Tafelselectie is inderdaad wel belangrijk, ik voelde me ook niet heel comfortabel bij deze speler, dat is al een teken dat je teveel op 1 speler focust en kan tilt tot gevolg hebben. Maar deze figuur dook op aan elke tafel waar ik ging spelen, kan toeval zijn, maar ik had het idee dat hij het wel challenging vond om tegen mij te spelen en hij had ook een keer van mij een grote pot verloren, dus misschien wilde hij dat terugwinnen. Een vis ben ik niet echt, al speel ik deze hand inderdaad niet goed.
Zojuist nogal een lange sessie gedaan op Mansion. Het begon wel goed, maar op een gegeven moment ging ik alleen maar down tot 4 BI's aan toe. Ik zal zo wat handen gaan bekijken, maar Elephant wordt bij mij steeds trager en trager en loopt continue vast, ik kan het amper nog gebruiken, dus misschien wordt de database te groot.
Ik gebruik nu Holdem Indicator o.a. ook voor info over de tegenstanders en dat helpt wel. Eerder gebruikte ik geen Huds (vanwege problemen met Elephant dus), maar dat is met 6 tafels toch lastig. Nu kijk ik regelmatig hoe tight of loose een speler is en bij een loose speler neem ik soms wat meer risico of bij iemand die agressief speelt probeer ik af en toe te slow-playen als ik een hele sterke hand heb en dat heeft me al wat leuke potten opgeleverd.
Ik pas bij TAG's ook floating wel eens toe, dus call ik gewoon hun c-bet terwijl ik zelf ook niet echt iets heb gehit en als ze dan checken op de turn doe ik een bet. Niet te vaak, maar in sommige situaties werkt dit echt goed. Ik wist niet dat het zo heette, maar op het handenbeoordelingsforum werd ik daarop attent gemaakt.
Uiteindelijk ben ik van 4 BI's down weer teruggeklommen naar +$13, dus dat was wel leuk om mee af te sluiten.
Ik schrok wel een beetje van mijn percentages, ik speelde namelijk iets van 26/24/5 dus ik stop veel geld in de pot, maar ik heb laatst een SH sessie gezien op een video en daar werd toch ook wel met allerlei handen gespeeld afhankelijk van de situatie en bij een tightere tafel speel ik ook meer handen. Ook als mensen veel limpen of raisen ben ik geneigd eerder mee te spelen met een goede hand, omdat je dan ook vaker voorligt.
Bij een tighte speler fold ik bijv. AQ als hij raist en bij iemand die loose speelt zou ik daar veel meer risico mee nemen.
Maar het gaat ook wel eens mis. Bij onderstaande hand dacht ik echt wel voor te liggen met mijn negens, en probeerde ik mijn hand op de flop te verdedigen. Maar er wordt toch gewoon gecalled met een straight-draw en een flush-draw, op de turn had ik wel moeten snappen dat iemand een A zou kunnen hebben en dus een straight. Villain blijft callen op de turn met zijn flush-draw en middle pair. Dat hij dan op de river toevallig 2 pair hit is natuurlijk nogal een cooler, anders had ik wel van hem gewonnen.
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$10,49:17/47 /0 /0,2/75 /0 /0 /83 ;Hero$9,95:///////;BU$1,00:12/50 /0 /3,0/33 /0 /-/100 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is CO with 9♣, 9♥
MP3 folds, Hero raises to $0,40, BU calls $0,40, SB calls $0,35, BB folds.
Flop: ($1,30) 4♦, 5♥, 2♥ (3 players)
SB checks, Hero bets $1,30, BU raises to $0,60 (All-In), SB calls $1,30.
Turn: ($4,50) 3♦ (2 players)
SB checks, Hero bets $4,00, SB calls $4,00.
River: ($12,50) 7♠ (3 players)
SB checks, Hero bets $4,25 (All-In), SB calls $4,25.
Final Pot: $21,00
Results follow (highlight to see):
Hero shows een pair negens (9c 9h)
SB shows two pairs, zevens and vieren (7h 4h)
BU shows een straight, vijf high (Ac Qd)
BU wins with een straight, vijf high (Ac Qd)
In onderstaande pot neem ik veel risico tegen iemand die TAG speelt, maar ik kon die boeren niet laten gaan met zo'n flop en hoopte dat hij iets van AT zou hebben. Dat hij zijn set hit op de river is natuurlijk een behoorlijke cooler, ik had deze pot natuurlijk gewoon moeten winnen.
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$9,85:233/18 /9 /1,7/24 /15 /67 /63 ;Hero$14,15:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (3 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is BU with J♥, J♦
Hero raises to $0,40, SB folds, BB calls $0,30.
Flop: ($0,85) 9♣, 3♣, T♠ (2 players)
BB checks, Hero bets $0,85, BB raises to $1,70, Hero raises to $5,95, BB raises to $9,45 (All-In), Hero calls $3,50.
Turn: ($19,75) 2♣
River: ($19,75) T♥ (1 players)
Final Pot: $19,75
Hero shows two pairs, boeren and tienen (Jh Jd)
BB shows three of a kind, tienen (Kh Td)
BB wins with three of a kind, tienen (Kh Td)
Zo ben je natuurlijk ook snel 4 BI's down.
Nog wat handen waarmee ik het uiteindelijk weer goed heb kunnen maken:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1$10,35:44/14 /5 /-/40 /0 /-/50 ;Hero$11,97:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Preflop: Hero is MP2 with K♦, K♥
UTG2 folds, MP1 raises to $0,40, Hero raises to $1,30, 5 folds, MP1 calls $0,90.
Flop: ($2,75) 3♣, A♣, K♣ (2 players)
MP1 checks, Hero bets $2,75, MP1 raises to $9,05 (All-In), Hero calls $6,30.
Turn: ($20,85) Q♠
River: ($20,85) Q♦ (1 players)
Final Pot: $20,85
Hero shows een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Kh)
MP1 shows two pairs, vrouwen and boeren (Jh Jc)
Hero wins with een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Kh)
Deze was vooral erg leuk, wat zal hij gebaald hebben:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$18,65:///////;BU$9,95:69/26 /17 /1,3/50 /38 /0 /29 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)
Preflop: Hero is CO with K♠, T♦
MP3 folds, Hero raises to $0,40, BU calls $0,40, 2 folds.
Flop: ($0,95) 4♣, T♣, T♥ (2 players)
Hero bets $0,95, BU calls $0,95.
Turn: ($2,85) T♠ (2 players)
Hero checks, BU bets $1,50, Hero calls $1,50.
River: ($5,85) 6♥ (2 players)
Hero bets $4,00, BU raises to $7,10 (All-In), Hero calls $3,10.
Final Pot: $20,05
Hero shows four of a kind, tienen (Ks Td)
BU shows een full-house, tienen full of vieren (4d 4h)
Hero wins with four of a kind, tienen (Ks Td)
En dan nog een voorbeeld van iemand die erg loose speelt en veel preflop raist. Hij had al een aantal keren een 3-bet gedaan na mijn preflop raise en ik had al een keer AK gefold, dit keer besloot ik maar eens door te zetten met AK wat ik normaal niet zo snel doe. Ik schrok wel een beetje dat hij nu net tienen moest hebben, maar het resultaat was uiteindelijk wel erg leuk.
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$14,38:///////;BU$7,10:29/38 /31 /-/25 /33 /100 /50 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Preflop: Hero is SB with A♠, K♦
3 folds, BU raises to $0,20, Hero raises to $0,50, BB folds, BU raises to $1,40, Hero raises to $4,10, BU raises to $7,10 (All-In), Hero calls $3,00.
Flop: ($14,30) 6♥, 9♠, Q♣
Turn: ($14,30) Q♦
River: ($14,30) A♦ (1 players)
Final Pot: $14,30
Hero shows two pairs, azen and vrouwen (As Kd)
BU shows two pairs, vrouwen and tienen (Ts Th)
Hero wins with two pairs, azen and vrouwen (As Kd)
Bankroll op Mansion is nu $295
Het wil nog niet heel erg opschieten, maar ik heb in elk geval weer veel geleerd.