Ga naar het forum
Let's try this shit...

Meldingen
Alles wissen

Let's try this shit for the last time

134 Berichten
8 Gebruikers
2 Reacties
15.8 K Weergaven
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door elsjorro
en ga ik pas spelen wanneer ik denk genoeg info te hebben om het te kunnen spelen. kan wel maandje duren gok ik:P

Gl aan de tafels morgen :D

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

Hahaha pannenkoek:p, zal ff je toevoegen op Skype, altijd leuk om wat aanspraak te hebben. Zit er wel zwaar over te denken om dan niet meer op stars te spelen trouwens, er is weinig basic/bronze vids over plo en heb geen linked account helaas

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Goed gebruik maken van de SP voor posts dan nog maar even :)

Toch goed voor maximaal 10 punten per dag ...

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

Mja, het zou toch fijn zijn om gewoon std weer silver/gold te zijn. Naja in elk geval wel zon 20 uur aan vids wat ik kan kijken. Als ik er daarna nog steeds geen kloot van kan hoef ik ook niet silver te worden

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

zo weekje geleden, even update.

Veel strat artikelen gelezen, ofja niet echt strat, maar artikelen over hoe en wat en de belangrijke punten.

Veel vids gekeken ook, Helaas zijn er op PS zelf weinig vids van de afgelopen tijd, maar op zich kan ik prima uit de fouten met de vids van kyberii en insyder.

Weinig gespeeld omdat ik mijn meeste tijd steek in het lezen/bekijken van vids en vervolgens nog een keer bekijken om alles goed in me op te nemen.

Belangrijke punten tot nu toe die ik in me hoofd moet prenten voor en tijdens elke sessie zijn de volgende:

-Probeer zo weinig mogelijk OOP te spelen, dit was bij NLHE natuurlijk ook al zo, maar positie is bij PLO nog belangrijker dan bij NLHE.
-Tight vanuit de blinds.
-SHC maken voor PLO schijnt niet echt gebruikelijk te zijn, ik ga nog niet lopen balancen oid, maar 3bet eigenlijk alleen de goede AAxx/KKxx/ rundowns zoals JT98s of AKQJs etc.
-Draw alleen naar de nuts, maar dan ook echt alleen naar de nuts. Je ziet in de vids op de lagere limieten dat veel spelers vaak broke gaan met kleine flushes,lagere straights, 2 pairs etc. Afbetalen doen de meesten wel, alleen is het belangrijk dat ik zelf fold wanneer ik hoor te folden.

Eigenlijk tot nu toe zijn dit de meest in het oog springende zaken die belangrijk zijn voor PLO, ik lees wel dat de rake tering hoog is voor de microlimits? dus dat zou eventueel nog wel een probleempje op kunnen leveren, maar goed we zien wel.

Ben ook aan het zoeken geweest naar een andere client ipv stars zodat ik weer SP's kan verdienen, maar er zijn maar weinig sites met daadwerkelijk traffic op de PLO. Bijv Coral poker had op een willekeurige avond maar 6 tafels op 0.01/0.02 draaien.

Dus het zal waarschijnlijk toch wel stars blijven.

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

Kleine update: nog steeds vrijwel niet gespeeld. Aangifte periode op het werk waardoor het erg druk is. Tweeling huilt nog steeds heel veel wat het spel ook niet echt bevorderd en we moesten een nieuwe auto hebben dus dat was wat zoekwerk. Wel weer de nodige vids gekeken en ook een klein beetje gespeeld waar ik +- 3 BI up was.

Slim genoeg kwam ik erachter dat ik Hold em small stakes heb met PT4 en geen Omaha, dus heb geen sexy graphs de eerste tijd.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Veel succes met je werkzaamheden en dat het na de aangifteperiode weer wat rustiger mag worden.

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

dank dank, hoop het ook. Tis al eigenlijk 2/3 maand gekkenwerk op het werk en ben daar eigenlijk wel beetke klaar mee.

Net nog even wat gespeeld, was iets van 1 BI down door een straight flush over A high flush, en daarna kwam deze hand.
Gotta love it, ik had hier als villain zijnde never nooit met middle set gecalled maar goed, ik heb er nog over nagedacht om flop iets minder agressief te betten, maar er zijn redelijk wat turn cards die ik niet heel erg fijn ga vinden dus GII.

https://www.weaktight.com/h/56e65da0d3904360208b45b6?simple=1

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

Nog steeds hoogtijdagen op het werk. Totaal ben ik nu wel al een kleine 10BI up op PLO. Probeer de wat leukere handjes uit mijn history te halen om hier te posten, aangezien ik nog zonder PT4 speel. Wanneer ik een BR van 150 dollar haal, ben ik van plan Omaha stakes aan te schaffen, beetje zinloos om het nu al te doen wanneer ik misschien weer stop met PLO. Tot nu toe gaat het allemaal vrij prima, word goed afbetaald. Variance is wel wat heavy en heb wel het idee dat ik slecht run qua EV, heb aardig wat 65/35 flips verloren, maar het mag de pret niet drukken.

Zit nog even te twijfelen wat ik met mijn starcoins ga doen, bij 1k kan ik 10 dollar bonus kopen ( heb nu 612), maar kan ook de spin&go's 0.25 gaan spelen bijvoorbeeld om te kijken of ik daar meer uithaal. Miss eerst maar tot 1k grinden en dan eens proberen wat het meeste oplevert.

Zoals gezegd nieuwe auto gekocht, vorige auto was totaal naar zijn grootje. Hadden de auto nog maar een jaar, vorig jaar gekocht, maar gelijk problemen met motorstoringen etc., en nu was waarschijnlijk de motor versleten. Dus maar gauw de auto ingeruild op een andere, en het is deze beauty geworden. BJ 2011 en maar 79d km gelopen:) erg blij mee, kunnen we vant zomer veilig op vakantie naar Italie.

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

net sessietje gespeeld van 500 handen en weer 3 BI erbij. Zal paar leuke handjes hieronder posten, niveau op PLO2 is echt lachwekkend.

Hand 1, ben niet super blij om het hier er in te krijgen, maar ja het blijven azen

https://www.weaktight.com/h/56e85764d39043a4608b465a?simple=1

Hand 2: mooi voorbeeld wat er gebeurd als je niet naar de nuts drawed, let op ik heb ook niet de absolute nuts, maar zie ze hier A8 nooit zo spelen, vrijwel altijd gooien ze top2 er wel in op flop.

https://www.weaktight.com/h/56e85846d390432e718b457d?simple=1

Hand 3:

Preflop miss beetje loose, maar gok dat ik de odds wel heb om te callen 3way, flop is dan ez money tegen vrijwel altijd een overpair/rare 2 pair die die naast zijn AA oid heeft.

https://www.weaktight.com/h/56e858ced390438c768b4852?simple=1

Hand 4:

sja, beetje geluk met deze, maar ik ga hier topset+nut fd never nooit meer folden. Hij heeft hier soms ook nog wel eens een lagere set, en dan is het al gauw profitabel om te shippen.

https://www.weaktight.com/h/56e85984d390438c768b486f?simple=1

Zo eindigde ik op 1 van de zoom tafels dus met 500bb+. Kleine brag:)

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

weer op tijd wakker, dus maar even 2 tafels zoom opgestart.
240 handjes later ben ik weer 3 BI up:D hotrunning fish itt:P

PLO is zo simpel als je je kaartjes hit en iedereen afbetaald met 3th/4th nuts. Zelf maak ik de goede laydowns voor mijn gevoel, echt blij met mijn spel:)

Handjes:

Hand 1:
Mja in mijn beleving is een 3bet bijna altijd AAxx of KKxx, dus besluit hier te callen PF, normaal wil ik deze hand nog wel wegleggen, omdat de suits niks waard zijn wanneer hij agressie toont op een flush board, maar op deze flop ben ik natuurlijk meer dan happy om het er in te krijgen.

https://www.weaktight.com/h/56e8ffd6d390434d1b8b468d?simple=1

Hand 2:

weer een goed voorbeeld van hoe makkelijk ze afbetalen op PLO2, 2pair is hier normaal gesproken nooit goed genoeg, en hij heeft alleen een draw tot een gutshot.

https://www.weaktight.com/h/56e900a5d3904339778b46b6?simple=1

Hand 3:

standaard, maar unlucky voor villain.

https://www.weaktight.com/h/56e900d2d390434d1b8b46cd?simple=1

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Ik heb zelf nog nooit plo gespeeld, maar basicly is de best play het er altijd ingooien op een goeie flop?

Beantwoorden
Citeren
elsjorro Topicstarter
elsjorro
PokerStrategist

Belangrijkste is gewoon drawen naar de nuts. Als jij met 33xx op A3K zit non suited en je tegenstander gooit het erin, zit je gewoon altijd tegen hogere set.

Weten wanneer je moet folden, en keihard valuebetten wanneer je de stone cold nuts hebt.

er zijn heel veel spelers die drawen naar de lagere flush/lagere straight etc etc. Dit is echt super makkelijk uit te buiten door gewoon zelf dit niet te gaan doen en de nuts gewoon keihard te valuebetten, want ze kunnen nooit wegleggen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het deze week met het PLO spelen tot nu toe?

Beantwoorden
Citeren