Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Wordt er op NL200 altijd zo makkelijk afgestacked met een flush-draw (en overcard?) op de flop?Ja
Nee
Of toch zeker niet IP.
En ja die QT is echt never een shove imo.
Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Wordt er op NL200 altijd zo makkelijk afgestacked met een flush-draw (en overcard?) op de flop?Ja
Nee
Of toch zeker niet IP.
En ja die QT is echt never een shove imo.
Bwa het is idd misschien overdreven om te zeggen dat ik dit altijd zo aggro speel, maar er is toch zeker een niet insignificant percentage van de keren dat ik dit ook hard speel.
Is natuurlijk wel rush (denk ik) dus daar weet ik dan weer minder van.
Die QT hand, waarom reraise je zijn raise naar 100 nog? Denk je niet dat hij daar vrij polarized is?En waarom is die JT call van regular zo slecht volgens jou? Is je bluffrange hier dan zo klein?
die q10 was vs een fish en hij had nog maar $15 behind....
en mijn bluf range op de river is super klein dus zijn 2 pair is daar eigenlijk maar 5% van de tijd goed ofzo
en nu ben ik echt ff zat, wat een bullshit overkomt mij toch allemaal......... weer 600 onder ev in een uur spelen.
doe maar even een stapje omlaag naar nl100 want dit is niet te filmen.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0/$2 No-Limit Hold'em (7 handed)
Known players:
[tg]BB$224.25:///////;UTG2 (Hero)$200.00:///////;MP1$233.90:///////;MP2$280.15:///////;MP3$206.05:///////;CO$200.00:///////;BU$200.00:///////;[/tg]
Preflop: Hero is UTG2 with K:h, K:c.
Hero raises to $8.00, MP1 calls $8.00, 5 folds, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.
Flop: ($18) 5:c, 2:s, 8:s (2 players)
Hero bets $18.00, MP1 raises to $46.00, Hero raises to $192.00, MP1 calls $146.00.
Turn: ($402) 9:d (2 players)
River: ($402) A:s (2 players)
Final Pot: $402.
Results follow:
Hero shows a pair of kings(K:h K:c).
MP1 shows a flush, ace high(K:s 7:s).
MP1 wins with a flush, ace high(K:s 7:s).
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0/$2 No-Limit Hold'em (8 handed)
Known players:
[tg]UTG2$101.00:///////;MP1$241.75:///////;MP2$75.00:///////;MP3$194.50:///////;CO$86.45:///////;BU (Hero)$302.40:///////;BB$74.10:///////;UTG1$450.00:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BU with A:h, A:c.
3 folds, MP2 raises to $6.00, 2 folds, Hero raises to $16.00, BB folds, MP2 raises to $75.00, Hero calls $59.00.
Flop: ($152) K:c, Q:d, 6:c (2 players)
Turn: ($152) 3:d (2 players)
River: ($152) 4:d (2 players)
Final Pot: $152.
Results follow:
Hero shows a pair of aces(A:h A:c).
MP2 shows a flush, king high(K:d J:d).
MP2 wins with a flush, king high(K:d J:d).
No-Limit Hold'em, $2.00 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
BB ($204)
UTG ($248)
UTG+1 ($148.10)
MP1 ($259.50)
MP2 ($104.10)
MP3 ($536.15)
CO ($223.15)
Hero (Button) ($202)
SB ($260.30)
Preflop: Hero is Button with K
, K
4 folds, MP3 bets $6, CO raises $18, Hero calls $18, 2 folds, MP3 raises $58, 1 fold, Hero raises $184 (All-In), MP3 calls $138
Flop: ($425) 5
, J
, 9
(2 players, 1 all-in)
Turn: ($425) 3
(2 players, 1 all-in)
River: ($425) A
(2 players, 1 all-in)
Total pot: $425
Hij had AK
Leuke Blog ga ik zeker volgen!!
Ik zie dat je aardig succesvol op de DoN's was . Kun je mij daar bruikbare tips voor geven? Er is namelijk niet veel over te vinden. Ik ben er namelijk nu ook mee begonnen!
Greetz
mijn kennis over de dons zal wel redelijk oud zijn. denk dat er voldoende artikelen te vinden zijn over de dons.
ff een korte update, heb een paar dingen noodgedwongen aangepast omdat ik echt een diepe swing omlaag heb deze maand.
belangrijkste maatregels:
- 16 tafels max (zo kan ik mijn non sd rond het be punt houden)
- sessies max 1,5 uur (zo blijf constant in mijn a game)
Speel op stars voorlopig nl100 omdat ik daar simpelweg kutter run dan op full tilt. Op full tilt blijf ik nl200 spelen zolang het niet te erg wordt.
Ik bekijk het voorlopig van dag tot dag want verwacht niet deze maand nog winst te maken
maar goed we zien wel.
Hé Alex, ik hoop dat je je upswing weer snel vindt !
DoN's: Kijk ook eens op de Duitstalige site (ff taal schakelen bovenin) en een paar puntjes grinden voor silver-status. Dan kan je genoeg info over Don's vinden. Ook de silver-vids van Nijntje over DoN's zijn goed.
Ik vind zelf het niveau van de DoN's wel steeds hoger worden, heel veel regs op $10,40.
Verder natuurlijk tighttighttight t/m 15/30, proberen steal(s) te maken op 25/50 en 50/100, overleven tot op de bubble en dan jouw spel spelen. Niet té onnodig pushen, ik win er veel met een stack <1500...
Kan je een DON niet beschouwen als een sixman SNG waarbij dat de payouts gewoon telkens 2x zijn? Zo ja, geef dit dan gewoon in in je SNG-programma en hij zal voor jouw wel een optimale pushstrategie bedenken voor als je short wordt (zoals sage). Of mis ik hier iets?
EDIT: ja ICM niet sage natuurlijk
Kan je een DON niet beschouwen als een sixman SNG waarbij dat de payouts gewoon telkens 2x zijn? Zo ja, geef dit dan gewoon in in je SNG-programma en hij zal voor jouw wel een optimale pushstrategie bedenken voor als je short wordt (zoals sage). Of mis ik hier iets?
Helemaal correct, ICM is natuurlijk dé basis voor je bubble-play. Maar ik denk dat als je 100% ICM speelt en geen rekening houdt met de table-dynamics en spelers (en het feit dat er vaak hoge blinds zijn 300/600 met iedereen een stack rond 2000-3000 = 4-5BBs) je winrate omlaag gaat.
Table-dynamics is volgens mij veel belangrijker in de gaten te hebben dan ICM, vooral hoe de stacksizes verdeeld zijn....
En o ja, SAGE is toch alleen voor HU ? of mis ik iets ?
En o ja, o ja: nieuwe DoN coachingserie: http://nl.pokerstrategy.com/coaching/144172/
hierin moet ik van pollum gelijk geven. Denk dat het niet echt aan te raden is om echt dons te gaan grinden omdat het een regfest is dus kun je beter sng's gaan grinden.
Was wel zo ja, nogal wat chinezen.... Ik mag hopen dat PS het nu onder controle heeft. Als je meer dan 1 chinees aan je tafel hebt melden bij support van pokerstars.
Maar genoeg over de DoNs, beetje off-topic in Alex zijn blog
tijd voor een korte update, mijn badrun is nog niet voorbij helaas.
heb ondertussen wel aan mijn spel gewerkt en wat kleine aanpassingen gedaan zodat de variance een beetje kleiner wordt hopelijk.
ik streef ook af op mijn eerste verliesmaand in mijn pro carriere
maar goed maakt niet uit komt allemaal wel goed.
laatste week van de maand grind ik alleen nl100fr om beetje aan vertrouwen te werken. Ik kijk niet in het resultaat tot de week voorbij is (beetje dusty schmidt stijl
ben nu bezig in zijn nieuwste boek (dont listen to phill hellmuth) is wel leuk en werk ondertussen nog steeds aan mijn spel.
Oorspronkelijk gepost door Gamblewhitme
tijd voor een korte update, mijn badrun is nog niet voorbij helaas.
heb ondertussen wel aan mijn spel gewerkt en wat kleine aanpassingen gedaan zodat de variance een beetje kleiner wordt hopelijk.ik streef ook af op mijn eerste verliesmaand in mijn pro carriere
maar goed maakt niet uit komt allemaal wel goed.
laatste week van de maand grind ik alleen nl100fr om beetje aan vertrouwen te werken. Ik kijk niet in het resultaat tot de week voorbij is (beetje dusty schmidt stijl
![]()
hoi Alex,
Jammer het gaat wat minder....ik wens je sterkte!!
Maar toch ff een paar vraagjes.
Je hebt een badrun (downswings bestaan niet?) en hebt wat aanpassingen aan je spel door gevoerd. Hoe moet ik zoiets zien, ga je dan bv thighter spelen of bepaalde moves achterwege laten??
NL100 grinden om zelfvertrouwen terug te krijgen kan ik me iets bij voorstellen.
Alleen ik lees wel eens vaker dat je niet teveel naar je resultaat mag kijken, maar ik heb ook wel eens het idee dat dit een beetje struisvogel politiek is... :D.
Maar goed jij bent een pro, dus hoe ga jij hiermee om en wat doe je om wel de juiste mindset te houden???
Groet Henk B.
hey henk,
thnx voor je steun:)
een bad run is gewoon hetzelfde als een downswing, gewoon wat meer pech dan normaal thats all.
hoe ik aan mijn spel werk? mijn openings range wat aanpassen zodat ik iets tighter ben en ik ben iets minder tafels gaan spelen zodat ik meer tijd heb voor iedere situatie. bovendien 4bet ik nu minder met nuts zodat ik ook met een grotere range van handen 3bets kan callen.
ja niet in je resultaten kijken ligt een beetje aan jezelf, hoe streng ben je voor jezelf. dit is een klein experiment en als het goed bevalt deze week ga ik het volgende weer doen.
verder blijf ik er nuchter om, mijn roll is groot genoeg dus hoef niet bang te zijn om broke te gaan. ik weet dat ik het wel kan dus ik steek nu iets meer tijd in leren en mijn spel improven.
als ik nl100 hard genoeg beat blijf ik misschien nog wel een maand nl100. zijn daar voldoende regulars die 10k per maand kunnen pakken inc rb en bonus dat vind ik wel voldoende.
maar goed ik zal er nog wel eens overdenken.
deze week ff verder nl100 grinden gaat wel goed nu volgens voor mijn gevoel:)
zo de maand zit er weer op, zoals je weten eerste 3 weke super ziek slecht gerund. Daarom de laatste week alleen nl100 gegrind.
Daar 15bi kunnen winnen dus daar ben ik tevreden over.
maand zelf afgesloten op -8k eerste verliesmaand in 1,5 jaar en meteen zoveel
wel zon 3k aan bonus + rb dus -5k is niet het einde van de wereld
maar goed heeft er wel voor gezorgd dat ik flink heb lopen sleutelen aan mijn spel. Heb bovendien mijn ranges aangepast.
Nieuwe game zal ongeveer 19/17 worden met zon 9% 3bet.
Als het goed is krijg ik nu ook positieve non sd en dat is al een hele vooruitgang. Zal de komende maand alleen op nl100 blijven grinden. Zon 120k handen wordt mijn doel.
Zo kan ik mooi aan mijn nieuwere stijl wennen en hopelijk later nl200 er door mixen.
Zo ziet mijn nieuwe range eruit:
Raise unopened
early a10su+ ajoff+ 55+
middle a7su+ a8o+ alle broadways 22+ 45su+
co a2+ k7su+ q8su+ j8su+ 107su+ 97su+ 34su+
button k6su+ q7su+ j7su+ 107su+ 97su+ 23su+ k5+
sb k5su+ q8su+ j8su+ 107su+ k4+ q9+
Raise limpers
early a9su+ a10o+ 33+
middle a2su+ a2of+ alle broadways 22+
co ax+ k8su+ j9su+ 108su+ 89su+ alle broadways 22+
button ax+ k7su+ j9su 108su+ 89su+ alle broadways 22+
sb ax+ alle broadways 44+
bb ax+ alle broadways 44+
Nieuwe 3bet range
early 1010+ a10su+
middle 99+ a8su+ a9o+
co ax+ alle broadways 99+
button ax+ alle broadways 88+
blinds ax+ 99+ alle broadways
Dit is een chart voor redelijk standaard spel, kan nog wel looser stealen tege nitty blinds en looser 3betten tegen mensen die bijna altijd folden. En tege 3bet kanonnen steal ik natuurlijk iets tighter dan de chart.
Doelen voor februari:
- Minimaal 100k handen nl100
- 7bb/100 handen
- UTG top10 behalen