Ik probeer aan tafel steeds nits links van me te hebben zodat ik ongestoord blinds kan stelen. Ik merk dat ik moeite heb om mijn equity in te schatten wanneer ze bv callen en er komt een aas op de flop en ik hit een pair. Veel nits callen voor mijn gevoel vanuit de blinds met een Aas maar weet niet of dit gevoel klopt.
Ik ga voor mijzelf eens wat rekenwerk doen om te kijken wat er uit komt. Als ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie hoor ik het graag ik ben geen coach of pro
Ik open vanaf de BTN altijd minimaal 25% van mijn handen soms nog meer. We gaan er vanuit dat de BB een nit is die met slechts met 7,2% van zijn range defend (77+,AJs+,AJo+), waarbij hij 36% zal 3 betten (QQ+,AKs,AKo) en 64% zal callen (AQs-AJs,AQo-AJo,77-JJ)
Met hoeveel combo's called een nit een steal? AQ 16 combo's AJ 16 combo's (samen 32 combo's), 77-JJ 30 combo's. Als een nit een att2 steal called heeft hij grofweg 50% van de tijd een Aas
Voorbeeld 1 ik open met een J
Ik open met range J8s+,JTo
BB called met JJ-77,AQs-AJs,AQo-AJo
Equity preflop 38% VS 62%
Flop Ac Jd 6s
Equity 55% VS 45 %
Voorbeeld 2 ik open met een Q
Ik open met range Q8s+,QTo+
Equity preflop 37% VS 73%
Flop Ac Qd 6s
Equity 60% VS 40%
Voorbeeld 3 ik open met een K
Ik open met range K6s+,K9o+
Equity preflop 38% VS 72%
Flop Ac Kd 6s
Equity 38% VS 62%
Hmmm preflop is de equity dus ongeveer hetzelfde als we met broadway en suited broadway raisen vanaf de BTN. Voor mij verrassend om te zien dat je met Koning handje op de flop een stuk minder equity heb dan met een Queen of een Jack
Als ik dit zo lees lig je met een Queen of een Jack altijd voor op de flop tegen zijn range. De vraag is dan wil je cbetten of niet, als je cbet zal hij alleen met een aas callen en alle andere kaarten folden, nits floaten weinig anders zou je nog een cbet kunnen maken maar ik krijg hier spontaan het gevoel dat je de flop kan checken en dan misschien op de turn nog wat value kan maken. Iemand hier een mening over???
Conclusie??
Als je niet hit cbet je natuurlijk altijd voor FE
Als je een pair hit dan check je en ga je voor value op de andere straten?
Als je two pair hit geef je gewoon vol gas want dan wil je value van al zijn azen