Ga naar het forum
Jessie: Back to the...

Meldingen
Alles wissen

Jessie: Back to the micro's

712 Berichten
69 Gebruikers
0 Reacties
19.6 K Weergaven
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Dit keer op Party positief afgesloten en mijn bankroll daar is nu: $110,5.
Ik speel daar trouwens ondanks mijn bankroll nog steeds wel NL10. Het gaat me puur om de 1 million dollar hand en ik heb voor mezelf ingecalculeerd dat ik eventueel mijn bankroll weg zou kunnen spelen, maar aangezien het de laatste tijd best goed gaat durfde ik het wel aan. Ik heb totaal niet het idee dat ik met scared money aan het spelen ben.

Ik heb weer een kaartje vrijgespeeld en het is nu: 4♦A♦9♦ dus een flush is nog steeds mogelijk. Een straight niet meer, dus dan kan het nog hooguit een pair of 2 pair worden. Ik speel nu steeds een sessie waarna ik 1 kaartje om kan draaien en dan speel ik vervolgens weer een sessie op Mansion om daar punten te halen voor mijn bonus. :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Mansion ging ook goed, na eerst een paar missers. Deze was bijv. wel erg jammer, ik had achteraf gezien op de flop wat hoger moeten betten, ook vanwege die flushdraw...

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP3$10,84:216/16 /10 /2,0/26 /18 /67 /50 ;Hero$13,85:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 5♣, 5♠
MP2 folds, MP3 raises to $0,35, Hero calls $0,35, 3 folds.

Flop: ($0,85) 5♥, A♣, 6♥ (2 players)
MP3 checks, Hero bets $0,60, MP3 calls $0,60.

Turn: ($2,05) J♠ (2 players)
MP3 checks, Hero bets $1,50, MP3 raises to $3,80, Hero raises to $6,10, MP3 raises to $9,89 (All-In), Hero calls $3,79.

River: ($21,83) 7♦ (1 players)

Final Pot: $21,83

Results follow (highlight to see):
Hero shows three of a kind, vijven (5c 5s)
MP3 shows three of a kind, boeren (Jc Jd)

MP3 wins with three of a kind, boeren (Jc Jd)

Maar deze maakte het weer helemaal goed:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP3$15,36:35/49 /37 /1,3/50 /50 /0 /40 ;Hero$17,42:///////;[/tg]
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q♥, T♦
MP2 folds, MP3 calls $0,10, Hero raises to $0,50, 3 folds, MP3 calls $0,40.

Flop: ($1,15) 8♣, J♣, 9♥ (2 players)
MP3 bets $1,15, Hero raises to $2,30, MP3 calls $1,15.

Turn: ($5,75) 5♠ (2 players)
MP3 checks, Hero bets $4,00, MP3 raises to $12,56 (All-In), Hero calls $8,56.

River: ($30,87) 3♦ (1 players)

Final Pot: $30,87

Hero shows een straight, vrouw high (Qh Td)
MP3 shows three of a kind, vijven (5c 5d)

Hero wins with een straight, vrouw high (Qh Td)

Ik had gewoon mazzel dat hij de fout maakte om met zijn vijven te callen op de flop na mijn raise en dat hij op de turn zijn set kreeg, waarna hij natuurlijk de hand niet meer kon laten gaan. Deze speler speelde preflop nogal agressief en ik merk dat het me steeds beter lukt om me er niet door te laten ontmoedigen en toch rustig mijn kans af te wachten.

Bankroll op Mansion: $448

Beantwoorden
Citeren
MCRaia
PokerStrategist

Leuke posts de laatste paar dagen. Goed te zien dat het weer lekker loopt.
En zeker wel aansprekende resultaten in de MTT's op IPoker. Zeker als je kijkt naar de plek en niet de $$, al zijn die tov. je BR ook prima.

Ik vraag me wel af of dergelijke promo's +EV zijn. Voor PartyPoker wel, want je speelt er vanwege de promo meer dan anders...

En wat is er mis met die eerste hand? Zoals je in de 2e zelf al zegt, met een set kom je bijna niet meer weg. Dat je een keer door een hogere set verslagen wordt, hoort er nou eenmaal bij. Bedenk dat villain dit waarschijnlijk ook zo speelt met AJ... En als je dan je set muckt... En de flop hoger betten is wellicht beter, maar zal in deze hand het verschil niet maken.
Overigens na de check-raise op de turn kun je net zo goed gelijk shoven, gezien de reststack van villain versus de pot size op de river.

Zonder die A op de flop (maar bijv een K) is het wellicht een iets ander verhaal. Er zitten een stuk minder Kx handen in z'n openraising range / check-calling range op de flop. Maar check-raise turn op een relatieve blank, duidt wel op een goede hand.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ja, ik hoopte inderdaad dat hij AJ had, maar helaas. Ik trek het me gelukkig niet meer zo aan, omdat ik andere potten wel weer win en op dit moment steeds winst maak.
Het gaat inderdaad best lekker, al doe ik ook nog wel dingen waarvan ik op het moment dat ik ze doe denk 'dit moet ik niet doen'. :) Maar het komt gewoon minder voor. Ik denk dat het uiteindelijk wel meer 'automatisme' zal worden in die zin dat ik op een gegeven moment geen moeite meer heb om bepaalde handen te folden.

Die promoties zijn misschien wel tricky en uiteraard een manier van PartyPoker om mensen aan zich gebonden te houden. En ik trap daar dus ook nog in. :D Komt denk ik ook wel doordat ik er de vorige keer $100 mee heb gewonnen. Het bevalt me bij Mansion ook wel goed en ik heb het idee dat ik daar wat meer win dan bij Party. Misschien zitten er iets meer slechtere spelers.
Ik speel nu deze maand positief, BB/100 handen is rond de 1, doordat ik in het begin nog wel veel verloor, maar het is in elk geval niet meer negatief. :)

Over die MTT's ben ik ook wel enthousiast, ik vind het jammer dat ik ze niet vaker kan doen, het lukt hooguit eens in de 14 dagen. Binnenkort heb ik vakantie en dan wil ik proberen om vaker mee te doen, maar het wordt gewoon erg laat en dan moet ik echt wel kunnen uitslapen. Ik zou willen dat ik er overdag tijd voor had, maar dat lukt eigenlijk nooit. Ik vraag me af hoe anderen dat doen en hoe ze dit combineren met een gezin en werk. Stoppen met werken lijkt me nog een beetje voorbarig, ik verdien daar nog steeds wel meer mee dan met poker. :D

Net op Party ook weer positief afgesloten, dit betekent dat ik nu een week lang elke dag winst heb gemaakt en dat lijkt me wel een goed teken. Wat me ook opvalt is dat ik per dag wat minder handen heb gespeeld, minder dan 2000 in elk geval en misschien dat dit ook wel een rol speelt. Ik doe steeds sessies van anderhalf uur en richt me dan weer even op totaal iets anders of ga artikelen lezen. Na anderhalf uur komt er meestal net zo'n punt dat ik het wel weer even goed vind. Alleen 's avonds speel ik meer uren achter elkaar.

Ik zag dat je je blog al een tijdje niet hebt bijgewerkt, kan ik daar binnenkort weer een update verwachten over jouw successtory? ;)

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Nog een micro stakes shorthanded speler. :)
Hopelijk move ik ergens volgende week ook up naar NL10 op PartyPoker. Komen mekaar misschien nog wel tegen aan de tafels dan als we alletwee dezelfde fish proberen kaal te plukken :D

Die eerste hand die je post... tja. Je kan op de flop wel een stuk meer betten ~75c, niet alleen voor protection maar ook voor value, Ax called je daar toch. Dat maakt de pot op de turn al $2.35 ipv $2.05 dus kan je op de turn ook weer groter betten, meer value van de hand dus moest villain hier gewoon op alle straten check/call spelen. In dit geval maakt het niet veel uit alleen, set over set, kan je jammer genoeg helemaal niks aan doen, cooler. :/
En de turn shove je ook meteen beter trouwens na zen raise. Hij kan daar toch niet meer weg.

Die 2de hand is geweldig natuurlijk. Straight floppen en hem nog volledig afbetaald krijgen ook :D. Je moet alleen wel opletten, met die min-raise op de flop, dat je die straight niet als absolute nuts gaat beschouwen. Er ligt nog steeds wel die flush draw op het board & door te min-raisen geef je hem exact 4:1 op zen call. Wel dikke pot, zeker omdat je daar ook 150BB deep speelt.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Helaas wat minder tijd voor poker, doordat het druk is op m'n werk en ik daardoor ook wat vermoeider ben.

Gisteren kon ik eindelijk weer spelen en kreeg ik direct een soort tilt-effect, ik was toch ook wel moe en moest er weer even in komen. Uiteindelijk 8BI's down en toen heb ik mezelf even streng toegesproken en heb ik de schade weten te beperken tot 3,5 BI down. :) Het ging uiteindelijk eigenlijk best lekker.

Hopelijk vanavond een wat uitgebreidere update.

Beantwoorden
Citeren
SeaJaws
Elite Grinder

Werk kan idd heel lastig zijn om te combineren met poker, ik speel meestal heel korte sessies nadat ik gewerkt heb omdat mijn concentratie dan altijd veel sneller weg is. Het gaat zo te zien wel al redelijk lekker he, je totale BR is toch bijna groot genoeg om up te moven ^^.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ja, lastig dat werk, heb ik minder tijd om te pokeren. ;)

Ik houd zelf 30 buy-ins aan, maar zie hier en daar dat mensen ook al met 20 buy-ins een niveau hoger gaan. Mijn spel wordt wel steeds stabieler en beter, dus als dat zo blijft wil ik binnenkort wel op NL25 gaan spelen. Heb ook nog $130 bij Party, dus dat zou ik er dan nog bij kunnen doen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

De afgelopen dagen heb ik iets minder tijd gehad om te pokeren en eigenlijk heb ik nogal mixed emotions. Ik speel nog steeds afwisselend op PartyPoker en Mansion. Met de Million Dollar hand heb ik nog geen bal gewonnen, maar dat maakt niet uit. Wat vooral opvalt is dat het op Party stukken beter gaat dan op Mansion. Ik kan op Mansion gewoon niet winnen, ben zelfs 10 BI's down gedaan een paar dagen geleden, terwijl ik op Partypoker elke dag redelijk winst haal en nu een bankrol van bijna $200 heb (was $125).

Ik probeer daar een verklaring voor te vinden en ik denk dat ik erg moet wennen aan de manier waarop er gespeeld wordt op Mansion. Er is echt een groot verschil in niveau met Party, er wordt op Mansion relatief gezien zo debiel gespeeld op NL10 en ik heb het idee dat ik daardoor zelf ook een beetje debiel ga spelen. Met AQ win je namelijk 9 van de 10 keer, mensen blijven tot het eind aan toe callen met low pair en dat soort dingen en dan ga je denken dat je onoverwinnelijk bent ofzo en word je iets minder scherp. Ik denk dat dat het is.

Dit was wel de meest opvallende. Fout die ik maakte was dat ik dacht de buit op de flop al binnen te hebben met een straight en ook nog een flushdraw. Bovendien had ik van deze persoon al een pot verloren op een lullige manier, dus ik dacht hem nu natuurlijk terug te kunnen pakken. Ik ben ook te lang door blijven spelen en vandaar ook die 10 BI down.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$23,80:///////;CO$63,47:813/30 /24 /5,8/25 /43 /73 /54 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Preflop: Hero is BB with 8♣, 7♣
MP3 folds, CO raises to $0,30, 2 folds, Hero calls $0,20.

Flop: ($0,65) 9♠, 6♣, 5♣ (2 players)
Hero checks, CO bets $0,50, Hero calls $0,50.

Turn: ($1,65) 4♠ (2 players)
Hero checks, CO bets $1,20, Hero raises to $2,40, CO calls $1,20.

River: ($6,45) A♠ (2 players)
Hero checks, CO bets $60,27 (All-In), Hero raises to $20,60 (All-In).

Final Pot: $87,32

Hero shows een straight, negen high (8c 7c)
CO shows een flush, aas high (7s 6s)

CO wins with een flush, aas high (7s 6s)

Ik heb villains stats nog even bekeken, omdat ik het idee kreeg dat hij erg goed speelde, omdat hij aan meerdere tafels een grote stack had, maar het bleek uiteindelijk gewoon een luckbox te zijn, want ik zag dat hij een aantal handen heel slecht speelde, zoals bijv. met een lage pocket pair blijven callen. Het opvallende was eigenlijk dat deze figuur mij leek te volgen, hij verscheen aan meerdere tafels waar ik speelde en ik heb nog en hele tijd heads up tegen hem gespeeld, wat best uitdagend was. Maar uiteindelijk voelde het ook een beetje ongemakkelijk, alsof ik de vis was waar op werd gejaagd en uiteindelijk gedroeg ik me dus ook nog zo. :f_frown:

Gisteren ook nog 4 BI's down, dus het is op Mansion echt een drama. Ik moet mezelf flink toespreken en proberen me niet gek te laten maken en gewoon strak te blijven spelen, zoals ik op Party doe. Dus dat is zo'n beetje het doel voor nu. NL25 is voorlopig nog even niet aan de orde.

Bankroll Party: $196
Bankroll Party: $298
Bankroll Pacific: $60

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Nog even kort op Mansion gespeeld en nu ging het een stuk beter. Er valt daar echt zoveel te halen, ik denk dat ik daar niet helemaal mee om kon gaan en te lang doorspeelde en zelf te roekeloos werd. Er zitten daar veel shortstackers die all-in gaan met A8o en dat soort handen en mensen die een raise callen, een c-bet all-in raisen en dan T2 blijken te hebben. (ik had Azen en hitte op de flop mijn 3e aas, dus ik kon rustig zijn all-in callen :D). Nu heb ik het hoofd koel weten te houden en ben op tijd gestopt, maar je krijgt echt zo'n hebberig gevoel en wilt maar doorgaan met potten winnen en dan gaat het uiteindelijk dus mis. Ik hoop maar dat ik het nu beter onder controle houd.

Bankroll: $311

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,24:///////;CO$5,84:25/48 /16 /4,5/55 /17 /50 /50 ;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A♦, A♠
2 folds, CO calls $0,10, BU folds, Hero raises to $0,50, BB folds, CO calls $0,40.

Flop: ($1,10) 5♥, A♥, J♠ (2 players)
Hero bets $1,10, CO raises to $5,34 (All-In), Hero calls $4,24.

Turn: ($11,78) J♦
River: ($11,78) 8♠ (1 players)

Final Pot: $11,78

Hero shows een full-house, azen full of boeren (Ad As)
CO shows een pair boeren (Td 2h)

Hero wins with een full-house, azen full of boeren (Ad As)

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Ouch das geen leuke pot om te verliezen, 230BB's deep. :/ Maar zoals je zelf al aangeeft speel je de hand niet zo geweldig.

Meestal switch ik gewoon van tafel als er nog iemand zit met een 200B stack waarop ik maar geen grip kan krijgen. Ik zorg er ieder geval voor dat er geen deep stacked speler op de 2 plaatsen direct links van me zit maar dat zal je wrs zelf ook wel doen. Er zijn gewoon spots waarin ik niet terecht wil komen als ik zo deep stacked zit. Ik probeer liever te voorkomen dat ik uit positie beslissingen moet gaan nemen voor 2 volle BI's, zeker tegen donks met VI$IP's van 50+ die op de flop zowat any two cards kunnen hebben.
Als ik tafels kies zoek ik meestal naar een tafel waar ik direct links kan gaan zitten van iemand met zo'n 200B stack ofzo, tenzij ik weet dat het een betere speler is maar dat komt nu eenmaal nauwelijks voor op NL4 op Party :p.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Tafelselectie is inderdaad wel belangrijk, ik voelde me ook niet heel comfortabel bij deze speler, dat is al een teken dat je teveel op 1 speler focust en kan tilt tot gevolg hebben. Maar deze figuur dook op aan elke tafel waar ik ging spelen, kan toeval zijn, maar ik had het idee dat hij het wel challenging vond om tegen mij te spelen en hij had ook een keer van mij een grote pot verloren, dus misschien wilde hij dat terugwinnen. Een vis ben ik niet echt, al speel ik deze hand inderdaad niet goed.

Zojuist nogal een lange sessie gedaan op Mansion. Het begon wel goed, maar op een gegeven moment ging ik alleen maar down tot 4 BI's aan toe. Ik zal zo wat handen gaan bekijken, maar Elephant wordt bij mij steeds trager en trager en loopt continue vast, ik kan het amper nog gebruiken, dus misschien wordt de database te groot.
Ik gebruik nu Holdem Indicator o.a. ook voor info over de tegenstanders en dat helpt wel. Eerder gebruikte ik geen Huds (vanwege problemen met Elephant dus), maar dat is met 6 tafels toch lastig. Nu kijk ik regelmatig hoe tight of loose een speler is en bij een loose speler neem ik soms wat meer risico of bij iemand die agressief speelt probeer ik af en toe te slow-playen als ik een hele sterke hand heb en dat heeft me al wat leuke potten opgeleverd.

Ik pas bij TAG's ook floating wel eens toe, dus call ik gewoon hun c-bet terwijl ik zelf ook niet echt iets heb gehit en als ze dan checken op de turn doe ik een bet. Niet te vaak, maar in sommige situaties werkt dit echt goed. Ik wist niet dat het zo heette, maar op het handenbeoordelingsforum werd ik daarop attent gemaakt.

Uiteindelijk ben ik van 4 BI's down weer teruggeklommen naar +$13, dus dat was wel leuk om mee af te sluiten.
Ik schrok wel een beetje van mijn percentages, ik speelde namelijk iets van 26/24/5 dus ik stop veel geld in de pot, maar ik heb laatst een SH sessie gezien op een video en daar werd toch ook wel met allerlei handen gespeeld afhankelijk van de situatie en bij een tightere tafel speel ik ook meer handen. Ook als mensen veel limpen of raisen ben ik geneigd eerder mee te spelen met een goede hand, omdat je dan ook vaker voorligt.
Bij een tighte speler fold ik bijv. AQ als hij raist en bij iemand die loose speelt zou ik daar veel meer risico mee nemen.

Maar het gaat ook wel eens mis. Bij onderstaande hand dacht ik echt wel voor te liggen met mijn negens, en probeerde ik mijn hand op de flop te verdedigen. Maar er wordt toch gewoon gecalled met een straight-draw en een flush-draw, op de turn had ik wel moeten snappen dat iemand een A zou kunnen hebben en dus een straight. Villain blijft callen op de turn met zijn flush-draw en middle pair. Dat hij dan op de river toevallig 2 pair hit is natuurlijk nogal een cooler, anders had ik wel van hem gewonnen.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$10,49:17/47 /0 /0,2/75 /0 /0 /83 ;Hero$9,95:///////;BU$1,00:12/50 /0 /3,0/33 /0 /-/100 ;[/tg]

Preflop: Hero is CO with 9♣, 9♥
MP3 folds, Hero raises to $0,40, BU calls $0,40, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($1,30) 4♦, 5♥, 2♥ (3 players)
SB checks, Hero bets $1,30, BU raises to $0,60 (All-In), SB calls $1,30.

Turn: ($4,50) 3♦ (2 players)
SB checks, Hero bets $4,00, SB calls $4,00.

River: ($12,50) 7♠ (3 players)
SB checks, Hero bets $4,25 (All-In), SB calls $4,25.

Final Pot: $21,00

Hero shows een pair negens (9c 9h)
SB shows two pairs, zevens and vieren (7h 4h)
BU shows een straight, vijf high (Ac Qd)

BU wins with een straight, vijf high (Ac Qd)

In onderstaande pot neem ik veel risico tegen iemand die TAG speelt, maar ik kon die boeren niet laten gaan met zo'n flop en hoopte dat hij iets van AT zou hebben. Dat hij zijn set hit op de river is natuurlijk een behoorlijke cooler, ik had deze pot natuurlijk gewoon moeten winnen. :)

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$9,85:233/18 /9 /1,7/24 /15 /67 /63 ;Hero$14,15:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (3 handed)

Preflop: Hero is BU with J♥, J♦
Hero raises to $0,40, SB folds, BB calls $0,30.

Flop: ($0,85) 9♣, 3♣, T♠ (2 players)
BB checks, Hero bets $0,85, BB raises to $1,70, Hero raises to $5,95, BB raises to $9,45 (All-In), Hero calls $3,50.

Turn: ($19,75) 2♣
River: ($19,75) T♥ (1 players)

Final Pot: $19,75

Hero shows two pairs, boeren and tienen (Jh Jd)
BB shows three of a kind, tienen (Kh Td)

BB wins with three of a kind, tienen (Kh Td)

Zo ben je natuurlijk ook snel 4 BI's down.

Nog wat handen waarmee ik het uiteindelijk weer goed heb kunnen maken:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1$10,35:44/14 /5 /-/40 /0 /-/50 ;Hero$11,97:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is MP2 with K♦, K♥
UTG2 folds, MP1 raises to $0,40, Hero raises to $1,30, 5 folds, MP1 calls $0,90.

Flop: ($2,75) 3♣, A♣, K♣ (2 players)
MP1 checks, Hero bets $2,75, MP1 raises to $9,05 (All-In), Hero calls $6,30.

Turn: ($20,85) Q♠
River: ($20,85) Q♦ (1 players)

Final Pot: $20,85

Hero shows een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Kh)
MP1 shows two pairs, vrouwen and boeren (Jh Jc)

Hero wins with een full-house, koningen full of vrouwen (Kd Kh)

Deze was vooral erg leuk, wat zal hij gebaald hebben:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$18,65:///////;BU$9,95:69/26 /17 /1,3/50 /38 /0 /29 ;[/tg]

Preflop: Hero is CO with K♠, T♦
MP3 folds, Hero raises to $0,40, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($0,95) 4♣, T♣, T♥ (2 players)
Hero bets $0,95, BU calls $0,95.

Turn: ($2,85) T♠ (2 players)
Hero checks, BU bets $1,50, Hero calls $1,50.

River: ($5,85) 6♥ (2 players)
Hero bets $4,00, BU raises to $7,10 (All-In), Hero calls $3,10.

Final Pot: $20,05

Hero shows four of a kind, tienen (Ks Td)
BU shows een full-house, tienen full of vieren (4d 4h)

Hero wins with four of a kind, tienen (Ks Td)

En dan nog een voorbeeld van iemand die erg loose speelt en veel preflop raist. Hij had al een aantal keren een 3-bet gedaan na mijn preflop raise en ik had al een keer AK gefold, dit keer besloot ik maar eens door te zetten met AK wat ik normaal niet zo snel doe. Ik schrok wel een beetje dat hij nu net tienen moest hebben, maar het resultaat was uiteindelijk wel erg leuk.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$14,38:///////;BU$7,10:29/38 /31 /-/25 /33 /100 /50 ;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A♠, K♦
3 folds, BU raises to $0,20, Hero raises to $0,50, BB folds, BU raises to $1,40, Hero raises to $4,10, BU raises to $7,10 (All-In), Hero calls $3,00.

Flop: ($14,30) 6♥, 9♠, Q♣
Turn: ($14,30) Q♦
River: ($14,30) A♦ (1 players)

Final Pot: $14,30

Hero shows two pairs, azen and vrouwen (As Kd)
BU shows two pairs, vrouwen and tienen (Ts Th)

Hero wins with two pairs, azen and vrouwen (As Kd)

Bankroll op Mansion is nu $295

Het wil nog niet heel erg opschieten, maar ik heb in elk geval weer veel geleerd. :D

Beantwoorden
Citeren
MCRaia
PokerStrategist

Die tweede hand laat zien dat je nog steeds te resultaat-gericht, per hand, aan het spelen bent.
Die hand hoef je helemaal niet te winnen, laat je tegenstanders nou iedere keer met TPGK tegen je overpair op de flop all-in gaan. Dat levert je veel meer op dan dat je niet op deze wijze speelt en het geld, je stack, erin krijgt als je ver voor staat, omdat je bang bent voor coolers etc.

En AK folden tegen een losse 3bettor??

Die laatste hand is je 4bet ook niet echt goed, vind ik. Je kunt namelijk vanwege de odds toch al niet meer folden als hij all-in gaat (letten op stacksizes!).
En als je pech hebt, callt hij alleen en gooit het op iedere flop gelijk all-in, als jij dan met AK niet gehit hebt, tja, wellicht fold je nog ook... (stop & go).

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

AK vind ik nog wel een lastige hand. Ik had geleerd dat je preflop niet all-in gaat met AK in FR, maar in SH is dat geloof ik weer anders. En helemaal tegen iemand die nogal loose speelt, maar daar ben ik nu dus een beetje mee aan het oefenen, om daar wat beter op te letten.
De eerste keer had ik hem inderdaad gefold, maar doordat hij het vaker ging doen besloot ik het nu anders te doen.

Maar is het nu wel of niet goed om te proberen preflop all-in te pushen in bovenstaande situatie? Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp. :)

Nog 180 punten en dan ben ik goud, kan ik hier ook wat meer artikelen over lezen.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc
Oldschool Grinder

Die laatste hand moet je echt groter 3-betten. Best naar iets 70c achtig. Je zou zoieso al naar 60c moet raisen & je zit nog uit positie ook dus daarom doe je der best nog wat extra bij. Dan gaat hij meteen al naar $2 moeten 4-betten & dan kan jij hem meteen all-in 5-betten voor $8. Dan heb je maximale fold equity nog, hoewel hij hier duidelijk niet van plan is van te folden.

AK PFAI rammen is ook een beetje read dependant denk ik...tegen mensen die echt heel weinig 3-betten kan je misschien nog een fold vinden. Mensen daarentegen die je regelmatig ziet 3-betten & squeezen daar moet je AK echt niet gaan folden imo.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Bij Mansion lukken die 3-bets wat minder goed, bij Party kun je gewoon op 3x klikken, maar als je dat bij Mansion doet krijg je die 50 cent. Dus dat zal ik vanaf nu handmatig gaan doen.

Gisteren was het weer donk-night, echt onvoorstelbaar, maar ook leuk. Heb uiteindelijk iets in de plus gespeeld, maar niet heel veel. Ik ben ietsje minder voorzichtig en krijg wat beter door wat EV+ situaties zijn. Er was iemand bij die meende voortdurend (bijna elke hand) te kunnen bluffen, op een gegeven moment als je dan een goede hand hebt kun je er wel zeker van zijn dat hij een minder goede hand heeft. Ik ben dus een paar keer gewoon blijven callen, o.a. met 99, AQ en dan had ik uiteindelijk de beste hand. Ook een keer heb ik AT gespeeld, villain ging all-in met zijn hele stack en bleek J4o te hebben, sloeg echt helemaal nergens op. Maar die AT was wel wat te riskant, doe ik niet te vaak.
Natuurlijk verlies ik ook wel eens, doordat hij dan ineens wel AK blijkt te hebben, maar ik win gewoon vaker, doordat hij te vaak bluft.
Het blijft nog wel opletten dat ik me niet mee laat slepen door het gedonk, maar mij bevalt die 'assertieve/aggressieve' speelstijl wel. Het is leuk om te leren inschatten hoe iemand speelt en wanneer hij wel of niet bluft. En ook het floaten vind ik een ontdekking. Het wordt allemaal wat dynamisch en mijn spel wordt wat minder voorspelbaar/statisch.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Helaas heb ik nogal wat geld weggedonkt. Ik wilde wat oefenen met EV+ situaties, omdat bleek dat ik daar wat te weinig rekening mee hield en teveel per hand bezig was om te winnen. Op Party is mijn BR nu ongeveer $50 en op Mansion heb ik nog steeds rond de $300 (daar zelfs iets in de plus gespeeld), dus nu weet ik weer waar bankrollmanagement goed voor is, de schade blijft beperkt. Ik had zelfs op Party op een gegeven moment nog $5 over :f_cry:, maar toen heb ik wat aanpassingen gedaan en ben ik weer opgeklommen naar $50 (op NL4).

Ik ging elke hand waar ik +50% winkans had gewoon mee, nu heb ik dat bijgesteld naar 75%. Ben bezig om met behulp van PokerStove ook handen te analyseren en na te rekenen of ik +EV heb gespeeld. Laatste 2 dagen gelukkig weer in de plus gespeeld, dus ik denk dat ik weer op de goede weg zit. :D

Deze maand heb ik meer handen dan ooit gespeeld, zo'n 50000. Door mijn geexperimenteer is mijn BB/100 nog steeds in de min, maar ik heb wel weer veel bijgeleerd. Ik moet nog 23 punten voor ik Gold member ben, dus dat gaat vandaag of morgen wel lukken.
Op Party blijk ik nu Zilver te zijn, al zie ik daar nog niet de voordelen van in. Je kunt dan wel meer geld voor je Party Points krijgen, maar dan moet je er tig-duizend hebben ofzo.

Dit was wel een leuke hand van vandaag:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,15:///////;BU$12,78:37/14 /11 /2,0/50 /0 /-/0 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is UTG2 with 3♠, 3♣
UTG1 folds, Hero calls $0,10, 4 folds, BU raises to $0,40, 2 folds, Hero calls $0,30.

Flop: ($0,95) 5♠, A♦, 3♦ (2 players)
Hero checks, BU bets $0,60, Hero raises to $1,37, BU calls $0,77.

Turn: ($3,69) 3♥ (2 players)
Hero checks, BU checks.

River: ($3,69) A♠ (2 players)
Hero bets $1,84, BU raises to $11,01 (All-In), Hero raises to $8,38 (All-In).

Final Pot: $23,08

Hero shows four of a kind, drieën (3s 3c)
BU shows een full-house, azen full of drieën (Ac Th)

Hero wins with four of a kind, drieën (3s 3c)

Deze is wat minder, ik zette hem op AK ofzoiets, hij bette redelijke agressief en ook in deze hand stond ik volgens pokerstove steeds voor, helaas verkeerd ingeschat.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP2$4,58:37/49 /5 /6,0/41 /0 /-/43 ;Hero$10,10:///////;CO$11,43:34/29 /18 /3,0/22 /0 /100 /100 ;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with 8♣, 8♠
MP2 calls $0,10, Hero raises to $0,50, CO calls $0,50, 3 folds, MP2 calls $0,40.

Flop: ($1,65) 5♦, 9♥, 6♣ (3 players)
MP2 checks, Hero bets $1,20, CO raises to $3,00, MP2 folds, Hero calls $1,80.

Turn: ($7,65) 4♥ (2 players)
Hero bets $6,60 (All-In), CO calls $6,60.

River: ($20,85) 2♦ (1 players)

Final Pot: $20,85

Hero shows een pair achten (8c 8s)
CO shows een pair negens (Ac 9c)

CO wins with een pair negens (Ac 9c)

VPIP, PFR en AF is voor vandaag: 20/17/3,5, volgens mij is dat voor SH best aardig, PFR zou misschien nog een puntje hoger kunnen, maar goed.

Al met al ben ik dus wel (weer) tevreden. Zonde van het geklooi en zoveel buy-ins down gaan, maar ik ben gelukkig niet broke gegaan en heb nog genoeg BR om NL10 te blijven spelen.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik heb net weer een sessie op Mansion lekker gespeeld. Na 800 handen spelen sta ik 3 buy-ins in de plus, bankroll is nu: $306

Dit was wel een leuke. Villain speelde erg agressief, was gewoon een kwestie van wachten op het juiste moment. Met KK leek het moment daar, dus ik baalde toen ik de 2 A's op de flop zag verschijnen. Was wel errug leuk toen ik vervolgens ontdekte dat ik met mijn K♥ een flush maakte. :D

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$10,16:418/16 /7 /1,7/21 /11 /85 /47 ;BB$9,97:41/61 /41 /2,2/31 /78 /67 /40 ;Hero$19,97:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with K♥, K♠
MP3 folds, Hero raises to $0,40, BU folds, SB calls $0,35, BB raises to $1,40, Hero raises to $4,40, SB folds, BB raises to $9,97 (All-In), Hero calls $5,57.

Flop: ($20,34) A♦, A♥, 8♥
Turn: ($20,34) 3♥
River: ($20,34) J♥ (1 players)

Final Pot: $20,34

Hero shows een flush, aas high (Kh Ks)
BB shows three of a kind, azen (Ac Kc)

Hero wins with een flush, aas high (Kh Ks)

Deze was wel weer fout gespeeld van mij. Villain was ondanks de kleine sample-size duidelijk een vis, speelde veel handen, dus ik had iets een voorsprong met mijn QQ. Op de flop had ik het idee dat ik wel voor moest liggen en uiteraard doe ik een c-bet. Op de turn wilde ik niet direct opgeven toen een K verscheen, de kans is namelijk groter dat hij geen K heeft, iets van AJ, AT, Ax was ook nog mogelijk. Vervolgens doet hij op de turn t.o.v. de pot een vrij lage bet, dus besloot ik te callen. Ik zet hem op het beoordelingsforum.
Mijn ervaring bij mensen die zoveel handen spelen (en zijn PFR was ook niet zo heel laag) is dat je meestal in dit soort situaties voorligt. Dat hij op de flop al zijn full-house haalt is voor mij natuurlijk dikke pech.
Het blijft lastig met zo'n kleine sample-size, maar als iemand in 8 handen 50% PFR en 75% preflop callt, dan lijkt me dat wel al iets zeggen.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$9,50:///////;MP2$18,34:08/75 /50 /0,5/60 /-/-/67 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is SB with Q♥, Q♠
4 folds, MP2 raises to $0,30, 3 folds, Hero raises to $0,90, BB folds, MP2 calls $0,60.

Flop: ($1,90) 4♥, 4♣, 8♦ (2 players)
Hero bets $1,50, MP2 calls $1,50.

Turn: ($4,90) K♣ (2 players)
Hero bets $3,00, MP2 calls $3,00.

River: ($10,90) A♣ (2 players)
Hero checks, MP2 bets $2,60, Hero calls $2,60.

Final Pot: $16,10

Hero shows two pairs, vrouwen and vieren (Qh Qs)
MP2 shows een full-house, achten full of vieren (8s 8c)

MP2 wins with een full-house, achten full of vieren (8s 8c)

Bij Mansion is de periode dat ik de bonus kon vrijspelen nu voorbij, dus wordt het iets minder interessant daar te spelen. Wel kan ik daar nu Strategy Points halen, en als het goed is ben ik nu goud (duurt altijd even voordat de resultaten hier zichtbaar worden, maar ik hoefde nog maar 23 punten). Er is ook nog een actie waarbij in totaal $10.000 wordt verdeeld over de mensen die de meeste rake halen, maar dat ga ik echt niet halen op NL10, zelfs niet met 50.000 handen. Bovendien ga ik de laatste week van juli op vakantie.
Bij Party wacht een $100 bonus, dus daar ga ik nu vooral op focussen om die voor de vakantie nog vrij te spelen, ik had er precies een maand voor en dat komt neer op zo'n 35 PartyPoints per dag, wat wel zou moeten lukken.

Al weer 3 dagen in de plus gespeeld, dus donktime is nu hopelijk over. :)

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Ik zie nu net dat over de laatste 3600 handen mijn BB/100 handen 26 is. :D Zal wel een kleine upswing zijn, maar die kon ik ook wel even weer gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
jessie35555 Topicstarter
jessie35555
Oldschool Grinder

Yeah, en nu ben ik dan eindelijk goud! _biggrin: Ik ga direct de bijbehorende artikelen lezen.

Beantwoorden
Citeren