Analyseren en aanpassen. That's the game
Week 9:
Kort maar krachtig: volkomen k*t. $120 er door heen getilt in Rush & Cash NL10. Dat betekent bankroll terug naar $110. Week 10 wordt niet/ nauwelijks spelen en werken aan tilt control. Want op deze manier heeft het geen zin om door te gaan met de challenge. Het patroon is een aantal weken positief, vervolgens een bad run, die ik enorm versterk door te tilten. Ben begonnen in "The Mental Game of Poker", hopelijk helpt het me.
Het is zeker jammer dat dit gebeurd is maar ik heb hier mijn twijfels of het niet verstandiger was om minder 10NL te spelen dan dat je nu gedaan hebt.
Zelf speel ik 6 tafels en als ik 10NL zal proberen zal dat in het begin maar 1 tafel zijn, en zeker niet R&C. Niet vervelend bedoeld en sessie waar de flips de verkeerde kant opvallen en je card dead bent zijn ook erg vervelend. Maar ik heb de laatste tijd wel gemerkt dat ik in het eerste 15 min spelen wel kan voorspellen of ik langer door ga of dat ik acuut stop en wat anders ga doen om de verlies te beperken.
Misschien een andere tip voor als je gewoon de reguliere tafels speelt en je hebt een goede stack gebouw 200BB ofzo iets meer iets minder. Vaak heb ik het gevoel dat het spel wat minder wordt en minder makkelijk spelen wordt omdat je zoon grote stack hebt. Dus dat verlaat ik de tafel en ga ik op een nieuwe tafel spelen met het gewonnen spel in mijn zak. Dit vergroot wel je winst percentage en als je op een lekkere fishy tafel zit moet je ook vooral blijven zitten maar met 2 of meer REGs ben ik weg.
Uiteraard was dat verstandiger geweest. Maar dat is het probleem in zo’n tilt fase: dan doe ik heel onverstandige dingen. Zoals inderdaad te hoge limiet spelen, belachelijke calls maken, stupide bluffs maken, te veel tafels, moe doorspelen, etcetera. Noem de kenmerken van tilt maar op en ze zijn van toepassing op mij. Nu ook gewoon terug naar 5NL en de draad weer oppakken. Want ik denk nog steeds dat ik het wel kan. Als ik tenminste fit en op de juiste limieten speel
Kals, heel herkenbaar. Heb er na 10 jaar nog steeds last van.
Hangt ook wat samen met je karakter.
Ik kan heel geconcentreerd spelen tot ik wat beats pak en dan speel ik tot het verlies weg is. Al.is dat 4u smorgens....
Gewoon max 4 tafels spelen of minder of 1 rush
Maar rush heb ik al lang goodbye gezegd want kan heel snel gaan en is nog tighter dan normale tafels waardoor je meer tegen value range zit dan normaal
Week 10:
Weinig gespeeld bankroll nog steeds $110. Wel veel gelezen en opgestoken over tilt control: "The Mental Game of Poker". Maakt me er wel van bewust hoeveel ik verlies door tilt in mindere mate of in zijn beste verschijning:f_grin:. Blijf ik mee doorgaan. Wat eigenlijk ook een vorm van tilt is, is dat ik mijn AA, KK niet/ nauwelijks kan folden, ook als het wel bijna duidelijk is dat ik tegen 2 pair, set of straight zit. Hopelijk deze week weer wat meer spelen, maar ook niet meer zoveel dat ik achter het scherm zit te knikkebollen en mijn $$ wegclick op de automatische piloot. Dus: scherp spelen deze week, niet tilten en niet vergeten dat het een hobby is.
Oorspronkelijk gepost door schelleXL
Gewoon max 4 tafels spelen of minder of 1 rushMaar rush heb ik al lang goodbye gezegd want kan heel snel gaan en is nog tighter dan normale tafels waardoor je meer tegen value range zit dan normaal
Dat klopt inderdaad, je kan er van uit gaan dat je tegenstander een tophand heeft, behalve als de smarthud uitzonderlijk hoge vpip aangeeft. Ik speel bijna altijd 3 tafels rush, en als het dan even tegen zit, dan gaat het inderdaad hard.
Niet vergeten dat 1 rush tafel hetzelfde is als 4 gewone dus je speelt eigenlijk 12 tafels. Ik max 4
Niet vergeten dat 1 rush tafel hetzelfde is als 4 gewone dus je speelt eigenlijk 12 tafels. Ik max 4
Het is misschien ook verstandiger om terug te gaan naar 2 tafels, misschien is 3 rush inderdaad wel een beetje veel voor mij. Ik ga het weer eens proberen, maar niet nu. Probeer niet meer te spelen als ik moe ben;-)
Week 11:
Niet veel, niet weinig gespeeld: bankroll 1 BI down $105. Wel veel gewerkt aan tilt control, en daar had ik alle gelegenheid toe. Zonder echt slecht te spelen was ik halverwege de week 4 BI down, er lukte werkelijk niks, met als kers op de taart een misclick voor $5. Sets hitten lukte trouwens best vaak, maar meestal als er ook 3-4 van een straat en/ of flush lag, dus daar moest ik erg vaak folden. Maar het grote winstpunt was dat ik niet echt ging tilten. Ook niet toen het later in de week ineens als een trein liep, en je raadt het nooit: mijn Internet er continu uit lag. Ik ben me er erg van bewust geworden hoe weinig ik mijn zogenaamde A game speel. Ik speel echt heel veel op automatische piloot, moe, tilt/ gefrustreerd. Hoe meer ik me daarvan bewust wordt, hoe beter, dus met frisse moed naar week 12. Hopelijk met wat resultaten, maar liever nog met goed spel.
Op Unibet wel 15 EUR up, maar daar leer ik niks, alleen maar "tight is right" en 4 tafels spelen.
Week 12:
Redelijke stabiele week, niet heel veel gespeeld en dat bevalt eigenlijk wel heel goed. Ik speelde eigenlijk te veel. Bankroll 1 BI($5) up $110. Uiteraard wel fouten gemaakt, maar niet zoveel als hiervoor, niet door tilt in ieder geval. Wel heb ik nog steeds moeite om AA, KK, QQ te folden als ik eigenlijk wel weet dat ik tegen een set of beter zit. Hopelijk kan ik die leak er uit halen, tilt control volhouden en ook zorgen dat ik meer op mijn best speel, dus niet op de automatische piloot. Dat lukt beter met 2 tafels Rush $ Cash, dus daar hou ik me voorlopig maar aan, bij 3 gaat het eigenlijk wat te snel voor mij. Op Unibet weer 15 EUR up, dat (b)lijkt meer winstgevend voor me te zijn, maar ja daar ga ik niet beter worden. Al met al wel tevreden over deze week, op naar mijn favoriete nummer 13
Stabiel bezig (behalve met die 13 :D) dus progressie zal wel volgen dan.
Goed om het spel ook mentaal te analyseren en je niet alleen te focussen op het spel zelf
Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Goed om het spel ook mentaal te analyseren en je niet alleen te focussen op het spel zelf![]()
Klopt, er valt van alles aan mijn spel te verbeteren, maar eerst maar eens het allerslechtste gedeelte aanpakken en dat is toch wel tilt.
Week 13:
GG $110 naar $124, niet spectaculair, maar wel weer de goede kant op. Soms lijkt het wel in R&C dat all-in gaan of callen met KK niet winstgevend is. Zelf 2 keer met KK tegen AA aan gelopen, maar ook 2 keer met AA tegen KK. Heb tot nu toe maar 1 keer KK pre-flop gefold, beide een 300+ BB stack en de 4-bet was zo groot dat ik het niet aandurfde.
Maar goed KK pre-flop folden gaat wel heel ver en met 100BB zal ik nog steeds all-in blijven gaan. Voor de rest best tevreden, 1e sessie ging perfect, daarn wat verliezende dagen, maar gewoon normaal blijven spelen en dat is wel eens anders geweest;-) Wat me nog wel steeds veel geld kost, is toch die grote river-bets callen, vaak weet ik wel dat ik de pot ga verliezen, maar dan toch tegen beter weten in om die call-button clicken, jammer.
UB van $150 naar $147 , niet veel gebeurd daar.
Week 14:
GG $124 -> $165, top week qua resultaat, + $41, waarvan $15 GG Care promotie. Erg goeie run van kaarten, dat kan ook niet anders, maar wel redelijk goed gespeeld ook. Dit keer wel AA een keer kunnen folden:f_thumbsup: na all-in op river, en een keer niet, maar dat was maar 1/3 BI. Bij een aantal handen had ik waarschijnlijk meer value kunnen halen door veel groter te betten op de river, maar ja nu had ik tenminste nog iets op de river. De handen waarmee ik all-in verloor, waren in mijn ogen niet te voorkomen: 2 keer set over set en set tegen straight. Deze run van kaarten gaat natuurlijk niet voortduren, maar mag van mij nog een weekje door:f_biggrin:
Ben nog steeds aan het herhalen in "The Mental Game of Poker" en ik ben er van overtuigd dat dat mij helpt, maar is wel makkelijk praten als je in een upswing zit, dat realiseer ik me ook wel.
Wat ook helpt in mijn geval, is minder (lang) spelen, door "poker moeheid" schakelde ik vaak over naar de automatische piloot
en die is in mijn geval niet zo heel betrouwbaar en kost me een hoop geld. En maximaal 2 tafels, 3 is voor mij nog te veel en dan schakel ik ook over naar de auto-click en helaas clickt die ook nog meestal de call button, erg verliesgevend, niet meer doen.
UB ook een winst van $147 naar $159. Bizar welke spelers je daar zo nu en dan tegen komt. Er zat een rechts van me, die elke hand all-in ging. Laat ik nou net in de eerste 3 handen 1x AA en 1x KK hebben. Zoals ik al zei, het zat enorm mee deze week:f_drink::f_drink:
Mooi
Idd fishes zijn er zeker op unibet maar ook avonden dat die gasten alles hitten. Dan kalm blijven is zeer moeilijk.
Komt goed.
Wat is je target op gg voor nl10 te gaan spelen ?
Wat is je target op gg voor nl10 te gaan spelen ?
Tsja, ik was het al bijna van plan om weer te gaan proberen, maar vanavond een ongelukkige sessie gespeeld op 5NL. Het is niet zozeer het geld, maar ik vermoed dat mijn skills nog niet genoeg zijn voor 10 NL. Aan de andere kant, als ik de boel een beetje onder controle heb, moet dat toch ook kunnen. Ik had altijd als target > $200 = 10NL. Maar dat ging een paar weken geelden gigantisch mis. Dat zal niet weer gebeuren, dus ik hou gewoon vast aan > $200 = 10NL
Ga deze week ook maar eens werk maken van hand reviews. Niet alleen om mijn eigen leaks te ontdekken, maar ook om te kijken of ik een patroon kan vinden bij de regulars.
Toch vooral je eigen spel verbeteren hoor.
Simpele zaken aanpakken per maand.
Hoe speel ik 3bet, 4bet ik genoeg
Hoe speel je flushdraws
Check raise ik genoeg of fold ik te veel ?
Hero call ik te veel op de river met toppair of overpair bv.
Zo'n zaken maken een groot verschil