Ga naar het forum
Giraffe in een leve...

Meldingen
Alles wissen

Giraffe in een levenslange grind

880 Berichten
87 Gebruikers
0 Reacties
30.5 K Weergaven
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

inmiddels 4 buy ins down op party, ik moet erg wennen aan aantal zaken.

:spade: Spelers zijn tighter als op pkr.
:spade: Je blinds worden meer aangevallen
:spade: Cbets worden meer gerespecteerd
:spade: Veel minder handen dan op pkr komen tot showdown
:spade: Het gaat allemaal een stuk sneller

:heart:Ik open dus meer handen
:heart: Verdedig mijn blinds agressiever maar moet me zeker meer in de theorie hierachter gaan verdiepen. Op pkr lieten ze m'n blind vaak gewoon met rust
:heart: Ik probeer meer te double barrelen
:heart: Ik speel even 6 in plaats van 9 tafels
:heart: Ik speel even op nl25 met een roll van 40 stacks voor nl50

Gelukkig heb ik eindelijk mijn hud redelijk draaiend, ik moet nog even kijken welke stats ik wel en niet graag wil hebben. (alle tips zijn welkom)

Ik heb nu vpip/pfr/3b en WTSD/W$aSD/Agg. Ik kan wel nog meer zaken invullen zoals fold to 3bet, att to steal, fold to stelal. Maar ik heb geen idee welke waarden hiervoor normaal zijn en dus waar ik het mee moet vergelijken.

De software bevalt tot nu toe prima maar ik heb nog lang niet alle opties ontdekt. Zit in vrije uurtjes op mijn werk de party poker website uit te spitten naar de vele mogelijkheden.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Toen ik met een HUD speelde, vond ik Cbet& Fold2Cbet ook altijd leuke waarden. Dit dan voor de postflop actie.

Verder hoop ik dat je PartyPoker even hard gaat beaten als PKR.

Good luck !! :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

w$ds snap ik niet waarom je die nodig zou hebben.
fold3bet is normaal wanneer het rond de 70-75 is vind ik. iig boven de 80, dan kun je heel profitabel tegen ze 3betten, ook als bluff.
in video's worden vaak de huds ook wel een beetje uitgelegd tijdens het spelen, dus daar kun je ook wel zien hoe de coaches ze gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

ok nu zo snel mogelijk voldoende punten maken zodat ik hier op ps ook wat nieuw materiaal kan bekijken.

Vanavond ga ik 6 tafel party spelen en 2 tafels pkr. Vrijdagavond is echt te fishy op vrijdag. Gisteren nog even nl100 gespeeld op pkr omdat party in storing lag echt ongekend hoe fishy.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Deze week 1 van de betere bekende poker podcast gehoord. Ik heb hem meerdere malen geluisterd en ik zal hier een kort verslag maken omdat ik van mezelf weet dat ik het beter kan onthouden als ik er over schrijf.

Top Pair top kicker VS flushdraws die vallen op de river.

Heel vaak zie je op de lagere limieten dat mensen behind checken op de river de flush valt en de flop en de turn gecheck/called werden. Ik zal proberen hieronder uit te leggen dat dit meestal slecht is voor je winrate.

We gaan in dit voorbeeld uit van de volgende flop
Q :spade: 2 :heart:8 :heart:

Wij hebben A :club:Q :diamond: en preflop is er geraised.

De rest van het board wordt bv 3 :club: 9 :heart: en onze villain heeft zowel de flop en de turn gecheck called.

De vraag op de river is van welke combo's winnen wij en van welke combo's verliezen we. Ik merk hier bij op dat de ranges wel sterk afhankelijk is van hoe loose of hoe tight de villain is. Deze range is ook gebaseerd op feit dat villain 2 keer check called

Combo's waar wij van winnen.

KQ, hier zijn normaal 16 combo's van, 4 suited en 12 offsuit. Omdat er 2 Queens uit het spel zijn (die in mijn hand en die op de flop) blijft er nog maar de helft van de combo's over. 8 combo's in totaal dus van KQ

QJ, 8 combo's
QT, 8 combo's
evt Q9 ook 8 combo's

Nu maak ik even een onderscheiding in verschillende villains

Vis 32 combo's waar je van wint
TAG ongeveer 20 combo's waar je van wint
nit 8 combo's waar je van wint

Combo's waar we van verliezen

A :heart:x :heart: dit zijn er normaal 11 combo's maar je zou A :heart:J :heart:, A :heart:Q :heart: en evt A :heart:J :heart: hier afhalen afhankelijk van preflop gameflow. Dus je hebt hier eigenlijk 8 combo's

Suited connecters 4 :heart:5 :heart: tot K :heart:Q :heart: geeft 8 combo's

Suited one gappers 4 :heart:6 :heart: tot K :heart:J :heart: 8 combo's

Ook hier even de onderscheiding in soorten villains.

Vis 24 combo's waar je van verliest
TAG ongeveer 16 combo's waar je van verliest
Nit ik weet dat zeker dit er minder dan de 8 combo's waar je van wint. Een nit called misschien helemaal geen preflop raise met een suited ace.

Tegen een vis heb je dus 8 combo's meer waarmee je wint
Tegen de TAG heb je dus 4 combo's meer waarmee je wint
Tegen de Nit heb je dus enkele combo's meer waarmee je wint.

Moraal van het verhaal is dat het in een dergelijke spot bijna altijd +EV is om de river gewoon te betten ipv behind te checken.

Morgen zal ik nog even logje maken wat er gebeurd als je een overpair hebt en wat er gebeurd als de river een Q is.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Vanavond een leuke sessie van bijna 4 uurtjes gespeeld op nl25 op party poker.

Ik kon het niet laten om te 9 tafelen, ik ben tevreden met resultaat maar merk wel dat ik mijn handranges aan moet passen in vergelijking met pkr. Op pkr kon je alle pocketpair van 22-99 gewoon altijd profitable limpen. , daar kom ik nou echt niet meer mee weg.

3 bets en cbets krijgen veel meer respect dus speel nu redelijk agressief voor mijn gevoel in verhouding tot pkr. Op de punten 3bet ik best wel veel met suited azen, suited connectors en suited broadways, dit is tot nu zeer profitable want ik er wordt weinig op me terug gespeeld met 4 bets etc.

Als ik in dit tempo daar kan gaan maak ik minimaal 38.000 handen en rake ik rond de 1K per maand en dus 2k party punten en 2k keer 1.75= 3500 ps punten per maand. Platinum moet dus wel lukken zeker als ik straks nl50 ga spelen op party :D :D

Voorlopig blijf ik nog weekje of 2 op nl25 want ik merk dat ik mijn spel nog wel moet omgooien in vergelijking tot pkr. Nu zijn de foutjes nog niet zo duur ;)

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

ik vind je stats er eigenlijk nog behoorlijk passief uitzien, 1,8 Agg en maar 2,7% 3bet, misschien ligt het aan mij omdat ik gewend ben SH te spelen en wordt daar veel agressiever gespeeld. Maar dit is volgens mij nog absoluut niet erg agressief.
Ook vind ik je gap tussen VPIP en PRF redelijk groot...

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
Deze week 1 van de betere bekende poker podcast gehoord. Ik heb hem meerdere malen geluisterd en ik zal hier een kort verslag maken omdat ik van mezelf weet dat ik het beter kan onthouden als ik er over schrijf.

Top Pair top kicker VS flushdraws die vallen op de river.

Heel vaak zie je op de lagere limieten dat mensen behind checken op de river de flush valt en de flop en de turn gecheck/called werden. Ik zal proberen hieronder uit te leggen dat dit meestal slecht is voor je winrate.

We gaan in dit voorbeeld uit van de volgende flop
Q :spade: 2 :heart:8 :heart:

Wij hebben A :club:Q :diamond: en preflop is er geraised.

De rest van het board wordt bv 3 :club: 9 :heart: en onze villain heeft zowel de flop en de turn gecheck called.

De vraag op de river is van welke combo's winnen wij en van welke combo's verliezen we. Ik merk hier bij op dat de ranges wel sterk afhankelijk is van hoe loose of hoe tight de villain is. Deze range is ook gebaseerd op feit dat villain 2 keer check called

Combo's waar wij van winnen.

KQ, hier zijn normaal 16 combo's van, 4 suited en 12 offsuit. Omdat er 2 Queens uit het spel zijn (die in mijn hand en die op de flop) blijft er nog maar de helft van de combo's over. 8 combo's in totaal dus van KQ

QJ, 8 combo's
QT, 8 combo's
evt Q9 ook 8 combo's

Nu maak ik even een onderscheiding in verschillende villains

Vis 32 combo's waar je van wint
TAG ongeveer 20 combo's waar je van wint
nit 8 combo's waar je van wint

Combo's waar we van verliezen

A :heart:x :heart: dit zijn er normaal 11 combo's maar je zou A :heart:J :heart:, A :heart:Q :heart: en evt A :heart:J :heart: hier afhalen afhankelijk van preflop gameflow. Dus je hebt hier eigenlijk 8 combo's

Suited connecters 4 :heart:5 :heart: tot K :heart:Q :heart: geeft 8 combo's

Suited one gappers 4 :heart:6 :heart: tot K :heart:J :heart: 8 combo's

Ook hier even de onderscheiding in soorten villains.

Vis 24 combo's waar je van verliest
TAG ongeveer 16 combo's waar je van verliest
Nit ik weet dat zeker dit er minder dan de 8 combo's waar je van wint. Een nit called misschien helemaal geen preflop raise met een suited ace.

Tegen een vis heb je dus 8 combo's meer waarmee je wint
Tegen de TAG heb je dus 4 combo's meer waarmee je wint
Tegen de Nit heb je dus enkele combo's meer waarmee je wint.

Moraal van het verhaal is dat het in een dergelijke spot bijna altijd +EV is om de river gewoon te betten ipv behind te checken.

Morgen zal ik nog even logje maken wat er gebeurd als je een overpair hebt en wat er gebeurd als de river een Q is.

Denk je dat villain een riverbet nog called met QT/QJ? mis je hier niet de fold variant van je tegenstander? dat een aantal handen waarmee villain wel de turn called hij een bet op de river niet meer called?
Daarbij is Q9 die je eerst rekent als 8 combo's waar je van wint niet meer geldig, je wint er namelijk niet meer van...
En hoe zit het met sets, tricky hands en dergelijke die geslowplayed worden? fold je op elke raise?

Beantwoorden
Citeren
Jayrikh
Oldschool Grinder

Je speelt SH toch? Er nitty stats imo.. Maar als je er mee wint dan ist prima natuurlijk :)

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

fullring, heb maar even me signature aangepast want discussie of ik sh of fr speel komt wel vaker voor.

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh
PokerStrategist

zodra je 14/8 speelt zou ik wat tafels ervan gaan halen, omdat het FR me ook te nitty is

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
zodra je 14/8 speelt zou ik wat tafels ervan gaan halen, omdat het FR me ook te nitty is

vooral de PFR en het 3bet percentage zijn denk ik te laag.
Niet teveel callen in positie dus.
Je zegt zelf dat je veel 3bet, maar 2,7 is extreem laag, vandaar ook dat je veel respect krijgt waarschijnlijk, want je tegenstander denkt dat je dit dus alleen met QQ+, AK+ doet.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

vooral de PFR en het 3bet percentage zijn denk ik te laag.
Niet teveel callen in positie dus.
Je zegt zelf dat je veel 3bet, maar 2,7 is extreem laag, vandaar ook dat je veel respect krijgt waarschijnlijk, want je tegenstander denkt dat je dit dus alleen met QQ+, AK+ doet.

hmmm ok leer moment maar op de btn 3bet ik 7,5 dat is toch wel hoog? Is 3 bet per positie ook nog aan de lage kant? hoeveel procent van de hogere sc en suited aces kan ik vanuit late positie dan gaan 3betten. Probeer nu 25% van deze handen te 3 betten.

Ganstahhh wat bedoel je hier mee, gewoon 5 tafels spelen maar dan veel agressiever?

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

3bet BU is kinda ok, vanuit CO mag een stuk meer.
en in de blinds, als je denkt dat BU of CO light-stealt.
in mijn hud heb ik bv een "fold to reraise after steal attempt" staan.
hierdoor weet je tegen wie je goed kunt 3betten vanuit de blinds.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
3bet BU is kinda ok, vanuit CO mag een stuk meer.
en in de blinds, als je denkt dat BU of CO light-stealt.
in mijn hud heb ik bv een "fold to reraise after steal attempt" staan.
hierdoor weet je tegen wie je goed kunt 3betten vanuit de blinds.

ok goeie tip man thnks :D

is dat Fold Vs Resteal in Holdem Manager? en op wat voor waardes moet ik dan letten, is 50% bv veel of weinig. Restealen lijkt me wel redelijk duur worden want je maakt een 3 bet uit positie dus je moet hier wel vaak goed zitten.

Weet idd ook niet waarom de CO 3bet zo relatief laag is ik ga hier vanavond meer op letten.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

ja, dat lijkt hem wel te zijn ja in HEM.
boven de 65% vind ik hoog genoeg om KTo+ en 22+ te 3 betten. (=15% vd starthanden). boven de 75-80% kun je hieraan nog alle handen met een A of K blocker toevoegen. (=33% vd starthanden)

Wiskundig gezien kan misschien nog meer, maar je moet ook op de gameflow letten. En het blijft maar wat je zelf prettig vind natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

ok dit zijn mijn party poker stats tot nu toe deze maand.

Zit nu toch even pkr te grinden om verlies terug te winnen :D :D

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Op party heb ik er ongeveer 6 stacks van 25 dollar doorheen gejaagd. Run wel 100 dollar onder ev. 3 keer KK tegen AA preflop all in binnen 5.6k handen is ook knap :D toch.

Ik hou het maar op opstart problemen, ik heb aardige tijd op pkr doorgebracht en de villains op party hebben een iets andere aanpak nodig. Daarom ben ik druk video's aan het kijken van gamblewitme in de zilver video sectie op PS. Verder ga ik deze week alle zilver strategie topics doorlezen en me dus iets meer met theorie bezig houden dan met spelen.

Kan iemand nog iets zeggen over mijn stats? Ik heb nog weinig ervaring met wat goede stats zijn voor blind defense, steals etc. Heb mijn pkr stats er onder gezet, zie nu zelf ook al aantal verschillen

Om mijn verlies op party wat in te dammen hou ik de pkr lobby wel open om te kijken of ik wat leuke vissen spot. Dat was weer het geval en ik kon snel mijn stack op nl50 dubbelen toen dit gebeurde.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

heb besloten om op party voorlopig even nl10 te gaan spelen, ik run nog steeds #@%%@# en ik begin soms te twijfelen aan mijn spel waardoor ik ook niet meer de meest +ev moves maak.

Op pkr speel ik ondertussen lekker nl100 en dat ging goed vanavond............... maar van +140 ineens naar -100 doet wel pijn zeker als het klein beetje scared money is met net 20 buy ins.

Twijfel ook achter af over deze hand maar kan hem nog niet in het nl100 beoordelingsforum kwijt.

Ik wou de flop niet cbetten omdat ik niet verwachtte dat hij een 3bet oop zou callen met ak en hij voornamelijk QQ+ zou hebben. Van deze handen zou ik toch maar 2 straaten value halen en dan doe ik het liever op de turn en river.

De vraag is wat hij rept met zijn raise op de turn ik heb echt geen idee, villain speelt 11/7 en heeft nog niet ge3bet over 50 handen

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $1(BB) Replayer
SB ($104)
BB ($100)
UTG ($128)
UTG+1 ($228)
UTG+2 ($100)
MP1 ($106)
MP2 ($43.15)
CO ($100)
Hero ($145)

Dealt to Hero 6♠ 7♠

fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to $3, Hero raises to $9, fold, fold, CO calls $6

FLOP ($19.50) A♣ 6♣ 6♥

CO checks, Hero checks

TURN ($19.50) A♣ 6♣ 6♥ T♦

CO checks, Hero bets $9.75, CO raises to $19.50, Hero calls $9.75

RIVER ($58.50) A♣ 6♣ 6♥ T♦ 3♣

CO bets $71.50 (AI), Hero ???

Deze is ook leuk, villain is echt de table donk, hij speelt 60-45

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $1(BB) Replayer
Hero ($113)
BB ($38.90)
UTG ($111)
UTG+1 ($298)
CO ($31.25)
BTN ($128)

Dealt to Hero J♥ A♥

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $4, BB calls $3

FLOP ($8) 9♦ 3♣ 2♥

Hero checks, BB bets $4, Hero calls $4

TURN ($16) 9♦ 3♣ 2♥ 4♦

Hero checks, BB checks

RIVER ($16) 9♦ 3♣ 2♥ 4♦ 5♥

Hero bets $12, BB raises to $30.90 (AI), Hero calls $18.90

Hero shows J♥ A♥
(Pre 61%, Flop 75.7%, Turn 77.3%)

BB shows 6♠ 7♠
(Pre 39%, Flop 24.3%, Turn 22.7%)

BB wins $74.80

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977 Topicstarter
giraffe1977
Oldschool Grinder

Even tijdje geen update geplaatst en ook tijdje even iets minder gepokerd. Wel veel gelezen, video's gekeken en forum uit zitten pluizen dus niet stil gezeten. Was even druk met aantal nieuwe ps3 games die uit waren en dan krijgen we woensdag nog gran turismo 5 :D.

Party Poker heb ik niet veel gezien nog deze maand want ik run redelijk hot op nl50 op PKR. Ik verlies het weer op nl100 op pkr maar ik weet gewoon dat ik die limiet ook kan beaten dus blijf het proberen.

Ik zit nog steeds in twijfel wat slim is, pkr blijven grinden of party proberen te beaten. Op party moet ik veel lagere limieten spelen omdat ik nog moet wennen aan de speelstijl daar, maar ik kan meer handen maken op lange termijn. Pkr software draait redelijk stabiel en de fish blijft onnavolgbaar. Vindt het echt lastig, je kan je voorstellen dat als je een room dik beat en je op een andere room #%R@ runt je motivatie natuurlijk om te huilen is.

Beantwoorden
Citeren