Ga naar het forum
Noisecore goes full...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Noisecore goes full tilt

54 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,042 Weergaven
noisecore
Oldschool Grinder

Hallo allemaal en welkom op mijn eerste pokerblog!

Inleiding

Ik poker ongeveer een half jaar online. Ik ben begonnen op partypoker met de 50$ van pokerstrategy. Ik was echter een complete n00b en spendeerde ook niet bijster veel tijd aan het lezen van artikels en het bekijken van video's ik ben dan ook broke gegaan met de 50$. Daarna heb ik nog een drietal deposits gedaan van 20€, ook broke gegaan (nog altijd partypoker). Daarna heb ik een storting gedaan van 40$ op stars, ik had mijn bankroll opgebouwd naar 80$ toen ik besloot de overstap te maken naar Full Tilt. Sinds ik op stars speel ben ik begonnen met het lezen van artikels en het bekijken van video's en ik merk dat mijn spel er op vooruit is gegaan, ik ga blijven proberen om mijn spel te verbeteren uiteraard.

Wat speel ik op fulltilt

- Ik speel voornamelijk NL2 fullring. Deze limiet ga ik grinden tot ik volgens bankroll management naar NL5 mag gaan EN als ik NL2 heb gebeat. naar mijn gevoel als ik een limiet stijg als mijn bankroll het toelaat maar ik heb de vorige limiet niet gebeat dan zal ik de korste keren toch terug moeten zakken.
momenteel multitable ik 4 tafels, ik ga een overstap maken naar 6 eenmaal ik mij daar comfortabel bij voel.

- Voor het amusement (en ook omdat ze fishy zijn) speel ik ook de 2$+0.15 turbo HU. Deze speel ik 1 tafel tegelijk. Ik moet zeggen ik vind HU erg leuk omdat het veel actie biedt, misschien moet ik binnekort ook eens rush poker testen dan.

Doelstellingen

[X] NL2 beaten

[/] Mijn bankroll opbouwen en stijgen naar NL5 en deze ook beaten

De eerste 3 dagen op full tilt

Ik speel nu 3 dagen op fulltilt, heb in cashgames iets minder dan een 800 handen gespeeld ondertussen. Het gaat momenteel een beetje break even, heb iets meer dan een halve BI winst ondertussen, een eurodeal in de mac donalds.

Even een grafiekje voor de lol

In mijn heads up sessies die ik voor het amusement speel om even een pauze te nemen van het cashgamen lukt het ook wel aardig, momenteel een ROI van 26% door een kleine downswing eergisteren, de 2 andere dagen was mijn ROI rond de 80%

ook even een nutteloze grafiek (maar toch leuk voor de zee van tekst te doorbreken)

Mijn bankroll bedraagt nu iets meer dan 100$ dit komt voort uit een beetje winst en omdat ik gisteren nog 12$ vond op mijn moneybookers account die dan ook maar bij op full tilt heb gezet.

Next update: Donderdag

53 reacties

Hallo Noisecore,

Leuk dat je een blog begint! Je graphs zien er al goed uit, al hebben ze een kleine sample. Wanneer vind je zelf dat je een limiet beat?

Voor het cash-gamen hebben we een hele goede serie uitgebracht laatst:

Crushing NL50

Als je deze serie nog niet hebt gezien is het echt een aanrader!

Laat ook even weten wat je ervan vond ;)

Succes!

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Hallo Noisecore,

Leuk dat je een blog begint! Je graphs zien er al goed uit, al hebben ze een kleine sample. Wanneer vind je zelf dat je een limiet beat?

Je ik weet dat ze een kleine sample hebben maar het was maar bedoeld als 1e update :D.

Zelf vindt ik dat ik een limiet beat als ik mijn spel kan spelen en niet gedomineerd wordt door anderen en echt kan inschatten hoe de mensen op die limiet grotendeels spelen (het hangt af van speler tot speler maar sommige plays zijn zeer karakteristiek). Natuurlijk ook samenhangend met een mooi stijgende winst in plaats van op de break even lijn te draaien.

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

Voor het cash-gamen hebben we een hele goede serie uitgebracht laatst:

Crushing NL50

Ik had al van deze serie gehoord en heb al 1 video bekeken, ik ga me er eens grondig mee bezighouden, allesinds bedankt voor de link :D.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

net een erg mindere sessie gespeeld. op mijn dieptepunt stond ik op -4,26$ in verlies vandaag, ik heb het nog kunnen goedmaken naar een -1.18$ dagverlies.

Even een handje uit deze sessie, geef jullie mening hierover maar als je wil.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$1,93:///////;BU$1,12:50/22/8/3,5/56/20/-/80;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with Q♥, J♥
4 folds, Hero raises to $0,06, CO folds, BU calls $0,06, 2 folds.

Flop: ($0,15) Q♠, J♣, 2♦ (2 players)
Hero bets $0,06, BU raises to $0,12, Hero raises to $1,87 (All-In), BU calls $0,94 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($2,27) K♣
River: ($2,27) 3♠ (2 players)

Final Pot: $2,27

Results follow :
Hero shows (Qh Jh)
BU shows three of a kind, tweeën (2h 2s)

Arjon
Oldschool Grinder

Hoe run je nu de laatste dagen?

Over die hand:
Ik ben niet echt een cashgame speler, maar probably was ik ook veel geld verloren hier. Al had ik na de raise op de button waarschijnlijk alleen gecalld en was ik niet direct all-in gegaan en was ik op de turn en river check/call gaan spelen, beetje afhankelijk van de kaarten die waren gekomen ofc.

Maar misschien is mijn line wel heel fishy :D

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Donderdag post ik een update, heb nu niet zoveel tijd, ben wat aan het uhum.. studeren.. :D. ja misschien had ik niet all in mogen gaan maar ik achtte de kans dat hij jacks of queens zou hebben niet heel groot, ik zette hem eerder op AJ of AQ KQ KJ of een straight draw. de set van deuces kwam geheel onverwacht voor me, misscien had ik daar aan moeten denken toen ik zijn handrange inschatte.

bobm78
Poker Player

Succes met studeren ! :D

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Zoals gezegd, een update.

Cashgames NL2 FR BSS

Maandag 25/10/2010

een erg bedroevende sessie zoals ik al eerder had gepost (met een handje erbij). Ik vind dat ik niet slecht heb gespeeld maar ook niet goed. op een moment had ik een dagverlies van bijna 5$. Toen ging de alarmbel rinkelen, ik wou niet afsluiten met dat verlies en besloot wat tighter en behoudender te gaan spelen zowel preflop als postflop. Ik heb uiteindelijk mijn dagverlies kunnen goedmaken naar -1.18$

Dinsdag 26/10

Het begon goed met een halve buy-in winst. Toen stuitte ik met mij queens op kings en stond ik weer in de min, daarna nog enkele grote potjes verloren en al snel stond ik weer op -2$, dan heb ik een 300 handen rond deze -2$ lijn gespeeld, ik kreeg maar geen goede hand. op het einde van mijn sessie ging het wat beter en ik heb uiteindelijk kunnen afsluiten op +0,17$.

Woensdag 27/10

Ik had een drukke dag en moest wat werken voor school vermits ik al niet naar enkele lessen was geweest de afgelopen week. Terwijl ik burgerlijk recht en criminologische psychologie in mijn hoofd ramde maakte ik nog enkele posts op het forum als wijze van pauze. Ik heb die dag enkel gepokert in een live cashgame met vrienden waar in de 2e hand mijn aces gebust werden door 8-2 offsuit(iemand had zin om met geld te smijten maar toen kwamen er 2 achten op de flop), ik was toen 2 uur lang slechtgezind :D

Donderdag 28/10

Een korte sessie van 208 handen gespeeld tussen 2 lessen door. Ik heb 1 grote pot verloren met een nutflush tegen een full house, de rest van de sessie draaide ik break even. Ik kreeg niet bijster veel handen en de tegenstanders waren vrij tight op dit moment van de dag (dit was rond 2u in de namiddag). Uiteindelijk een dagwinst van 0.10$, straks ga ik nog een langere sessie spelen.

een grafiekje van de afgelopen dagen

Heads up turbo 2$+0.15

Maandag 25/10

3 heads up sessies gespeeld. 2 verloren , 1 gewonnen. ik had niet echt een goede dag toen zoals ook al bleek uit de cashgames. De tegenstand was plots ook veel tighter dan voorheen, en dit vergde een kleine aanpassing.

Dinsdag 26/10

Mijn laatste heads up sessies die ik gespeeld heb de afgelopen 3 dagen. Ik heb toen 9 sessies gespeeld, in het begin moest ik me nog aanpassen aan de tegenstanders die ook vandaag tighter leken dan vorige week. De eerste 3 sessies waren dan ook (afgezien van de rake) break even met de vorige dag. maar eenmaal aangepast runde ik hot, ik won 4 sessies op rij en besloot toen te stoppen, het werd immers al laat. Uiteindelijk heb ik 6 van de 9 sessies gewonnen die dag. De headsup winst teller staat nu op +9,30$. momenteel win ik 66.6% van mijn heads up sessies.

grafiekje:

Conclusie

Ik heb ondervonden dat ik nog zeer veel moet verbeteren aan mijn spel, en nog een pak tighter zal moeten spelen. Ik zal meer handen posten op het handbeoordelingsforum en ga zoveel mogelijk studiemateriaal doornemen als ik de tijd heb.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Momenteel een 1$+20 aan het uitproberen 6/9 er nog in , momenteel chipleader.

Arjon
Oldschool Grinder

Good luck with that! :)

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Arjon
Good luck with that! :)

als 1e geëindigd, wel leuk als afwisseling.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

net een erg goede sessie gehad, bijna 2 BI winst in iets meer dan 600 handjes.
zeer veel AK gedealt gekregen. 1 keertje aces outflopped met mijn ducks :D. ik ben tevreden over vandaag.

Starting bankroll= 92$

Huidige bankroll = 116.75$

ook 2/3e van de eerste schijf van mijn first deposit bonus al vrijgespeeld.
En morgen is het rakeback day :f_biggrin:

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Net een goede sessie gehad, zaterdagavond tijdens happy hour is echt donktime ofzo. Heb 1 all in verloren met aces vs TT vs AKs (AK hitte flush en TT hitte trips). voor de rest heb ik mooi geduldig gewacht en o ja de donkbets van de fishes kwamen al snel tegen mijn monsters, uiteindelijk afgesloten op 3BI winst :D.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

Huidige bankroll : 126.50$

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

heb de laatste dagen wat rush poker uitgetest op NL5 dat ging met ups en downs ook heb ik het 1e deel van mijn bonus vrijgespeeld. Net 1.4k handjes rush gespeeld ik was echt goed aan het runnen tot ik deze hand verloor.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BB$2,94:03/67/33/-/0/-/-/-;UTG2$6,9:14/36/21/1,3/25/50/-/100;Hero$10,86:///////;[/tg]
0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K♦, Q♠
UTG1 folds, UTG2 calls $0,05, 2 folds, Hero raises to $0,15, 3 folds, BB calls $0,10, UTG2 calls $0,10.

Flop: ($0,47) Q♥, Q♣, T♦ (3 players)
BB checks, UTG2 checks, Hero bets $0,25, BB folds, UTG2 calls $0,25.

Turn: ($0,97) 6♦ (2 players)
UTG2 checks, Hero bets $0,55, UTG2 calls $0,55.

River: ($2,07) 7♥ (2 players)
UTG2 raises $5,95 (All-In), Hero calls $5,95.

Final Pot: $13,97

Results follow (highlight to see):
UTG2 shows een straight, tien high (9h 8h)
Hero shows (Kd Qs)

UTG2 wins with een straight, tien high (9h 8h)

Mijn dagwinst kelderde toen naar een 12,20$ (ik stond op 19en een beetje).
iets later kwam ik met mijn kings AK tegen en er viel een A op de flop. mijn dagwinst kelderde verder, en toen heb ik nog wat middelmatige potjes verloren en besloot toen maar te stoppen met 1BI winst na deze niet erg leuke downsing. maar na regen komt weer zonneschijn :) dat hoop ik allesinds, ik moet zeggen dat rushpoker me erg bevalt tot hiertoe en zolang ik hier goed op blijf runnen met de downsings erbij ga ik het regelmatig blijven spelen. Ik speel nu nog amper HU sessies.

hier even een grafiekje

Huidige bankroll: 143,03$

QuidProQuo
PokerStrategist

Gaat wel goed tho :) Ik ga je blogje volgen.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

nog wat rushpoker gespeeld vandaag (4 tafels tegelijk), zoals altijd ging het weer met ups en downs en bad beats maar ben toch nog positief geëindigd tegenover waar ik gisteren afsloot. gisteren sloot ik af +19$ en ben net gestopt op +28.50$ total profit van cashgames. heb ook nog wat HU sessies gespeeld deze grafiek gaat in trapjes omhoog met na 50 heads up matches een ROI van 20% , dit ga ik toch nog wat proberen op te krikken, maar de variance is groot. Misschien ga ik overschakelen naar STT's ipv HU. mijn winst hier bedraagt 21$
Ik heb ook nog 2 delen van mijn bonus weten vrij te spelen, goed voor 16,40$.

Bankroll: 164,33$

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

weer wat NL5 rushpoker gespeeld en het slachtoffer geworden van bad beats
Q2s>KK ed. maar dat moet je er bijnemen en in gedachten houden dat je met diezelfde play op lange termijn winst maakt. na wat ups en downs toch nog heel goed geëindigd en het derde stuk van mijn bonus vrijgespeeld, weeral 8.20$ erbij :D. maar ik verwacht dus niet veel rakeback te krijgen deze week :D. Ik heb weeral bijna 2BI winst gemaakt.

grafiekje van de bankroll.

Bankroll: 180.37$

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

nu nog even een uurtje spelen bovenop een 250-tal handjes eerder vandaag waar ik 5$ winst maakte, ik hoop dat het goed gaat gaan. Ik ga nu maar 2 tafels tegelijk spelen denkik om mij beter te kunnen concentreren, het is ook al wat later.

noisecore Topicstarter
noisecore
Oldschool Grinder

uiteindelijk toch 4 tafels gespeeld en buiten 3 of 4 slechtere plays echt ongeloofelijk veel bad beats tegengekomen, maar egt ABSURD. Ben dan ook maar gestopt. al mijn cashgame winst is weg en mijn bankroll is met 40$ gezakt.
Zo pushte ik all in met een set 10'en die ik hitte op de flop tegen aces, ik kreeg een snapcall en dacht dat ik hem had... maar nee hoor. River card: A
Ongeveer al mijn monsters werden gecracked op de river door tegenstanders die amper outs hadden. Gutshots op de river die aankwamen e.d. bij 95% van mijn pocket pairs hitte ik geen set. en als ik een set kreeg.. jawel hoor, dan had de andere een hogere set. elke keer als ik 3 bette met Queens, jacks of kings en er niemand een set hitte viel er een aas op de flop of turn. Ik heb al eerder downsings gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Momenteel nog maar 145$ down from 185$

Even de sickste bad beat in mijn leven , all in preflop.

:rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

even tilten na het afsluiten van de sessie kan deugd doen (tijdens het pokeren zelf tilt ik niet)