Ga naar het forum
Jessie: Back to the...

Meldingen
Alles wissen

Jessie: Back to the micro's

712 Berichten
69 Gebruikers
0 Reacties
19.6 K Weergaven
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MCRaia
Q9o open ik alleen op de BU (of CO) als ik al een tijdje niet meer geopend heb. Anders is deze toch echt te zwak en lastig te spelen. Q9s is natuurlijk een ander verhaal...

Ook niet om te stealen? Je hebt van die gasten die op zich wel loose callen, maar op de flop folden ze ook heel gemakkelijk. Het is in dit geval dus een soort bluff hand, omdat de kans groot is dat ze opgeven.

Fijn dat het wat beter ging vandaag, het kan zo frustrerend zijn als alles wat je probeert net verkeerd uitpakt. Ik had daar vandaag ook wat meer last van en zat aan tafel met hele lastige tegenspelers, bijv. mensen die ongeveer zulke stats hebben: VPIP/PFR/AF 60/40/5 en een fold average van 0. Je moet echt uitkijken om niet te gaan tilten, op zich wel een goede oefening.

Een soort voorbeeld hieronder, waarbij je er toch maar vanuit moet gaan dat hij bluft.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$0,75:36/61 /39 /5,5/61 /33 /33 /27 ;Hero$2,02:///////;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J♣, J♥
MP2 folds, Hero raises to $0,08, 3 folds, BB calls $0,06.

Flop: ($0,17) T♠, 6♥, 7♥ (2 players)
BB bets $0,17, Hero raises to $0,68, BB raises to $0,67 (All-In).

Turn: ($1,52) 6♠
River: ($1,52) 4♥ (1 players)

Final Pot: $1,52

Results follow (highlight to see):
Hero shows two pairs, boeren and zessen (Jc Jh)
BB shows een pair zessen (Qs 9d)

Hero wins with two pairs, boeren and zessen (Jc Jh)

HIj heeft dus ook gewoon echt niets, maar de meeste keren hit je zelf ook niets en pikt hij op deze manier de pot op en als dat steeds achter elkaar gebeurt moet je dus uitkijken dat je niet gaat tilten. Of je hebt wel een goede hand maar hij verslaat je met een badbeat (stel dat hij hier toch een Q had gehit). Erg lastig, en dan kun je wel een andere tafel gaan opzoeken, maar ik vind het ook wel interessant om te leren hoe je het beste tegen zo iemand kan spelen. Het leuke was ook dat hij hierna tegenover mij veel meer ging dimmen en alleen nog anderen ging lastig vallen met zijn agressie. Hij had veel respect gekregen voor mijn bets. :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik overweeg serieus om bij PKR meer te gaan spelen. Het is echt niet te geloven hoe fishy daar gespeeld wordt. Men beschouwt K2o daar als de complete nuts en zal dan ook alles erin gooien met het idee vet voor te liggen...

Ik had daar binnen een paar handen echt 4 BI's erbij op NL4 aan 1 tafel met ongeveer een halve fles wijn achter de kiezen. Als je daar gewoon standaard ABC poker speelt dan heb je binnen no-time een grote stack en zit je met $14 aan tafel terwijl de rest ongeveer $3 heeft...

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik heb ook een video gestuurd i.v.m. die actie van 'Analyze my game', een leuke NL2 SH sessie. Een paar lekkere fouten erin, dus ik ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Net dus inderdaad 4 Bi's up in korte tijd bij PKR en Mansion ging ook erg lekker, ook zo'n 4 BI up, zou leuk zijn als het nu eens echt de goede kant op ging.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Cashgames gaan goed, 2,5 BI up in ruim 300 handen.

Het leek me weer eens tijd voor een sessie $0,50 sit 'n go, maar het is echt verschrikkelijk hoe slecht dat ging. Ik ben 1 keer tweede geworden en ook op een manier... Ik lag dik voor en toen ging het zo:

Mijn AKs wordt verslagen door 47s (flush)... waardoor onze stacks ongeveer gelijk worden. Ik wacht rustig mijn moment af, komen nog een paar handjes die niet echt interessant zijn.

Dan krijg ik weer AKo en ik knal het erin. Word gecalld door A6o en villain hit op de river een straight...

In een ander toernooi zijn nog 4 man over (3 ITM), ik ben shortstacked en ga met 55 all-in. Ik hit een set op de flop, villain heeft QQ, ik helemaal blij, je raadt het al... Q op de river. Nou ja, kan ik nog mee leven, hij had gewoon een goede hand.

Dan nog een 30 man sit 'n go gespeeld, ging best lekker. Ik kwam aan de final table terecht, er waren nog 6 man over (5 ITM). Ik raak shortstacked (M is ongeveer 2,6) en krijg AQo, waarmee ik all-in wil pushen. Villain voor mij gaat ook all-in, maar ja, kan een steal van hem zijn en ik kan het me eigenlijk niet veroorloven deze hand te laten gaan, dus ik ga ook all-in. Villain heeft JTs, dus dat lijkt goed te gaan. Maar natuurlijk, hij hit een J op de river. Balen, want dit was echt een mooie hand om mee te verdubbelen en hoger te eindigen. Dus weer net niet ITM.

Verder nog JJ vs AQo, villain krijgt Q op de turn, kan ik mee leven, maar ja, weer net niet ITM (4e).

Oh ja, en nog een tafel met een maniac die constant all-in gaat. Ik raise met ATs, hij callt. Flop: 8 :club: 9 :club: T :spade:, dus ik push all-in, 3/4 stack is meer dan de helft van mijn stack, dus leek me de enige optie.
Villain callt met 49s (spades). Turn: 6 :spade: River: 8 :spade: :rolleyes:

Ik sta nu dan ook op $11 verlies. Ik vind dit nog wel lastig spelen als bijna iedereen aan tafel steeds callt, ook als je preflop raist. Ik raise al minder handen, maar op een gegeven moment raak ik shortstacked en moet dus wel iets doen. Waarschijnlijk heb je daardoor hier ook te maken met meer variance. Ik ben nu ongeveer op de helft en ga ook zeker de andere helft nog spelen van de 125.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Een erg swingy dagje vandaag, maar het gaat nog steeds goed op NL2.

Uiteindelijk toch met 5 BI afgesloten. Ik maak nog steeds fouten, maar het lukt dan wel steeds om terug naar boven te klimmen.

Ik zal eens wat fouten neerzetten deze keer, de eerste hand is een pure tilthand tegen een villain die ik niet goed kan peilen en die me steeds dwars lijkt te zitten:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$4,53:///////;BB$2,96:443/29 /18 /3,7/31 /26 /71 /41 ;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Preflop: Hero is SB with Q♣, T♣
3 folds, Hero raises to $0,08, BB raises to $0,26, Hero raises to $0,80, BB raises to $2,38, Hero raises to $4,53 (All-In), BB raises to $2,96 (All-In).

Flop: ($7,49) 2♦, 9♠, 8♥
Turn: ($7,49) 9♣
River: ($7,49) 2♥ (2 players)

Final Pot: $7,49

Hero shows two pairs, negens and tweeën (Qc Tc)
BB shows two pairs, negens and tweeën (Ah Kd)

BB wins with two pairs, negens and tweeën (Ah Kd)

Dan de volgende hand tegen een unknown qua stats. Ik behandelde hem als de standaard vis die blijft callen me Ax of lower pair, maar dat was niet zo handig. Overigens bleek het later wel een doodgewone vis te zijn, maar ik had hier wat voorzichtiger moeten zijn denk ik:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$1,26:20/65 /25 /3,5/50 /25 /0 /57 ;Hero$2,12:///////;CO$3,00:29/62 /0 /0,3/50 /0 /0 /80 ;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Preflop: Hero is MP3 with A♣, Q♠. CO posts a blind of $0,02.
Hero raises to $0,10, CO calls $0,08, BU folds, SB calls $0,09, BB folds.

Flop: ($0,32) 8♥, 6♥, A♠ (3 players)
SB checks, Hero bets $0,22, CO calls $0,22, SB folds.

Turn: ($0,76) 4♦ (2 players)
Hero bets $0,60, CO calls $0,60.

River: ($1,96) 8♣ (2 players)
Hero bets $1,20 (All-In), CO calls $1,20.

Final Pot: $4,36

Hero shows two pairs, azen and achten (Ac Qs)
CO shows two pairs, azen and achten (Ad Ks)

CO wins with two pairs, azen and achten (Ad Ks)

Dit was nog wel een hele vage, maar ik had op de river ech moeten folden, hij kon gemakkelijk een flush hebben en hij gaf normaal snel op bij een c-bet, dus ik was er van overtuigd dat hij nu wel echt iets beters moest hebben. Waarschijnlijk was hij gewoon mijn c-bets zat en heeft hij daarom gecalld en luckboxte hij hier enorm:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$5,53:///////;MP3$1,73:443/29 /18 /3,7/31 /26 /71 /41 ;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Preflop: Hero is MP2 with K♣, J♠
Hero raises to $0,08, MP3 calls $0,08, 4 folds.

Flop: ($0,19) K♥, 9♠, 2♣ (2 players)
Hero bets $0,14, MP3 calls $0,14.

Turn: ($0,47) 8♣ (2 players)
Hero checks, MP3 checks.

River: ($0,47) 5♣ (2 players)
Hero bets $0,32, MP3 raises to $1,43, Hero calls $1,11.

Final Pot: $3,33

Hero shows een pair koningen (Kc Js)
MP3 shows two pairs, achten and vijven (8d 5d)

MP3 wins with two pairs, achten and vijven (8d 5d)

Algehele grafiek van de laaste 39,6k handen ziet er super uit:

BB/100 over dat aantal handen is nu: 11,77

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Dan nog de $0,50 sit 'n goes tussenstand:

Ik heb er nu 70 gespeeld met dit resultaat:

1e: 4 keer
2e: 18 keer
3e: 5 keer (ITM bij 10 man)

Ik heb wel $2 minder verlies dan de vorige keer, dus nu -$9 i.p.v. -$11 :D

Beantwoorden
Citeren
MCRaia
PokerStrategist

Nice graph :P

Je kunt er bijna een lineaal langs leggen en daarmee je BB/100 voorspellen. Kun je uitrekenen wanneer je de rol voor NL10 hebt (geen NL5 op Mansion toch?).

QT hand: fold ik in SB, omdat je altijd OOP verder speelt (call any2 in BB een openraise van SB, en raise de rest van de tijd met de andere any2 :D)

Als zo'n villain dan verkeerd zit: leave table (en ga aan zelf links van hem zitten...).

AQ: wellicht beter check (call) turn, zo super sterk is je hand niet. En de river, tja, vissen callen vaak flops met 2nd pair... En vanwege pot odds moet je nu wel all-in.

KJ: waarschijnlijk moet je hier de turn betten, omdat het board gevaarlijker wordt (2e :club:, SD-kaart erbij. Had in dit specifieke geval niet geholopen (want hij hit hier...), maar op termijn wel. Zou deze eens posten...

Succes!

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ok, thanks!

Er is op Mansion ook NL4, ik heb al wat shotjes gedaan en dat ging wel goed, maar ik vind dat ik nog teveel fouten maak en helaas is mijn bankroll niet zo groot als in de graph, omdat ik nog veel aan het klooien ben met die sit 'n goes en MTT's en eigenlijk meestal mijn winst van de dag daar voor de helft aan op gaat. :rolleyes: BR is nu dus ongeveer $40.

Maar nu heb ik gisteren de video van Caroline bekeken en het bleek dat ik nog veel te loose speelde, vooral in de early phase, ik speelde vaak in late position Axs handen of KQo handen en AT en AJ, en dat moet helemaal niet. :D

Dus dat ga ik nu aanpassen. De reden dat ik dit deed is waarschijnlijk dat ik veel SH speel en daardoor gewend ben looser te spelen.

Beantwoorden
Citeren
MCRaia
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door jessie35555

Maar nu heb ik gisteren de video van Caroline bekeken en het bleek dat ik nog veel te loose speelde, vooral in de early phase, ik speelde vaak in late position Axs handen of KQo handen en AT en AJ, en dat moet helemaal niet. :D

WAT??? Foei toch _cool:

Axs is leuk, in cashgames, met lage blinds. In MTT's en SNG's brengt iedere BB je dichter bij push/fold (en draait het iets meer om "geluk hebben", wat mij betreft, al is goed p/f spel ook een kunde).

Zondag ga ik ook weer eens MTTen, gezien al die acties bij PS :P

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

YES YES YES!!!

Ik had nog een token voor een $20 sit 'n go bij Mansion en heb die met behulp van de video van Caroline en de charts gespeeld (tight is right). Het leek even mis te gaan toen ik JTs kreeg en ik 9 bb's had. Short stack voor mij had 4,5 stack en ging all-in. Ik callde en hij had A7o. Voor zover ik begrijp was dit geen verkeerde move, omdat je met JTs al vanaf 8 BB's all-in kunt gaan en ook als iemand anders all-in gaat met 8 BB's of minder. Maar ik verloor dus helaas de pot.

Een paar handen daarna ben ik als een soort wanhoopsdaad met 87o (staat niet op de chart, lol) all-in gegaan, het leek me een acceptabele hand met nog maar 4 BB's over en de blinds in aantocht.
Ik liep tegen AA aan, maarrrrr... er verschenen 2 zevens op de flop. En daarna verscheen er op de turn ook nog een 7, dus ik had weer verdubbeld. :D Toen gewoon rustig afgewacht en links en rechts werden mensen uitgeschakeld en bleek ik ineens ITM te zitten.
Nummer 3 vloog er uit nadat big stack all-in ging met KJo en hij callde met 67s. Daarna wat over en weer gespeeld en uiteindelijk all-in met AJs en liep tegen KQo aan waarmee hij op de river een straight kreeg.

2e geworden dus en dat heeft me $60 opgeleverd, waardoor ik nu ongeveer $100 heb bij Mansion en NL4 ga spelen. _biggrin:

Toernooi is te zien op http://weaktight.com/s26338

Ik heb nog ergens een fout gemaakt met AQs, ik checkte de BB, had moeten raisen, maar ik zat te lang op die chart te zoeken. :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
rrwillem
Oldschool Grinder

Je moet even de vid opnieuw bekijken en de charts erbij pakken. All in gaan en all in callen zijn 2 compleet verschillende charts. De regel is: Ga all-in loose, call all-in tight. Jouw 10 J call is dus absoluut niet goed.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Klopt Willem, ik heb daar gewoon een fout gemaakt en die was me bijna duur komen te staan. Ik heb echt geluckboxed met die 78o.

Het is nog lastig om die charts te lezen tijdens het spelen en ik wist dat er iets was met shortstacks en all-in pushen, maar ik realiseerde me later dat dit gold als de shortstacker na jou aan de beurt is. Ik zal daar de volgende keer ook beter op letten. Ik ben ook van plan om in Excel een sheet te maken waarin ik de charts verwerk en iets gemakkelijker kan zien welke handen ik wel en niet kan spelen. Uiteindelijk zal het dan allemaal meer in mijn hoofd gaan zitten, zodat ik niet meer steeds hoef te kijken.

Ik ga zometeen een NL4 sessie doen, ben benieuwd hoe het zal gaan.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Zoals verwacht in mijn euforie over het winnen van die $60 en ineens het hebben van 4x meer bankroll ben ik heerlijk gaan donken en semi-tilten (preflop all-in met AQo en TT). Ik stond uiteindelijk 4,5 BI down en heb daarna de knop omgezet en ben weer normaal gaan spelen en gelukkig is het nu nog maar 2 BI down.
Het scheelt waarschijnlijk dat ik het al vantevoren had verwacht en dus op tijd in heb kunnen grijpen.

Ik heb net de actie bij 888 poker bekeken over hoe je een WSOP package kunt winnen. Het lijkt me niet heel gemakkelijk, maar ik vind het wel een leuke actie en overweeg om een poging te wagen. Sowieso de Twitter actie lijkt me voor mij goed te doen. :D Lijkt me zo super om bij de WSOP te zijn, vorig jaar heb ik het ook geprobeerd en had een ticket gewonnen voor een qualifier of sub-qualifier of sub sub sub qualifier, ik weet het niet meer precies. Dat was toen bij Mansion geloof ik.

Ik ga maar eens even uitzoeken wanneer ik dan mee kan doen en waaraan. Die ladies only battle spreekt me ook wel aan. _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
MCRaia
PokerStrategist

M'n post om je te waarschuwen heb ik gelukkig gedelete. Beter dat je zelf je "fouten" ontdekt. Donken doe je voortaan op NL2... afgesproken?

Ik kijk zelf ook naar dat WSOP-gedoe (zowel twitter als facebook). Heb je die freeroll al geprobeerd? Vanavond om 21:00 geloof ik.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ja, ik heb wel meegedaan aan die freeroll en jij? Volgens mij niet, want ik zag geen mcraia in de lijst staan. Er deden 755 mensen mee en ik ben 8e geworden wat mij een vette $2,50 opleverde. _biggrin:

Het niveau is wel heel fishy, aan de final table limpte iedereen nog steeds, uiteindelijk raakte ik shortstacked, er was wel een limper voor me, maar ik ben toch met 88 all-in gegaan, er limpte elke keer wel iemand en ik moest een keer iets doen. Toen liep ik tegen AK aan en hij hitte een pair K's.

Daarna weer 1 limper voor mij en ik was heel shortstacked, ging in late position all-in met A3 suited. Limper callde direct en bleek AA te hebben, toen lag ik eruit. Maar ik vind het geen slecht resultaat, alleen jammer dat je zo weinig wint in een freerol en ik vind het ook raar dat de rebuys en add-ons niet bij het prijzengeld wordt opgeteld, dat is bij FullTilt wel zo en Mansion ook volgens mij. Ik deed eigenlijk mee om te oefenen en vond het wel een leuk toernooi. De eerste anderhalf uur heb ik niet eens meegedaan, heb geschaakt met mijn dochter van 12 (2 keer verloren, ik ben daar zo slecht in, heb het pas laat geleerd van mijn kids).
Well rebuy en add-on gedaan en na anderhalf uur gaan spelen. _cool:

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik zal voor februari eens een paar doelen neerzetten:

:diamond: de $0,50 challenge afronden
:diamond: meedoen aan de WSOP promotie bij 888poker
:diamond: NL4 beaten en daar ook minstens 35k handen spelen
:diamond: weer goud worden bij PokerStrategy

Ik wil ook proberen een goede Excel sheet te maken waarmee ik alleen mijn handen hoef in te voeren en in de midden fase de steal situaties meeneem, zodat ik direct weet wat ik moet doen. Het zoeken in de charts tijdens een toenooi is namelijk niet echt handig, zeker niet als je er 4 tegelijk speelt. Het is jammer dat ik me moet beperken tot Excel. Als ik me wat serieuzer had verdiept in het programmeren had ik hier misschien wel iets voor kunnen schrijven, maar ben nooit verder gekomen dan het half maken van een rekenmachine. :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ze doen bij Pacific/888poker wel erg hun best om hun clandizie uit te breiden en ik moet zeggen dat ze mij wel geinteresseerd hebben gekregen. Er komt ook een software update, dus ik ben benieuwd. Ik was er namelijk tot voor kort niet heel erg van onder de indruk.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Vandaag ben ik aan het freaken geweest met Excel om de toernooi charts te kunnen verwerken in een formaat dat gemakkelijk te gebruiken is tijdens het spelen. Je moet zo weinig informatie mogelijk in hoeven voeren, anders leidt het teveel af van het spelen.

Het enige wat ik nu hoef in te voeren is mijn stack en de big blind, die zal over het algemeen niet bij elke hand veranderen, dus dat is niet veel invoer werk.
Daaronder voer ik mijn hand in. Ik heb een matrix gemaakt waarbij verticaal alle handen staan en horizontaal de waarde van het aantal big blinds dat je nog hebt qua stack. (dus stack gedeeld door waarde van de big blind). In die matrix zet ik wat de actie is in die specifieke situatie. Als voorbeeld heb ik J9s genomen. Dit ziet er zo uit:

Als je nog 5 big blinds hebt, dan moet je dus met J9s vanaf early position all-in gaan, als je first in bent. Misschien zou ik er nog aan toe kunnen voegen: 'otherwise fold'.

Je ziet ook de formule die ik heb gebruikt, de matrix staat hier niet op. Omdat vanaf 25 big blinds je in de groene zone zit heb ik nog een if-formule verwerkt voor het berekenen van het aantal big blinds. Als die boven de 25 is komt er in C2 altijd 25 te staan. Anders zou de matrix erg groot worden en dat is natuurlijk helemaal niet nodig.
Ik moet nog voor elke hand invoeren wat de acties zijn en ook de steal en rebound situaties erin verwerken, dus dat is nog wel even een puzzel, maar dit is in elk geval een begin.

Misschien dat iemand hier iets aan heeft. Het is nogmaals ontzettend freaky, maar ik vind dit ontzettend leuk om mee bezig te zijn. :D

Beantwoorden
Citeren
LiquidCity
PokerStrategist

Heb je ook rekening gehouden met Antes?

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Nee, al wel over nagedacht. Dit is eigenlijk een eerste opzet die ik nog uit wil bouwen. Mijn voorkeur gaat er ook naar uit om i.p.v. met big blinds te gaan werken met M-zones, dus ik denk dat ik alles ga omrekenen. Dan is het ook gemakkelijker om rekening te houden met de antes.

Het hele steal/rebound gedeelte is ook nog wel even een puzzel. Ik overweeg om daar een aparte matrix voor te maken en dit in een regel eronder weer te laten geven. Anders komt er wel erg veel info in 1 regeltje te staan en verlies je overzicht. In elk geval bedankt voor de tip!

Beantwoorden
Citeren