Ga naar het forum
Disability, voorlop...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Disability, voorlopig niet actief

222 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
6,404 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oke, even iets langer niet updaten en mijn blog is op pagina 3 te vinden...... Om een lang verhaal kort te maken, de laatste weken zijn niet helemaal zo gelopen als ik had verwacht, de laatste dagen van mijn FDB heb ik zo goed als niet gespeeld en ook daarna kwam het nooit echt van spelen. Helaas kost het me daardoor wel stukken meer tijd om een limiet te doorlopen, blijkbaar lukt het me maar niet om echt volume te spelen, of misschien toch, na een stroeve start heb ik de laatste dagen gewoon minimaal één sessie per dag kunnen spelen. De graph die daar voor juni tot nu toe bijhoort ziet er als volgt uit.

Actual Winnings lopen vrijwel gelijk met de EV-lijn, dus dat is op zich wel prima, wat opvalt is dat de graph vrij swingy is voor een FR graph maak ik me niet al teveel zorgen, dit is gewoon min of meer een weerspiegeling van een aantal coolers en setups dat ik ben tegengekomen deze maand. Resultaat van dit alles is wel dat we langzaam richting 50NL toe kruipen, dus hoogstwaarschijnlijk kan ik (mits ik wat volume maak) vrij binnenkort beginnen met 50NL shots of misschien al wel een volledige overstap naar 50NL, of ben ik nu misschien weer wat te optimistisch?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

50NL!

Finally, een nieuw hoofdstuk in deze blog. Hoewel ik de laatste weken van juni niet zoveel heb kunnen spelen als ik had gehoopt is mijn doel wel bereikt, voor de derde of vierde keer boven de $1K uit en dus is het tijd om een stapje vooruit te gaan zetten, 50NLFR! Waar ik de vorige keren boven de $1K grens nogal hard op mijn bek ging wil ik dit voorkomen, vandaar deze gestructureerde post met verbeterpunten en doelstellingen, dit werkte in het verleden en hopelijk gaat dit mij ook nu helpen om actief met mijn spel bezig te zijn zodat ik dit keer niet ga terugvallen.

Gezien ik me deze maand vooral ga bezighouden met het kijken van wielrennen (:D) zal het volume deze maand opnieuw niet indrukwekkend zijn, ik heb deze maand nog niet gespeeld en zal het grootste gedeelte van deze maand hooguit één sessie per dag spelen. Om te beginnen gewoon zes tafels om even te wennen aan de iets grotere bedragen (ik weet eigenlijk horen we alleen in BB's te denken) maar vooral om te zoeken naar mogelijke niveauverschillen. Ben op dit moment al bezig met het importen van een behoorlijk aantal handen en hopelijk kan ik vanavond een eerste sessie doen. Doordat ik deze maand vrij weinig zal kunnen spelen heb ik wel meer tijd om een beetje fatsoenlijk speel : leerratio aan te houden, voor de Tour video's kijken, sessies reviewen en aan mijn spel werken en 's avonds sessies spelen.

In het kort is dit de bedoeling:

Sessie/leertraject:

:diamond: Beginnen met zes tafels, om na een paar weken weer negen tafels te spelen (EDIT 7 juli: Toch maar weer negen tafels, na een onwennige eerste sessie loopt alles wel weer nu).
:diamond: Elke sessie reviewen, video's kijken, eventueel wat seatsessies doen.
:diamond: Database 50NL uitbreiden.

Eigen spel:

:diamond: Indien mogelijk iets losser isoleren vanaf BU, CO, HJ.
:diamond: Actiever worden in blinddefence.
:diamond: Losser terugspelen op resteals.

MTT's:

:diamond: Beginnen met werken aan MTT spel, lezen van artikels, kijken van video's en indien mogelijk volgen Engelse MTT coaching (Nederlands indien Gold).
:diamond: Af en toe eens wat MTT's spelen naast 50NLFR (vanaf augustus).

Eigenlijk hoef ik niet zo gek veel uit te leggen over deze lijst, ik wil me zo langzamerhand naast de cashgames ook wat meer gaan richten op MTT's, ik heb er nu de roll voor en dus lijkt dit me een goed moment om ook hiermee te beginnen. Uiteraard zal ik de komende tijd nog wel wat doelstellingen toevoegen aan de lijst, dit is slechts een begin. De verbeterpunten aan mijn spel zijn simpelweg omdat ik op de lange termijn toch naar een iets lossere stijl zal moeten toewerken, ik ben nu een standaard 13/11 TAG met vrij nitty blinddefence en een te hoge fold to 3-bet, ik zal hier op de lange termijn toch iets aan moeten veranderen, dus begin ik hier het liefst zo snel mogelijk mee.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Naar goede gewoonte even de nieuwe table setup posten, gezien ik hier noodgedwongen het e.e.a. aan moest veranderen dankzij die lelijke update van Full Tilt. Dit is in ieder geval waar ik het voorlopig mee zal moeten doen, mijn oude kaarten weer werkend gemaakt met de UNIVERSAL Mod en de table en alles daaromheen wat aangepast met lay-outs gevonden op het Duitse forum en 2+2. Beetje slordig uitgeknipt screenshot maar ach wie maakt zich daar nou druk om. :D

Van het uiteindelijke spelen is deze maand (ook dankzij de update) nog vrij weinig gekomen, slecht 1K gespeeld tot dusver, maar denk wel dat ik hier de komende weken nog wat verandering in kan gaan brengen. Dit gaf me in ieder geval wel de kans om flink wat bij te leren, heb de laatste dagen behalve dan met trainingen in de sportschool en het kijken naar de Tour gevuld met het kijken van een aantal video's. :)

Strootman is van ons ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Strootman is van ons ;)

Ach voor vijf miljoen mogen jullie hem best hebben hoor, vind ik toch wel een beetje veel geld voor hem. :D

Mijn nieuwe FT lay-out die ik hier gister had neergezet beviel toch niet zo, sterker nog bij het multitabelelen was het gewoon irritant. Heb alles dus maar weer omgegooid, een mooi donker theme met soortgelijke buttons (en grote rode bet buttons), daarnaast wat minder felle cardbacks en heb wat lopen kloten in Layout.xml met de font-sizes, alles is nu een stukje groter, op deze tafel behoorlijk lelijk maar bij het multitabelen voor iemand als mij wel zo handig. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

We zijn goed een week bezig dus is het weer even tijd voor een update. Laten we het maar niet te lang over het resultaat hebben, want de eerste 6K die ik nu gespeeld hebben waren uiteindelijk slechts breakeven. Ik run goed anderhalve BI onder EV en ben al een aantal lelijke setups tegengekomen set over set in 3-bet pot (villain min 3-bet AA vs 66 en flop komt A64 rainbow), ik hit set villain hit gutshot en meer van dat soort grappen. Als ik even niet naar het resultaat kijk ben ik over mijn spel redelijk tevreden (op een dramatische wonsdagsessie na). Aan de hand van aantal video's die ik de afgelopen dagen gezien heb zijn er ook weer wat mogelijke verbeterpuntjes bijgekomen, dus zal ik mezelf maar even qouten.

Oorspronkelijk gepost door Disability
In het kort is dit de bedoeling:

Sessie/leertraject:

:diamond: Beginnen met zes tafels, om na een paar weken weer negen tafels te spelen (EDIT 7 juli: Toch maar weer negen tafels, na een onwennige eerste sessie loopt alles wel weer nu).
:diamond: Elke sessie reviewen, video's kijken, eventueel wat seatsessies doen.
:diamond: Database 50NL uitbreiden.

Eigen spel:

:diamond: Indien mogelijk iets losser isoleren vanaf BU, CO, HJ.
:diamond: Actiever worden in blinddefence.
:diamond: Losser terugspelen op resteals.
:diamond: Losser terugspelen op SB vs BB steals.
:diamond: Beter (vaak meer) terugspelen op donkbets.

MTT's:

:diamond: Beginnen met werken aan MTT spel, lezen van artikels, kijken van video's en indien mogelijk volgen Engelse MTT coaching (Nederlands indien Gold).
:diamond: Af en toe eens wat MTT's spelen naast 50NLFR (vanaf augustus).

Ik heb nog niet echt tijd gehad om me meer om de MTT's te gaan richten maar hopelijk is daar de komende dagen wat meer tijd voor. In ieder geval zal ik deze post afsluiten met een paar handjes, niet allemaal even boeiend maar ach, je moet toch wat neerzetten. :D

Lijkt me vrij standaard dit, kan preflop eventueel flatten maar UTG is een enorme vis die toch wel meecallt, flopbet is klein vanwege de kleine sidepot.

$0.25/$0.5 No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($30.45)
UTG+1 ($14.65)
MP1 ($10.00)
MP2 ($10.00)
CO ($30.40)
BTN ($11.45)
SB ($64.70)
Hero (BB) ($54.55)

Pre-flop: ($0.75, 8 players) Hero is BB K♠ K♣
UTG raises to $1, 1 fold, MP1 raises to $4, 4 folds, Hero raises to $11, UTG calls $10, MP1 goes all-in $6

Flop: 9♣ K♦ 2♥ ($32.25, 3 players)
Hero bets $10, UTG calls $10

Turn: T♣ ($52.25, 3 players)
Hero bets $10, UTG goes all-in $9.45

River: 4♥ ($71.70, 3 players)

Final Pot: $71.15
Hero shows: K♠ K♣
UTG shows: Q♣ Q♥
MP1 shows: A♥ K♥

Hero wins $68.70 ( won +$37.70 )
UTG lost -$30.45
MP1 lost -$10

Villain speelde 9/4/3, A7s zit dus normaal gezien niet helemaal in zijn opeingsrange UTG (:D), dan overshoved villain ook nog de turn, veel makkelijker heb ik toch nog niet kunnen stacken.

8 players

Stacks:
UTG ($14.65)
UTG+1 ($66.60)
MP1 ($52.60)
Hero (MP2) ($50.00)
CO ($10.50)
BTN ($50.40)
SB ($97.60)
BB ($71.60)

Pre-flop: ($0.75, 8 players) Hero is MP2 T♦ T♠
2 folds, MP1 raises to $1.75, Hero calls $1.75, 4 folds

Flop: A♠ 6♦ T♣ ($4.25, 2 players)
MP1 bets $4.25, Hero calls $4.25

Turn: Q♠ ($12.75, 2 players)
MP1 goes all-in $46.60, Hero goes all-in $44

River: K♣ ($103.35, 2 players)

Final Pot: $100.75
MP1 shows: A♦ 7♦
Hero shows: T♦ T♠

MP1 wins $2.60 ( lost -$50 )
Hero wins $97.75 ( won +$47.75 )

Respect voor de midstacks, A high + gutshot en BDFD = nuts ofcourse. :D

8 players

Stacks:
UTG ($11.55)
UTG+1 ($11.25)
MP1 ($10.00)
MP2 ($13.50)
CO ($19.45)
BTN ($76.75)
Hero (SB) ($50.00)
BB ($48.60)

Pre-flop: ($0.75, 8 players) Hero is SB A♣ K♠
4 folds, CO raises to $1.50, 1 fold, Hero raises to $5.50, 1 fold, CO calls $4

Flop: K♥ T♥ 6♦ ($11.50, 2 players)
Hero bets $7, CO goes all-in $13.95, Hero calls $6.95

Turn: 4♣ ($39.40, 2 players)

River: 9♥ ($39.40, 2 players)

Final Pot: $39.40
CO shows: Q♠ A♥
Hero shows: A♣ K♠

Hero wins $37.45 ( won +$18.00 )
CO lost -$19.45

WPTRay
Poker Player

I like your card mod :)

Is deze ook te gebruiken voor Stars of is de bestands indeling heel anders?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
I like your card mod :)

Is deze ook te gebruiken voor Stars of is de bestands indeling heel anders?

Zullen waarschijnlijk wel andere files/formats zijn ja. Het zou kunnen dat er een soortgelijke mod bestaat voor Stars maar dat weet ik niet, misschien kun je hier iets over vinden op 2+2 (heb ik deze cardmod ook ooit gevonden)?

WPTRay
Poker Player

Ja alles via 2+2 komt helaas uit bij Tiltbuster waar je moet betalen :P

Toch bedankt.

:D :D @ die AK Vs AQ hand

hoe kun je die allin nou zetten

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
Ja alles via 2+2 komt helaas uit bij Tiltbuster waar je moet betalen :P

Toch bedankt.

Zag deze link toevallig op het Duitse forum, denk dat dit is wat je nodig hebt. ;)

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=9437056&postcount=1105

@ Anunaki, Een halfstack kan alles. :D

WPTRay
Poker Player

Yes deze zocht ik idd, thanks man! :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nog maar eens een korte update dan, de laatste sessies gaan iets beter, ondanks dat ik nog steeds best dramatisch run op 50NL. Begin een beetje meer te wennen aan het grotere aantal (lesse) regs dat ik tegenkom, heb er over zitten denken om te switchen naar een andere room, maar gezien de traffic op de meeste rooms voor FR ronduit slecht is en ik bij de enige rooms met fatsoenlijke traffic niet tracked kan spelen blijf ik voorlopig toch maar even op Full Tilt. Hopelijk kan ik de komende maand die $100 Biggest Bonus promo gaan clearen, moet binnen een dag of 10 wel te doen zijn.

Wat de eerder gestlede doelstellingen betreft ben ik redelijk tevreden, ben wat actiever bezig met blinddefence, squeeze wat meer (tegen de meeste spelers op 50NL erg profitabel imo) en ook isoleer ik wat losser, op termijn moet het voor mij mogelijk zijn een 15/12/4 stijl (of iets in die buurt) te benaderen, door gewoon wat goede spots uit te kiezen. Denk dat dit wel genoeg is voor deze week, wil nog wel afsluiten met een handje, de grootste pot voor mij op 50NL tot nu toe. I :heart: deepstacked fish. Squeeze had iets groter gekunt omdat villain ook diep zit, maar ach uiteindelijk stack ik villain toch wel, al was ik toch heel even bang dat villain JJ ging omdraaien, maar ach 99 is natuurlijk de nuts ook in een 3-bet pot.

9 players

Stacks:
UTG ($55.35)
UTG+1 ($23.45)
MP1 ($79.00)
MP2 ($41.30)
MP3 ($50.00)
CO ($103.70)
BTN ($64.70)
Hero (SB) ($82.85)
BB ($50.75)

Pre-flop: ($0.75, 9 players) Hero is SB A♠ A♥
UTG calls $0.50, 4 folds, CO raises to $2, BTN calls $2, Hero raises to $9, 1 fold, UTG folds, CO calls $7, BTN folds

Flop: 8♦ J♥ 6♠ ($21, 2 players)
Hero bets $13, CO calls $13

Turn: 2♠ ($47, 2 players)
Hero bets $34, CO goes all-in $83.70, Hero goes all-in $28.85

River: 3♦ ($189.55, 2 players)

Final Pot: $168.70
CO shows: 9♦ 9♣
Hero shows: A♠ A♥

CO wins $20.85 ( lost -$82.85 )
Hero wins $165.70 ( won +$82.85 )
BTN lost -$2
UTG lost -$0.50

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Daar was ik weer, na een druk weekend is het weer tijd voor een update. Vrijdag was er ook nog livegame en meet-up met Gerv, vonki & dustje, was erg gezellig. :) Op zaterdag nog wat handjes gespeeld op Full Tilt en toen toch tot de conclusie gekomen om over te gaan stappen naar Stars. Hoewel ik (voorlopig?) niet tracked kan spelen op Stars had ik vroeg of laat toch wel de overstap gemaakt, en de 50% Reload up to $300 is dan net het extra duwtje in de rug om de overstap dan maar meteen te maken.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om de overstap toch maar te maken, zo ben ik niet kapot van de 50NLFR traffic overdag, extreem veel short en midstacks en ook ontloop ik hiermee de metagame van de 50NLFR regs, gezien ik er nog steeds van overtuigd ben dat het niveau op Full Tilt hoger is dan waar dan ook. Hoe het ook zij, mijn beslissing staat toch al vast..... Ik heb nog wat FTP's uitgegeven in de Shop en een achttal 1800 FTP SnG's (heel erg soft) gespeeld waarin de top 3 een $26 Token krijgt, 5 out of 8 cashes, dus ga ik waarschijnlijk vandaag nog wat (MT) SnG's spelen in de hoop nog iets te cashen. Dus ik zal maar weer moeten wennen aan een lagere status hier, in september waarschijnlijk Silver en vanaf oktober weer Bronze, helaas dan dus ook geen handjudgings meer.

Tot slot nog even een handje, een Belg die na ''eén hand alweer vertrokken was, gelukkig doneerde hij mij wel een BI. :heart:

8 players

Stacks:
UTG+1 ($50.00)
MP1 ($49.95)
Hero (MP2) ($51.85)
CO ($50.00)
BTN ($56.85)
SB ($20.45)
BB ($10.00)
[CO posted $0.5]

Pre-flop: ($1.25, 8 players) Hero is MP2 J♠ K♠
2 folds, Hero raises to $2.50, CO calls $2, 3 folds

Flop: 9♠ 8♠ 5♠ ($5.75, 3 players)
Hero bets $4.50, CO calls $4.50

Turn: 7♦ ($14.75, 3 players)
Hero bets $11.50, CO raises to $23.75, Hero goes all-in $44.85, CO goes all-in $19.25

River: A♠ ($102.60, 3 players)

Final Pot: $100.75
Hero shows: J♠ K♠
CO shows: A♥ Q♠

Hero wins $99.60 ( won +$47.75 )
CO lost -$50

vonki
Oldschool Grinder
superjunk
PokerStrategist

Mooie tafel ! _cool:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door vonki
hola! :)

Hey, dus jij hebt me ook hier gevonden nu. :D

Oorspronkelijk gepost door superjunk
Mooie tafel ! _cool:

Ben nu bezig om Stars ook een beetje in die richting te modden, maar gebruik meestal wel bestaande mods, zelf maken kost teveel tijd. :D

superjunk
PokerStrategist

Ok, ik had ze eerder ook op FT =)
Maar niet zo mooi als die van jou :P ook van 2+2 ?

dustje
Elite Grinder

:] :f_cool: _love: _cool: :f_cool:

vonki
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Disability

Oorspronkelijk gepost door vonki
hola! :)

Hey, dus jij hebt me ook hier gevonden nu. :D

haha, ja ik zit normaal nooit op de nederlandse forums... mss kan ik beter hier een blog opstarten, bij de zweedse forums krijg je bijna nooit feedback :(