Oorspronkelijk gepost door MCRaia
Q9o open ik alleen op de BU (of CO) als ik al een tijdje niet meer geopend heb. Anders is deze toch echt te zwak en lastig te spelen. Q9s is natuurlijk een ander verhaal...
Ook niet om te stealen? Je hebt van die gasten die op zich wel loose callen, maar op de flop folden ze ook heel gemakkelijk. Het is in dit geval dus een soort bluff hand, omdat de kans groot is dat ze opgeven.
Fijn dat het wat beter ging vandaag, het kan zo frustrerend zijn als alles wat je probeert net verkeerd uitpakt. Ik had daar vandaag ook wat meer last van en zat aan tafel met hele lastige tegenspelers, bijv. mensen die ongeveer zulke stats hebben: VPIP/PFR/AF 60/40/5 en een fold average van 0. Je moet echt uitkijken om niet te gaan tilten, op zich wel een goede oefening.
Een soort voorbeeld hieronder, waarbij je er toch maar vanuit moet gaan dat hij bluft.
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$0,75:36/61 /39 /5,5/61 /33 /33 /27 ;Hero$2,02:///////;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is MP3 with J♣, J♥
MP2 folds, Hero raises to $0,08, 3 folds, BB calls $0,06.
Flop: ($0,17) T♠, 6♥, 7♥ (2 players)
BB bets $0,17, Hero raises to $0,68, BB raises to $0,67 (All-In).
Turn: ($1,52) 6♠
River: ($1,52) 4♥ (1 players)
Final Pot: $1,52
Results follow (highlight to see):
Hero shows two pairs, boeren and zessen (Jc Jh)
BB shows een pair zessen (Qs 9d)
Hero wins with two pairs, boeren and zessen (Jc Jh)
HIj heeft dus ook gewoon echt niets, maar de meeste keren hit je zelf ook niets en pikt hij op deze manier de pot op en als dat steeds achter elkaar gebeurt moet je dus uitkijken dat je niet gaat tilten. Of je hebt wel een goede hand maar hij verslaat je met een badbeat (stel dat hij hier toch een Q had gehit). Erg lastig, en dan kun je wel een andere tafel gaan opzoeken, maar ik vind het ook wel interessant om te leren hoe je het beste tegen zo iemand kan spelen. Het leuke was ook dat hij hierna tegenover mij veel meer ging dimmen en alleen nog anderen ging lastig vallen met zijn agressie. Hij had veel respect gekregen voor mijn bets.