Ga naar het forum
Jessie: Back to the...

Meldingen
Alles wissen

Jessie: Back to the micro's

712 Berichten
69 Gebruikers
0 Reacties
19.6 K Weergaven
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Zojuist nog een sessie sit 'n goes gedaan, ik had met PartyPoints certificates gekocht voor 3 sit 'n goes. Een step sit 'n go en 2 regular 10 sit 'n goes (1 van $11 en 1 van $22).

In de steps ben ik 7e geworden en won ik een entry naar step 1. In de $11 sit 'n go ben ik 7e geworden en dat was wel balen, ik heb iets te vroeg in het toernooi met AKo teveel risico genomen. Villain had KK en de flop was iets van AKQ (was preflop all-in gegaan).
In de $22 sit 'n go was ik 3e, wat me toch weer $40 op heeft geleverd. Bankroll is nu: $489
Dit komt ook doordat ik de buy-ins via PartyPoints had gekocht, anders was er wel 44 aan buy-ins afgegaan, dus eigenlijk heb ik $5 verlies. :)

Voor zover ik kan nagaan houdt Elephant niet de handen bij van toernooien, dus daar moet ik nog iets anders op verzinnen.

Beantwoorden
Citeren

Als ik zo vrij mag zijn... wil ik even wat zeggen:

- Steps raad ik eigenlijk meteen af, aangezien het lastig is om er ver mee te komen, en je pas op het eind winst kunt zien. Tussendoor geen mogelijkheid om geld te ontvangen, althans, niet zoveel als je normaal mag verwachten.

- Ligt het aan mij, of speel je enorm buiten je bankroll management? Normaal houden we voor SNG's zo'n 50 buy-ins aan, wat betekent dat je met jouw bankroll MAXIMAAL op de $11 dollar SNG's kunt spelen, en dan eigenlijk al wat riskant BRM aanhoudt. Ik raad je daarom aan wat lager te beginnen. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze. Zou alleen jammer zijn om paar keer $11 of $22 SNG te verliezen en je BR te zien halveren, of nog verder zien dalen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Bedankt voor de tips. Ik vind inderdaad die steps frustrerend, omdat je er ook heel gemakkelijk weer uit ligt of een stap terug moet omdat je het net niet redt, ik denk dat ik daar dus ook mee ga stoppen.

Verder heb ik voor $11 sit 'n goes inderdaad geen 50 Buy-ins (nou ja, nu wel bijna), ik had de 30 buy-ins aangehouden, maar dat geldt alleen voor cashgames natuurlijk. De $22 was een uitstapje, omdat ik een certificate kon kopen met PartyPoints (wat mij het gevoel geeft dat ik die gratis kon krijgen, maar dat klopt ook weer niet helemaal natuurlijk). Omdat ik redelijk vaak in the money raak leek het me wel leuk om te proberen.

Ik zal n.a.v. van jouw opmerking misschien toch eerst de $6 sit 'n goes gaan doen, totdat ik een bankroll van $550 heb. (heb nu bijna $500). Ik ben wel in korte tijd (paar dagen) van $350 naar bijna $500 gegaan, dus ik krijg het idee dat de sit 'n goes mij beter liggen dan de cashgames op dit moment, maar over een paar dagen tijd valt daar misschien ook nog weinig van te zeggen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Op zich wel lekker gespeeld vanavond. De $6 buy-in regular gespeeld met 292 spelers en daar uiteindelijk 16e geworden. Ik ging eruit met JJ tegen KK. Ik zat steeds wel in de top 5, maar ging down met AK tegen iemand die flink bette, waardoor ik het vermoeden had dat hij een pair had en misschien een set had gehit op de flop. Daarna dus toch een wat mindere stack en met die JJ durfde ik het wel aan all-in te gaan, maar helaas. Iets van $14 gewonnen.

Verder een $1 buy-in met rebuy en add-on gespeeld met 578 spelers en daar ben ik 73e geworden. Ik zat al een tijdje niet echt bij de top en mijn stack was minder dan 10 M, dus ik ging all-in met QJo (een big-stacker had voor mij geraised en ik zat geloof ik op de SB, maar een bigstacker die vanuit de button raised, dat zegt natuurlijk niet heel veel. Hij bleek toch KT te hebben en er kwam een K op het board. $6 gewonnen.

Toch wel goed gespeeld en ik raak meestal wel in the money en durf ook wel risico's te nemen, waarbij ik blinds steal of mijn stack verdubbel. Misschien dat het me op een dag lukt om echt een leuk bedrag te winnen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Vandaag ben ik niet echt aan sit 'n goes toegekomen en heb ik alleen wat NL10 cash game sessies gedaan. Eigenlijk ging het best aardig en ik heb zo'n $20 in de plus gespeeld. Misschien dat de sit 'n goes me toch iets meer zelfbeheersing hebben gegeven, ik probeer nu een beetje mijn stack te zien als iets dat je kwijt kunt raken. :D Bij een sit 'n go lig je gewoon uit het toernooi als dat gebeurt, bij een cash game kun je weer aanvullen, door iets meer te doen alsof het een soort toernooi is waarbij je gewoon een grote stack nodig hebt lukt het me beter om geen al te domme moves te maken. Leuk psychologisch trukje. :)
Tegen de shortstackers neem ik ook meer risico, om er toch iets meer spanning in te krijgen en ik heb al een paar keer gehad dat ik met een bad beat won en mensen vervolgens op tilt gingen en ik met mijn gewone strakke spel meer won dan ik normaal had gedaan, bijv. door mensen die tilten en met A3o blijven doorspelen. Ze gaan dan ook denken dat je toch niets hebt en meestal heb ik dus gewoon wel iets. Natuurlijk blijf ik wel zoveel mogelijk het ABC-poker aanhouden en kies ik mijn starthanden zorgvuldig en neem geen onnodige risico's, maar ik probeer als de situatie het toelaat ook iets losser te zijn, ik merk dat het echt strakke ABC-spel mij teveel verveelt, waardoor ik domme moves ga maken en ik hoop dat ik door goed de situatie in te schatten en soms toch een gokje te wagen het spel voor mezelf iets uitdagender kan maken.
Ik vind het namelijk echt saai om een aangeleerd truckje toe te passen en vind het juist veel interessanter om mensen, kaarten en situaties te leren lezen en daar mee te spelen. De laagste limieten lenen zich daar niet heel erg voor, omdat de meeste mensen maar wat doen, maar goed, eens kijken of dit me lukt en ik het zo weer leuker ga vinden, ik had het met de cash-games vorige week namelijk echt wel een beetje gehad.

Mijn bankroll is nu $507,93. Er zit ook nog een $100 bonus aan te komen, dus al met al ben ik best tevreden.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ben nog steeds fanatiek aan het pokeren en de laatste dagen met succes. Overzicht van de laatste 3 dagen (NL 10 cash games):

28 mei: $13,49 (2104 handen)
29 mei: $48,63 (1121 handen)
30 mei: $26,45 (1550 handen)

Zou wel leuk zijn als dit zich nu een beetje doorzet. Ik speel nu ook 9 tafels i.p.v. 6 en het verschil is dat ik nu minder risico neem en bij tegenstand de hand wat sneller opgeef. Het lukt me beter om gewoon af te wachten tot ik echt iets hit en ik blijf niet doorspelen met bijv. alleen een (high) pair.

Bankroll is nu: $548,94

Ik heb eigenlijk iets te lang doorgespeeld en ik zie dat het nu zelfs al bijna licht wordt, dus maar snel gaan slapen nu. :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Vanavond ook weer erg lekker gespeeld. Ik deed mee aan een toernooi, waarin ik op een gegeven moment bovenaan stond (1e prijs was ruim $1000 dollar), maar helaas heb ik het verprutst, waardoor ik uiteindelijk 57e werd en iets van $18 dollar won (buy-in was $11).
Wel jammer, maar op de cash tafels gaat het op het moment zo goed, dat ik daar nu weer meer lol aan beleef. Ik wacht als een havik af tot er echt iets interessants voorbij komt en dan cash ik dus ook behoorlijk in. Handen als deze zijn bijv. erg leuk om te winnen:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$20,08:258/38 /25 /3,8/34 /47 /89 /38 ;Hero$15,19:///////;BU$37,80:134/45 /22 /0,9/53 /26 /33 /52 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with T♥, T♦
Hero raises to $0,40, CO folds, BU calls $0,40, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($1,30) K♠, 6♥, T♠ (3 players)
SB bets $0,62, Hero raises to $1,24, BU calls $1,24, SB calls $0,62.

Turn: ($5,02) K♦ (3 players)
SB bets $2,00, Hero raises to $4,00, BU calls $4,00, SB calls $2,00.

River: ($17,02) 3♥ (3 players)
SB checks, Hero raises $9,55 (All-In), BU calls $9,55, SB folds.

Final Pot: $36,12

Results follow (highlight to see):
Hero shows een full-house, tienen full of koningen (Th Td)
BU shows three of a kind, koningen (Kh Qs)

Hero wins with een full-house, tienen full of koningen (Th Td)

Ik had ook wel mazzel dat er veel vissen waren die ongelofelijk dom speelden of gingen bluffen, terwijl ik gewoon de best mogelijke hand had, dus ik hoefde alleen maar te callen. Het lukt me nu beter om de handen die het niet waard zijn te folden en ik heb veel minder de behoefte om te gaan gokken en ik denk dat daar het verschil zit.

Aan één tafel ging het echt heel goed en had ik een abnormaal grote stack:

De hand waar ik het meest mee verloor was deze:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$10,00:258/38 /25 /3,8/34 /47 /89 /38 ;Hero$23,77:///////;[/tg]
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A♣, A♥
3 folds, SB raises to $0,40, Hero raises to $1,40, SB raises to $4,80, Hero raises to $23,77 (All-In), SB calls $5,20 (All-In).

Flop: ($33,77) Q♠, Q♦, Q♣
Turn: ($33,77) 5♠
River: ($33,77) 3♣ (2 players)

Final Pot: $33,77

Hero shows een full-house, vrouwen full of azen (Ac Ah)
SB shows four of a kind, vrouwen (Qh Kh)

SB wins with four of a kind, vrouwen (Qh Kh)

Daar valt dus eigenlijk ook niets op aan te merken, is niet meer dan een bad beat en een domme move van villain die uiteindelijk erg veel geluk had.

De grafiek van mei laat aan het eind ook een stijgend lijntje zien. Ik heb deze maand aardig wat geld weggegooid door te experimenteren met strategieen, maar dat heb ik nu weer redelijk terugverdiend.

De grafiek van vandaag is wel erg mooi, ik denk niet dat ik vaak zulke vissen tegen zal komen, maar voor vandaag was het wel erg kicken.

Bankroll is nu: $565,22

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik weet het toch elke keer weer aardig te verknallen. Het ging eigenlijk heel lekker, maar het leek er op dat ik mijn bonus ($100!) niet ging halen. Dus had ik het geweldige idee om een marathon sessie te gaan spelen op NL25 (ik had 20 buy-ins, leek me wel acceptabel). Het ging helemaal niet zo slecht, maar ik had een aantal bad-beats (dik voorliggen op de flop en mensen met een vage draw die gewoon all-in mee gaan en dan uiteraard hun straight, flush of full-house halen). Dus ik denk dat ik een beetje ging tilten, of eigenlijk komt het er dan op neer dat ik in zo'n 'modus' kom waarbij ik heel erg moeilijk mijn handen kan folden. Waar ik eerst moeiteloos AA kon folden als het moest ging ik nu bij wijze van spreken all-in met ATo omdat ik een A hitte op de flop.

Het komt er op neer dat ik mijn bonus heb verkloot en dus eigenlijk op hetzelfde punt sta als gisteren. (rond de $500).

Ik heb een tijdje erg aardig gespeeld, vanochtend heb ik mijn solide speelstijl weten te hervatten, wat ook goed te zien is op de grafiek van vandaag. Ik kan het dus wel...
Je ziet heel duidelijk mijn 'tilt-fase' en daarna dat ik mijn strakke speelstijl heb hervat. De grafiek wordt dan minder grillig.

Dit was de leukste hand: :)

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP3$31,51:114/24 /20 /4,3/44 /41 /83 /50 ;Hero$30,36:///////;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (6 handed)

Preflop: Hero is BU with 9♣, 9♠
MP2 folds, MP3 raises to $1,00, CO folds, Hero calls $1,00, 2 folds.

Flop: ($2,35) 9♥, Q♣, K♥ (2 players)
MP3 bets $1,68, Hero raises to $3,36, MP3 calls $1,68.

Turn: ($9,07) A♦ (2 players)
MP3 checks, Hero bets $6,46, MP3 calls $6,46.

River: ($21,99) 9♦ (2 players)
MP3 checks, Hero raises $19,54 (All-In), MP3 calls $19,54.

Final Pot: $61,07

Hero shows four of a kind, negens (9c 9s)
MP3 shows two pairs, azen and vrouwen (As Qd)

Hero wins with four of a kind, negens (9c 9s)

En even 2 handen waarvan ik behoorlijk de balen kreeg, al had ik bij de eerste hand nog zoiets van 'tja, kan gebeuren' en het was niet echt een bad beat ofzo, maar gewoon pech:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$47,82:34/6 /3 /2,0/100 /11 /50 /100 ;Hero$26,75:///////;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (5 handed)

Preflop: Hero is BU with 5♥, 5♦
2 folds, Hero raises to $1,00, SB folds, BB calls $0,75.

Flop: ($2,10) 5♣, 6♠, 3♣ (2 players)
BB bets $1,50, Hero raises to $3,00, BB raises to $11,00, Hero raises to $25,75 (All-In), BB calls $14,75.

Turn: ($53,60) K♠
River: ($53,60) 4♠ (2 players)

Final Pot: $53,60

Hero shows three of a kind, vijven (5h 5d)
BB shows three of a kind, zessen (6c 6d)

BB wins with three of a kind, zessen (6c 6d)

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$25,00:///////;MP3$17,00:205/15 /7 /2,0/29 /8 /75 /60 ;CO$17,21:53/68 /28 /2,4/22 /45 /0 /57 ;BU$22,07:216/35 /20 /2,2/26 /35 /56 /36 ;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A♣, A♦. MP3 posts a blind of $0,25.
MP2 folds, MP3 checks, CO calls $0,25, BU raises to $1,25, SB folds, Hero raises to $4,50, 2 folds, BU calls $3,25.

Flop: ($9,60) 3♣, J♠, Q♥ (2 players)
Hero bets $6,84, BU calls $6,84.

Turn: ($23,28) 7♦ (2 players)
Hero raises $13,66 (All-In), BU calls $10,73 (All-In).

River: ($47,67) T♦ (2 players)

Final Pot: $47,67

Hero shows een pair azen (Ac Ad)
BU shows two pairs, boeren and tienen (Tc Jc)

BU wins with two pairs, boeren and tienen (Tc Jc)

Uiteindelijk ging ik handen dus raar en roekeloos spelen, zoals deze:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$31,35:///////;BU$23,60:77/52 /13 /1,2/37 /10 /50 /50 ;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q♦, T♦
3 folds, BU calls $0,25, Hero raises to $1,25, BB folds, BU calls $1,00.

Flop: ($2,75) 2♥, Q♥, T♠ (2 players)
Hero bets $1,96, BU calls $1,96.

Turn: ($6,67) 5♣ (2 players)
Hero bets $4,75, BU calls $4,75.

River: ($16,17) J♥ (2 players)
Hero checks, BU raises $15,64 (All-In), Hero calls $15,64.

Final Pot: $47,45

Hero shows two pairs, vrouwen and tienen (Qd Td)
BU shows een flush, vrouw high (9h 8h)

BU wins with een flush, vrouw high (9h 8h)

Echt slecht gespeeld van mezelf, ik had natuurlijk op de river moeten folden en vanuit de SB raisen was ook niet zo handig, maar er werd zoveel gelimped, ik vond het nogal irritant. En ook verbazingwekkend dat er op deze limieten ook nog zoveel vissen zitten (al was ik zelf ook behoorlijk vissig bezig, zoals met deze hand...)

Het is een schrale troost dat ik nu toch nog dezelfde bankroll heb, maar zonde van die bonus natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Nog even over die laatste hand, die had ik misschien nog iets heftiger moeten beschermen en misschien juist op de river nog een halve pot bet doen, maar aan de andere kant was dit het type speler dat gewoon door bleef callen. Ik kwam op een gegeven moment ook aan tafel met iemand die gewoon consequent met A high bleef callen, had hij A3o en lag er duidelijk een flush of straigh-draw, maar hij bleef all the way meegaan. Aan een andere tafel was mijn stack op een gegeven moment $140 (NL25).

Ik kan mijn verlies nog enigszins relativeren en ik weet dat ik het wel kan, ik stond vanochtend voor vandaag op -$84 en heb dat nu op NL10 terug weten te brengen naar -$37 in relatief korte tijd. Als ik die discipline weet vast te houden weet ik zeker dat het goedkomt.

Ik zal ook wat handen op het beoordelings Forum zetten.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Nog even over die laatste hand, die had ik misschien nog iets heftiger moeten beschermen en misschien juist op de river nog een halve pot bet doen, maar aan de andere kant was dit het type speler dat gewoon door bleef callen. Ik kwam op een gegeven moment ook aan tafel met iemand die gewoon consequent met A high bleef callen, had hij A3o en lag er duidelijk een flush of straigh-draw, maar hij bleef all the way meegaan. Aan een andere tafel was mijn stack op een gegeven moment $140 (NL25).

Ik kan mijn verlies nog enigszins relativeren en ik weet dat ik het wel kan, ik stond vanochtend voor vandaag op -$84 en heb dat nu op NL10 terug weten te brengen naar -$37 in relatief korte tijd. Als ik die discipline weet vast te houden weet ik zeker dat het goedkomt.

Ik zal ook wat handen op het beoordelings Forum zetten.

Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Echt verbazingwekkend hoe mensen spelen, maar dit was dus ook zo'n hand waar ik zelf niet trots op ben, maar aan de andere kant werd ik door zijn check op de turn op het verkeerde been gezet en ik wist dat hij met 'alles' callde, dus ik dacht gewoon dat hij checkte omdat hij (weer) niks gehit had. Deze zet ik wel op het beoordelingsforum.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$17,65:86/55 /42 /1,5/30 /70 /60 /33 ;BB$32,55:40/70 /28 /1,3/36 /42 /0 /63 ;Hero$35,58:///////;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (3 handed)

Preflop: Hero is BU with Q♦, A♣
Hero raises to $1,00, SB calls $0,90, BB calls $0,75.

Flop: ($3,00) A♦, 3♣, K♦ (3 players)
SB checks, BB bets $2,00, Hero raises to $4,00, SB folds, BB calls $2,00.

Turn: ($11,00) J♠ (2 players)
BB checks, Hero bets $7,83, BB raises to $27,55 (All-In), Hero calls $19,72.

River: ($66,10) 3♥ (2 players)

Final Pot: $66,10

Hero shows two pairs, azen and drieën (Qd Ac)
BB shows een full-house, drieën full of boeren (3d Jd)

BB wins with een full-house, drieën full of boeren (3d Jd)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$31,13:86/55 /42 /1,5/30 /70 /60 /33 ;BB$41,12:40/70 /28 /1,3/36 /42 /0 /63 ;Hero$46,08:///////;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (3 handed)

Preflop: Hero is BU with A♦, 7♦
Hero raises to $1,00, SB calls $0,90, BB calls $0,75.

Flop: ($3,00) 9♦, 9♥, A♥ (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $2,13, SB raises to $4,62, BB folds, Hero calls $2,49.

Turn: ($12,24) K♥ (2 players)
SB checks, Hero bets $8,72, SB raises to $25,51 (All-In), Hero calls $16,79.

River: ($63,26) 2♥ (2 players)

Final Pot: $63,26

Hero shows two pairs, azen and negens (Ad 7d)
SB shows een flush, aas high (4h Ac)

SB wins with een flush, aas high (4h Ac)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Het gaat gelukkig weer een stuk beter en mijn bankroll is nu$548. Gisteren heb ik zo'n $26 gewonnen in 1000 handen en vanavond heb ik aan de cash-tafels wat minder gespeeld, waardoor ik uiteindelijk uitkwam op -$1,21, maar ik heb ook nog aan 2 $6 sit 'n goes meegegedaan die ik met PartyPoints had gekocht en daar ben ik beide keren 2e geworden, dus dat was ook 2 keer $15.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Overigens speel ik bij Pacific Poker ook nog af en toe en daar doe ik NL2. :D Ik ben daar begonnen met een bankroll van $20 en zit nu op $58. Ik speel daar voornamelijk omdat ze een online versie hebben, zodat je 'overal' kunt spelen en niet per sé de software hoeft te installeren. Net een sessie afgesloten met $12 winst, er zitten daar zulke ongelovelijke donks, dan is het niveau op PartyPoker wel iets beter, al zitten ze daar ook wel natuurlijk.

Mijn doel is daar om ook steeds een stapje hoger te komen op de cashtafels, maar voornamelijk vind ik het gewoon leuk om daar te kunnen spelen als ik niet mijn eigen laptop bij me heb.

Ik kom moeilijk bij PartyPoker weg, omdat ze daar steeds zulke leuke acties hebben. :P Nu weer de one million dollar hand, waar ik vorige keer $100 mee gewonnen had, ik heb toen een flush gehaald, nu had ik een hand waar ik $3 mee gewonnen heb. Ook zijn ze erg royaal met het uitdelen van bonussen. Ik heb er al $225 aan bonussen ontvangen. (en helaas dus $100 weggetilt...).

Ik zou eigenlijk wel terug willen naar Mansion voor de Strategy points, maar dat lukt dus nog niet echt. :D

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Inmiddels ben ik tot het besluit gekomen om weer terug te gaan naar Mansion. Voornaamste reden is dat ik daar Pokerstrategy punten kan halen en in elk geval met de zilver status weer meer artikelen kan lezen.

Ik had eerst het idee om daar weer met $60 op NL2 te gaan beginnen, maar dit vond ik uiteindelijk toch niet zo motiverend, al ging het niet echt slecht en valt daar redelijk wat winst te halen. Ik merk dat ik het toch uitdagender vind om NL10 te blijven spelen. Het speelt gewoon iets pittiger en ik heb het idee dat ik daar meer van leer dan wanneer ik maar ga zitten wachten tot de één of andere vis weer een domme move maakt. :) En dat gebeurt uiteraard op NL10 ook nog wel, dus genoeg te verdienen daar.

Het plan is dus om een deel van mijn bankroll te verplaatsen van Party naar Mansion, ik ben daar alvast begonnen en heb inmiddels $25 winst gemaakt dus mijn bankroll is nu $325

Verder kwam ik er achter dat bij Mansion een bonus van $200 op mij stond te wachten en dat al een maand lang. :D Ik heb nu nog tot het eind van de maand om deze vrij te spelen, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken. Ik hoop dat ik deze bonus in brokken van $10 kan vrijspelen, maar dat is nog even afwachten.

Ik heb vandaag en gisteren weer wat artikelen gelezen over hoe je op de flop en erna speelt. Ik merkte namelijk dat ik te vaak na een preflop raise in de problemen kwam op de flop, omdat ik dan niks had gehit en een c-bet wel erg duur werd, bovendien heb je veel spelers die doorzien dat het een c-bet is en dan gaan reraisen, dus daar verloor ik best wat geld mee.
Ik ben er inmiddels achter dat ik kleine paartjes dus niet meer moet raisen preflop, ik deed dat dus gewoon wel en ook als er al meerdere spelers gelimpt hadden telde ik die erbij op, dus daar kwam ik echt mee in de knoei.
Hetzelfde geldt voor Axs, die speelde ik ook zo, dat heb ik nu aangepast. Ik vind kaarten als KJ, KQ, KT, QJ, QT etc. ook wel lastig om te spelen, als er voor me geraised wordt fold ik ze vaak, als er voor mij gelimped is wil ik ze in positie nog wel raisen of ik limp dan ook als er meerder limpers zijn. En ik speelde eigenlijk nooit suited connectors, maar daar ben ik nu ook mee begonnen, om die in positie te gaan spelen.

Waarschijnlijk moet ik nog wel wat aanpassingen doen, want ik zag nu dat mijn PFR iets van 7 was en dat is natuurlijk veel te laag. Maar ik heb dus wel winst gehaald.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Het ging een beetje moeizaam vandaag op Mansion, maar ik heb de dag wel met $10 winst af kunnen sluiten en gisteren $7, dus ik ben wel tevreden.
Met mijn nieuwe strategie ga ik niet meer zo diep 'down', maar er klopt toch nog iets helemaal niet want mijn VPIP is 19% en mijn PFR is 7%. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Een van de twee moet uiteraard worden aangepast, maar ik weet nog niet welke. Ik denk dat mijn VPIP nog wel iets omlaag kan, maar ik speel SH, dus dan is een PFR van 7% wel erg laag lijkt me.

Mijn doel voor dit moment is:

:diamond: Zilver worden op Pokerstrategy. Ik hoef nog maar 52 punten, dus dat gaat deze week nog wel lukken.
:diamond: Uitvogelen wat ik nog verkeerd doe met mijn starthanden. Limp ik teveel of moet ik toch vaker nog raisen of reraisen preflop?

AF is ook wat aan de lage kant, dus het lijkt erop dat ik nu juist te voorzichtig ben geworden waar ik eerder wat teveel risico nam. Een middenweg zien te vinden dus.

:diamond: Blijven doorspelen op NL10 en doorgroeien naar NL25

Bankroll is nu: $337

Ik denk dat ik op NL2 ga uitproberen hoe ik de percentages wat beter in balans kan krijgen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Het is gelukt, ik ben weer zilver!! :D Dat is dus alvast een doel gehaald. Vanmiddag ging het ineens heel lekker, ik was eerlijk gezegd het vertrouwen een beetje kwijtgeraakt en onzeker over mijn preflop starthanden. Een paar dagen geleden was ik meer dan $60 down gegaan, dus dat ging helemaal niet goed.
Nu heb ik besloten om weer een tijdje het progje LongHud te gaan gebruiken en dat gaf me net dat duwtje om bepaalde handen wel te spelen en wel te reraisen. Met het laatste had ik vooral moeite, omdat op NL10 toch meer agressieve spelers zijn dan op NL4 en ik daar sneller vastliep.
Ik krijg nu weer meer een idee over hoe ik preflop kan spelen en speel weer wat agressiever. Mijn VPIP en PFR liggen ook weer wat dichter bij elkaar en ik heb vandaag $17 gewonnen in 300 handen. Ook heb ik wat artikelen gelezen en ben tot de ontdekking gekomen dat ik de laatste dagen voor SH toch wel te voorzichtig speelde en je op SH met top pair meer risico kunt nemen dan op FR.

Op deze manier heb ik 2 all-ins gewonnen (postflop), waarbij ik een keer AQ had en villain AJ en de tweede keer had ik AJ en villain AT. Het was dezelfde villain, dus die zal wel gebaald hebben, maar hij ging niet tilten (helaas :D).

Bankroll is nu: $353

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

In eerste instantie ging het vanavond niet zo geweldig. Ik had $20 winst en besloot 4 $5 sit 'n goes te gaan doen, waaronder 3 multi-table. Daar heb ik uiteindelijk niets mee gewonnen. Daarna even time-out genomen en toch nog een poosje 10NL cashtable gedaan, waarna ik afsloot met $30 voor gisteravond en nu net won ik nog een pot van $20 met een straight, dus mijn bankroll is toch gestegen naar: $373

En dan heb ik ook nog $10 vrijgespeeld aan bonus, dus dat gaat inderdaad in porties, wat betekent dat ik deze maand daar nog wel een deel van kan vrijspelen. :)

Nieuwe doelen:

:diamond: Alle artikelen lezen die ik nu ik zilver ben weer kan lezen
:diamond: Goud halen op Pokerstrategy

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Zojuist ook weer een sessie behoorlijk positief afgerond. En het is me nu gelukt om mijn VPIP en PFR meer in evenwicht te krijgen. Ze zijn nu 14 en 12. Ik vraag me wel af of dat niet aan de lage kant is voor SH, maar ik kreeg ook niet veel goede/redelijke handen. Eigenlijk heb ik ook te weinig handen gespeeld om er echt iets over te kunnen zeggen, maar ik vond het wel leuk staan. :)

Bankroll: $391

Ik had ook wel gewoon mazzel, zoals met deze hand:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$24,66:193/18 /17 /2,5/20 /18 /70 /50 ;Hero$15,68:///////;MP3$10,00:144/26 /22 /3,0/37 /29 /25 /27 ;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A♦, 8♦
MP3 raises to $0,40, 2 folds, SB calls $0,35, Hero calls $0,30.

Flop: ($1,20) 2♦, 4♦, 5♦ (3 players)
SB checks, Hero checks, MP3 bets $1,20, SB folds, Hero raises to $2,40, MP3 raises to $9,60 (All-In), Hero calls $7,20.

Turn: ($20,40) T♣
River: ($20,40) A♣ (1 players)

Final Pot: $20,40

Hero shows een flush, aas high (Ad 8d)
MP3 shows three of a kind, tweeën (2s 2c)

Hero wins with een flush, aas high (Ad 8d)

En deze heb ik denk ik verkeerd gespeeld, al heb ik hier wel top pair en push je daar met SH sneller mee. Ik had uiteindelijk natuurlijk vreselijke mazzel. Het was m'n laatste hand van die sessie, ik wilde al stoppen en in eerste instantie zei ik ook nog tegen villain 'nh', omdat ik niet doorhad dat ik hem zelf had gewonnen. :D Goed moment om te stoppen in elk geval.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$38,21:56/64 /20 /1,9/54 /23 /100 /64 ;Hero$21,22:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with A♦, 5♦
2 folds, Hero raises to $0,40, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) A♣, K♣, 4♦ (2 players)
SB bets $0,50, Hero raises to $1,00, SB raises to $3,90, Hero raises to $20,82 (All-In), SB calls $16,92.

Turn: ($42,54) 2♠
River: ($42,54) 3♥ (1 players)

Final Pot: $42,54

Hero shows een straight, vijf high (Ad 5d)
SB shows three of a kind, vieren (4c 4h)

Hero wins with een straight, vijf high (Ad 5d)

Ik heb nog een aantal artikelen doorgelezen, met name over SH, omdat ik me daar nu op wil toeleggen. Ik ben wel een speler die wat actie nodig heeft en dat heb je bij SH wel. En helemaal nu ik me er meer in verdiep vind ik het steeds leuker worden. Er zijn over het algemeen ook meer SH tafels beschikbaar en de average pot is meestal groter, dus kwam ik daar automatisch al terecht, was dus meer toeval. Maar nu ga ik er dus serieuzer mee aan de gang. Ik doe dan soms een enkele FR tafel erbij als afwisseling en omdat 6 tafels SH nog wel pittig is.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Voor de afwisseling en om toch mee te kunnen doen aan de 1 million dollar hand promotie, speel ik afwisselend op Party Poker en Mansion. Het is misschien slimmer om zo veel mogelijk van de bonus bij Mansion nog vrij te spelen, maar ik vind het spannings-element van de 1 million dollar hand toch ook wel erg leuk en de vorige keer heb ik daar $100 mee gewonnen, dus wie weet.

Op Mansion gaat het in elk geval nog steeds lekker, hierbij de grafiek van deze maand, ik heb zo'n 5500 handen gespeeld, dus het zegt allemaal nog niet zoveel, maar in elk geval heb ik al $100 op NL10 gewonnen.

Mijn bankroll op Mansion is nu: $402

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Op zaterdagavond probeer ik altijd MTT's te spelen en vanavond heb ik aan een aantal meegedaan

:diamond: $2000 GP Freezout: 9e van de 597 $41,97
:diamond: $3000 GP Freezout: 26e van de 1024 $29,69
:diamond: $4000 GP Freezout: 150e van de 555 niet ITM
:diamond: 2-Table sit' no go: 9e van de 20 niet ITM

Nadeel is dat het dan heel laat kan worden. Ik was daarnet dus aan de final table, maar ik kon m'n aandacht er maar moeilijk meer bijhouden. Uiteindelijk vloog ik eruit met KQs tegen AQo. Ik ben in elk geval wel heel tevreden, al ben ik met de cashgames wel 3BI down gegaan, maar al met al is mijn bankroll nu toch gestegen naar: $444 :D

Op PartyPoker heb ik weer een kaartje erbij gekregen voor de 1 million dollar race. Ik heb nu 4♦A♦. Dat kan dus nog een flush worden (daar won ik vorige keer de $100 mee). Bankroll daar is nu trouwens: $101,75. Iets gedaald helaas.

Het is nu al bijna licht, dus ik ga nog wat slaap proberen te pakken. :)

Beantwoorden
Citeren