf te willen. Helaas hebben ze dat vaak niet in de hand. Is het dan zo moeilijk voor de NT-ers om daar een beetje rekening mee te houden?

moslims hebben ook een kort lontje toch zeg ik wat ik wil over moslims. Best grappig hoe je net wil doen alsof ik raar doe terwijl ik normaal doe als je een krot lontje hebt moet je daar iets aan doen (medicatie of tot 10 tellen) en dan ben jezelf het probleem.

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

ik heb op mijn netste manier gezegt dat ik dacht dat het beter was om niet bij te storten omdat ik dacht dat hij nl5 nog niet beate. Ik kan het zelf niet netter zeggen hoor en nu doe je net of ik hem in eerste instantie voor rotte vis uitmaak totaal niet. Het is overduidelijk dat hij hier het probleem is ik niet. En als je niet tegen een opmerking kan ga je het heel moeilijk krijgen in deze wereld en zeker in poker waar je wel een stootje moet kunnen hebben.

Je onderschat nu 2 mensen heel erg, Darqmuse en mij. Als er iets is wat we met onze "handicap"kunnen, dan is het incasseren en weer opstaan (om vervolgens wel genadelos hard terug te slaan, terwijl men dit niet verwacht).

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

ROFL... Te grappig hoe je met je ziekte te koop loopt. Zet even je ziekte aan de kant en discusieer dan verder.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Je onderschat nu 2 mensen heel erg, Darqmuse en mij. Als er iets is wat we met onze "handicap"kunnen, dan is het incasseren en weer opstaan (om vervolgens wel genadelos hard terug te slaan, terwijl men dit niet verwacht).

aan de ene kant zijn jullie zielig en moeten we lief zijn maar eigenlijk zijn jullie gewoon superhumans.
Volgens mij heb ik hem door ja..

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

Hey Onmybike,

ben je nu echt serieus?

moslims hebben ook een kort lontje toch zeg ik wat ik wil over moslims. Best grappig hoe je net wil doen alsof ik raar doe terwijl ik normaal doe als je een krot lontje hebt moet je daar iets aan doen (medicatie of tot 10 tellen) en dan ben jezelf het probleem.

Heb je nu al de moeite genomen om te kijken wat Asperger inhoud, want je blijft maar roepen over dat we er zelf iets aan moeten doen en/ of medicatie nemen. Er zijn dingen die we niet goed kunnen. Zie het als een verlamde in een rolstoel, die zal met de beste wil en / of medicijnen van de wereld niet kunnen lopen en is afhankelijk van het begrip van anderen (wat niet zo moelijk is, want de handicap is prima te zien, dit in tegenstelling tot een verborgen handicap als Asperger).

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
ROFL... Te grappig hoe je met je ziekte te koop loopt. Zet even je ziekte aan de kant en discusieer dan verder.

Kan alleen als de andere partij snapt hoe de "ziekte"in elkaar steek. Maar als ik de reacties hier zo lees, dan wil men die moeite niet doen.

Ik loop hier mijn hele leven al tegen aan. Ik noem het ondertussen dan ook een ziekte, wanneer iemand niet de moeite neemt om zich in te leven in een onzichtbare handicap. Zie het als een handicap voor "normale" mensen.

Beantwoorden
Citeren
shevas7
Oldschool Grinder

ik dacht dat je gezegd had niet meer te reageren in dit topic omnybike? en dan kom je af met die "kanker" post (niet beledigend bedoeld :) )

Ik vraag me af op basis waarvan jij denkt dat Darqmuse NL5 niet beat? Die ene hand? Akkoord dat die niet optimaal gespeeld was... maar dat wil niet zeggen dat hij het niet beat.
Als je zijn graphs die hij hier post bekijkt ziet het er toch naar uit dat hij winstgevend speelt. Er is zeker nog ruimte voor verbetering in zijn spel, en als hij verder aan zijn spel werkt zal hij verder verbeteren en zal zijn winrate naar omhoog gaan.

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

Je had naar aanleiding van zijn andere thread beter horen te weten en anders met hem kunnen communiceren, maar het feit dat je dat niet lukt is blijkbaar jouw "handicap"meneer de NT-er.

Beantwoorden
Citeren
12disciples
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door shevas7
ik dacht dat je gezegd had niet meer te reageren in dit topic omnybike? en dan kom je af met die "kanker" post (niet beledigend bedoeld :) )

Ik vraag me af op basis waarvan jij denkt dat Darqmuse NL5 niet beat? Die ene hand? Akkoord dat die niet optimaal gespeeld was... maar dat wil niet zeggen dat hij het niet beat.
Als je zijn graphs die hij hier post bekijkt ziet het er toch naar uit dat hij winstgevend speelt. Er is zeker nog ruimte voor verbetering in zijn spel, en als hij verder aan zijn spel werkt zal hij verder verbeteren en zal zijn winrate naar omhoog gaan.

Dank je Shevas, dit heeft Darqmuse nu dus nodig. Een eerlijke analyse van zijn spel, waar hij verder mee kan komen.
IOk zelf ben daartoe niet in staat, want ik heb helaas te weinig ervaring en kijk op dit soort analyses.

Beantwoorden
Citeren
LiquidCity
PokerStrategist

Als ik je zo eens zie praten over handen denk ik dat je veel gaat hebben aan het programma equilab op deze site (gratis te krijgen). Als je met 2 man allin gaat heb je meer dan 50% nodig (zelfs nog meer want je moet de rake ook nog beaten) met 3 man 33% etc. Dit ga je echt nooit halen met zo'n hand als 54s tegen 4 of minder allins. Zoals dit als voorbeeld :

Equity   Winst   Split
MP2    32.32%  31.18%   1.14% { 77+, A9s+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KJo+ }
MP3    43.23%  42.09%   1.14% { 88+, AJs+, KQs, AKo }
BU     24.44%  24.32%   0.13% { 54s }

je hebt hier minder dan 25% terwijl je 33%+ moet hebben dit is dus echt zo enorm terrible en verliesgevend en dit zijn zelfs nog loose ranges voor villians.
Als je niet goed weet wat je handen waard zijn tegen bepaalde ranges word het heel erg lastig denk je. Want je overschat suited connectors blijkbaar behoorlijk als je zomaar een 8bb raise gaat callen preflop. Want je hit eigenlijk nooit echt nuts wel soms een 5 of een 4 maar ja dan verlies ja vaak alleen nog maar meer.

EDIT: ps: zou geen geld bijstorten het klinkt miss lullig maar ik ben gewoon eerlijk ik denk dat je nl5 niet beat.

Ik hoop wel dat je begrijpt dat je juist minder dan 33% nodig hebt..

nvm, 1 speler niet fullstacked. Al denk ik niet dat je dat bij je 33% had ingerekend.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door shevas7

klopt maar dacht als iemand me een bloedneus wil slaan ik dacht dat hij eroverop zou houden deed ie niet dus dacht reageer dan nog ook omdat hij mij probeert weg te zetten als iemand die ik niet ben.

Nee dat baseer ik niet op die hand.
Ik loop hier al behoorlijk lang rond ook voordat ik lid werd en ik kan denk best wel goed he verschil zien tussen de attitude van een winstgevende poker speler en een verliesgevende. Zo is de kans dat een winstgevende poker zegt dat het allemaal geluk is vrij klein (als hij het meent). Zo is iemand die normaal 1 tafel speelt en de laatste 5 maanden niet met BRM de kans heel klein dat het een winstgevende poker spelers is.
En zo zijn er nog heel veel dingen die mij het idee geven dat ik denk dat hij geen winstgevende poker speler is en dat hij toevallig 1 weekje gespeeld heeft en een leke graph laat zien over een lolsample doet daar niks aan af.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Darqmuse, gewoon pokeren en leren. Je bent nieuw, laat ze maar wat plagen .. ik vind alvast dat je je de juiste vragen nu stelt en ik vind dat je mindset al veel beter is dan toen in je eerste post waar je het nog over pech had.

Je merkt ook wel dat er nog situaties zijn die je nog niet goed inschat. Maar net doordat je dit merkt leer je al dus dat is goed. Heb je ook al op handbeoordelingsforum gezien.

Over die hele ruzie .. denk dat onmybike het niet slecht bedoelde. Ik begrijp wel dat het niet fijn is om te lezen (logisch) maar aan de andere kant wilde hij wil nog helpen dusja het is een beetje dubbel natuurlijk. Er zijn hier vele mensen op het forum die vrij direct zijn .. dus probeer je dat niet aan te trekken en denk gewoon .. ach ze reageren hier al met tips dus mag ik blij zijn met de gratis hulp .. als je dan kalmer blijft zul je ook wel meer respect gaan krijgen denk ik !

Dus gewoon doen wat je de laatste dagen bezig bent. Denk dat je leerproces de goeie richting uit gaat. Alleen nog wat ruzies proberen te vermijden :D

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door LiquidCity

Als ik je zo eens zie praten over handen denk ik dat je veel gaat hebben aan het programma equilab op deze site (gratis te krijgen). Als je met 2 man allin gaat heb je meer dan 50% nodig (zelfs nog meer want je moet de rake ook nog beaten) met 3 man 33% etc. Dit ga je echt nooit halen met zo'n hand als 54s tegen 4 of minder allins. Zoals dit als voorbeeld :

Equity   Winst   Split
MP2    32.32%  31.18%   1.14% { 77+, A9s+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KJo+ }
MP3    43.23%  42.09%   1.14% { 88+, AJs+, KQs, AKo }
BU     24.44%  24.32%   0.13% { 54s }

je hebt hier minder dan 25% terwijl je 33%+ moet hebben dit is dus echt zo enorm terrible en verliesgevend en dit zijn zelfs nog loose ranges voor villians.
Als je niet goed weet wat je handen waard zijn tegen bepaalde ranges word het heel erg lastig denk je. Want je overschat suited connectors blijkbaar behoorlijk als je zomaar een 8bb raise gaat callen preflop. Want je hit eigenlijk nooit echt nuts wel soms een 5 of een 4 maar ja dan verlies ja vaak alleen nog maar meer.

EDIT: ps: zou geen geld bijstorten het klinkt miss lullig maar ik ben gewoon eerlijk ik denk dat je nl5 niet beat.

Ik hoop wel dat je begrijpt dat je juist minder dan 33% nodig hebt..

nvm, 1 speler niet fullstacked. Al denk ik niet dat je dat bij je 33% had ingerekend.

Dat is al meer gevorderd uiteraard dat gaat alweer een stukje verder.
Eigenlijk is het dit :

Hoeveel moet je bijleggen in de pot / Hoeveel is de totale pot (met jou bijleg erbij) = minimaal % equity dat je nodig hebt.

Dat is denk ik het makkelijkste om te zeggen

Beantwoorden
Citeren
elsjorro
PokerStrategist

Lol het heeft ook gewoon niks met plagen,schelden oid te maken. Hij post iets, waarop mensen die 100000 keer meer verstand van poker hebben een opmerking maken, die IMO echt vrij normaal geuit word.

En dan krijg je opmerkingen van 4 mensen een bloedneus dit en dat. Is toch te zielig voor woorden joh.

En dan als kroon op al het gezeur, komt er nog een medestander die idd met een ziekte te koop gaat lopen. Vind het erg voor jullie dat jullie een bepaalde handicap waarmee jullie moeten leven en zal vast erg zwaar zijn , maar komop joh wtf haal je dat erbij.

Omny geeft gewoon een mening, zegt ja ik zou niet bijstorten, maar vanaf beneden leren en doorgaan. En dan krijg je dit? Denk dat iedereen gewoon lekker ze gezeik voor zich moet houden, en niet zo afgeven op omny.

Lijkt wel of dat de trend van het forum begint te worden. Neem wat aan van iemand die beter is dan jou in het spelletje, en zo niet kom dan niet lopen fucken dat je over 3 naar nog NL2 niet beat.

Snap echt niet dat mensen zo achterlijk kunnen gaan lopen doen op een forum en al helemaal niet stoerdoenerij, dan moet je hier eens een keertje langskomen. Want 9/10 zijn gewoon panlat, of hebben nog nooit een knal uitgedeeld.

Beantwoorden
Citeren
Darqmuse Topicstarter
Darqmuse
PokerStrategist

Dank je Shevas, dit heeft Darqmuse nu dus nodig. Een eerlijke analyse van zijn spel, waar hij verder mee kan komen.
IOk zelf ben daartoe niet in staat, want ik heb helaas te weinig ervaring en kijk op dit soort analyses.

Ja. Als je het op die manier verwoord dan laat je mij in mijn waarde en geef je me de zin en energie om ervoor te gaan en mezelf te verbeteren. Laat je me niet in mijn waarde dan wordt ik boos en verbeterd mijn spel niet.

Dus ondanks dat onmybike moeite heeft gedaan om een technisch verhaal uit te leggen.. Is dit iets van veel meer waarde voor mij game.

Want waar begint het mee.. zelfvertrouwen en het gevoel dat wat je doet uberhaupt zin heeft. En daarvoor is het toch soort van nodig.. dat andere mensen in jou geloven. Dat geeft mij kracht.

Dan is de volgende stap het leren. Je moet niet gaan leren als je denkt dat wat je doet geen zin heeft. Dus ondanks dat je best hebt gedaan met dat antwoord onmybike.. wordt het vervolgens volledig teniet gedaan doordat jij mij die basis van zelfvertrouwen en toekomstvisie niet gunt.

Zelfs als jij heilig geloofd dat iemand gaat falen mag je het niet zo uitspreken want je weet het niet zeker. Maar het kan wel invloed hebben. De woorden die jij kiest.

Ja zo werkt het met autistische mensen. Wij nemen alles in principe heel persoonlijk. Woorden zijn levend.

Ik heb ook dingen gezegd waar ik spijt van heb en daar bied ik mijn excuses voor aan. En van die bloedneus dat was meer als illustratie van hou deze discussie was verlopen in het echt. En daarmee bedoel ik maar te zeggen dat het voor iedereen makkelijk is om op een forum bijdehand te doen.

iig sorry voor drama.

En bedankt 12disciples. Fijn als er iemand voor je opkomt. Gebeurt maar weinig tegenwoordig.

Vrolijk Kerstfeest :)

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Kijk... leuke post nu, kom je een heeeeeel stuk aardiger over.
Heb je skype BTW? Voeg me even toe als je wil.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Even om misverstanden uit de weg te gaan.
Weet niet precies hoe je het las wat ik schreef maar heb nergens gezegt dat ik dacht dat je ging falen alleen gaf ik mijn idee over waar ik dacht dat je nu was in je pokercarriere.
vrolijk kerstfeest iig en gelukkig nieuwjaar.

Beantwoorden
Citeren