Hey LetsGambleBaby,
Welcome back!
Goed de ontwikkeling te zien en dat je tot nu toe altijd mooi het BRM hebt toegepast en daarbij ook gewoon tijdig omlaag bent gegaan op het moment dat het nodig is. Wanneer je dit voor jezelf zo kunt doen, dan is het ook geen probleem om iets agressiever te zijn bij het upmoven, omdat je dan weet dat wanneer het shotje niet werkt, je weer omlaag gaat om het daarna weer opnieuw te proberen.
Uiteraard is het daarbij wel van belang dat je ook qua spel klaar bent voor de volgende limiet.
Wat betreft coaching: Probeer ook zeker eerst nog vollop handen te posten en het discussieforum te gebruiken. Zodat je daarna bij de coaching echt kunt ingaan op hele specifieke dingen uit je spel.
GL!!!
rene
@Rene Inderdaad, ik ga ook zeker eerst zelf zo ver mogelijk proberen te komen, ik speel dit variant ook nog niet zolang, dus kan mezelf vast nog genoeg bijbrengen in het handbeoordelingsforum etc..
Thanks!!
Net weer even een stuk van Pokerstrategy doorgenomen over ICM, wat me opviel was het volgende:
$10+$1 PartyPoker SnG, blinds 300/600
CO 8000
BU 2000
SB 6000
BB 4000 (Hero)
CO fold, BU fold, SB pushes All-In 6000, Hero A9 ??
We geloven dat de SB ons vaak onder druk wil zetten en zijn hand 85% van de tijd zal pushen. Het zou +EV zijn om met A9o te callen tegen zijn handrange. Maar is het ook +$EV?
Er zijn 3 scenario’s voor ons:
Fold
Call & win
Call & verlies
We gebruiken een ICM calculator om de $EV voor alle drie te krijgen:
$EV(fold): $21.50 met 3400 chips
$EV(call&win): $34.40 met 8000 chips
$EV(call&verlies): $0 met 0 chips
Om de $EV(call) te krijgen, moeten we de laatste twee situaties zetten tegenover de kans om te winnen: (we winnen in 60% van de gevallen tegen zijn range)
$EV(call) = 0.60*$EV(call&win)+0.40*$EV(call&verlies) = 0.60*$34.4 = ~$20.6
Nu vergelijken we $EV(fold) met $EV(call) en zien dat het beter zou zijn om hier te folden, zelfs als we gemiddeld minder chips hebben. De reden is, dat we er in 40% van deze situaties op de bubble verliezen met een call, zelfs al zit er een andere shortstack aan de tafel. Hij zou enorm profiteren van onze call. Voor de SB zou een call van ons -$EV en –EV zijn. In dit voorbeeld zou een fold zelfs correct zijn, wanneer de SB met elke twee kaarten zou pushen.
Als ik hier in de BB zou zitten en ik weet dat de SB any 2 pushed had ik tot nu toe any Ax en Kx hand gecalled, maar dit kan dus absoluut niet!! Ik heb alles uit het artikele nagerekend met pokerstrategy equilator en een rekenmachientje en hierdoor snap ik de formules ook gelijk goed... De ICM berekeningen kan ik wss zo van icm calculators halen, maar dat zou ook wel handig zijn om me zelf aan te leren.
Even een video zoeken
net even De nieuwe video van steambull bekeken.
Wat heb ik hier uitgehaald:
Dat je af en toe -EV spots aan moet gaan omdat je anders bijvoorbeeld je FE verliest.
Dat het belangrijk is hoe andere spelers jouw zien, dus wat voor kaarten ze van je hebben gezien wanneer je hebt gepushed en het tot een showdown kwam. Ik push bijvoorbeeld redelijk loose SB vs BB en bij heads-up play, maar dit kan ook nadelig uitpakken als de speler mijn weakere hand heeft gezien en zich gaat aanpassen. Ik moet dus vervolgens tighter gaan pushen, wat ik tot nu toe niet doe volgens mij.
Vannochtend naar de fysiotherapeut geweest, heb een wasmachine (met beton erin) 2 hoog gebracht, met alle gewicht op me rug, dus ik kan nauwelijks meer opstaan en zitten doet ook zeer. Nu moet ik de hele tijd als ik zit me rug hollen, maargoed ik mag wel achter de computer
zitten
Ik ga nu even de stad in een oven en magnetron kopen, die kan ik wel gebruiken als "topkok"
En dan gaan we eens even een goeie sessie neerzetten voor het avond eten en naar het avond eten nog een flinke!
Dan kan ik deze 2 sessies morgenvroeg allemaal analyseren. En ik moet even gaan kijken wat handig is, ik wil Sng Wizard wel gaan aanschaffen, maar dit zou dan van mijn BR af moeten, aangezien ik mezelf heb voorgenomen geen geld meer aan poker uit te geven. Hier wil ik me sowieso aan gaan houden, nu weet ik dus niet of ik beter wacht tot ik op de 3.50's zit of het nu al te doen. Iemand daar een idee over?
Op de $1.5 moet je zonder SNG wiz makkelijk winstgevend kunnen spelen. Tuurlijk... je kunt niet tot in detail alles napluizen. En ja: ik zou ook wel willen soms en heb SNG wiz ook niet
over het aanpassen: op de $1.5 zal je daar weinig van merken. slechts weinig regs zullen er op letten. Kan ook niet als je 12+ tafels speelt tenzij ze jouw echt gaan opzoeken in HEM of zo. En zeg nou eerlijk, wie doet dit op de $1.5 al?
Op de $1.5 ben je toch voornamelijk bezig je eigen spel te verbeteren dan te kijken hoe je max EV speelt tegen 1 tegenstander.
Ik zou SnG wizzard nog niet halen, tenminste ik heb het ook nog niet... misschien dat je bij de 3,5's er meer aan hebt??
Zoals gisteren beloofd overigens: Mooi nieuws voor MTT-spelers:
Melanie Weisner sluit zich aan bij PokerStrategy.com Video & interview (+pics)
Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Zoals gisteren beloofd overigens: Mooi nieuws voor MTT-spelers:Melanie Weisner sluit zich aan bij PokerStrategy.com Video & interview (+pics)
De video hierboven helemaal gekeken, het gaat hier over 1 hand en dat voor een half uur, dus COMPLEET geanalyseerd kun je wel zeggen, interessant!
vanmiddag een sessie gespeeld van 9 tafels, toen nog wat in me HM gekeken en nu net 2 tafels opgestart en toen gelijk maar gestopt met reggen, want merk dat ik echt moe ben en dan kan ik beter nu stoppen als er straks achterkomen dat ik niet had moeten spelen . Voor het eerst dat ik dat zo constateer en er gelijk wat mee doe ( we blijven leren zo te zien
)
toch maar een sessie gaan spelen nu, ik heb het met mijn rug dus kan ook niets anders doen, dus een flinke bak koffie gezet en beginnen met 6 tafeltjes. Als ik de 250 dollar bereik ga ik even wat tafels 3.50 opstarten tot de 200 dollar.
gogogo
ik kom je van de week weer wel vergezellen hoor,deze weken gedoe met internet en nu een nieuw modem + wat sneller internet dus kunnen weer knallen
Jammer genoeg de package niet gewonnen van solartje, dit had ik echt heel graag gewild, ik ben er zeker van dat dit me heel veel had opgeleverd, zoveel tijd als hij hier in had willen steken en de tijd die ik in poker steek, ben ik er vrij zeker van dat ik hier heel ver mee gekomen was.
Nu we weten dat dat hem niet word, gaan we zelf maar eens flink wat extra tijd in het studeren van het pokeren pompen en ga ik een studie schema opstellen.
Als ik bepaalde posts lees in handbeoordelingsfora etc zie ik steeds weer dat er nog zoveel scheeld aan me game.
Wat moet ik implementeren in mijn game:
Notes leren maken.
Straten plannen, dat wil zeggen vooruit denken wat voor betsizings ik
ga gebruiken op een specifiek board tegen een bepaalde villian.
Oefenen met ICM.
Wat/Hoe/wanneer?
Notes leren maken:
threads zoeken die gaan over notes maken, artikelen zoeken, videos zoeken en mensen in mijn blog vragen tips te geven.
Hier ga ik vandaag nog mee starten.
Straten plannen:
Hier ben ik al mee begonnen, nadat ik een thread hierover tegenkwam van solartje in het handbeoordelingsforum.
Ik pak max 2 tot 4 tafels in de komende sessies tot ik notes maken en straten plannen beter doe.
Ook kan ik kijken of hier artikelen over te vinden zijn, threads en videos
Dit is het plan voor de komende dagen, daarna ga ik het ICM oppakken en hier extra tijd in steken. Ik denk dat dit de beste volgorde is als je kijkt naar prioriteit.
ziet er strak uit, denk dat het helemaal goed gaat komen, ook zonder het package. Wilde ook even zeggen dat ik tot het laatste moment gewacht heb met stemmen. De reden dat ik niet op jou gestemd heb is omdat je er te kansloos voor stond en dat het daarom zinvoller was om op iemand anders te stemmen die er wel wat aan zou hebben. Maar mijn persoonlijke mening ben je wel een prima kandidaat namelijk.
Oorspronkelijk gepost door ssacr
ziet er strak uit, denk dat het helemaal goed gaat komen, ook zonder het package. Wilde ook even zeggen dat ik tot het laatste moment gewacht heb met stemmen. De reden dat ik niet op jou gestemd heb is omdat je er te kansloos voor stond en dat het daarom zinvoller was om op iemand anders te stemmen die er wel wat aan zou hebben. Maar mijn persoonlijke mening ben je wel een prima kandidaat namelijk.
goed om te horen en daar heb je inderdaad gelijk in, ik stond te ver achter, al hoop ik niet dat er nog 5 mensen er zo over dachten