Ga naar het forum
HoofdVogel: the sky...

Meldingen
Alles wissen

HoofdVogel: the sky is NoLimit

220 Berichten
31 Gebruikers
1 Reacties
14 K Weergaven
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Ik moet toegeven oorspronkelijk was ik niet van plan om een soort blog bij te houden, maar omdat ik nu al een week met verlies draai ga ik er toch eens werk van maken, misschien dat het wel motiverend werkt?

Effe iets kort over mezelf: ik werk als onderhoudsmechanieker in de vaste nachtpost en daarbij volg ik avondschool elektromechanica waarvan ik nog 2 jaar moet doen. Tussendoor probeer ik wat te pokeren; niet om snel rijk te worden maar gewoon om iets extra te verdienen ;)
Ik speel meestal van half 7 's morgens tot 8u, tussen de zatte canadezen :D, daarom zal je me niet vaak tegenkomen op de tafels.

Ik zal ook af en toe een grafiekje posten, in het begin nog altijd met pokerscore :P omdat ik elephant nog altijd niet gedownload heb.
Moet ik eens dringend werk van gaan maken, want ik speel dus nu nog altijd zonder HUD.

Ik ben sinds zondag overgestapt op NL50 met een 900$ en ik sloot de dag af met 1100$, dat ging dus vrij goed ;)
Maar sindsdien, bolt het van geen kanten meer, wat een verlies bracht van -250$ op 5 dagen :(

Anyway hier mijn lifetime graph:

(Eerste maand heb ik mijn bankroll 2x verloren en de history ook :P)

Ik ga dus vanaf nu terug op NL20 spelen en deze blog dient dus ook om mij daar aan te laten herinneren :)

Beantwoorden
Citeren
219 reacties

Komt wel weer goed!
Ik speel SSS en had een maandje terug ook de bankrol ($400) om over te stappen op NL50. 2 dagen gespeeld en $90 verlies. Voelde me er niet echt lekker bij, dus ben toen ook voor het vertrouwen naar NL25 terug gegaan. BR weer opgebouwd en inmiddels speel ik weer op NL50! BR stijgt langzaamaan en zit nu op ~$500.
Een stappie terug is dus nooit verkeerd!

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Owkee juist men eerste sessie gedaan sinds de downswing :)
en die bevestigde jammer genoeg alweer hoe moeilijk ik het vind om een limiet lager te spelen.

Ik was aan het zoeken naar een paar goeie tafels op NL20 en ik vond er maar 2 met een P/F van 20% of meer, dus ook ma 2 tafels op NL50 geopend. :O

Eerste speelbare hand op NL50 krijg ik meteen AA waar ik het voor mekaar krijg om allin te gaan op de flop 2c9c5h,
villain calt en showt 3c4c een monsterdraw dus die hij hit op de river, bye bye 50$.
Omdat ik geen opgever ben gerebuyt en mezelf toch terug tot 72$ kunnen opwerken.. (in het geheel wordt ik afgestraft op 3 van de 4 tafels)

Na een pauze genomen te hebben heb ik me terug volledig op NL20 geconcentreerd en dit speelt nu zo veel relaxer dan NL50.

't gaat dus terug de goeie richting op, langzaam maar zeker :)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Nu besef ik pas hoe die 'zogezegde downswing' onstaan is:
In men eerste sessie op NL50 ging ik 4BI omhoog in amper een uurtje,
de volgende dagen won ik ook wel wat, maar verloor ik het weer (en meer) omdat ik stress kreeg als ik na een uur nog geen BI up was.

Met andere woorden ik werd te hebberig en ging zo teveel onnodige risicos aan.

Binnekort terug naar NL50 maar eerst..

grinden we nog gewoon door op NL20 ;)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Gaat nog niet erg stevig met die 1u30 sessies, binnekort toch maar eens wat langere sessies plannen..

Beantwoorden
Citeren

auw gast, echt lekker gaat t niet is t wel?

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

bwaah is eigenlijk te verwaarlozen..

bankroll is nog steeds gezond, 860$

vrijdag ga ik wat langere sessies spelen, we zullen zien wat dat brengt ;)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Vandaag maar eens besloten om wat door de dag te spelen i.p.v. 's morgens half 7.

's Morgens om half 7 kom je telkens dezelfde mensen tegen, zo heb ik wel bij 80% een note staan, daar komt bij kijken dat waarschijnlijk 80% ook notes/stats bij mij heeft staan.

Nu net een door-de-dag-sessie gehouden en als je goed kijkt zie je een vervolg in de grafiek :P

zie je wel dat het verlies te verwaarlozen was :D

Beantwoorden
Citeren

hej, jij bent ook een vis! ;) Nee hoor, goed gedaan :D

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

ok, net een 5u durende sessie achter de rug en ik zit terug op de 1000$ :)

Was ik 2u vroeger gestopt had ik welliswaar meer verdiend maar de fishes/donks bleven maar toestromen en daardoor ook een paar lelijke suckouts tegen gekregen.

Oh ja, moest je het nog niet doorhebben, vanaf game 58 zit ik terug op NL50 ;)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

en we swingen verder..

Hoewel er nog steeds laggy fishes aan de tafels zaten ben ik toch maar gestopt op het hoogste punt van de grafiek.

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

en we gaan weer een trapje omhoog ;)

Bankroll 1127$ en bij deze is de downswing van eerste post nu volledig voorbijgestoken.

Deze blog heeft me daar echt bij geholpen omdat het voelt alsof ik nu een soort verantwoording moet afleggen :)

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

[ ] downswinG?

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

:D, was geen echte downswing misschien, maar ik had gewoon nog niet zoveel verloren op korte tijd,
en je moet t toch een naam geven he ;)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
:D, was geen echte downswing misschien, maar ik had gewoon nog niet zoveel verloren op korte tijd,
en je moet t toch een naam geven he ;)

Echte downswing was het niet nee, maar je hebt je in ieder geval prima hersteld. :)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

update:

echt snel gaat het niet maar het gaat nog steeds de goeie richting op ;)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

vanaf nu update ik m'n graph-blog enkel nog als ik min. 1 buyin up/down ben

bankroll = 1141$, volgende update zal dus min. 1200$ ofwel 1100$ zijn

tot binnekort ;)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

oké, sneller dan ik verwachtte hier een update:

ik was wat tafels aan het zoeken op NL50, maar anders als anders bleken ze redelijk tight te zijn vandaag.
Toch een 4-tal geopend maar naarmate ik er langer zat werden ze steeds tighter en tighter, de rest in de lijst was ook al niet denderend.
Toen maar is gaan kijken op zowel NL20 als NL100, en ik vond daar 2 tafels NL100 met p/f van boven 30%, me op wachtlijst gezet en ondertussen NL50 afgerond toen ik aan de eerste tafel NL100 een plaats innam.

Eerste speelbare handje: (ik zal deze ook posten zonder resultaat in de bss-sectie)
saw flop | saw showdown

Button Hero ($98.50)
SB SB ($43.62)
BB ($20)
UTG UTG ($140.13)
UTG+1 ($18.50)
MP ($90.40)
MP ($99.15)
CO-1 CO-1 ($95.55)
CO ($100.67)

Preflop: Hero is on the Button with Q♠ A♠
UTG calls 1, 3 folds, CO-1 calls 1, 1 fold, Hero raises to 5, SB calls 4.50, 1 fold, UTG calls 4, CO-1 calls 4.

Flop (21.00) 4♥ Q♥ 4♦
SB checks, UTG checks, CO-1 bets 5.25, Hero raises to 18.37, SB calls 18.37, UTG raises to 50, 1 fold, Hero raises to 93.50, SB moves all-in for 20.25, UTG calls 43.50.

Turn (270.24) A♥

River (270.24) A♦

Hero shows Q♠ A♠
SB shows T♥ 9♥
UTG shows Q♣ 4♣

Hero wins 270.24 with A full house, Aces and Queens

:diamond: lucky board :diamond:, ik besef dat ik veel geluk had op de turn en river en besloot dan ook maar om die andere NL100 tafel niet te openen.

Maar het belangrijkste voor mij blijft toch de tafelselectie en als ik op NL50 tafels aan het zoeken ben en ik vind er geen fatsoenlijke zal ik waarschijnlijk altijd eens op een andere limiet kijken, zowel op NL20 als op NL100.

Beantwoorden
Citeren
EliasVeritas
Oldschool Grinder

0.66% kans op de flop :D

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel Topicstarter
HoofdVogel
Oldschool Grinder

ruim voldoende dus :D

nee, ik beschouw het als een leak die me veel kan gaan kosten, imo komt het ongeloofwaardig over om met de nuts een grote reraise te doen op de flop, ik denk dan altijd als hij de (second) nuts heeft waarom wilt hij me dan wegjagen, maar tegelijkertijd lokt hij me in de val :O

Misschien dat ik deze move ook eens moet gebruiken als ik de nuts heb op de flop?

Beantwoorden
Citeren